Gå til innhold

Så var vi igang da...


Lucky!

Anbefalte innlegg

Kjære dagboka mi!

Allerede før klokka var ti i dag hadde jeg lest tre kapitler i pensumboka jeg holder på med! :Hehe: Er veldig fornøyd med det! Har kommet godt igang!

Hva gjelder kostholdet mitt under denne graviditeten så vet jeg ikke hvor flink jeg er... :oops: denne helga har vært elendig med godis og brus.. :fy: men nå må jeg ta meg sammen! Begynte ikke bra med to skiver med nugatti(hadde ikke noe annet jo!!! :oops: ). Skal på jobb ikveld, så da skal jeg passe på å gå innom butikken og kjøpe litt forskjellig frukt, slik at jeg får iallefall tre-fire frukt i dag.

Har ikke sånn umiddelbart dilla på ting, men tyrkiskpepper og alt annet som er salt smaker utttttttrrrrroooooolig godt! :fy: Prøver å begrense det men det er jammen ikke lett....

Sto forann speilet på badet igår... har tenkt så mye på om magen har vokst eller ikke(kjenner det jo på buksene, men synes ikke det syns)leste ett eller annet sted på nett om at hvis man holdt inn magen og det ikke gikk.. da kunne man se det! Og gjett om jeg ser det!!! :enig: Har ikke sjans til å holde den inn! Morro! Gleder meg bare til det blir enda tydligere slik at jeg kan vise den til hele verden!!! :enig_animasjon:

Skal jobbe i kveld, på onsdag da og dagvakter på lørdag og søndag så har jeg fri i tre uker! :hoho: Det blir deilig! Da skal vi hjem til venner og family'n! Det blir hyggelig!

Nei nå skal jeg gå å drikke meg et stooooooort glass med vann( :erter: )bare for å begynne å være flink når det gjelder ernæring!!! :Nikke:

Ha en fin dag!

Koz.. :vinke:

:hjerter: Lucky og lillevenn foreløpig termin 09.09.03 :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Lucky!

Flott å se at du er over de magiske 12....man slapper liksom lutt mer av da ja. Selv var jeg overlykkelig da jeg passerte 12 uker, men jeg kunne jo spart meg engstelsen, for da jeg trodde det var 12 uker var det jo i virkeligheten 16 uker.....hehe

Engstet meg i 4 uker uten grunn.

Jaja, tiden går hvertfall fremover. Jeg har nå bare 11 uker igjen til termin - og det vil si 9 uker til småtten kan komme når som helst. (ugh ugh)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tusen takk for hilsner Misty og Klips, hyggelig at dere stikker innom :D (skal snart stikke innom deres også, men har litt dårlig tid akkurat nå)

Ellers så har Lucky og mannen vært i banken og betalt ned 25 000 på billånet :Hehe: så nå har vi bare et år igjen å betale på det!!!

Har sittet på skolen i fire timer og lest idag..skikkelig flink! :Hehe: Det kommer seg! Skal jobbe ekstra i morgen og på fredag.. å da blir det litt mer penger i kassa!! Jippi!!!

Magen min vokser også i en enorm fart om dagen, merker det veldig godt på buksene!!!! Så nå måtte jeg få meg en skikkelig mammabukse, som jeg kan bruke, fant en skikkelig fin strech-bukse i sort, som var helt genial!!! Kjøpte den på Kapahl visste faktik ikke at de hadde mammabukser på kapahlen her i byen :hoppe: Veldig bra!!! Artig at magen vokser.. (etter lengtet!)

Skal på stude4nt revy etter på.. det er uka, så det blir artig! Noen av venenne mine er med så det blir gøy!! Det er vel stort sett den eneste tingen jeg skal på under UKA... lite artig å gå på konsert og sånn nå..

Ellers så lest jeg om Maya :D !!! Kjempe gøy!!!! Håper virkelig det går bra!!!!

Ha en fin kveld alle sammen!!

Koz.. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann - så gøy å lese i dagboken din.

Jeg er prøver på tredje måneden og å lese om deres første måneder var kjempebra. Kjenner meg sånn igjen på hvordan du hadde det..

