Gå til innhold

Hva synes dere om modereringen her på KG?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Elendig, jeg fikk innlegget slettet fordi jeg skrev nynorsk med i-mål.

Selv etter jeg gav meg og skrev nynorsk slik Språkrådet ønsker, fikk jeg innlegget slettet fordi jeg brukte nynorskord som ikke finnes i bokmål og moderatorne visste sikkert ikke om dem. Først med lenke til Nynorskordboka fikk det stå i fred.

Anonymkode: 15b8d...610

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 31.7.2023 den 1.34):

Enig, modereringen er ikke rettferdig. Det er tilfeldigheter hva som blir sensurert bort eller ikke av personangrep og forurensede diskusjoner. Jrg har fler ganger varslet tydelige regelbrudd, men har aldri opplevd at det har blitt gjort noe med dette..

Sensuren rundt diskusjoner av vaksinene under pandemien var bare skremmende. At det ikke var lov å si noe som ikke talte vaksinens favør eller dele negative erfaringer. At dem som gjorde det ble utestengt av forumet osv.

Anonymkode: 79ce0...072

Enig. Bloggere som selv eksponerer privatlivet sitt er fredet, mens uføre hetses ved enhver anledning. 
Når det gjelder vaksinen, tenker jeg det var fornuftig å stoppe antivaxxer-spekulasjoner under covid. Det siste folk trengte var er forum fullt av folk som ikke har peiling og som fyrer opp hverandre. 

Anonymkode: fab88...e8b

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når det gjelder vaksinen, tenker jeg det var fornuftig å stoppe antivaxxer-spekulasjoner under covid. Det siste folk trengte var er forum fullt av folk som ikke har peiling og som fyrer opp hverandre. 

Nei, mener du virkelig det? Selvsagt må det være rom for andre meninger

Anonymkode: 15b8d...610

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.8.2023 den 23.27):

Enig. Bloggere som selv eksponerer privatlivet sitt er fredet, mens uføre hetses ved enhver anledning. 
Når det gjelder vaksinen, tenker jeg det var fornuftig å stoppe antivaxxer-spekulasjoner under covid. Det siste folk trengte var er forum fullt av folk som ikke har peiling og som fyrer opp hverandre. 

Anonymkode: fab88...e8b

Vil vel ikke akkurat si at bloggere er fredet,da det står rimelig mye dritt om dem her. Om barn og familie,klær,utseende,uttale,spisevaner,hvor dumme de er osv. 

Anonymkode: 1622a...f3b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er lite moderering av folk som skriver hatefulle ting om LHBT-personer. Jeg opplever også at tråder blir slettet, uten at jeg har skrevet noe som gjør folk sint eller som bryter med reglene.

Anonymkode: 81f5b...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.8.2023 den 23.27):

Enig. Bloggere som selv eksponerer privatlivet sitt er fredet, mens uføre hetses ved enhver anledning. 
Når det gjelder vaksinen, tenker jeg det var fornuftig å stoppe antivaxxer-spekulasjoner under covid. Det siste folk trengte var er forum fullt av folk som ikke har peiling og som fyrer opp hverandre. 

Anonymkode: fab88...e8b

Og sier du i fra opptrer de som en bortskjemt 3 åring og sperrer tråden.

Anonymkode: c1478...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vil vel ikke akkurat si at bloggere er fredet,da det står rimelig mye dritt om dem her. Om barn og familie,klær,utseende,uttale,spisevaner,hvor dumme de er osv. 

Anonymkode: 1622a...f3b

Jo enkelte er fredet selvom diskusjonen holder seg innenfor regelverket.

Anonymkode: c1478...2b0

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg syns det er lite moderering av folk som skriver hatefulle ting om LHBT-personer. Jeg opplever også at tråder blir slettet, uten at jeg har skrevet noe som gjør folk sint eller som bryter med reglene.

Anonymkode: 81f5b...bce

De moderer ut i fra sine egne personlige meninger. Regelverket er til pynt.

Anonymkode: c1478...2b0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 21.36):

Jeg syns det er lite moderering av folk som skriver hatefulle ting om LHBT-personer. Jeg opplever også at tråder blir slettet, uten at jeg har skrevet noe som gjør folk sint eller som bryter med reglene.

Anonymkode: 81f5b...bce

Tuller du. Mange av disse postene blir slettet to sekunder etter de er skrevet. «Hatefullt» er meget løst definert her mange ganger. 

