Gå til innhold

Så var vi igang da...


Lucky!

Anbefalte innlegg

:cry: ÅÅÅHHH så synd. Hadde håpet det beste for dere nå. Jaja, dere får fortsette med prøvingen så treffer dere sikkert til slutt.

Jeg venter fortsatt i spenning på tanta mi da...

Tenker på deg og følger med!

magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia alle sammen!

Ville bare takke alle for koselige hilsner etter at den lyse, lyse blå streken som kjent ikke var blå, men grå! og ikke betydde noen ting! :evil: Det hjelper at noen stikker innom og sier noen trøstens ord og gir noen råd!! :wink:

Sitter på nattevakt! :roll: Noe som beskriver hvorfor jeg skriver så sent... for hadde jeg kunne valgt ville jeg mye heller vært hjemme i senga mi!!! Har bare tre vakter igjen så er det ferie!! Østlandet her I come!!!!! Ellers så herjer tanta :x , men har ikke så vondt denne gange som sist :hoho:

Dere får ha en fin helg alle sammen!!

Koz.. :P

Dag 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er endelig juleferien her! :D Og i dag drar vi mot østlandet :hoho: Gleder meg veldig til å komme hjem til familie og venner - det skal bli skikkelig artig!

Det er ikke sikkert jeg får tilgang til internett på en stund så jeg vil ønske alle gravide, og alle som prøver lykke til!! Samt en

Riktig God Jul og Et Godt Nytt År til alle sammen!

hvis jeg ikke kommer på nett før i januar(håper på å få det til da!)

Er i dag på dag 7, ferdig med tanta :D og klar for ny frisk! Takk for hilsnen vera, og ja vi satser på at vi treffer på julaften!! :ler:

Ha en fin dag alle sammen!

Koz.. :P

Dag 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vil ønske deg et riktig godt nytt år, og krysse fingrene for at dere kan starte det med en liten spire!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! :hoppe: GODT NYTT ÅR!!!

Hvordan gikk det i julen da? Fikk dere gjort nok forsøk tror du? :ler: Det er vel ikke lenge til du får vite noe nå! Er skikkelig spent på dine vegne...

Ellers så håper jeg du og din kjære har hatt en riktig så fin jul, så håper vi alle på to blå i løpet av det nye året...

mange lykke til klemmer fra

magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marilyn

kremt,, hvordan går det så,,, jeg hadde også el på selveste julaften,, nå er tanta en dag forsinket.. jeg tar jo helt av tvert!!! og blir ikke overrasket om jeg har utsatt den en uke nå med min psykotiske fokus på graviditets symptomer.. gleder med til å høre hvordan det gikk med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann du. GODT NYTT ÅR

Hvordan går dt med dere? er det noe nytt på gang? Håper det :lol:

Vi har bestemt at vi vil prøve igjen, så nå venter jeg på mensen så vi får begynt å telle dager :sjarmor:

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagbok!

Dette er stort! Vi er gravide!! Etter en skikkelig nedtur etter skyggestreken :evil: sist måned klaffa det i jula!! :D :D

Så hyggelig med alle som har vært innom å sett hvordan det går!! Takk for alle tanker og lykkeønskninger - denne gangen klaffa det!! Jippi!!

Trodde jeg hadde EL på julaften, men etter å ha tempa tror jeg den var den 27. Hadde hyppig sex fra julaften til den 26. :lol: og da vi så at temperaturen steg mye den 27. så tenkte vi at i dag må det være.. og var skikkelig klar!! men hva skjedde? Jo jeg får urinveisinfeksjon :x og holdt på å dø!! (litt å ta i kanskje men skikkelig vondt! :( ) Vi skulle feire nyttår på Beitostølen og planen var å dra lørdag 28. men hele natten til den 28 sov jeg tilsammen 2 timer, og holdt på å gå ut av mitt gode skinn. Drakk masse appelsinjuice, spiste agurk, kledde på meg ull, satt på bøtte med varmt vann.. vet ikke alt hva jeg gjorde!!! Men på morgenen hadde jeg så vondt at jeg dro på legevakta, hadde nå helst sett det hadde gått over av seg selv.

På legevakta kunne legen konstatere kraftig betennelse i urinblæra og han skrev ut antibiotika-Selexid. Jeg nevnte for han at vi ønsket å bli gravid og jeg spurte om bivirkninger med tanke på graviditet. Han sjekket opp og sa at ved bruk undert 14 dager skal det ikke ha noe å si. Håper ikke det ødelegger min lille spire i allefall..

