Gå til innhold

Så var vi igang da...


Lucky!

Anbefalte innlegg

God morgen!

Takk for hilsen i dagboka Marlena! :D

Ja i dag er vi på dag 25... det nærmer seg.. synes jeg har kjent noen mensmurringer i går, men ikke så mye... har en dårlig følelse av at jeg ikke er gravid :(

I går var jeg sinnsykt trøtt.. kom hjem fra kurs kl 16, og spiste middag, sovnet på sofaen og kvakk til 1815.. skulle på jobb kl 19. var het ødelagt i kroppen og sovnet som en sten da jeg kom hjem igjen kl 24. Men det var nok ikke noe annet enn at jeg sto opp tidlig å trengte søvn... men det kan jo hende at jeg håper på å være gravid-trøtt da.... :) Lurer egentlig på når man begynner å kjenne symptomer på at man er gravid.. kan man kjenne det før tanta skulle vært der? Hmmm... :-?

Ellers så skal jer jobbe hele helga.. er litt lei og skulle ønske jeg hadde fri i helga.. men nå har jeg jo snart juleferie. :hoho:

Nu skal jeg og min kjære spise frokost! :D Ha en god dag!

Koz... :P

Dag 25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann du :)

Håper det spirer noe da.

Jeg kjente litt symptomer før tanta skulle vært der, ømme pupper spesielt, men også mer trøtt og litt svimmel. Men det er nok ikke det samme for alle. Jeg krysser fingrene :lol:

Ha en riktig god helg

Håper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

murr...murr...murr....

I dag er det mensmurringer som råder og skikkelig vondt i puppene.. huff... venter bare på mandagen - håper ikke det kommer noen tante, for da kan jeg leve med disse murringene :wink:

Ellers så skal jeg på jobb i ettermiddag, så jeg håper murringene gir seg litt utover dagen.

Takk for hilsen i dagboka håper, jeg synes det er så artig at dere fikk klaff på første forsøk!!!

Dere får ha en fin lørdag alle sammen!

Koz... :P

Dag 26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sur.... :x Det murrer, murrer og murrer.. helt sikker på at tanta dukker opp i løpet av ettermiddagen eller natta... :x har akkuratt vært på toaletten og ho hadde ikke kommet enda... lurer på om mensmurringene når man er gravid er helt like som når man ikke er det?? Hvis noen skjønner hva jeg mener.. like vonde - varer like lenge eller om det er noen forskjell?? For sånn det er nå så kjennes det ut som om tanta kommer når som helst. :evil:

Ellers så har det snødd litt i natt- har nesten blitt litt "juleaktig" der vi bor i allefall.. Så går jeg her på jobb da og venter på at folk skal finne veien ut... tar litt tid kan man si!

---------------------------------------------------------------------------

Utover etter middagen i dag har murringene kjent ut som kramper nesten.. skikkelig vondt.. skulle ønske jeg var GRAVID!!!!!!!!!!!!!!! Åååååååå..... vet at jeg ikke bør klage, men jeg er utolmodig!!!!

Vet ikke om jeg klarer å vente med å teste meg til tirsdag, hvis tanta ikke kommer i morra tidlig, men egentlig burde jeg bare vente, det er kjipt hvis det bare er en blå, og tanta kommer rett etter på.. slik var det sist gang, og ble skikkelig skuffa....egentlig har jeg lyst til å ta en test NU!!(Nei, nei Lucky! nå må du ta deg sammen og vente... :oops: )

Litt utolmodig nå.. hater og vente.. sur fordi jeg har følelsen av at tanta kommer... :cry:

Dere får ha en fin kveld alle sammen!

Koz.. :P

Dag 27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 28... Ingen mens enda... skal vente med å teste til i morgen.. :o flink nå?? JA!!! :lol: Kjenner skikkelig verking nederst i magen, og har ømme pupper.. kanskje litt kvalm også?? Sikkert bare fordi jeg ikke har spist.. :roll: Håper tanta uteblir...

