Gå til innhold

Hva synes dere om modereringen her på KG?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For meg virker den i stor grad basert på tilfeldigheter og eget forgodtbefinnende. Har sett flere ganger at i utgangspunktet legitime og/eller harmløse kommentarer og tråder bli slettet/fjernet, mens åpenbart hatefulle kommentarer mot f. eks trygdede eller andre grupper for stå. Da kan en begynne å lure på hva de driver med, og om de har noen retningslinjer å følge overhodet. Setter selvsagt pris på at noen inntar en rolle som moderator, men da er jo samtidig fint om de gidder å være litt seriøse i sitt virke. Ellers faller intensjonen i stor grad bort. 

Noen tanker?

Anonymkode: 5e87b...c10

Spørsmål, kommentarer eller tilbakemeldinger i forbindelse med moderering besvares i Private forumhenvendelser og Tilbakemeldinger og informasjon.
  • Liker 18
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For lite moderering av kjendishat, som noen ganger er over grensen til det sykelige på Rampelysforumet. For mye moderering av flisespikkeri som "ufullstendig overskrift". En overskrift kan være kort og konsis, og likevel blir hele tråden slettet. Synes ellers det er fryktelig mange og hyppige tråder med nøyaktig samme tema her, som med fordel kunne vært flettet sammen. Men har forståelse for at det kanskje blir mye jobb. 

Anonymkode: 53634...f91

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den er veldig bra. Rapporterer innlegg på daglig basis og de blir alltid fjernet.

Anonymkode: 83a0f...ac5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste er når de stenger tråder fordi det er for mye trolling der, av andre brukere enn ts.

Anonymkode: 26792...730

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har regler å forholde seg til og det er jo greit nok. 

Anonymkode: 24685...f59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er av og til litt for streng. Visse temaer er det 100% berøringsangst for. Det kan isolert sett være forståelig, men om ting ikke kan snakkes om så blir vi sittende igjen uvitende. Det er dumt. Det kan også virke som om noen innlegg fjernes helt vilkårlig fordi en eller annen moderator ikke liker det, men det kan være noe jeg innbiller meg. :) En ting som er litt dumt at at når en moderator har fjernet noe så får vi ikke lov til å kommentere det. Det blir litt diktatorisk når vi ikke får lov til å kommentere "ledelsen".

Anonymkode: b4b01...786

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele modereringen er selvfølgelig fullstendig hull i hodet!! 

Diskusjon.no er jo 100 000 ganger bedre. De samme kommentarer som får stå på Diskusjon.no blir faktisk slettet temmelig kjapt her på Kvinneguiden.     

Anonymkode: d2f7d...95a

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså….folk modererer på fritiden sin. Hadde vi vært betalende medlemmer hadde jeg forventet mer konsekvent moderering, men her gjør de gjør jobben gratis for at vi skal ha en gratis tjeneste. 
 

Og TS, mye av det som blir beskrevet som hatefult i tråder som du snakker om er folks inntrykk og meninger, og enkelte tåler ikke at andre er uenige. Plass til flere synspunkt på et diskusjonsforum.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir litt mye til tider, det gjør diskusjonene flate og litt kjedelige

Anonymkode: 37935...e44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes moderatorene gjør en god jobb. Og jeg setter pris på at de er villig til å bruke fritiden sin til å drifte dette forumet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

For meg virker den i stor grad basert på tilfeldigheter og eget forgodtbefinnende. Har sett flere ganger at i utgangspunktet legitime og/eller harmløse kommentarer og tråder bli slettet/fjernet, mens åpenbart hatefulle kommentarer mot f. eks trygdede eller andre grupper for stå. Da kan en begynne å lure på hva de driver med, og om de har noen retningslinjer å følge overhodet. Setter selvsagt pris på at noen inntar en rolle som moderator, men da er jo samtidig fint om de gidder å være litt seriøse i sitt virke. Ellers faller intensjonen i stor grad bort. 

Noen tanker?

Anonymkode: 5e87b...c10

Helt enig !

Vi må få inn proff moderering her med faste regler.  Dette her er jo bare en parodi og en "kompisklubb" snart.  Spesielt i sex og samlivtrådene er det jo blitt helt tragisk nå.

Anonymkode: 4ac0e...7d9

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Macro said:

Men altså….folk modererer på fritiden sin. Hadde vi vært betalende medlemmer hadde jeg forventet mer konsekvent moderering, men her gjør de gjør jobben gratis for at vi skal ha en gratis tjeneste. 
 

Og TS, mye av det som blir beskrevet som hatefult i tråder som du snakker om er folks inntrykk og meninger, og enkelte tåler ikke at andre er uenige. Plass til flere synspunkt på et diskusjonsforum.

Ja, og som man ser her så er der ulik oppfatning av hva som er hatefullt og hva som er uskyldig. Så uansett hvordan moderator modererer så vil noen være misfornøyd. 

Anonymkode: 602ac...ac1

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo norges største forum, og det velter inn nye poster hele tiden på alle kanter, så jeg skjønner godt at modereringen kan treffe litt tilfeldig. Det er ikke bare-bare å sette seg inn i en lang tråd og finne ut hvem som har svart hvem osv.

Men jeg synes det er blitt veldig mye trolling eller folk som bruker AB-funksjonen til å komme med dritt, og dette er nok ganske smittsomt. Når det er en ny tråd, vil det etter 3-4 svar alltid være et "Eh altså, herregud?"-svar inni der. Det spiller ingen rolle om man prøver å bake kake eller få innspill til et samlivsproblem. Problemet er nok at det sjelden eller aldri har noen konsekvenser for brukere å holde på slik. Jeg vet ikke en gang om moderatorer kan se det ekte brukernavnet bak et AB-innlegg og dermed se om det er gjengangere.

