Gå til innhold

tyll,tull og rosa drømmer


Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Gjest lillelou

Velkommen til min bryllupdagbok!

Tidlig sommeren 2007 blir jeg og min elskede kjæreste gift. :hjerte:

Når det skjer er jeg 31, han fyller 40 i løpet av sommeren, så vi er altså "over vår første ungdom" ;) , og vi har bodd sammen i godt over tre år og vært kjærester i fire.

Det var jeg som fridde, og det skjedde på en liten kafè i Trondheim, med en kelner med champagneflaske ventende i bakgrunnen. Frieriet var små små lapper med kjærlighetserklæringer, dyttet over bordet mens vi spiste lunsj sammen, og på den siste lappen stod selve Spørsmålet.Det var en meget fornøyd pike som fikk ja, og som kunne overrekke sin kjære en symbolsk ring fra Hennes&Mauritz. :sjarmor:

Nå gleder vi oss naturligvis stort, og selv om vi bare skal ha et lite selskap på selve dagen (større familiefest senere på sommeren), så skal selvsagt alt planlegges i minste detalj,og ned til den minste serviett. :)

Har forresten i utgangspunktet bare tenkt å bruke denne boka som "notisbok", siden jeg har en vanlig dagbok fra før.

:bryllup::bryllup::bryllup::bryllup::bryllup: :bryllup: :bryllup: :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelou

Takk skal du ha,Mart'n :klem:

Ser forresten at dere skal gifte dere på bursdagen min-en glimrende dato,om jeg skal si det selv. ;)

(og det må jeg vel)

Det siste bryllupsrelaterte vi har diskutert, er type vielse. Pikedrømmen var "selvsagt" kirkebryllup, enorm kjole og full pakke,men nå ser det ut til at det går mot humanetisk eller borgerlig vielse. Vi har ikke noe nært forhold til kirken, og heller ingen utpreget tro, så jeg føler at det blir litt feil at vi har kirkeseremoni med forbønn og salmesang når det faktisk ikke er "oss".

Kommer sikkert til å savne orgelbruset ( :grine: ),men vi får prøve å finne en god erstatning. :)

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Ja,det ble desverre det. Kjæresten har blitt syk,og kommer til å trenge tid på å bli en frisk og klar brudgom igjen.Vi har hatt noen heftige diskusjoner, men nå når vi har bestemt oss,føler vi at vi er mer sammen om planlegginga enn tidligere-og det er en god følelse. :) . Dessuten vil jo jeg også at han skal være "on top of the world" og føle seg som verdens kjekkeste den dagen,og ikke syk og elendig. :)

Senest i dag kom han med utsagn som: "Jeg skal ha på meg kjole og hvitt",og "jeg tror vi må ta dansetimer", og så har vi diskutert lokale. Gøy! :hjerter_rundt:

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Thank you, Impia! :klem::sjarmor:

Det som opptar meg mest for tida er kjooooooooole (merkelig nok). Hans antrekk er rimelig klart- det blir kjole og hvitt. :sjarmor:

Det som er helt klart, er at det må bli noe ganske utradisjonelt- har sett på mange kjoler på nettet,men ingen som er "meg". Kanskje empiresnitt?

Liker godt denne "vintagekjolen" her,nest nederst på siden, og så har Linea Raffaelli en roooosa kjole med "ståkrage" à la "den onde stemoren i Snøhvit", som jeg syns er lekker.Kanskje det ender opp med at jeg må få den sydd?

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjole ja....... Det er skikkelig vanskelig å bestemme seg for..... (sier hun som kjøpte den tredje hun prøvde) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou
Kjole ja....... Det er skikkelig vanskelig å bestemme seg for..... (sier hun som kjøpte den tredje hun prøvde) :ler:

:ler: Effektiv brudekjolekjøper,du,Impia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou
Jepp, når man finner en kjole som passer til min flodhestkropp da er det bare å slå til ;)

Finner man kjolen,så finner man kjolen. :)

Og du er da ingen flodhest! :fy_fy: .Husker jeg så bryllupsbilde av dere,og du var jo bare fantastisk fin. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

I juli skal jeg være forlover for Hildegard, som også har dagbok her, så nå har jeg så vidt begynt å kikke etter kjole,for jeg vil jo være fiiin (ikke finere enn Hildegard,selvsagt)!

Surfer rundt på brudeshop.no og ser opptil flere lekre kreasjoner. Fins det noen skrevne eller uskrevne regler om hvor sid en forloverkjole bør være?Ønsker ikke å tråkke den katolske presten på anstendighetsfølelsen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner man kjolen,så finner man kjolen. :)

Og du er da ingen flodhest! :fy_fy: .Husker jeg så bryllupsbilde av dere,og du var jo bare fantastisk fin. :hjerte:

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratuleeeeerer!!!!

Dette blir et fint sted å være, kjenner jeg.

Tror nok jeg blir nødt til å revurdere bestemmelsen om kun 1 dagbok, jeg også.

Vil være nabo med Lillelou her også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror nesten jeg bare kjører på i traktormodus. Kan bare "gjenåpne" den gamle, så slipper jeg å gruble til over bryllupet etter ny tittel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Velkommen tilbake i bryllupsdagbokland, du Nært Forestående Brud! :sjarmor:

Æsj, det er egentlig noe herk å lete etter forloverkjole- det fins sikkert ikke annet enn presenninger som passer min elefantkropp :sur::sur: .

Tro om Hildegard har noe imot at jeg dukker opp i kooosedress,eventuelt i en rosa presenning med paljetter på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...