Gå til innhold

Synes du det er spennende med utviklingen av informasjon rundt UFOer?


AnonymBruker

Synes du det er spennende med utviklingen av informasjon rundt UFOer?  

115 stemmer

  1. 1. Synes du det er spennende med utviklingen av informasjon rundt UFOer?

    • Ja
      66
    • Nei
      49


Anbefalte innlegg

Synes det er bare enda en kjedelig konspirasjonsteori som er eldgammel. At Amerika (eller hvem som helst) skulle skjule aliens osv. tror jeg like mye på som at norske regjering skjuler troll 😅

Det som jeg lurer på, er hvem som egentlig tjener med slike eventyrhistorier 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, Marte79 said:

Det som jeg lurer på, er hvem som egentlig tjener med slike eventyrhistorier

Gaia tjener mye på det. De som betalte forskninga bak Mexico/Peru aliens også. 

Spent på hva motivasjonen til David Grusch osv er da. 

USA som prøver å få mer penger til NASA bare kanskje? Med ai nå så blir det fort en ny space race nå. 

Anonymkode: f0b62...dc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marte79 skrev (27 minutter siden):

Synes det er bare enda en kjedelig konspirasjonsteori som er eldgammel. At Amerika (eller hvem som helst) skulle skjule aliens osv. tror jeg like mye på som at norske regjering skjuler troll 😅

Det som jeg lurer på, er hvem som egentlig tjener med slike eventyrhistorier 😊

Vi har et godt eksempel i  Loch Ness monsteret, det generer angivelig nesten 600 millioner kroner i året til den lokale økonomien.  Det er visstnok et konservativt anslag for 5 år siden.
Svært godt insentiv til å "finne" nye bevis på Nessi's eksistens.  

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (1 time siden):

Tror ikke du bør belære andre om kritisk tenking hvis du får fakta fra Wikipedia. Hvem som helst kan skrive inn en setning on hoaxer der.

 

Eneste Wikipedia viser til er en artikkel fra snopes https://www.snopes.com/fact-check/alien-mummy-peru/ som igjen linker en bloggpost https://kevinrandle.blogspot.com/2015/05/tony-bragalia-and-end-of-roswell-slides.html?m=1 der mennene bak et funn Maussan presenterte beklager for at de gjorde en feil.

 

Det er jo på ingen måte et bevis på at Maussan bevisst prøvde å lure folk, han trodde vel bare på det som ble sagt til han fra de folka.

Anonymkode: e8c35...4f3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror ikke du bør belære andre om kritisk tenking hvis du får fakta fra Wikipedia. Hvem som helst kan skrive inn en setning on hoaxer der.

 

Eneste Wikipedia viser til er en artikkel fra snopes https://www.snopes.com/fact-check/alien-mummy-peru/ som igjen linker en bloggpost https://kevinrandle.blogspot.com/2015/05/tony-bragalia-and-end-of-roswell-slides.html?m=1 der mennene bak et funn Maussan presenterte beklager for at de gjorde en feil.

 

Det er jo på ingen måte et bevis på at Maussan bevisst prøvde å lure folk, han trodde vel bare på det som ble sagt til han fra de folka.

Anonymkode: e8c35...4f3

Dessverre så kan jeg ikke vise til forskning når det gjelder et individ, snopes er forresten det største og eldste fakta-sjekker siden på nett.  En kan selvsagt argumentere for at han er en lettlurt og naiv sjel, men jeg ser ikke hvordan det skal gi saken mer troverdighet. "fool me once.." osv..

Jeg foreslår du tar en titt på Jaime Maussans kanal på youtube.
Med 1mill subs så har han alle insentiver til å nå ut blant flere godtroende, noe han åpenbart har klart. 

“Do not be so open-minded that your brains fall out.”
 G.K. Chesterton

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (2 timer siden):

Dessverre så kan jeg ikke vise til forskning når det gjelder et individ, snopes er forresten det største og eldste fakta-sjekker siden på nett.  En kan selvsagt argumentere for at han er en lettlurt og naiv sjel, men jeg ser ikke hvordan det skal gi saken mer troverdighet. "fool me once.." osv..

Jeg foreslår du tar en titt på Jaime Maussans kanal på youtube.
Med 1mill subs så har han alle insentiver til å nå ut blant flere godtroende, noe han åpenbart har klart. 

“Do not be so open-minded that your brains fall out.”
 G.K. Chesterton

Jeg syns det er stor forskjell på om han var prøvd til å lure folk eller blitt lurt selv.

Har han prøvd seg på å lure folk så er det bare å avfeie hele greia. Har han blitt lurt tidligere så vil jeg ikke avfeie det uten det videre, men forholde meg svært skeptisk. 

 

Saken står jo ikke og faller kun på hans troverdighet heller, såvidt jeg forsto er det universiteter som har foretatt analysene, fossilene blir også nå gjort tilgjengelig for andre forskere som ville studere de. Får vel kanskje høre mer i framtida hvis det ligger noe i det. 

 

Anonymkode: e8c35...4f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg syns det er stor forskjell på om han var prøvd til å lure folk eller blitt lurt selv.

Har han prøvd seg på å lure folk så er det bare å avfeie hele greia. Har han blitt lurt tidligere så vil jeg ikke avfeie det uten det videre, men forholde meg svært skeptisk. 

 

Saken står jo ikke og faller kun på hans troverdighet heller, såvidt jeg forsto er det universiteter som har foretatt analysene, fossilene blir også nå gjort tilgjengelig for andre forskere som ville studere de. Får vel kanskje høre mer i framtida hvis det ligger noe i det. 

 

Anonymkode: e8c35...4f3

Som sagt, om en lager hudrevis a videoer som fronter et hav av konspiratoriske og latterlige påstander så er det irrelevant om vedkommende selv tror på dette eller ikke. Det er et hav av røde flagg i denne "historien". 

