Gå til innhold

Så var vi igang da...


Lucky!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei alle sammen!

Takk for hilsner! Og gratulerer med morsdagen alle mødre og vordende mødre!!! :bursdag:

Rare greier det med lyster egentlig... jeg har ikke begynt å få dilla på noe spesielt enda, men jeg må flire når jeg leser om andre som får det.. man kan jo få lyst på alt mulig rart jo! :ler:

Ellers så har kroppen min begynt å tulle med meg(har gjort det en stund da.. men enda mer).. om natta må jeg opp minst en gang og tisse, og det er jo forsåvidt greit.. men så er jeg så forbaska sulten også :-? . I går kveld smurte jeg meg ordentlig kveldsmat(istede for bare et eple rett før jeg gikk til sengs), og spiste og kosa meg skikkelig.. men tror du ikke jeg vokna like fullt i 05 tia og var like sulten... skikkelig sånn kvalm-sulten!! :x Så det var jo ikke annet å gjøre enn å stå opp og få i seg noe mat! :Hehe: Snakka med mor i dag, og hun fortalte at hun hadde det på akkurat samme måte, da hun ventet meg.. så får vel bare smøre meg ei skive før jeg går og legger meg for kvleden - det bli i allefall nok mat på senga :ler: fremover!

Ellers så er jeg flink om dagen!!! Jeg leser pensum!!!*stolt* :kul: Så nå skal jeg jammen komme meg ovenpå med lesing igjen!

Ellers så skjer det ikke så mye... det er et forferdelig drittvær ute! skal man ut må man iallefall ha skikkelig regntøy på seg.. går i sørpe til sånn ca midt på kne!! Ikke bra! Håper det forsvinner kjapt! :Nikke:

Nei, får gå tilbake til bøkene! :ler:

Koz.. :vinke:

Lucky + lillevenn 9+4 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt i magen

fryktelig hormonell

kvalm

Dette beskriver min dag i dag! :evil:

Har hatt utrolig vondt i magen i dag - mensmurringer og press i magen - noe som igjen fører til at jeg blir bekymret(og amper).. hormonene mine tuller med humøret mitt, og jeg er skikkelig amper :cry: , noe som resulterte full krangel med mamma i telefonen - og kjempe anger etterpå! Tårene bare strømmet på :cry: !

Og så er jeg jeg kvalm i kveld.. har jo egentlig ikke noe å klage etter, men føler meg elendig! Glad jeg ikke har hatt det sånn hver dag frem til nå.

Ellers er det ganske labert.. føler meg helt skutt...

Lucky + lillevenn 9+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lucky!

Gratulerer med overstått morsdag, og så søt mannen din var som gav deg den snekkerbuksa, jeg synes det er fint på gravide jeg...

-har ikke skrevet i dagboka di før, men nå har jeg sittet og lest igjennom den og da må jeg jo avslutte med en liten hilsen!

Håper du får et flott svangerskap , kos deg med baby i magen og lykke til. Jeg kommer til å følge med hvordan det går med deg. Det er så koselig å lese i dagbøker, og spes. til de som er gravide- forventningene og gleden! :ler:

Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

usj ja lucky. kjenner meg igjen i beskrivelsen din med sinne, kvalme og sliiiten. sånne r det vel bare,, det er mye opp og ned for tiden..

I går holdt jeg på å eksplodere fordi mannen mente at hvis han skulle sammenligne meg med en filmstjerne så måtte det bli Penelope Cruz..

HA HA HA HA VERY FUNNY!!!!!!! :sinna:

jEG BLE DRITT SUR!! hvis det var ment til å smigre meg så dra dit peppern gror!!!!!!!!! Hvis noe på meg ligner penelope så må det være den inngrodde neglen hun har på foten eller noe sånt! (hun har sikkert ikke det en gang)

Idiot mann!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia alle sammen!

I dag er vi 10+0 :enig: (kanskje.. egentlig er det vel 9+0, men på UL sa de at jeg var en uke lengre på vei enn antatt.. vet ikke helt hva jeg skal tro.. :oops: Satser på det siste for det er det beste!).

Tusen takk for hilsner Kipa og mamrilyn - alltid koselig at noen stikker innom! :D

I dag er formen betraktelig bedre... sov en hel masse i går :Gjesp: , og sov lenge i dag! Mannen vasket leiligheten igår, jeg ble beordret i sofaen :D , men har litt dårlig samvittighet.. er ingen god husmor om dagen :Gjesp: . Begynner å bli lei av å stå opp og spise om natta... :x spiste ikke etter at kl var 20 i går kveld, så jeg må jo egentlig skylde meg selv.. derfor måtte Lucky opp kl 02, og 06 :evil: men, men sånn er det!!