Samtidig er det så gøy å lese at det ikke tok så lang tid før det klaffet for dere (selv om det nok føltes ganske så lenge - tiden går jo så sent når det gjelder disse tingene).

Jeg er på det stadiet hvor jeg tar EL-tester... tror jeg bare har hatt en svak resultatstrek på CP-testene (tror jeg toket et slikt neg. res. sist mnd. som et pos. ett). Håper på klaff denne måneden.

Har ikke sagt til noen at vi prøver, men det er mange som spør..

Det var som sagt veldig gøy å lese dine "notater" om deres historie :D

Ha en strålende dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Nå er jeg også passert 12 uker og det er deilig. Føler meg litt tryggere nå, selv om det fortsatt dukker opp teite tanker av og til.

Rart det der egentlig, med de to første var det en selvfølge at det skulle gå bra, og det gjorde det jo :lol:

Jeg for min del begynte med mammabukser siste uke. Det begynte også å vise tidlig sist gang, så det har vel kanskje noe med det å gjøre. At for hver gang du er gravid så vises det litt tidligere.

Håper 12+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære dagboka mi!

Sitter her i pysjen og slapper av.. deilig.. har jobbet mandag, onsdag og torsdag(igår fikk jeg 100% overtid fordi jeg jobbet på F1 dagen min :Hehe: !!) KLjenner det litt i ryggen at jeg er litt stiv, men sånn blir det av mye vasking. Det er liksom litt greit å jobbe nå for jeg vet at jeg tjener opp til fødselspenger.. så det blir liksom dobbelt på et vis!! :lol: Skal ha fri i dag og jobbe dagvakter i helga. Så har jeg laaaaang fri fra jobben!!(tre uker)

:hjerte::kyss: Luckymannen :kyss: er så søt om dagen :hjerte: Han kom hjem med nydelige tulipaner i går! Men det var ikke bare til meg altså.. det var til vår lillevenn også understreket han! han er så søøøøt! Magen har jo begynt å vises litt, så han koser med den og snakker med vår lille kjære... søt!!! :hjerte:

Planen for dagen er egentlig å lese pensum.. så vi får se hvor mange kapittler jeg klarer å pløye i dag! Har kommet ganske godt igang, så det er bra.. problemet er bare å rive seg fra pc'n!! Tror jeg må ha den som belønning :Nikke: Lese ett kapittel.. så sjekke mail og KG!! :Nikke: Smart!!!

Tusen takk for hilsner jenter! Artig at dere følger med! :D

Ny dag! Har du ikke dagbok?? Leta, og leta jeg... tusen takk for koselig hilsen! Du må ha lykke til med prøvingen, håper på snarlig klaff! For oss klaffa det etter tre mnd med prøving! Du vet at alle gode ting er tre!!!! :enig_animasjon: Du får ha en strålende dag du også!!! :D

Nå skal jeg gå tilbake til bøkene 8)

Koz.. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Hei Lucky !

Jeg har lest litt av det du har skrevet på denne siden. Det var litt vittig, for jeg kjenner meg igjen i noe.

Feks når du ble litt slagen over at det ikke gjorde vondt i puppene og hvor er sulten. Hehe , første gangen fikk jeg slike tanker hver gang det var en stund til jeg skulle på kontroll. Gikk mye til kontroll, for jeg hadde en sa først. Det ble mye bedre når jeg kjente liv. Når magen ble stor, kunne jeg dytte litt i den når jeg ble engstelig og da beveget det seg og alt ble bra.

Kjenner også igjen 12 ukersuroligheten !

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen der

Hvordan går det med deg? Du må passe på helsa og ikke slite deg ut, sørg for å hvile mye nå før du må på jobb igjen.

Jeg har vært hos jordmor i dag, og det er jo ett skritt videre fram liksom. Det neste er ul om ca 5 uker. Var innom legen og minte ham på at han må bestille time til meg snart :)

Ellers er formen fin, fortsatt litt vondt i puppene og det syntes jordmor var litt rart. Hun mente det mått ha gitt seg nå.

Koz fra Håper 13+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagbok!

Ja så har krigen i Irak begynt da :( trist at det måtte gå slik, men man får håpe det går fort og greit, slik at ikke det sivile tapet blir stort. Har selv vært oppe siden kl var fire i natt og fulgt med... så nå er jeg litt trøtt.