Så vi kom oss ikke på fjellet før den 29, men vi hadde det i allefall utrolig hyggelig!! Vi var der sammen med et vennepar som har en gutt på 4 år.. ble skikkelig barnsjuk.. viste jo ikke at det var noe der da!! Jeg og veninna mi snakket mye om det og få barn, og jeg vet at de også ønsker seg veldig.. det hadde jo vært hyggelig om det ble klaff der sanrt og! Men jeg latet som jeg var fornuftig.. må gå ferdig skole først, ha jobbet noen år.. osv.. vi får se da! Blir nok ferdig på skolen, men jobbing blir det nok en liten stund til! Ellers gikk vi mange fine turer på ski, og var på kanefart på kvelden 1. nyttårsdag!! Skikkelig koselig!! 2. januar hadde jeg bursdag!! Happy Birthday to me!!!! :D

Jula ellers ble feiret hjemme hos mine foreldre, vi innvitere til julemiddag, så begge familiene feiret jul sammen - veldig hyggelig!!

For å sjekke at urinveisinnfeksjonen var over skulle jeg levere en urinprøve hos legen min den 6. (dagen før forventet mens), vi skulle reise oppover da og skulle til tannlegen først så vi hadde veldig dårlig tid. Mens vi gjorde oss klar til tannlegen kjørte mamma ned med urinprøven. Rett før hun dro fant jeg ut at jeg kunne jo be de sjekke om jeg var gravid i same slengen. Hadde ikke følelse på at jeg var det, og ventet bare på tanta siden jeg hadde hatt veldig vondt i puppene og skikkelig mensmurringer. Hadde vært hos tannlegen og trekt en visdomstann dagen i forveien og hadde vondt, så jeg ville gjerne vite om jeg kunne ta noen smertestillende.

Klokka 0945 kom mamma hjem: Ho lyste som ei sol - nå var det sant, hvis alt går bra blir hun bestemor!! Mannen og jeg bare så på hverandre og begynte å gråte dette er UTROLIG! :D

Det skal nevnes at jeg ikke klarte å glede meg helt :roll: .. hadde en tannlegetime som ventet.. den ente med 2,5 time gaping i stolen før han fant ut at visdomstanna hadde laget et så stort hull på nabotanna at det ikke var annet å gjøre enn å trekke den!! :cry: Har trekt to tenner på to dager - stakkars meg! :-? Tannlegen skrev ut pinex forte (har sjekket og de har ikke skadelig virkning på foster) har hatt utrolig vondt!!!! Og jeg håper ikke alle de pillene jeg har dyttet i meg har noe å si for min lille.. må vel høre på hva legene sier og ikke bekymre meg!

Så nå har vi kommet opp igjen da, skolen har begynt og jeg er gravid! :D Siden jeg ikke fikk sett testen hos legen med egne øyne, kjøpte jeg en test i går kveld og tok den da.. og to blå lyste mot meg! :D :D Nå tørr jeg å tro på det!! Håper bare det holder!! Tror jeg er 4+1 i dag!!

Er så utrolig glad!!! Har lyst til å rope det ut til alle, men jeg må skjerpe meg. Det er godt jeg kan dele det med dere her inne!!! :D

Skriver mer senere!!!

Koz..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse med graviditeten, Lucky!!

Nå kommer jo virkelig brukernavnet ditt til sin rett her inne :D

Håper alt går bra med dere gjennom svangerskapet.

*Masse klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så kjempe mye med graviditeten. Det var jammen meg moro å lese.

Du er liksom en av mine følgesvenner her inne.

Jeg gleder meg til å følge med på svangerskapet ditt og dere.

Jeg er fortsatt i 7.himmel selv om jeg er skikkelig dårlig. Jeg har noen gode dager innimellom og det hjelper på.

Leste at du hadde bursdag den 2.januar og det er samme dag som datteren min!! Artig.

Du får ha lykke til videre men jeg stikker innom senere asså.

Marlena

12+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

hei lucky, graturlerer så mye!! :D

da er det i allefall to kjempe happy"brukere" her inne i hvertfall. Jeg hadde eggløsning den 26 tror jeg, men du,,, jeg skjønner ikke helt hva det betyr når du skriver " 4+1" ??? 4 -Tallet står fra første dagen du fikk den siste mens ikke sant?? altså 4 uker,,, men 1??? hva står den for??

Og hvorfor regner man fra siste mens og ikke fosterets faktiske alder????

jeg er litt forvirret og vet ikke helt hva jeg skal "kalle" meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"tårene triller"!!

Det må jeg si var litt av en bursdagsgave!! Gratulerer så mye, jeg visste dere kom til å klare det!!!

Jeg har greid skole og graviditet bare bra, men så har jeg vært heldig å være frisk også. Er godt å ha noe å gjøre mens du venter!

Nå du blir litt lengre på vei, anbefales barnimagen treff på kafka hver onsdag. Der treffes mange gravide til sosialt samvær.

Hilsen meg som er T-30 om 1 1/2 time!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne sikkert brukt opp alle sparepengene mine på graviditetstester!!!! Jeg klarer ikke helt å tro at dette er sant, og det er like før jeg går å kjøper en test bare for å få det bekreftet en gang til!! Tror hodet mitt begynner å klikke litt!