Anonymkode: eb5f2...1e6

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (På 27.7.2023 den 15.20):

Irriterer meg at enkelte tråder blir tatt ned i dagesvis.

Kunne jo hende vi tilfeldigvis glemte dem imens de lå der. 😇

Anonymkode: eb5f2...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tuller du. Mange av disse postene blir slettet to sekunder etter de er skrevet. «Hatefullt» er meget løst definert her mange ganger. 

Anonymkode: eb5f2...1e6

Enig. Regnbueklanen er hellige her inne

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (1 time siden):

Enig. Regnbueklanen er hellige her inne

Helt uenig.

Anonymkode: 537a3...c26

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

On 7/27/2023 at 3:17 PM, AnonymBruker said:

Jeg synes den er veldig bra. Rapporterer innlegg på daglig basis og de blir alltid fjernet.

Anonymkode: 83a0f...ac5

Du nyter å være tyster?

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.8.2023 den 23.21):

Selv etter jeg gav meg og skrev nynorsk slik Språkrådet ønsker, fikk jeg innlegget slettet fordi jeg brukte nynorskord som ikke finnes i bokmål og moderatorne visste sikkert ikke om dem. Først med lenke til Nynorskordboka fikk det stå i fred.

😆😄 ja,men du vet vel at de eneste to målformene som er akseptrte i Noreg idag er Bokmål og Kebabnorsk 

Anonymkode: b924f...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra kommentarer her og i tråder så er det i alle fall ikke noe enighet om hva «hatefull» er. Det skrives sikkert hatefulle ting om trygdede og LGBTQ-folk, men de postene jeg har sett har vært helt vanlig diskusjon - likevel klager andre brukere på at det er «hatefullt».

Som om man ikke kan skrive noe annet enn «heia trygdede» uten å være «hatefull».

Anonymkode: b1a20...733

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

det er i alle fall LAAAAANGT høyere "takhøyde" på for eksempel Diskusjon.no 

ting som blir slettet over en lav sko her på  Kvinneguiden hadde fått stå i fred på andre forum...  

Anonymkode: d2f7d...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (På 1.8.2023 den 22.16):

Vi får fortsette å aktivisere moderatorteamet, jo flere som taster dess mer får de å rydde opp i, sysselsetting kalles det. Jo mer de får å gjøre, dess mer vil de nok overse og la få stå uendret.

Ikke enig. Skjønner at du tøyser litt, men jeg mener det er viktig at hver enkelt bruker tenker over at hun/han skal bidra til at moderatorteamet får en grei hverdag. De jobber gratis for at vi skal ha et ok forum. Et bra forum får vi av å gjøre det hyggelig å være her. Da tiltrekker vi oss gode folk som har noe å bidra med, og som igjen skaper et levende og godt forum for alle.

Selv kan jeg kjefte på moderatorene av og til, gjør det på Private forumhenvendelser, men man kan også ta opp ting man er uenig i på Ris og Ros. Har aldri opplevd at de har behandlet meg annet enn på en grei måte, og selv om jeg kan kjefte, har jeg stor respekt for jobben de gjør.

Jeg mener at alle her inne må ha en VI-holdning. Det er ikke moderatorene mot røkla, det er OSS. Det er VÅRT forum. Alle sammen har et ansvar for å gjøre det trivelig her, alle har et ansvar for å være saklige og behandle andre med respekt. Det er ikke tante og onkel som hele tiden skal passe på oss, vi skal ta ansvar selv. Når hver enkelt gjør en innsats vil moderatorjobben bli enklere å håndtere, og det vil igjen føre til at det blir mindre styr for nye brukere å engasjere seg som moderator.

Anonymkode: 166a4...c30

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor mye kvinnehat enten blir stående uredigert, eller blir stående altfor lenge til at det er forsvarlig. Mannlige brukere som hetser og sprer kvinnehat, får ingen konsekvenser, og fortsetter å holde på og spre hat. Jeg trodde at på et forum som heter KVINNEguiden så burde man redigere vekk kvinnehat, og utestenge brukere som ene og alene har meldt seg inn her for å hetse kvinner. Men den gang ei.

Anonymkode: d1cff...0f8

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgekarjol skrev (På 15.2.2024 den 3.27):

Du nyter å være tyster?

Jeg har rapportert 12 svar i går, fra en og samme bruker. Heldigvis ble samtlige av hans svar slettet, og det virker som om brukeren også er utestengt. Det er ikke å tyste, men reagere på horribel oppførsel.

Anonymkode: d1cff...0f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...