Gå til innhold

Så var vi igang da...

Lucky!

Anbefalte innlegg

Hei Lucky!!

Hvis alt går bra med deg, kan du gå til jordmor nesten alle kontrollene. Jeg var til legen i uke 10, første kontroll. Han ville ikke ta den tidligere fordi det var så vanskelig å kjenne noe før. Men da tok han alle tenkelige prøver og sendte søknad til UL.

Resten har jeg gått til jordmor.

Ta deg en tur på helsestasjonen og forklar situasjonen din, så ordner de sikkert opp for deg. Hvis du bor i sentrum, kan Sentrum helsest. anbefales. Ellers er det mange som er fornøyde med de på Alstad.

Det ordner seg bestandig for snille jenter!! :hoho:

Håper du får formen snart tilbake, må være fælt å bare få spise loff.. :(

Klemmer fra oss som er T-27 i dag!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg vært på helsestasjonen og snakket med en jordmor :D , det var veldig greit. Vi fant ut at jeg skulle ta kontakt med et par legekontor som hun var tilknyttet til som jordmor, og hvis de ikke tok meg inn der skulle jeg ringe fastlegekontoret og få byttet fastlege. Ble egentlig ikke så veldig mye klokere, men fikk bekreftet det jeg egentlig hadde tenkt fra før. Men fikk snakket litt med henne om graviditeten, og det var deilig! Mannen var også med.. han er skikkelig spent han også!!!

Ellers har jeg vært på skolen i dag, deilig å være ordentlig frisk igjen. Skal på jobb kl 19, gleder meg til det også- har ikke sett brukerne siden før jul, så det blir koselig! Begynner med en 5 timers vakt så det er ikke så lenge da.. deilig å begynne pent!

Ellers så lager mannen middag til oss nå, det lukter deilig her!i I dag blir det hjemmelagede hamburgere!! GLEDER MEG!!! Har jo ikke spist ordentlig siden onsdag i forrige uke!!!!

Nei nå må jeg gå, maten kaller! :ler:

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

Så flott at du fikk pratet med jordmor da!! Jordmor Kristin er forøvrig "min" jordmor også. Er jo bare så trivelig!! :ler:

Jeg skiftet fastlege da jeg flyttet hit og valgte dr.Haugen ved Storgata legesenter. Det var noen som anbefalte han, og han er kjempegrei. Ikke av disse helt unge og ikke så gammel. Nå har ikke jeg noe imot å gå til en mann, synes han er veldig behagelig og hensynsfull.

Jordmor Kristin og han skal visstnok jobbe sammen, det var derfor jeg fikk hun som jordmor. :P

Håper du finner noen du liker, og koz deg vannvittig med graviditeten!!

Klem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

Hei lucky.. Hvordan går det med deg? Kjenner du noe?? Jeg har mye stikkinger, eller akkurat som om jeg har konstant "sidehold"/sting heter det kankskje. Finnes det noen første gravide som ikke er ørlite bekymret egentlig??

marilyn.4+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Tusen takk for koselig melding i dagboken min :D

Nå har jeg let gjennom din dagbok og føler jeg "kjenner" deg bitte litte grann :wink:

Først av alt: GRATULERER MED 2 BLÅ :P:P:P

Jeg kjente meg slik igjen i det du skrev om lysten til å teste... :blunke:

Har gått gjennom de fasene noen måneder ja...

Du skriver morsomt: "smakte som vannet fra en engangsgrill" :hoho: Ja det gjør faktisk det :hoho: Har aldri tenkt på den sammenligningen :ler:

Kommer til å følge med deg i dagboken din.

Har du fått termin dato nå da?

Klem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann du :lol:

Hvordan går det? mange symptomer eller??