Nå skal jeg til byen og spise lunch med ei veninne.. orker ikke sitte her inne og tenke på om tanta kommer.. gjør ikke annet enn å fly på do.. ingen ting enda heldigvis!

Det kommer nok en kommentar hvis tanta kommer i løpet av kvelden...

Ha en fin dag så lenge!

Koz.. :P

Dag 28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Håper i det lengste for dere jeg da! Håper det vil gå bra og at tanta ikke kommer før om kjempelenge! :D

Hold oss oppdatert da Lucky!

*håpe-på-to-blå-til-Lucky-og-mannen-som-julepresang*-Klem!

8)

Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia Magnhild og Håper!

En liten oppdatering!!! Tusen takk for hilsen i dagboka mi!

Har ikke gjort annet enn å flydd på do i hele dag... har skikkelig press i magen og tankene flyr av sted mot det å være gravid.. altså tanta har ikke dukket opp enda(og ta det med ro jeg sjekker hele tia!! :D ) Er kjempe spent... og håper jeg klarer å vente med å teste til i morgen, hvis ikke tanta dukker opp da. Det er jo uutholdelig å vente....kan jo godt være at tanta er litt forsinket, men det er lenge siden ho har vært det, men man vet jo aldri.

Nå skal jeg se jul på månetoppen! :)

Ha en fin kveld!

Koz.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid?

Nå sliter jeg... mensen hadde ikke kommet i dag morres når jeg sto opp.. stablet meg inn på badet og tok en test.. det første jeg så var en strek i det runde vinduet.. ingen ting i det firkantede.. men så tittet jeg litt nærmere og kunne skimte en svak, svak strek i det firkantede vinduet, når jeg holdt den i en spesiell vinkel :o ... ristet på hodet og tenkte: "du ønsker virkelig å bli gravid, du innbiller deg at det er en strek der" :roll: . løp inn til mannen og ba han se på testen.. og han så streken når han tittet nøye han og... har alltid hørt at strek er strek... men den var fryktelig svak! Så nå tørr jeg ikke håpe på noen ting :( leste i pakningsvedlegget at man skulle ta en ny test om tre dager hvis man var usikker på resultatet. Vet ikke hva jeg skal gjøre??? Ta en ny test selvfølgelig.. men hva skal jeg gjøre i mellomtia!? Holder jo på å fundere meg i hjel!!!

Og stakkars mannen, han skal ha eksamen i dag :oops: ... og han vet ikke om vi er gravide eller ikke? Synes synd på han.. *sender kjærlighetstanker og lykke ønskninger til mannen min*

Og jeg da.. hodet mitt er helt ute og kjøre, tankene er på alle vidder.. er jeg gravid? Etter 2. mnd prøving? Det var jo ikke sånn det skulle være? Jeg trodde jeg kunne slå det fast og juble med en gang.. nå må jeg vente i 3 dager før jeg tar en ny test.. :( forvirra :( vil jo så gjerne tro på det.. men tørr liksom ikke..

Vil gjerne høre fra andre som har fått svak strek..

Dere får ha en fin dag alle sammen...

kanskje er Lucky og Lucky-mannen gravid?? :wink:

Koz.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Første streken min var også ganske svak. Tok en test til i går og den var helt tydelig. Har vært med legen og fått det bekreftet der og, så nå er det 3 positive tester å vise til. DA er jeg i hvertfall sikker :ler: .

Du kan jo levere en urinprøve hos legen, du og. Det er etter det jeg har skjønt gratis, og de er vel så trenet i å tyde testene at de kan se det. Dersom du ikke klarer å vente i 3 dager, altså. Vet hvor vanskelig det er :ler: .

Jeg gratulerer, jeg! Satser på at det går bra. Ser ut som det er en bra tid å bli gravid på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Jen!

Takk for svart og for gratulasjon!!! Er helt på tuppa nå, kommer sikkert til å sitte her inne i hele dag for å se om råd og tips.. skikkelig fælt!!! Men jeg har jo et lite håp da vet du.. man hører jo overalt at strek er strek.