Ellers går det bra med oss. Luckymannen :kyss: er på skolen og jeg sitter hjemme og skal lese pensum i dag :Gjesp: . Vi leverte prosjektoppgaven i går og det var en vanvittig deilig følelse! Ferdig med 1 av 2 eksamner! :hoppe:

Var forresten på kino og så Two weeks notis i går! Veldig bra!!!!

Formen er storartet! Og symptomene på at jeg er gravid er pr i dag slik:

:Nikke: SULTEN! :o

:Nikke: Magen har virkelig begynt å vokse! :o

:Nikke: Halsbrann :sinna:

:Nikke: veeeldig lyst på surt og salt(noe som ikke er bra for figuren) :fy:

:Nikke: Har mye mer energi nå enn tidligere :hoppe:

Tusen takk for hilsner Hilde K S og Håper!

Hilde K S:Artig at du stikker innom meg! Godt at det er flere som kjenner seg igjen i det jeg skriver, må innrømme at jeg var riktig så nervøs da plutselig alle symptomer forsvant!! :ler: men de kom fort igjen! Gleder meg til jeg begynner å kjenne liv!! Har lurt på om det er det jeg har kjent et par av de siste dagene, men det er sikkert bare innbilning. Kommer til å stikke innom å se hvordan det går med deg! Koz..

Håper! Tusen takk for hilsen! Jo da, jeg må begynne å slappe av og hvile meg, nå er det leneg til jeg skal på jobb igjen og formen er bra nå.. får rett og slett bare ta det med ro når jeg er på jobb og ikke stresse meg ihjel! Så artig med jordmor time da! Jeg har min 2. april.. jeg synes det er så lenge siden jeg var til kontroll at jeg er redd for at ikke alt er som det skal, men sånn blir det vel.. er jo ikke så lenge til nå. Hvilken dato skal du på UL? jeg skal på UL 22. apri. Godt at formen er bedre! Stikker innom deg senere! Koz..

:hoppe: Ellers teller vi ned dager til vi skal reise hjem på besøk, det er nå 4 dager til! Gleder meg vanvittig! :hoppe:

Ha en fin dag!

Koz.. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Lucky!

Du er så absolutt ikke alene om å ha rare tanker. Enda jeg nå er snart 30 uker på vei, kan jeg sitte med følelsen av at "hei, nå har han ikke sparket på lenge vel....? Lever han tro???" - og så får jeg litt panikk.

Men det går stort sett bra skjønner du.

Vil bare ønske deg en god helg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Er omtrent daglig innom dagbøkene her.

Blitt en "besettelse" omtrent dette her... :oops: :ler:

Men det er ikke hver gang jeg skriver.Kommer aldri til å glemme den støtten og all oppmuntingen fra deg i prøvetiden. :kysse:

Koselig å lese at du føler du har mer energi igjen. :P

Selv føler jeg meg litt tiltaksløs for tiden... :oops:

Ønsker deg en riktig god tur hjem om 2(?) dager da. :sjarmor:

Klem fra Maya30 6+1 :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og takk for hilsen.

Ville bare høre om alt går bra med dere??

Så koselig at magen begynner å synes. (blir nesten misunnelig....)

Hilsen Vera å Rikke 7 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Ville bare stikke innom og se hvordan det går med deg.

Lenge siden du har oppdatert oss nå... :wink:

Håper alt står bra til.

Klem fra Maya30 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det virkelig lenge siden jeg har vært her... :oops: vet nesten ikke hvor jeg skal begynne....

Var hjemme en uke da, og vi koste oss veldig. Det var selvfølgelig stor stas å komme hjem til foreldre, svigerforeldre og venner! Alle synes det var skikkelig stas at magen har begynt å synes :wink: !

Mamma, luckymannen og jeg var på simo på svinesund en dag! Det er jo så utrolig mye fint å se! Vi har bestem oss for seng, vi får den i8 gave av mine foreldre.. den var så utrolig flott!! Det hører en stellekommode til også, vi lurer på om vi må invistere i den.. :ler:

Ellers har vi vært å tittet på vogner. Tror det blir simo.. synes de er fine! Vi har forhørt oss om vi bør kjøpe combi, duo eller dypvogn. Tror det blir vanlig dypvogn. Synes det så ut som om det var så dårlig plass i bagen på combi vogna, duovogna er sikkert praktisk, men svigerinna mi har det, og nå skal hun kjøpe seg sportstrille fordi hun synes sportsvogna i duoen er for tung.

