Gå til innhold

Hva synes dere om modereringen her på KG?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det jeg hater mest her på KG, er modereringen. Det har ødelagt forumet så mye mer enn hva trolling og frekke folk har. 

Anonymkode: c9f86...90c

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adobyen

Noen tråder tar jo helt av med hat og hets, brukerangrep og andre regelbrudd. Moderatorene har mye å gjøre når vi ikke gidder å oppføre oss. Etter forholdene synes jeg at moderatorene gjør en god jobb.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 7/27/2023 at 3:45 PM, AnonymBruker said:

Den er av og til litt for streng. Visse temaer er det 100% berøringsangst for. Det kan isolert sett være forståelig, men om ting ikke kan snakkes om så blir vi sittende igjen uvitende. Det er dumt. Det kan også virke som om noen innlegg fjernes helt vilkårlig fordi en eller annen moderator ikke liker det, men det kan være noe jeg innbiller meg. :) En ting som er litt dumt at at når en moderator har fjernet noe så får vi ikke lov til å kommentere det. Det blir litt diktatorisk når vi ikke får lov til å kommentere "ledelsen".

Anonymkode: b4b01...786

Nå er ikke KG et demokrati da...

Anonymkode: 5f4c6...47d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått advarsel uten at jeg i det heletatt vet hva jeg har gjorde mod har spionert over en 3 måneders periode  mod burde hatt sparken 

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modereringen er ihvertfall pro covid vaksine. Alle covid tråder som utfordrer narrativet  til msm blir raskt slettet (til og med poster med seriøse kilder eller egne erfaringer av vaksinen).

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderatorene er tydelig ganske venstreorientert. Det lyset jo gjennom alt som får stå og alt som slettes. FKS bare det å mene at pride kunne klart seg med EN dag feiring slik som alle andre feiringer klarer seg med blir jo slettet uten at det er noe hets i det. 
Og å mene at man ikke vil ha pikk i kvinnegarderoben er jo tom hets her inne. Ikke rart det blir ensformig ekkokammer her på visse tema.

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Tunique skrev (På 29.7.2023 den 9.11):

Modereringen er ihvertfall pro covid vaksine. Alle covid tråder som utfordrer narrativet  til msm blir raskt slettet (til og med poster med seriøse kilder eller egne erfaringer av vaksinen).

Det var nok her vi merket moderering på det verste. Alt de ikke likte ble moderert bort og var kjappe på å kaste oss ut!

Anonymkode: c4e87...890

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.7.2023 den 11.50):

Problemet er jo den tydelige politiske slagsiden. På kritikk av corona-vaksiner, innvandringskritikk eller kritikk av muslimer blir det slettet over en lat sko, mens hat og stygg stigmatisering av uføre eller alenemødre får stå. 

Synes generelt det er alt for mye moderering av «feil» meninger, og ekstremt lav terskel for hva moderatorene anser som brukerdebatt og personangrep, merkelig definisjon av hva moderatorene anser som spekulasjoner (hva må man egentlig legge ved kilde på? må man ha kilde for å påstå at vannet er vått eller smøret er fett?), og samtidig er de skikkelig dårlige på å fjerne opplagte tulle-innlegg, og å sperre ip-adressen til f.eks. den bleie-brukeren under corona, eller andre som lager innlegg typ med enorm skrifttype, eller en bokstav per setning nedover så det blir umulig å scrolle.

Perfekt moderering får man selvsagt ikke til, så jeg hadde ønsket mer frihet på bekostning av å måtte la enkelte ufyselige meninger stå, heller enn et smalt trangt meningsdiktatur

Anonymkode: f9063...b04

Jeg var ikke her under corona, hva var det for noe? En link?

Endret av Topsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De er så hårsåre og triggerhappy på "moderering". Ikke lov å ha det gøy

Anonymkode: 81d2b...586

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 15.14):

For lite moderering av kjendishat, som noen ganger er over grensen til det sykelige på Rampelysforumet. For mye moderering av flisespikkeri som "ufullstendig overskrift". En overskrift kan være kort og konsis, og likevel blir hele tråden slettet. Synes ellers det er fryktelig mange og hyppige tråder med nøyaktig samme tema her, som med fordel kunne vært flettet sammen. Men har forståelse for at det kanskje blir mye jobb. 

Anonymkode: 53634...f91

Dette 👆🏻

Det er så sjukt at enkelte tråder under Rampelys får stå i det hele tatt. Diskusjonene der inne er ofte på nær grensen til mobbing og FYLT med spekulasjoner og dritt som de ikke kan bevise. Gud forby om du er uenige med noen av de i disse trådene, da får du gjennomgå. Enkelte av de trådene burde stenges for godt, mener jeg. 

Anonymkode: 0152d...fe8

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var nok her vi merket moderering på det verste. Alt de ikke likte ble moderert bort og var kjappe på å kaste oss ut!

Anonymkode: c4e87...890

De fulgte helsedirektoratet sine råd. Helt greit. Så mange kaninhull, konspirasjonsteorier og rein svada som det var på det verste så var det vel nett før noen her inne omtrent ble Donald Trump og hevdet at det var ok å drikke desinfiseringssprit. En kan ikke ha alle slike kaninhull her inne, skjønner det godt jeg

Anonymkode: ec9ac...8c3

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 15.10):

For meg virker den i stor grad basert på tilfeldigheter og eget forgodtbefinnende. Har sett flere ganger at i utgangspunktet legitime og/eller harmløse kommentarer og tråder bli slettet/fjernet, mens åpenbart hatefulle kommentarer mot f. eks trygdede eller andre grupper for stå. Da kan en begynne å lure på hva de driver med, og om de har noen retningslinjer å følge overhodet. Setter selvsagt pris på at noen inntar en rolle som moderator, men da er jo samtidig fint om de gidder å være litt seriøse i sitt virke. Ellers faller intensjonen i stor grad bort. 