Skal tenke på det med urinprøve.. problemet er bare at jeg har fastlegen min på en annen kant av landet(er student), men det hadde kanskje gått ann å gå på en helsestasjon?? Er helt grønn når det gjelder dette! Kanskje er jeg GRAVID - gråter litt.. ler litt... :cry: :D :cry:

Det er godt å høre at din strek også var ganske svak.. da jeg tidligere har hørt om streker som har vært svake har jeg sett for meg at de var sterkere enn det min viste i dag.. men den var der!! Vi får se! Det hadde vært utrolig artig! Både du, håper og jeg gravid på samme mnd! *tihiii* Så, så ro ned cella Lucky! tilfelle det ikke stemmer.

Koz.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror (og håper) du er gravid!!!

Min "første strek" var også veeeeelig svak - men er det en strek så er det en strek. Så klarer du å se en strek tror jeg dere har greid det nå!!

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia!

Takk for hyggelig hilsen Marlena, det er beroliggende å høre at din strek også var svak!!

Nå har jeg roet meg litt.. har ringt helsestasjonen og snakket med en hyggelig legesekritær. Jeg sa det som det var og hun fortalte at det eneste de kunne gjøre var å ta en hurtigtest slik som jeg gjorde i dag morges. Hun beroliget meg med å si at med stor sannsynlighet var jeg gravid, fordi disse testene ikke skal slå ut hvis det ikke er HCG i urinen. Jeg skal kjøpe en test etterpå og vente et par dager og så teste!

Ellers klart jeg ikke å vente med å si det til mamma og pappa før jeg visste det sikkert.. vi har et veldig nært forhold, og mannen min hadde eksamen, så jeg kunne ikke akkurat ringe å forstyrre han heller... er jo så skravle syk!!! har lyst til å rope det ut!(men jeg vet jo ikke enda da...) De ble veldig glade, men er jo som meg forberedt på at det kan være falsk alarm! Pappa er 78 år, så han begynner å bli gammel.. orker ikke tanken på at noe kanskje skulle skjedd han før han fikk vite det.. sikkert teit å tenke sånn, men jeg vet hvor stort det er for han å få høre at om alt går bra blir han bestefar i august.

Nå skal vi ut og shoppe! Mannen har kommet hjem, og eksamen gikk bra!

Koz..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud, jeg holder pusten av spenning... Jeg leste hele dagboken din, og måten du skreiv det på med en svaaak blå strek,, guri malla jeg hadde blitt hysterisk om jeg hadde fått en nesten usynlig strek.. Nå er jeg kjempe spennt på din vegne!!!

Hver gang jeg tar en test stirrer jeg så intenst at jeg tror jeg ser blå streker både på kryss og på tvers, så jeg måtte le litt når jeg så at du også hadde rista på den..

Jeg hååååper virkelig at du er gravid!!! Du er det sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, her skjer det ting!!!

(jeg viste det, jeg viste det... dere får en liten førjulsgave!!

Må få høre i morgen, har tenkt på deg og testen i hele dag!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er kjempe lei meg... tok en Rfsu test i dag(akkurat som om jeg klarte å vente??) og det var bare en strek på den.. :( så drømmen, gleden og håpet om å være gravid forsvant brått! :cry:

Har nok vært utsatt for de de så fint kaller en skyggestrek!! DRITT!! :evil: Holdt på å klikke i hodet mitt i går kveld, når jeg surfet litt rundt og så hva folk sa om svakestreker og skyggestreker.. strek er strek....er den grå - ikke gravid, er den lys-lys blå - gravid... hvem F*** kan se om en så svak strek er grå eller lysblå? :cry: :cry: :cry:

Er som dere sikkert skjønner litt trist nå... Vi ville jo ikke ta noe på forskudd, men Lucky-mannen og jeg hadde jo våget oss utpå og snakket om det.. Nå får den hersens tanta komme, så vi kan begynne å telle igjen!

Ellers så lurer jeg på det med tanta... ho har ikke kommet, det er meget skjelden at ho er forsinket.. nå tre dager på overtid... i forhold til når jeg hadde EL burde ho vært her om jeg ikke er gravid... begynner jo å tro at jeg har et innbilt svangerskap! Hjelp! Hvis tanta ikke kommer før fredag får jeg teste meg CB igjen.. håper ho komer for dette blir dyrt i lengden.. neste gang skal jeg vente mange dager over tia!!!!