Mens vi var hjemme traff vi ei veninde av svigerinna mi som skulle selge sin babybjørn.. passa perfekt vi fikk den til 300 kr, og den ser helt ny ut! :)

Fikk også vite at det er et vennepar av oss som venter i slutten av september, så nå er vi tre vennepar som skal ha i løpet av sommeren og høsten!! Artig!!!

Var på trygdekontoret for å høre om rett til fødselspenger. Der fikk jeg meg et lite slag i tryne :murvegg: jeg visste at man måtte ha vært i jobb i de siste 10. mnd før fødsel, og at 6 av dem er de de beregner ut i fra, men det er ikke de 6 beste som jeg trodde men de 6 siste(så all jobbingen i juanuar og februar var forgjeves!).. det vil for vår del si at jeg som hadde tenkt å si opp 30 juni for å flytte hjem må jobbe helt frem til 3 uker før termin også flytte da :forvirra: for å ikke få to mnd med 0 i inntekt. det går jo ikke! Ser ikke for meg åreise 150 mil i bil tre uker før termin.. :kjempesinna: Men jeg har vært å snakket med sjefen min, og han har gitt meg ferie i fem uker, også har jeg to firuker før det så det ser ut til å ordne seg!! Er så glad jeg har en kjempesnill sjef!! :hoppe:

Ellers var været hjemme veldig fint! Vi satt faktisk ute og spiste lunch en dag. Til stor motsetning av hva det var her når vi kom opp... SNØ!! :grine: men det ga seg kjapt.. og nå ser det ut til å være våren som står for døra! :hoho:

Ellers så skulle jeg vært hos jordmor 2. april, men hun er sykemeldt :evil: , så jeg må bare smøre meg med tolmodighet til jeg skal på UL 22. april :sinna: er egentlig rimelig forbanna for at jeg ikke kan komme til noen av de andre der.. har som tidligere nevnt ikke fastlege her, så jeg har ingen andre å gå til. Gynekologen jeg bruker kan ikke ta meg inn før pga at han må prioritere de som snart har termin :cry: jeg skjønner jo det, men når ikke de på helsestasjonen klarer å få tak i en vikar så føles det ganske fortvilt... Har ikke vært på kontroll siden jeg var 8 uker på vei, og er rimelig nervøs for om alt er som det skal :forvirra: .

Men når det er sagt er jeg rimelig sikker på at det er liv jeg har kjent siden uke 16(da tar jeg utgp i min menstermin som er 19.09.03)det er akkurat som om noen stryker en fjær på innsiden av magen.. det kiler litt liksom. Håper iallefall det er det jeg kjenner. :enig: Håper bare det kan kjennes på utsiden snart... mannen begynner å bli rimelig utolmodig på å få kjenne lille nurket. Han hadde jo også gleder seg veldig til å høre hjertelyden hos jordmor, men den gang ei :cry: Regner med at alt er som det skal siden jeg vokser og tror jeg kjenner liv, men blir bare så fryktelig usikker og litt fortvila... har jo bare vært en gang til kontoll og om litt over en uke er jeg halvveis i svangerskapet.. det er litt kjipt synes jeg! :frustrert:

Ellers er det fire uker :o igjen til eksamen, og det er jo rimelig skummelt.. men jeg prøver iallefall å få lest så mye som mlig slik at det skal gå bra! Ikke alltid like lett å sitte på lesesalen når bekkenet har begynt å krangle litt mer enn tidligere.

Noen symptomer:

:Nikke: halsbrann :sinna:

:Nikke: bekkenet har begynt å krangle

:Nikke: tror jeg kjenner liv :D

:Nikke: puppene har begynt å vokse igjen! :o

:Nikke: magen vokser stadig!

Ellers er livet som det skal!

Tusen takk for at dere stikker innom maya, vera og misty! Hyggelig at dere sjekker om jeg lever :ler: Nå må jeg snart ta meg en runde å se hvordan det står til med andre gravide og prøvere.. har en del å ta igjen!!