Symptomer: 10+0

:Nikke: Trøtt :Gjesp:

:Nikke: svimmel

:Nikke: flyr på do i ett sett

:Nikke: ømm i frontpartiet

:Nikke: amper-humørsvigninger :evil:

:Nikke: opp og spiser på natta :Gjesp: :evil:

:Nikke: mensmurringer

ja, det er vel alt foreløpig.. håper ting begynner å avta snart..

Koz..

:hjerter: Lucky og lillevenn 10+0 i dag! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Lucky

Så du er kommet en uke lenger enn antatt du din heldiggris.

Jeg har også vært på UL. Da sa de at jeg var akkurat 9 uker og det er 1 dag tidligere enn antatt. Ikke mye akkurat.

Kjenner meg ellers godt igjen når du beskriver alle "plagene".

Nå har jeg fortalt det til min eldste datter, og hun ble veldig glad. Visste nok at hun ville bli det, men godt å få det bekreftet allikevel.

Koz

Håper 9+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ferdig med denne helga!! :o Det er skjelden jeg gleder meg til helga er over men denne helga har det vært sånn.. på fredag jobbet jeg 14 timer, lørdag 8, søndag 8 og i dag 6.. er litt sliten nå.. men det er godt å være ferdig og mange blanke kroner rikere :D !!! Ellers har jeg fått byttet nattevaktene mine.. så nå skal jeg bare jobbe dag og kveld!!! Det passer meg yppelig siden jeg jobber på en arbeidsplass som ikke alltid er like trygg og nattevakten går alene på vakt.

Eller så er vi 10+5 i dag.. "plagene" har jeg blitt så vant til :roll: så de er nå bare der..

Tusen takk for hilsen Håper! Så gøy at du har fortalt det til dattra di! Jammen gøy med ul ikke sant?

Ja.. nå skal jeg gå å spise litt mat med min kjære - det er fisk på menyen i dag(Jeg er skikkelig flink som spiser det... er egentlig ikke så veldig begeistret for fisk.. men alt for babyen!! :wink: )

Koz.. :vinke:

:hjerter: Lucky og lillevenn 10+5 i dag! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:forvirra: Er du virkelig kommet så langt Lucky!? :forvirra: Det er jo ikke SÅÅÅ lenge siden du fikk de to blå. Jeg blir helt fortvilet og lurer veldig på hvor den der tiden er blitt av...

Og så håper jeg jo selvsagt at det snart er min tur også da...

:roll: Hadde vært så kos å vite at det er noe som lever i magen min. Veldig skummelt, men enda mer koselig.

ÅÅhh... Håper alt går kjempebra med deg og at ventetiden blir lang og god, men føles kort. Ellerno...

Uansett så må du ha lykke til! holder et øye med deg altså...

Klem fra Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Kjekt å få ventetiden redusert med en uke :blunke:

Jeg gikk 16 dager på overtid, men det føltes som 16 måneder... :ler:

Koselig å følge med deg.

Håper formen blir "bedre og bedre dag for dag..." :sjarmor:

Det er ikke noe kjekt å være kvalm hele tiden.

Klem fra Maya30 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!

Lenge siden sist nå...men her er jeg :vinke:

Tusen takk for hilsner alle sammen.. hyggelig at dere stikker innom! :D

Alt står bra til med Lucky!(er litt bekymret bare.. men gleder meg til uke 12!!! håper det begynner å avta da! :roll: )

Jeg er flink i dag!! Har fri i helga, og planlegger å lese masse pensum!! Har begynt med den boka med flest sider i, og har bestemt meg for å lese den ferdig iløpet av helga! :Nikke: Mannen har nattevakthelg :Gjesp: så han sover utover dagen.. det passer derfor utmerket! :Nikke:

Symptomer 11+4 er:

:Nikke: fortsatt ømme pupper:x

:Nikke: trøtt :Gjesp:

:Nikke: sulten/sug etter søtt :o

:Nikke: mye utflod - jækk :veldigsur:

:Nikke: tisser heeele tiden :frustrert:

:Nikke: kort lunte :ler:

:Nikke: svimmel :roll:

:Nikke: hard i magen :x

:Nikke: mensmurringer(men de blir skjeldnere og skjeldnere)

Det artige når det gjelder maten er at jeg holder på å spy når jeg kjenner lukta av varmmat.. det beste jeg kan få er brødskiver. Jeg har tiltider veeeeldig lyst på fisk :roll: noe som forøvrig er helt latterlig siden jeg egentlig ikke kan fordra det! :ler: men, men

Begynner å bli utålmodig.. gleder meg veldig til uke 12.. og til at magen begynner og synes(ikke i uke tolv altså men den uka den begynner å synes).. føler meg liksom ikke helt fullverdig medlem i garvidklubben.. mangeler liksom beviset.... men, men det kommer vel tidsnok.