Skal på julebord med brukerene på jobben i dag.. har ikke mye lyst til å gå.. men må vel.. så er det to nattevakter..huff ikke akkurat det jeg trenger nå!

Dere får ha en god dag!

Koz fra en litt unlucky lucky i dag...

PS: Takk for to oppmuntrende meldinger marilyn og vera!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og selvfølgelig når man slapper av kommer tante rød :( :evil: Kanskje ikke så rart.. har vært i høygir med disse strek greiene... jeg har nok truffet den 0,1% som ikke er sikker... vanskelig det med de skyggestrekene, men jeg kommer jo til å være meget skeptisk neste gang.. for jeg ble skikkelig glad, selvom den var så svak, for mange sier strek er strek... Det værste syntes jeg var at tanta uteble noen dager(selvom det heller ikke er unormalt), og jeg har gått og kjent på symptomer på ditt og datt.. særlig trøtt.. men når man bor i en landsdel hvor det nesten er mørkt hele døgnet er det jo egentlig ikke annet å vente... :roll:

Er litt sint :x på meg selv fordi jeg sa det til mamma og pappa, men har snakket med de begge to, og de forsto godt hvordan vi har det nå. De prøvde i 12 år før de fikk barn(meg) og da var mamma 44 og pappa 52.. så de har prøvd og prøvd de og! Det var vel også noe av det som kom opp i hodet mitt når streken var der.. jeg kan få barn.. har ikke arvet noe "treghet" fra de. Foredrene mine er ganske gamle og ingen ting i verden er større for dem enn å bli besteforeldre! Sa til de at jeg var lei meg :( fordi jeg ikke hadde klart å holde kjeft til jeg visste det sikkert, for nå er det ikke bare jeg og mannen som er lei oss, men de og.. men de ga oss beskjed om at vi må ta dagene som de kommer og at de venter i spenning mot månedene framover! Da ble jeg gla! :)

Nå må vi bare se fremover.. er i litt bedre humør nå :wink: ... tanta har kommet og jeg har begynt å telle igjen! Dag 1!!! Gøy! Skulle vel kanskje brukt EL-tester denne mnd og, men vi skal bo hjemme hos mine foreldre i jula så jeg orker ikke styre med det der.. får ta det som det kommer... juleferien er i allefall tid for kos og samvær :D .. gleder meg til å komme hjem til familie og venner!

Sånn nå er tilstandsrapporten fullstendig... ble jo nesten litt spennende det her! Takk for alle koselige hilsner, og suport! :) Nå skal gå å gjøre meg klar til julebord på jobben! :D

Snakkes!

Koz..

Dag 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren da! Dette var synd. Men nå er det neste sjangse som teller. Vil bare tipse deg om å måle temperaturen. Det var det som tilslutt funket for meg. Du måler hver morgen, med en gang du våkner (før du står opp av senga). Da vil du se at tempen din er ganske lik hver dag. Bruk et digitaltermometer for da er det litt lettere å se nøyaktig (synes jeg i hvertfall). Når tempen din stiger er det eggløsning på gang. Dvs. eggløsningen har vel allerede funnet sted. Jeg hadde faktisk bare sex en gang forige måned, men det var på den dagen tempen hadde steget. Gjør det så fort du merket det, så egget ikke får tid til å "rømme". Tar du eggløsningstester i tillegg, er du enda sikrere på å treffe. Jeg ble nesten overrasket over at det hadde blitt "fulltreffer" siden vi hadde gjort så lite for det, men det er jo faktisk bare en gang som skal til. Det gjelder bare å treffe riktig dag. Lykke til neste gang! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så leit da Lucky. Jeg skjønner at du ble litt deppa, ja.

Men du er jo ung og har akkurat begynt med prøvinga....stå på videre så skal du se at snart er du også gravid.

Tenker på deg og titter innom snart igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...