Ellers så har jeg hatt to helt forferdelige dager, har tarminfeksjon, dvs at jeg trodde det var vanlig omgangssyke, men det er det i allefall ikke. Det er visst ganske mange sykehus rundtom i landet som er stengt på grunn av dette, jeg har i allefall aldri vært så syk!!!

Ringte legevakta her i Bodø i forgårskveld for å høre hva jeg kunne ta og hva jeg skulle gjøre siden jeg var gravid, der fikk jeg minimalt med hjelp, bare en pose kullpulver(så hvis jeg får sort barn er dte bare derfor :ler: ) som jeg skulle drikke.. det var forresten helt forferdelig - føltes som om jeg drakk fra en engangsgrill fylt med vann - blæ!!! :ler: Så på morgenkvisten var jeg ikke blitt noe bedre så jeg ringte igjen og spurte om noen kunne ta en titt på meg(tror jeg hadde løpt på do hver halvtime hele natta)fikk bare besked om at legen skulle gå hjem :x om en time, og at jeg måtte kontakte fastlegen min. Problemet mitt er at jeg ikke har fått byttet fastlege fra Halden til Bodø enda fordi jeg ikke har vært noe syk, og har gått til lege når jeg har vært hjemme hvis det har vært noe.(forklarte dette, men det var ikke hennes problem) Jeg ble bedt om å kontakte nermeste legekontor og "satse" på at de kunne ta meg. :evil: Synes dette var fryktelig dårlig service..trodde legen på vakt var på jobb til åtte jeg og ikke ga seg en time før han var ferdig..

Men, men i allefall så har mamma en kompis i stavanger som er lege så vi ringte han, han sa at det ikke var noe problem å ta en imodium, og ga meg denne dietten for å få opp næring og veskebalanse, siden kroppen nekter å beholde noe særlig.. så nå begynner jeg å bli bedre!! :D Det som er bra med diare, er at man har gått litt ned etter unødvendig mye spising i jula!!

Så er jeg redd da vet dere at dette skal gjøre noe med frøet mitt :oops: !! Har hatt så mye trøbbel med kroppen i det siste, og tilført så mye rart at jeg håper det går bra. Først antibiotika for urinveisinfeksjonen, så smertestillende for tanna og nå imodium og kullpulver for denne innfeksjonen! Men jeg får vel satse på at legene vet hva de snakker om når de sier at det ikke tar skade.

Nei nå får jeg vel gå å ta meg en liten slurk av dietten min :ler: Tusen hjertelig takk for alle hilsnene og gratulasjonene i dagboken min!! Hyggelig at andre gleder seg over det store også!!

Snakkes!

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

GRATULERER med TO blå!!!! :D- og takk for koselig hilsen og oppmuntring i dagboka mi! jeg så du skrev dere ble gravide etter tre mnd med dagbok....det hadde vært noe det! Ønsker deg lykke til i tiden fremover, kos deg med baby i magen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige hilsner dere!

Jeg sitter bare å funderer om dagen... :forvirra: hva skal jeg egentlig gjøre nå først??? Nå er det 6 dager siden forventa mens, og jeg burde vel ha kontaktet legen min(fikk bekreftet at jeg var gravid på legekontoret, men tok ikke noen flere prøver). Mitt problem er bare hvor jeg skal henvende meg. Har fastlege i Halden, men bor i Bodø. Skal flytte tilbake til Halden i juni.. skal jeg gå på helsestasjonen å høre om jeg kan gå til kontroller der så jeg slipper å bytte fastlege eller må jeg gjøre det uansett??? :forvirra: Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg... tror nok jeg får gå til helsestasjonen å forklare situasjonen til uka.

Vi hadde jo bestemt oss for å vente med å si noe.. men klarte vi det??? Nei da.. nå vet foreldrene våre det og den ene søstra til mannen - de ble kjempeglade på våre vegne og lovet å ikke si noe videre - det håper jeg de holder!!

Ellers så er det fortsatt veldig uvirkelig.. de eneste tegnene jeg kjenner som kan tyde på at jeg er gravid er mensmurringer og super vonde bryst!!! :frustrert: Men, med tanke på hva som gjør at det gjør så vondt gjør det ingen ting :stortsmil: !!!

Skulle ha jobbet nattevakter i helga, men har tatt meg en egenmelding - tarminfeksjonen er på vei bort, men jeg får fortsatt bare spise åtte halve loff skiver om dagen.. sulten!! :sjokk: og er veldig slapp og har lite energi! Gleder meg til å bli frisk og kan begynne å spise næringsrikt slik at frøet får i seg nok!! :Nikke:

Ellers får alle ha en fin søndag!

koz.. :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...