Noen tanker?

Anonymkode: 5e87b...c10

Enig, modereringen er ikke rettferdig. Det er tilfeldigheter hva som blir sensurert bort eller ikke av personangrep og forurensede diskusjoner. Jrg har fler ganger varslet tydelige regelbrudd, men har aldri opplevd at det har blitt gjort noe med dette..

Sensuren rundt diskusjoner av vaksinene under pandemien var bare skremmende. At det ikke var lov å si noe som ikke talte vaksinens favør eller dele negative erfaringer. At dem som gjorde det ble utestengt av forumet osv.

Anonymkode: 79ce0...072

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De fulgte helsedirektoratet sine råd. Helt greit. Så mange kaninhull, konspirasjonsteorier og rein svada som det var på det verste så var det vel nett før noen her inne omtrent ble Donald Trump og hevdet at det var ok å drikke desinfiseringssprit. En kan ikke ha alle slike kaninhull her inne, skjønner det godt jeg

Anonymkode: ec9ac...8c3

Er det å kaste ut brukere som sier de personlig ikke ønsket å ta vaksinen å følge helsedirektoratets råd, egentlig?

Anonymkode: a347a...add

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elooon

Jeg har ingenting negativt å si om det. Synes moderatorene gjør en god jobb. Det jeg har merket i alle fall.
Det er regler her inne som alle må prøve å følge og blir noen regler brutt så blir jo kommentaren/tråden fjernet. Det må folk forvente og heller begynne å oppføre seg som voksne mennesker, og ikke for eksempel angripe andre og komme med hatefulle kommentarer.

Jeg har ikke sett at noen hatefulle kommentarer får stå. Folk kan heller ikke forvente at det blir fjernet på sekundet. Moderatorene er mennesker som meg og deg, har mye å gjøre, og de kan ikke gjøre alt på en gang. Det kan ikke forventes av noen. 

Ser du/får med deg hatefulle kommentarer så rapporter det, så blir det fjernet når det blir fjernet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De er ekstremt ujevne. Tråder som er positive til incest får stå, mens mildere tråder blir tatt ned.

Anonymkode: f81fc...429

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.7.2023 den 10.59):

Jeg vet ikke en gang om moderatorer kan se det ekte brukernavnet bak et AB-innlegg og dermed se om det er gjengangere.

de kan det

Sitat

AnonymBruker-funksjonen

Vi ønsker å tilby brukerne våre muligheten til å kunne poste med skjult brukernavn enten det gjelder sensitive spørsmål eller ikke. Ved å hake av for "post som anonym" når du skal poste et innlegg, vil brukernavnet ditt bli skjult i akkurat dette innlegget. Du er selv ansvarlig for å hake av denne boksen, moderatorene har ikke mulighet til å anonymisere innlegg i etterkant. Moderatorene kan sjekke brukernavnet bak innlegg med regelbrudd. Denne handlingen blir logget i forumprogramvare

Det er ikke lov til å gå til angrep på noen fordi de skriver som anonyme brukere - dette regnes som brukerangrep.

Anonymkode: 95a36...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Elooon skrev (5 timer siden):

Jeg har ingenting negativt å si om det. Synes moderatorene gjør en god jobb. Det jeg har merket i alle fall.
Det er regler her inne som alle må prøve å følge og blir noen regler brutt så blir jo kommentaren/tråden fjernet. Det må folk forvente og heller begynne å oppføre seg som voksne mennesker, og ikke for eksempel angripe andre og komme med hatefulle kommentarer.

Jeg har ikke sett at noen hatefulle kommentarer får stå. Folk kan heller ikke forvente at det blir fjernet på sekundet. Moderatorene er mennesker som meg og deg, har mye å gjøre, og de kan ikke gjøre alt på en gang. Det kan ikke forventes av noen. 

Ser du/får med deg hatefulle kommentarer så rapporter det, så blir det fjernet når det blir fjernet. 

Da har du ikke sett godt nok. Kommentarer rapportere opp og ned i mente uten at moderatorene løfter en finger.

Anonymkode: c1478...2b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 15.10):

Noen tanker?

Anonymkode: 5e87b...c10

Vilkårlig og av dårlig kvalitet.

Kanskje terningkast 2 fra meg og jeg har vært moderator selv i mange år (lav betaling, ikke en lønn i nærheten av å leve av).

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har klaget på moderering og ble kastet ut av forumet med begrunnelse i at jeg «hetset» moderator. Det er jo basicly diktatur og skulle ikke vært lovlig. Risikerer vel å bli slengt ut av forumet for å fortelle at det skjedde, med argument i at det er «hets». Det er helt hårreisende at kritikk av moderering medfører at man kastes ut og «sensureres» fordi man da har «hetset» moderator. Da kan man jo like gjerne ha følgende :

forumregel Nr 1.) Kritikk av moderering er forbudt! 

Anonymkode: 1fd3f...bf5

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...