Jeg vet at det kan være farlig å gjøre for store endringer på en plattform og at brukere kan flykte ved feiltrinn. Men av og til skulle jeg ønske at det var et maksimalt antall AB-innlegg man kunne skrive i døgnet slik at flere diskusjoner skjer med ekte brukernavn, eller at man som TS kan velge å skru av AB-svar i en tråd om man vil holde tråden seriøs.

 

Anonymkode: d63b4...c70

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Hele modereringen er selvfølgelig fullstendig hull i hodet!! 

Diskusjon.no er jo 100 000 ganger bedre. De samme kommentarer som får stå på Diskusjon.no blir faktisk slettet temmelig kjapt her på Kvinneguiden.     

Anonymkode: d2f7d...95a

Kvinneguiden er også et langt større forum enn diskusjon.no. Så flere som liker Kvineguden enn diskusjon.no

Anonymkode: 602ac...ac1

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

For meg virker den i stor grad basert på tilfeldigheter og eget forgodtbefinnende. Har sett flere ganger at i utgangspunktet legitime og/eller harmløse kommentarer og tråder bli slettet/fjernet, mens åpenbart hatefulle kommentarer mot f. eks trygdede eller andre grupper for stå. Da kan en begynne å lure på hva de driver med, og om de har noen retningslinjer å følge overhodet. Setter selvsagt pris på at noen inntar en rolle som moderator, men da er jo samtidig fint om de gidder å være litt seriøse i sitt virke. Ellers faller intensjonen i stor grad bort. 

Noen tanker?

Anonymkode: 5e87b...c10

Den et elendig. Der florerer av hets,hån og personangrep og moderatorene gir blanke faen. Og jeg fikk faktisk pm fra de hvor de sa at jeg drev med spam fordi jeg rapporter med en en kommentar i samme tråd. Og kommentarene jeg rapporterte fikk stå.

Anonymkode: c1478...2b0

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Macro skrev (16 timer siden):

Men altså….folk modererer på fritiden sin. Hadde vi vært betalende medlemmer hadde jeg forventet mer konsekvent moderering, men her gjør de gjør jobben gratis for at vi skal ha en gratis tjeneste. 
 

Og TS, mye av det som blir beskrevet som hatefult i tråder som du snakker om er folks inntrykk og meninger, og enkelte tåler ikke at andre er uenige. Plass til flere synspunkt på et diskusjonsforum.

Problemet er jo den tydelige politiske slagsiden. På kritikk av corona-vaksiner, innvandringskritikk eller kritikk av muslimer blir det slettet over en lat sko, mens hat og stygg stigmatisering av uføre eller alenemødre får stå. 

Synes generelt det er alt for mye moderering av «feil» meninger, og ekstremt lav terskel for hva moderatorene anser som brukerdebatt og personangrep, merkelig definisjon av hva moderatorene anser som spekulasjoner (hva må man egentlig legge ved kilde på? må man ha kilde for å påstå at vannet er vått eller smøret er fett?), og samtidig er de skikkelig dårlige på å fjerne opplagte tulle-innlegg, og å sperre ip-adressen til f.eks. den bleie-brukeren under corona, eller andre som lager innlegg typ med enorm skrifttype, eller en bokstav per setning nedover så det blir umulig å scrolle.

Perfekt moderering får man selvsagt ikke til, så jeg hadde ønsket mer frihet på bekostning av å måtte la enkelte ufyselige meninger stå, heller enn et smalt trangt meningsdiktatur

Anonymkode: f9063...b04

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som gjør denne jobben? Klart det kan fremstå som om personlig moralsk kompass slår inn her og der😉

Anonymkode: 1bb5b...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vert her siden 2008, var noen år moderator og byttet bruker etter at jeg sluttet. Å moderere var greit de årene jeg var alene og hadde tid men etter at jeg fikk samboer ble det ikke mulig å bruke tid på å sitte i en time hver dag (har barn å følge opp også) og det kunne av og til bli mange timer når ting tok fyr i diskusjoner. Alt uten betaling. Det er regler som skal følges når man modererer og man må kunne forsvare alt man gjør ovenfor teamet og det er ok. Jeg tror kg hadde tjent på å lønne moderatorene for jobben, da hadde jeg fortsatt å jobbe med det og jeg hadde også kunne satt meg mere inn i nyhetssaker, artikler ol som debatteres.

Anonymkode: 559d1...f3a

  • Liker 5
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Problemet er jo den tydelige politiske slagsiden. På kritikk av corona-vaksiner, innvandringskritikk eller kritikk av muslimer blir det slettet over en lat sko, mens hat og stygg stigmatisering av uføre eller alenemødre får stå. 

Synes generelt det er alt for mye moderering av «feil» meninger, og ekstremt lav terskel for hva moderatorene anser som brukerdebatt og personangrep, merkelig definisjon av hva moderatorene anser som spekulasjoner (hva må man egentlig legge ved kilde på? må man ha kilde for å påstå at vannet er vått eller smøret er fett?), og samtidig er de skikkelig dårlige på å fjerne opplagte tulle-innlegg, og å sperre ip-adressen til f.eks. den bleie-brukeren under corona, eller andre som lager innlegg typ med enorm skrifttype, eller en bokstav per setning nedover så det blir umulig å scrolle.

Perfekt moderering får man selvsagt ikke til, så jeg hadde ønsket mer frihet på bekostning av å måtte la enkelte ufyselige meninger stå, heller enn et smalt trangt meningsdiktatur

Anonymkode: f9063...b04

Jeg kan være enig i at moderatorenes personlige meninger farger debatten i stor grad. Det er ikke bra.

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...