Jeg har en del, men ikke så plagsomme. Det verste er puppene om natten, må ligge med BH, for det hjelper litt :sjarmor:

Leste at du har vært syk, bra du er frisk igjen :lol:

Jeg ringte legen i går, og fikk time 11. febr. men måtte bare ringe når som helst hvis det var noe. det er litt betryggende, de vet jo hva som skjedde sist, og legen sa da at jeg måtte love at terselen min for å ta kontakt måtte være veldig lav.

Det må være kjedelig når fastlegen din bor så langt vekk, og de som er i nærheten er så vanskelige :evil: , misunner deg ikke det akkurat.

Det er iallefall artig at vi er flere her som er omtrent like langt på vei :P

Klem fra Håper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare måtte ha den!!!!!!! :sjokk: Noen som kjenner seg igjen? Jeg var og tittet i byen i dag.. og der hang den aller søteste sparkebuksen jeg noen gang har sett... :rodme: og nå ligger den her på kjøkkenbordet :D Vet det kanske er litt tidlig, men jeg bare måtte!!!

Ellers har jeg vært på et legekontor i byen i dag og snakket med de om hva jeg bør gjøre med hensyn til faslege.. :kjempesinna: og det virker ikke som om de som sitter i skranken på disse kontorene er så veldig villig til å hjelpe til så lenge det ikke er snakk om at jeg har fastlege der, gidder ikke gi noe info ingen ting :sinna: .. så jeg får bare ringe fastlege kontoret og få ordnet meg en ny lege... er lei lite behjelpelige helsepersonell :frustrert: !!!!

Tusen takk for hilsner Håper, Maya30, Vera og Marilyn!

Nå skal jeg gå å vaske litt tenker jeg.. får besøk av søskenbarnet mitt, som jeg ikke har sett på 4 år i morgen - det blir artig! :enig:

Ha en fin kveld!

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg helt enig. Sekretærene på enkelte legekontor skulle vært sendt på smilekurs!!

Håper det ordner seg for deg, men prøv å få gå så mye som mulig til Kristin. Hun er veldig grei sånn sett. Bare setter opp ny time hver gang jeg er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og takk for hilsen :lol:

Har bestemt at jeg skal prøve å se litt lysere på livet, vil jo helst bare glede meg til dette da.

Du lurte på hvor langt jeg er på vei, hvis jeg tror riktig så er jeg 5+0 i dag. Så jeg jeg ligger to dager etter deg da.

God helg fra Håper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag!

:Gjesp: Jeg er skikkelig trøtt jeg! :Gjesp: Voknet kl 02 i natt og var overbevist om at klokka var 0630, og at jeg måtte stå opp og gå på jobb! :sjokk: heldigvis klarte jeg å sovne etter det..

Ellers har jeg besøk av søskenbarnet mitt.. det er hyggelig, men det blir litt trangt :Nikke: skulle ønske vi hadde et gjesterom slik at vi slapp å ha gjestene liggende på sofaen.

Jobbet på torsdag alene sammen med sjefen... under lunchen klarte jeg ikke å holde meg.. så nå vet han det og :ler2: jeg er håpløs!! Men hadde tenkt å fortelle det på medarbeidersamtalen ganske snart alikevel i tilfelle det skulle være noe. Han ga meg forresten et bra tips :Nikke: det var å gå til gynokolog i stede for lege her oppe til jeg flytter sørover... da bare ringer jeg fastlegen min og ber om en henvisning, så skulle det være i boks...smart :D Må ringe legen min.. bare lurer på når jeg skal få tid? :forvirra: tror søskenbarnet mitt drar på mandag eller tirsdag.. jeg har skole tidlig begge dager og svigers kommer på torsdag..hmmm da blir det vel onsdag da!! :erter: Gleder meg til å få det overstått... og hvis det ikke funker så får jeg bare skaffe meg en fastlege her. Nemlig!!

