Gå til innhold

Hva synes dere om modereringen her på KG?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har klaget på moderering og ble kastet ut av forumet med begrunnelse i at jeg «hetset» moderator. Det er jo basicly diktatur og skulle ikke vært lovlig. Risikerer vel å bli slengt ut av forumet for å fortelle at det skjedde, med argument i at det er «hets». Det er helt hårreisende at kritikk av moderering medfører at man kastes ut og «sensureres» fordi man da har «hetset» moderator. Da kan man jo like gjerne ha følgende :

forumregel Nr 1.) Kritikk av moderering er forbudt! 

Anonymkode: 1fd3f...bf5

Kan du ikke i det minste fortelle en kortversjon? Det er greit å vite om slike ting du skisserer. 

Anonymkode: 5e87b...c10

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel en del folk som sitter for eksempel på Diskusjon.no og som klager over den alt for dårlige modereringen her på Kvinneguiden.          

Men det virker ikke som det er noen fra Diskusjon.no som har hoppet hit til Kvinneguiden, fordi de mener at modereringen på Diskusjon.no er alt for dårlig. :tommelopp2:

Anonymkode: d2f7d...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og btw; «hetsen» min besto av å kritisere at jeg mente modereringen var bias, enkelte ting fikk stå som var tydelig over grensen og det var ensidig hvilken side i saken dette gjaldt, og igjen den andre parten ble moderert over ei lav sko. Så «hetsen» besto av kritikk rettet mot bias moderering. Å si at moderering fremstår bias er dermed «hets» her på KG og ikke tillat. Hele denne tråden burde jo i så fall slettes under argument i at den er «hetsing». 

Anonymkode: 1fd3f...bf5

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har klaget på moderering og ble kastet ut av forumet med begrunnelse i at jeg «hetset» moderator. Det er jo basicly diktatur og skulle ikke vært lovlig. Risikerer vel å bli slengt ut av forumet for å fortelle at det skjedde, med argument i at det er «hets». Det er helt hårreisende at kritikk av moderering medfører at man kastes ut og «sensureres» fordi man da har «hetset» moderator. Da kan man jo like gjerne ha følgende :

forumregel Nr 1.) Kritikk av moderering er forbudt! 

Anonymkode: 1fd3f...bf5

Dette er et nettforum,tror du overlever å bli kastet ut,altså.....

Anonymkode: 1622a...f3b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du ikke i det minste fortelle en kortversjon? Det er greit å vite om slike ting du skisserer. 

Anonymkode: 5e87b...c10

I en sak med to tydelige sider ble den ene siden moderert mer restriktiv og den andre siden fikk stå mer umoderert. Jeg tørr faktisk ikke si hvilken tråd det gjelder, da blir jeg 100 % bannlyst fra forumet igjen.  Jeg sa aldri noe nedsettende mot moderator, ingen skjellsord eller noe sånt, jeg påpekte at det var bias i selve modereringen. 

Anonymkode: 1fd3f...bf5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er vel en del folk som sitter for eksempel på Diskusjon.no og som klager over den alt for dårlige modereringen her på Kvinneguiden.          

Men det virker ikke som det er noen fra Diskusjon.no som har hoppet hit til Kvinneguiden, fordi de mener at modereringen på Diskusjon.no er alt for dårlig. :tommelopp2:

Anonymkode: d2f7d...95a

Har sett en del brukere på Diskusjon.no som klager over at de har blitt utestengt fra Kvinneguiden. Men de hadde vel ikke klaget over å bli utestengt fra Kvinneguiden om de ikke ønsket å være på Kvinneguiden. 

Anonymkode: 602ac...ac1

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er et nettforum,tror du overlever å bli kastet ut,altså.....

Anonymkode: 1622a...f3b

Jeg «overlever» men synes det er å drive diktatur å kaste ut noen fordi man er kritiske til modereringen. 

Anonymkode: 1fd3f...bf5

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om noen tar det her fryktelig alvorlig ,og at det er en "menneskerett" å få være her,"skulle vært ulovlig å bli kastet ut",osv. Herregud, det er internett,dere,ikke virkeligheten !

Når det er sagt,er jeg enig i at det er mye rart på Rampelyset,hvor enkelte er så opphengt i bloggere og influencere at de blir helt besatt! Det er kritikk av både det ene og andre,de sier de kritiserer "bedriften" ,men denne bedriften er faktisk et menneske. Her burde noen kanskje få en liten time out og tenke litt over hvorfor de er så opphengt i disse folka... Det bikker litt over for noen,når de sitter med screenshots av hver eneste snap,og med fingeren klar til å sende inn klage på klage. 

Modereringen ellers er ok,sikkert forferdelig mye å gjøre,glad for at noen faktisk gidder!

Anonymkode: 1622a...f3b

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg «overlever» men synes det er å drive diktatur å kaste ut noen fordi man er kritiske til modereringen. 

Anonymkode: 

Da vet du ikke hva et diktatur er....

Anonymkode: 1622a...f3b

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (24 minutter siden):

jeg har vært moderator selv i mange år

Den blir jeg nesten nødt til å be deg følge opp. Hvor har du vært mod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør definitivt så godt de kan. 