Jeg har forresten fått byttet bort nattevaktene jeg har.. så nå slipper jeg å bekymre meg for dem!! :D Nå er det bare dag og aften som skal jobbes!

Vi har også bestilt oss flybiletter til oslo, slik at det blir en miniferie i slutten av mars!! Gleder meg til å komme hjem til familien!

Mannen har begynt å søke så smått på noen jobber på øsatlandet.. håper så indelig at han får seg jobb.. bekymrer oss jo litt for dette, men det skal nok gå bra.. hvis han ikke får jobb skal han begynne på mastergradstudiet i IT i Halden, så da blir han student i to år til. Jeg får fødselspenger i og med jag har jobbet så mye som jeg har + at vi har spart en masse.. så det bør gå greit.. men det hadde blitt ganske mye lettere hvis han hadde fått seg jobb!!!*håper håper*

Ja, ja nok tanker i dag! Ha en fin helg alle sammen!

Koz.. :vinke:

Lucky og lillevenn 11+4 i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lucky!!

Du har virkelig noe å glede deg til!!

Ble helt paff da jeg så i dagboka di, du har jo nådd 12 uker straks!!

http://www.home.no/februar2003/ Tar du en titt her så finner du bilde av mitt lille gull!!

(bare så du blir litt mer utolmodig....)

Klemz fra Vera og Rikke, f. 7.februar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heiiiii Lucky!!!!

Håper du har det bra! Du er vel snart 12 er du ikke? Krysser fingrene for at alt er helt på topp hos deg, og det tror jeg det er!!! Så det så! (Mitt ord, din lov... :hoho: )

Klarer fortsatt ikke helt å forstå at du er så langt på vei. Tror det noen som har regnet feil... Det kan da vel ikke stemme. Jeg har da ikke holdt på så lenge... (prøver febrilsk å overtale meg selv...) Neida, det er så bra at det har gått så fort for deg. Kjempe!!!

Lykke til videre i alle fall!!

Klem fra Magnhild :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har de tappet blod fra meg!!! :sjokk: Endelig ferdig med det! Grua meg egentig litt men det gikk fint... helsesekretæren flira når jeg takka etter at hun hadde stukke... lurte på hva jeg mente... takk for at du traff på første forsøk!! Hadde hun måtte begynt å "lett" etter åra hadde jeg død!! :sjarmor:

8) Så har jeg fått time hos jordmor: 2 april kl 13.

8) Time hos Gynekolog til UL er 22 april kl 19.

Så nå er de to neste timene i boks! :D

Er i følge mensterminen 11 uker i morra.. i følge UL 12.. tar utgangspunkt i mensterminen når det gjelder å si noe til noen.. bare for å være sikker! Som Magnhild nevner har det gått fort!! Men det kunne egentlig gått enda kjappere!!! Takk for hilsen forresten magnhild og vera!! :D

Ellers så jobber vi med prosjekt på skolen, det begynner å ta form, og det er bra!! Deilig å begynne å se slutten :Nikke: !

Skal jobbe til helga(fredag, lørdag, søndag og mandag) gruer meg litt.. det er så mye styr der for tia.. men det kan vel ha roet seg litt kanskje.. har blitt oppringt og spurt om å jobbe ekstra både i går og i dag, men jeg kjenner at jeg ikke orker.. vil bare sove og slappe av hjemme med mannen.

Nei nå får jeg gå tilbake til tv'n.. er jo tross alt tvkveld!

Koz.. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Har vært litt vekke fra KG, men "må" liksom bare innom dagbøkene for å se hvordan det står til. :D

Koselig å gå til jordmor under svangerskapet.

Har du tenkt på om du vil vite kjønnet på babyen når du går til ultralyd?

Ønsker deg en riktig god helg.