Ellers merker jeg ikke så mye til at jeg er gravid... har ømme pupper, og litt små vondt i magen, samt at jeg tisser mye, men noe annet er det ikke.. det er jo lov å håpe at det varer!! :)

:hjerter: Takk for alle hilsner dere, og ha en fin søndag! :hjerter:

Koz.. :vinke:

5+4 i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest hele dagboka di Lucky og det var koselig. Vi har mye til felles vi. Jeg kommer fra Nordland men bor på Østlandet (der har du det motsatt da). Vi har bursdag med få dagers mellomrom og ble gravid rett før bursdagene vår. Og vi er nesten like langt i graviditeten. :P Men du er kanskje ikke 32 som meg.

Det blir gøy å følge med hverandre. Jeg håper at det går bra for oss begge!! :lol:

Jeg er 5+4 i dag og gleder meg vilt til jeg kan skrive 12+0.

Jeg er forresten også plaget med urinveisinfeksjon. I helgen er jeg skikkelig forkjøla.

Nooria :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så forresten en gang til i dagboken min at du skrev du også er 5+4 i dag. Det forutsetter imidlertid at du hadde eggløsning på 1. jueldag tror jeg. Man legger 14 dager til den dagen man hadde eggløsning. Jeg trodde egentlig jeg var kommet 2 dager lenger (5+6 ville det vært nå). Siden det var 16 dager fra første mensdag til el og ikke 14 som er "normalen" så var jeg imidlertid kommet 2 dager kortere. Dersom du ikke hatt el før 27. som du skriver lenger opp tror jeg bare du er på 5+2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for hilsen Nooria!

Når jeg har regnet har jeg tatt utgangspunkt i første dag i siste mens.. det var onsdag 11. desember.. vet jo ikke helt når EL var(når jeg begynte å lese hvordan man måler temp. så jeg at vi har gjort det feil.. spiller ingen rolle gravid er jeg!)så da er jeg 5 uker og 4 dager.. men det er kanskje feil å regne slik?? Vet ikke jeg! Ble litt usikker nå...

Noen som vet om dette blir helt feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du ikke vet når du hadde el er det ikke mulig å fastsette helt hvor langt du har kommet. Dersom du tror du hadde el 27. januar kan du legge på 14 dager til det. Som sagt gjorde jeg akkurat samme feilen som deg først. Hvis du går inn på www.barnimagen.com og putter inn opplysninger om mensen første dag og lengde på syklusen i terminkalkulatoren vil den komme med et forslag. Det var ved å bruke den jeg fant ut at jeg hadde beregnet feil. Jeg tok nemlig utgangspunkt i mensens første dag som var 9. desember. Det funker imidlertid bare for de som har 28 dagers syklus og el i midten.

MEN det viktigste er jo at du er gravid :hoho: og det er jo fantastisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Nå har jeg vært inne på barnimagen.com og regnet ut:

:Nikke: 11.12.02 første dag i siste mens

:Nikke: 29 dagers syklus(tok utg. i forrige mnd.)

:Nikke: 15 dager mellom eggløsning og mens

antatt termin: 19. september(stemmer med hva jordmora sa)

:Nikke: Fullgåtte uker: 5+4

Ble så usikker, men har et innlegg på graviditetsforumet, hvor jeg har fått som svar at jeg har regnet riktig.

Men uansett vi har baby i magen, og det er det som teller!!!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God ide og få henvisning til gyn. At vi ikke har kommet på det før :hoho:

Ellers går det mye bedre nå, stort sett optimist hele tiden.

Hadde bursdag i går, ble 38 år, så jeg hører vel til kategorien "gravid i moden alder" :rodme:

Fikk også en overraskelse av min manns søster: Hun er gravid, 4 uker før meg :lol: .

Jeg vil nå uansett vente til 12+0 før jeg forteller det.

Håper 5+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D :D

Heisann Lucky!

Så bra at du har det bra!!! Liker det! Får håpe det holder seg. Så smart sjef du har. Det der tror ikke jeg at jeg hadde klart å komme fram til. :roll:

Ellers så håper jeg snart på at jeg skal få være med på den blå bølgen som regjerer her inne. Hadde likt det! Men jeg får nå bare smører meg med tålmodighet så går det sikkert bra til slutt.