Vel i dag er det palmesøndag og vi skal bare slappe av.. regner med at vi skal ut å rusle en tur i finværet, og lese litt mot kvelden. Skal forresten jobbe fem røde dager i påsken og det er godt når jeg fikk en skattesmell på 8000 kr :sur: men jeg visste at jeg hadde trekt forlite skatt så nå er prosenten satt opp slik at det ikke blir sånn neste år :sjarmor:

Ha en riktig fin søndag alle sammen!

Koz.. :vinke:

:hjerter: Lucky og lillevenn :hjerter:

menstermin: 19.09.03

UL termin:09.09.03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt tung dag i dag... :cry:

Er sliten, og bekkenet blir bare værre og værre :x .. er hoven i beina også(sikkert pga at jeg sitter og leser ved skrivepulten i mange, mange timer om dagen.. men jeg MÅ jo! :( ) . Er utolmodig etter å vite om det er vår lille venn jeg kjenner, og tenker stadig på om noe er galt siden jeg ikke har vært på kontoll på en lang stund. Har så mange spørsmål!!! :cry:

Kiloene har også begynt å komme raskere nå, har lagt på meg fem kilo fra jeg ble gravid, og jeg er så usikker på om det er normalt eller om det er fordi jeg spiser formye.. har et voldsomt sug etter søtt, men prøver å styre meg.. ikke så lett da når påsken nærmer seg og gooo marsipan er overalt!

Skal jobbe fem dager i påska og jeg håper virkelig at bekkenet ikke skal være så vanskelig da som nå, for dette begynner å bli slitsomt!

Huff dette ble ett sytete innlegg, men sånn går no daga'n..

Lucky og lillevenn

menstermin 19.09.03

ul-termin 09.09.03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei på deg Lucky.

Så spennede å høre at du skla flytte "hjem" da, og flott at du har en snill sjef som hjelper deg med ferie og sånn. Hadde nok heller ikke sett frem til å reise den lange veien så kort opptil termin.

Når det gjelder sykehuset her i byen, tja hva skal man si??

Jeg vet ikke så mye om forholdene på sykehuset her enda, men jeg håper jo at jeg "rekker" å bli med på dette svangerskapskurset som holdes av JM-foreningen,hvor vi får omvisning på føde og barsel..... Har hørt litt av andre som har født at det tidligere var litt slik at det var best i 8. etg, og at de i 7.etg ikke var like hyggelige, men det har visstnok forandret seg litt...... Selv synes jeg at det er litt kjedelig at man ikke kan ta imot besøk på rommet, men at man må ut i gangen eller ned i vestibylen - og kanskje at det er litt for få "liggedager". Det er fødedagen + to dager liksom....

Men vi holder vel ut det også.

Jeg skal heller fortelle deg litt mer etter at jeg har vært der nede , evnt etter at jeg selv har opplevd å føde der - hehe

Nå skal jeg bare ønske deg en fortsatt god påske og så skal jeg komme meg ut i solen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

hei lucky.. er du sikker på det med at de ikke beregner trygd ut fra de "beste " månedene??? jeg har nemlig spurt om det samme og da sa ho at de tar de beste månedene, med påfølgende kommentar " vi er jo her for å hjelpe dere, ikke for å gjøre det værst mulig for dere".. en meget hyggelig dame.. Håper jeg får en slik en når saken min skal behandles..

Ellers.. jeg har det bra, litt bekkenløsning, kjenner lite bevegelse og det er jo litt bekymringsfylt synes jeg. men samtidig er det jo ikke så veldig vanlig å kjenne noe før uke 20-21...

skal på ultralyd i morgen.. er vettskremt og glad på en gang... Pessimisten i meg er jo litt redd for at det skal være noe galt med barnet...

marilyn 18+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det ultralyd!! Vi gleder oss veldig! Men synes også det er litt skummelt.. tenker jo på om alt er bra... vi får krysse fingrene.. oppdatering senere...

"Nå må jeg løpe!"

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Vel overstått påske til deg.

Hvordan gikk det på ultralyden da?

Venter spent på rapport, vett du... :wink:

Klem fra Maya30 :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...