Men jeg synes ofte de sletter tråder som handler om ting som snakkes mye om nå veldig fort. Samtidig lar de andre tråder om mindre populære temaer stå. 

Jeg synes ofte at om spesielt etnisitet, kultur, religion, kjønn blir slettet fort selv om det er ganske interessante meninger med og ikke alltid er hat. 

 

Anonymkode: 664d0...965

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2023 den 22.52):

Da vet du ikke hva et diktatur er....

Anonymkode: 1622a...f3b

AnonymBruker skrev (På 31.7.2023 den 22.49):

Virker som om noen tar det her fryktelig alvorlig ,og at det er en "menneskerett" å få være her,"skulle vært ulovlig å bli kastet ut",osv. Herregud, det er internett,dere,ikke virkeligheten !

Når det er sagt,er jeg enig i at det er mye rart på Rampelyset,hvor enkelte er så opphengt i bloggere og influencere at de blir helt besatt! Det er kritikk av både det ene og andre,de sier de kritiserer "bedriften" ,men denne bedriften er faktisk et menneske. Her burde noen kanskje få en liten time out og tenke litt over hvorfor de er så opphengt i disse folka... Det bikker litt over for noen,når de sitter med screenshots av hver eneste snap,og med fingeren klar til å sende inn klage på klage. 

Modereringen ellers er ok,sikkert forferdelig mye å gjøre,glad for at noen faktisk gidder!

Anonymkode: 1622a...f3b

Denne tråden handler om modereringen. Noen har opplevd at modereringen har vært ugrei.

Hvorfor klager dere på de som er misfornøyd med modereringen?

Merkelig å komme inn i en tråd og klage over de som har dårlig erfaring og dermed ikke er fornøyd. 🤷🏼‍♀️

Jeg er veldig glad i KG og forumet har betydd mye for meg. Jeg har «bearbeidet» både familieproblemer, dødsfall og utfordringer via forumet. Jeg har gitt råd og følt meg til nytte. Har fått råd og følt meg sett og hørt.
«Stort sett» er jeg også veldig fornøyd, men jeg finner det forstyrrende når eksempelvis saklig kritikk medfører at man blir stengt ute fordi man «hetser» det mener jeg er misbruk av makt, og gjør meg bekymra. Jeg har ikke 100% tillit til alle moderatorene her på forumet, nei. Selv om jeg mener mange gjør en fantastisk god jobb og det burde være en lønnet oppgave. 

Anonymkode: 1fd3f...bf5

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God moderering krever innsikt i regelanvendelse, og i de hensyn de ulike reglene er gitt for å ivareta. Særlig viktig blir denne kompetansen i tilfeller der retningslinjene er basert på vage og skjønnsmessige kriterier, som jo mange av forumreglene er. Mitt inntrykk er at denne regelkompetansen generelt er en mangelvare blant moderatorene på KG. Det er dessverre altfor mye vilkårlig og inkonsekvent moderering som bærer preg av a moderator ikke har forstått bestemmelsene vedkommende er satt til å forvalte. Men sånn må det vel bli når forumeier er for kjip til å lønne folk for arbeidet de gjør.

Anonymkode: 5d5a9...cd2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle deltakelse i tråden! 

Det er viktig at folk har en mulighet til å si fra om sine erfaringer.

Anonymkode: 5e87b...c10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tusen takk for alle deltakelse i tråden! 

Det er viktig at folk har en mulighet til å si fra om sine erfaringer.

Anonymkode: 5e87b...c10

Enig. Derfor finner jeg det ekstra utfordrende når de bruker argumentet «hets mot moderator» som grunnlag for å utestenge noen som har (saklig) kritisert modereringen. 

Anonymkode: 1fd3f...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er generelt fornøyd med moderatorene. Om jeg skal komme med innspill, er det å oftere stoppe brukere som har flere brukere i samme tråd. Og jeg kunne ønske meg at det oftere var en fiktiv problemstilling. Da ville ikke TS fått juling/støtte, men man kunne diskutert et tenkt scenario.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stort sett lite å si på modereringen her. Jeg synes grensen for hva som er saklig debatt og hva som er personangrep er fin. Modereringen på koronaforumet var litt spesiell til tider, og enkelte tråder blir fjernet litt lenge for moderering. Det kan drepe noen interessante debatter.

Ellers er det formatet som er her inne langt bedre enn mye annet jeg har vært på. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (9 minutter siden):

Jeg har stort sett lite å si på modereringen her. Jeg synes grensen for hva som er saklig debatt og hva som er personangrep er fin. Modereringen på koronaforumet var litt spesiell til tider, og enkelte tråder blir fjernet litt lenge for moderering. Det kan drepe noen interessante debatter.

Ellers er det formatet som er her inne langt bedre enn mye annet jeg har vært på. 

Tusen takk for at du ville fremme ditt synspunkt. 

Anonymkode: 5e87b...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den virker litt vilkårlig. 

Det er vel heller ikke lov å opprette tråder her hvor man diskuterer moderering, kan jeg tenke meg, så jeg tipper denne blir fjernet.

Anonymkode: fcf1f...4df

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...