Gå til innhold

tyll,tull og rosa drømmer


Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lillelou

I dag så jeg en flerfarget brudekjole som jeg syns var fin, og det er jammen ikke ofte . Den er av en designer som heter Ysa Makino, og her er den:

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Nå har jeg lest "bryllup man ikke har råd til"-tråden, og atter en gang blir jeg så utrolig glad for at vi ikke kjører "traddisopplegg" med 90 gjester. FOR et styr! Det har ikke noe med det å gjøre at jeg ikke er glad i den utvidede familien min (tanter,onkler,søskenbarn og gammeltanter/onkler),men jeg har ikke behov for et gigantisk kirkebryllup med meg i hvit struttekjole som den reneste kakepyntfigur, formelle taler, festsanger og en haug med "regler" for hvordan festen skal gjennomføres for at det skal være et "korrekt" bryllup- jeg fatter og begriper ikke hvorfor folk gidder å bruke tid på sånt. Gleder meg til vår lile fest og til den uformelle kurvfesten jeg,og det er aller mest fordi det for meg betyr å tilbringe tid sammen med de jeg er glad i,og å forsterke båndene mellom oss, noe jeg sjelden syns festsanger bidrar til....

*festsanghater*

Vurderer å bytte nick....kanskje til zilla? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Alternativ.... :sjenert: Jeg elsker Rembokjolene,og syns den nye som heter Ferline er helt nydelig. Og så liker jeg veldig godt den "Juliet"-kjolen jeg har bilde av på side 3.Er litt svak for empireskjæring også...Er skrekkelig vanskelig å bestemme seg,gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Go, rembokjoler,go! ;)

I natt hadde jeg bryllupsmareritt igjen.Ihvertfall nesten mareritt. Drømte at vi plutselig MÅTTE gifte oss om en uke, og fyttigrisen så hektisk det ble.Rakk ikke å drømme stort annet enn at jeg prøvde ørten kjoler-og av en eller annen grunn fant kjoleprøvinga sted i gangen på den gamle barneskolen min...

Ekkelt.

Tilkalte massevis av brudekjoledamer som kom drassende med lassevis av forskjellige kjoler i ymse stilarter,og jeg endte opp med en merkelig sak med ståkrage à la onde stemoren i Snøhvit. Kjolen var i kremfarget silke og over det var det et lag med oransj/ferskenfarget tyll som danna en slags kappe. Absurd,men fin kjole,utrolig nok...blir sikkert flere sånne drømmer,tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til forsvar av traddisbryllup: Jeg tror ikke nøkkelen til et vellykket bryllup der "alle" har kost seg glugg ihjel, er å ha det kjipest mulig der gjestene må lage sin egen mat fra bunnen av, der bruden er kledd i sekk og strie eller i beste fall har byttet til en ren grilldress heller.

Kanskje en gylden middelvei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Ja,klart alle må få lov til å ha det bryllupet de VIL. Er tydelig at de som skal ha stort bryllup føler seg tråkka på i en viss tråd inne på bryllupsforumet.Utrolig sårt tema,egentlig.Jeg har følt litt på at de som IKKE skal ha "traddisbryllup" blir sett litt ned på,og nesten ikke regnes som "skikkelige bruder" fordi man ikke skal ha 100 middagsgjester og 15 meter tyll under skjørtet. Sikkert idotisk tenking,det også.

Nei,nå skal jeg slutte å være furtete mikrobryllupsbrud,og tenke over hvor heldig jeg tross alt ER som får oppleve dette sammen med en sånn superknall mann. :hjerte:

Alle får sikkert en superdag,om de nå feirer den på den ene eller andre måten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei,nå skal jeg slutte å være furtete mikrobryllupsbrud,og tenke over hvor heldig jeg tross alt ER som får oppleve dette sammen med en sånn superknall mann. :hjerte:

Alle får sikkert en superdag,om de nå feirer den på den ene eller andre måten. :)

Er så enig med deg! Vi er heldige alle sammen, enten vi gifter oss sånn eller slik så gifter vi oss med verdens beste menn alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skal jeg riste av meg følelsen av å ha et ekteskap som er dømt til undergang og skilsmisse fordi vi har et stort semitraddisbryllup og jeg skal ha hvit kjole med et visst volum i skjørtet :) . Men det er et sårt tema, det er det. Alle vil jo at gjestene skal ha det fint og ha en hyggelig kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Gjør det, Hildegard! :)

Idèer til pynting:

Peoner,som i buketten

Sitroner og lime rullet i eggehvite og grovkornet sukker, da ser de ut som "juveler" og blir veldig stilige.Og billige.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...