Klem fra Maya30 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Den magiske 12 ukers grensen er nådd!!(Både på mens terminen og ul-terminen)

Voknet i går med skikkelig angst :( !! Leste et innlegg om en som hadde vært på ul- hvor fosteret var dødt, og hun hadde ikke merket noe... :cry: Hadde ikke spist siden kl 18 på kveld før.. og var slettes ikke sulten(og jeg har vært råååååå sulten!!). Kjente da straks på puppene(for de har vært super ømme!!), men de kunne jeg ha slengt i veggen uten å få vondt :ler: så panikken begynte å bre seg da! Er min lille venn dø??? Hva har skjedd.. skikkelig paranoid!!! Ringte mamma og var skikkelig fortvilt.. vi snakket litt og fant ut at grunnen til at jeg ikke var sulten kunne være at jeg på kvelden før jeg la meg spiste en kvart kilo svisker :o (det var godt jo!!! Gjorde jo egentlig ikke så mye annet enn å fly på do den natta... :-? :evil: ) Så det kan jo være at det har vært med på at jeg ikke var så fryktelig sulten.

Tror også at underbevissten min ligger på at jeg ikke skal til kontroll før i uke 16... har jo vært hos lege allerede i uke 8(den som vanligvis taes i uke 12) at jeg liksom trenger å få vite at alt står bra til... men jeg får prøve å slå meg til ro.

For å komme med en status rapport nå så er jeg:

:Nikke: sulten hele tiden!! Det er mao som før! :D

:Nikke: litt ømme pupper, men ikke så ømme som før

:Nikke: har ganske mye energi!

:Nikke: litt sint i ny og ne :ler:

:Nikke: Tisser ikke så ofte som tidligere

Hadde aldri trodd jeg skulle være bekymret over at "plagene" begynte å avta :ler: !!

Nå er nyheten om Lucky, mannen hennes og vår lillevenn :hjerte: offentlig... og det sprer seg jammen som ild i tørt gress!! Men det er artig!! Har forresten akkurat fått vite at søskenbarnet mitt skal ha barn i begynnelsen på oktober så det er artig!!

Venter på magen :Nikke: ......men den kommer nok etterhvert.. vektøkningen er grei har gått opp fra 74,5 til 75,3 på de første 12 ukene så det er akseptabelt!!

Ellers så har jeg jobbet kveldsvakter fra fredag til tirsdag + skole på dagtid.. så jeg har iallefall stått på!! I morgen er det dagvakt, så har jeg fri til mandag ettermiddag, og det er deilig! Prosjektet regener vi med er ferdig til fredagen da vi har siste veiledning.. så da har vi to uker å lese til eksamen på før forelesningene begynner igjen! Jippi!! :hoppe:

Nei, nå skal jeg gå å lalle!!! Sov godt alle!

Koz.. :vinke:

Lucky og lillevenn over i andre trimester!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

JIPPI!!!!

Det ble min tur til slutt da! Selv om jeg måtte vente en stund!!!

Men det går så bra så!

Så gøy å se at dere har kommet over de magiske 12 uker. Gleder meg til den tid, men det er lenge til! Men dette er moro!!!!!!!!!!

Klem fra Magnhild!!!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så sitter jeg her alene da.. mannen har dratt på jobb og jeg må komme med en liten tilstandsrapport. Føler at energien er på vei tilbake, og er slettes ikke så trøtt som tidligere... kjempe deilig!!

Ellers så har jeg bokstavelig talt kjent at livmora har steget opp så jeg kjenner den godt ved skambenet(forferdelig navn!!!!) det er artig!! Mannen kjente og synes nesten det var litt skummelt :ler::ler: han er sååååå søt!!!! Kjedelig at han skal jobbe natt i helga.. blir så ensomt da!!

Det er bare litt over to uker til vi skal hjem en liten tur... vi gleder oss veldig.. skal forresten til oslo på ikea. Veninna mi som også er gravid skal være med, og vi tenkte vi skulle ta en tur å kikke på mammaklær i tigerstaden.. er det noen som kan tipse om noen bra butikker som selger dette i Oslo???

Nei.. nå skal jeg gå å sove!

God natt!

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et vær det er i dag!! Skikkelig grisevær.. :-? men mannen og jeg trosset sludd og snø og gikk en times tur!! *veldig fornøyd nå* :D Det er veldig deilig når man kommer inn igjen i ei varm stue og kan krype godt oppi sofaen og slappe av!! Deilig!

Ellers så er jeg veldig fornøyd om dagen, har fått lest en del i helga og har masse overskudd! Deilig! Deler av kvelden kommer nok til å bli tilbrakt foran tv'n.. men først skal jeg lage chiabattas og kose meg med det!

Venter fortsatt på at magen skal begynne å synes.. har surfet rundt på nettet i dag og lest at folk begynner å se den i uke 10 og tidligere, jeg er snart i uke 14, og den synes ikke... :( Har et par kilo til overs da så det kan vel ha noe med det å gjøre... men jeg håper den synes snart!!!

Ha en hyggelig søndagskveld!!

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...