"If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det bare er fint og flott at møricanere har en aldri så liten muligheten til å kaaaaaaankje kunne stille noen spm. vedrørende pengebruk rundt det å beholde "militær dominans" verden rundt.  Kanskje også hva de har å tjene/tape på det.  Sett bort ifra det - så synes jeg det er utrolig synd at mennesker generelt sett tilsynelatende er så enkle å manipulere... 

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null interesse til tematikken, fordi UFO i media har vært mye som gutten som ropte ulv helt siden barndommen. Useriøst.

Anonymkode: 941e5...c3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel de er nærmere beslektet mennesker slik de er i dag enn det sjimpansene er. Disse skapningene har ca 5% menneskelig dna.  
Så de er nok ikke utenomjordisk, heller fra fremtiden.

Anonymkode: 4b4fb...5ee

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen mennesker nådde en høyere intelligens og kultur og forlot jorden for mange titusentalls år siden? Så visket en istid eller noe ut sporene? Og nå kommer disse tilbake for å se til oss?

Anonymkode: c6707...916

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2023 den 15.53):

Synes det hele er ganske vagt, men fenomenets natur tilsier jo det. Likevel var det ikke all verden å hente annet enn at de bekrefter at det er noe der som de ikke kan forklare. Og det er nok til å gjøre det spennende.

NASA hosts briefing on UFO study – watch live - YouTube

 

Anonymkode: 1b0e6...de6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UFO'er finnes helt sikkert. Uidentifiserte Flyvende Objekter er det mange av. Selv hjemme i stua kan de dukke opp, når det går ei kule varmt med ungene. Ikke merkelig om det er noe på himmelen ingen klarer å se hva er. Men aliens tviler jeg veldig på.

Anonymkode: ca3da...171

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

UFO'er finnes helt sikkert. Uidentifiserte Flyvende Objekter er det mange av. Selv hjemme i stua kan de dukke opp, når det går ei kule varmt med ungene. Ikke merkelig om det er noe på himmelen ingen klarer å se hva er. Men aliens tviler jeg veldig på.

Anonymkode: ca3da...171

Du tviler veldig på at det er flere i dette uendelige universet?

Anonymkode: 9ef58...6e9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er kun bullshit. Det ville ha vært hakket mer troverdig hvis de små grønne mennene var litt mindre menneskelignende. Når de gir oss små kopier av mennesker, så tror jeg ikke på det i det hele tatt. Hvis det finnes høyerestående liv der ute, noe jeg tviler på, så har de nok  ikke kropper som ligner våre. Hvis da ikke romvesenene har besøkt oss og gitt oss litt dna i løpet av evolusjonen av livet på jorda. Men da tror jeg forskerne ville ha skjønt det før. 

Jeg bryr meg heller ikke om hva noen amerikanske (?) jagerpiloter sier. Det finnes visstnok piloter som mener at jorda er flat også. Forbauser meg ikke at de tror på grønne menn.  Sprøyte gale folk finnes i alle yrker.  

Anonymkode: d6eca...1a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, dette er kun bullshit. Det ville ha vært hakket mer troverdig hvis de små grønne mennene var litt mindre menneskelignende. Når de gir oss små kopier av mennesker, så tror jeg ikke på det i det hele tatt. Hvis det finnes høyerestående liv der ute, noe jeg tviler på, så har de nok  ikke kropper som ligner våre. Hvis da ikke romvesenene har besøkt oss og gitt oss litt dna i løpet av evolusjonen av livet på jorda. Men da tror jeg forskerne ville ha skjønt det før. 

 

Anonymkode: d6eca...1a6

Nå har ikke NASA eller det amerikanske flyvåpenet snakket noe om små grønne menn. De nevner faktisk ikke utenomjordiske i det hele tatt. Det eneste de vil finne ut av er hva disse observasjonene er for noe. For de aner ikke. Det eneste de har konkludert med er at det som er observert er fysiske gjenstander som beveger seg seg helt hinsides i forhold til kjent teknologi. Det er egentlig ganske utenkelig at gjenstandene er utviklet vha jordisk teknologi, men hva er egentlig alternativet? At det er utenomjordisk teknologi anser jeg som helt usannsynlig.

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg bryr meg heller ikke om hva noen amerikanske (?) jagerpiloter sier. Det finnes visstnok piloter som mener at jorda er flat også. Forbauser meg ikke at de tror på grønne menn.  Sprøyte gale folk finnes i alle yrker.  

Anonymkode: d6eca...1a6

Piloter er faktisk ganske kredible vitner. Det er en del som har opplevd rare ting, men de holder tett lenge fir å unngå å bli latterliggjort. De som står frem har som regel alt å tape på det, nettopp på grunn av denne latterliggjøringen.

Anonymkode: 1b0e6...de6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stoler ikke på USA, tror den infoen som kommer ut nå har en agenda. Ja jeg tror på utenomjordisk liv, men tar alt fra USA med en klype salt.

Anonymkode: e8888...48d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er 100% bekreftet at det er ett reelt fenomen, og at eneste som gjenstår er å finne ut av hva det er, så klarer jeg ikke se hvordan det ikke skulle være spennende 

Anonymkode: 02c92...bbd

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Spennende, håper de lar andre forskere få sjekke de ut også. 

Fortsatt vanskelig å tru på dette. 

Egentlig veldig imponerende om alt er fake også. 

Anonymkode: f0b62...dc3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

 

Spennende, håper de lar andre forskere få sjekke de ut også. 

Fortsatt vanskelig å tru på dette. 

Egentlig veldig imponerende om alt er fake også. 

Anonymkode: f0b62...dc3

Spennende 😀

Anonymkode: 9ef58...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...