Uansett; Lykke til videre! Følger med deg vettu!

:wink:

Mange lykketilmedaltsomskalgjøresfremover klem

Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: jeeeeessssssp :Gjesp: jeeeeessssssssp :Gjesp: Er så sinnsykt trøtt om dagen.. klarer ikke å holde øynene åpne.. når kvelden kommer er jeg hel utkjørt!! Men sånn er det vel... puppene mine er forresten enda ømmere enn noen gang!!! Nåde dem som komer nær de!! :ler2: :evil: :ler2:

Sitter og venter på telefon fra legen min.. har ringt for å høre om hun kan henvise meg til gynokolog.. men de damene som sitter i skarnken hos legene er ikka alltid like hyggelige :x ... "er du sikker på at det går ann da?" spurte hun meg.. det var jo liksom derfor jeg ringte!!!! Fortalte om sjefen min, at de gjør det på den måten så nå håper jeg det ordner seg. Det er snakk om 2 legebesøk før jeg flytter.. går det ikke så betaler jeg det selv!!! :frustrert:

Ellers var jeg på medarbeidersamtale i går... ikke stort å grue seg for egentlig :) det var ingenting å utsette på jobbingen min.. bare at jeg skal flytte... det var ikke populært! :erter: Så hvis det var det værste, er jeg glad jeg!! :Nikke:

Ellers har jeg droppet skolen i dag.. må få lest litt. har hatt besøk av søskenbarnet mitt siden torsdag, og på torsdag denne uken kommer svigers. Det går i ett kan man si!!! Så nå er det bare å sette igang!

Tusen takk for hilsner, stikker innom dagbøkene deres snart! :D

Lucky er 5+6 i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viste seg å bli vanskeligere enn jeg trodde... :murvegg: ble oppringt fra legesekretæren.. hun ga meg beskjed om at jeg måtte bytte fastlege.. og at jeg var garantert å få min nåværende fastlege tilbake når jeg flyttet hjem igjen... jeg spurte om det med gynekolog, men det hørtes ut som om det var uaktulet! :sinna:

Er sånn: :grine: om dagen og fikk et skikkelig gråte anfall!! Hvem kan nekte meg å gå til gynekolog :forvirra: ? Etter å ha fått summet meg litt, tenkte jeg at dette skal jeg finne ut av - ble forbanna på den hersens kjerringa!!! Så jeg ringte Bodø gynekologiske senter og traff en meget hyggelig dame. Hun sa at det jeg hadde fått høre var noe av det rareste hun hadde hørt.. det er snakk om å få gå til gyn de to første legebesøka jeg skal ha!! Hun skrev meg inn der, og sa at jeg bare skulle ringe fastlegen igjen... og det gjorde jeg!

Etter å ha mannet meg opp :kul: satt jeg i telefonen i 40 min. å ventet på svar.. når jeg endelig kom igjennom fikk jeg beskjed om å vente :x men sånn er det jo.. fortalte at jeg hadde snakket med bodø gyn.... og at de synes dette var merkelig snerpa i andre enden svarte "ja, jeg får vel forklare legen situasjonen da" Hadde ho ikke gjort det første gangen jeg ringte da???? Ho hadde vel bare sagt at jeg var redd for å ikke få den samme fastlegen igjen.. og det var jo bare en liten brøkdel av hva jeg forklarte! Holder på å klikke!! :kjempesinna: Men ho la nå igjen adressen og navnet på legen jeg fikk tildelt ved BGS så jeg satser på at det går greit. Har jeg ikke hørt noe fra fastlege eller BGS på mandag så får jeg ta noen telefoner igjen.. håper det ordner seg, for dette er skikkelig kjiiipt - stresser skikkelig med det her, og har for meg at det ikke er helt bra for små'n. :-?

sånn det var dagens frustrasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...