Gå til innhold

Argumenter for/imot seksuell promiskuøs atferd kvinner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Entern skrev (På 20.7.2023 den 7.53):

Kvinner skal selvfølgelig ha sex med akkurat så mange de vil, hverken fler eller færre.

Jo, det kan gjerne være færre hvis den andre ikke vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helene1982 skrev (17 minutter siden):

Etter hvor mange sexpartnere blir en kvinne dårlig?

Etter så mange den individuelle mannen mener 😂

Anonymkode: d95ab...234

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (36 minutter siden):

Jeg er enig i det personlige valg, men om alle valgte å trøkke i seg iskrem hver dag fremfor noe sunnere - fordi iskrem er godt. Så ender vi opp med et samfunn av overvektige og til og med arbeidsuføre om man drar det langt nok. Dette gir uheldige ringvirkninger i samfunnet som du sikkert kan tenke frem til selv. 

Så det ligger et grunnlag for diskusjon på det generelle plan, fordi om vi - som et helhetlig samfunn har et personlig men også felles ansvar i hvordan man skal tre frem med hverandre seksuelt - og ikke minst som foreldre med sine barn. 

Du som selv har (kanskje) barn -  Vil du lære dem at det er greit å spise så mye iskrem de vil? Eller ha promiskuøs seksuell atferd fra ung alder? Det er definitivt konsekvenser i begge eksempler. Og for å koble det opp mot det generelle plan: Hva vil du dine naboers barn som leker med dine barn at de skal gjøre? Du vet at de vil få sin innflytelse på hverandre - skal de innflyte dine barn med sine udisiplinerte adferdsmønstre? 🤷‍♂️

Om det skulle være en slik generell diskusjon skulle den handlet om begge kjønn. Som en diskusjon om kosthold. Svarene skulle heller ikke shamet kvinner spesielt, som mange svar gjør. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Etter så mange den individuelle mannen mener 😂

Anonymkode: d95ab...234

Som er din fremtidige mann som du aldri har møtt? Supert! Alt på rødt. Jeg gidder ikke.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (6 timer siden):

Ikke bruk biologi som unnskyldning for at du har verdier som hører hjemme på femtitallet.

Dagens kvinner sørger for egen trygghet for seg selv og sine, og dette er noe samfunnet understøtter.

Dagens menn ønsker ikke å gifte seg med jomfruer for så å slå seg ned i forstaden og få 2,3 barn.

Dagens menn ønsker kvinner som har studert, reist, arbeidet, levd og elsket og som finner kjærligheten med den mannen hun slår seg ned med. Dagens kvinner ønsker det samme. 
På veien dit har alle gjort et vell av erfaringer -mange av dem seksuelle- og det er dette som gjør dem til den unike personen som partneren elsker over alt.

Elsker du et menneske elsker du hele pakka.

Er du en fjomp som laller om biologi meg her og bodycount der, er du sannsynligvis ute av stand til å elske.

Du føler mer en du tenker. Jeg snakker ikke om mine preferanser. Kvinner i dag sier du? Du er klar over at du er 1/5 kvinner i verden som har hva som kalles demokrati? og at fødselstallene er under 1.4, gjennomsnittsalder er 45 år og velferdstaten er 20 år unna kollaps. 

men du har sikkert veldig gode regnekunnskaper. 

Anonymkode: c2e79...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (44 minutter siden):

Jeg er enig i det personlige valg, men om alle valgte å trøkke i seg iskrem hver dag fremfor noe sunnere - fordi iskrem er godt. Så ender vi opp med et samfunn av overvektige og til og med arbeidsuføre om man drar det langt nok. Dette gir uheldige ringvirkninger i samfunnet som du sikkert kan tenke frem til selv. 

Så det ligger et grunnlag for diskusjon på det generelle plan, fordi om vi - som et helhetlig samfunn har et personlig men også felles ansvar i hvordan man skal tre frem med hverandre seksuelt - og ikke minst som foreldre med sine barn. 

Du som selv har (kanskje) barn -  Vil du lære dem at det er greit å spise så mye iskrem de vil? Eller ha promiskuøs seksuell atferd fra ung alder? Det er definitivt konsekvenser i begge eksempler. Og for å koble det opp mot det generelle plan: Hva vil du dine naboers barn som leker med dine barn at de skal gjøre? Du vet at de vil få sin innflytelse på hverandre - skal de innflyte dine barn med sine udisiplinerte adferdsmønstre? 🤷‍♂️

Kan jeg få to kuler med rom rosin? Å fortelle barn at om de spiser en is, blir de arbeidsuføre og overvektige, og det å ha sex er som å spise is? KG leverer!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du føler mer en du tenker. Jeg snakker ikke om mine preferanser. Kvinner i dag sier du? Du er klar over at du er 1/5 kvinner i verden som har hva som kalles demokrati? og at fødselstallene er under 1.4, gjennomsnittsalder er 45 år og velferdstaten er 20 år unna kollaps. 

Du er klar over at i land der det fødes veldig mange barn, er det ofte sult, manglende menneskerettigheter, vold og elendighet? 

Anonymkode: d06d1...b42

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For: Det kan være en positiv og fin opplevelse. Det kan være validerende å bli ønsket.
Ulemper: Sosiale konsekvenser. Større risiko for kreft.

Anonymkode: f8c9d...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor 20 år unna kollaps? Å hvilken velferd? Norge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For: Det kan være en positiv og fin opplevelse. Det kan være validerende å bli ønsket.
Ulemper: Sosiale konsekvenser. Større risiko for kreft.

Anonymkode: f8c9d...cbd

Hva slags kreft, og hvordan økes faren jo flere sexpartnere man har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (Akkurat nå):

Hva slags kreft, og hvordan økes faren jo flere sexpartnere man har?

https://kreftforeningen.no/forebygging/hpv-og-kreft/

https://www.nrk.no/innlandet/hpv-kreft-oker-blant-menn_-_-jeg-hadde-tatt-vaksinen-om-jeg-hadde-blitt-tilbudt-den-1.16261296

Anonymkode: 18ed2...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syngemann skrev (Akkurat nå):

Morsomt, leste ordet promiskuøs i går, i en  en Amalie Skram bok jeg leser en gang til.

I Lucie fra 1888 beskrives ekteskapet mellom den seksuelt erfarne, vakre Lucie og enkemannen og advokaten Gerner. Han frastøtes av hennes seksuelle frigjorthet, som han syntes var tiltrekkende mens hun ennå bare var hans «holddame», elskerinnen som han underholdt økonomisk.

Amalie Skram er kjent som tidlig feminist og aktiv kritiker av både arrangerte ekteskap og dobbeltmoral.

Anonymkode: 7d422...c6d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalie Skram er kjent som tidlig feminist og aktiv kritiker av både arrangerte ekteskap og dobbeltmoral.

:) foraadt.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Helene1982 said:

Kan jeg få to kuler med rom rosin? Å fortelle barn at om de spiser en is, blir de arbeidsuføre og overvektige, og det å ha sex er som å spise is? KG leverer!

"Ja, jeg skal ta på meg min iskremselger uniform og kjøre i min iskrem-bil til ditt nabolag med to kuler med rom og rosin umiddelbart!" 🍦

^ Når man absolutt må respondere på ord bokstavelig talt 🤷‍♂️

KG leverer

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (45 minutter siden):

Rapporter til du blir blå! Tål å bli motsagt. Fortell meg gjerne mer om biologien du da, siden du ber meg linke til hva biologi er.

Jeg tåler fint å bli motsagt. Grunnen til at jeg rapporterer er personangrepene som fortrenger en god debatt.

Du har tilgode å forklare hvordan biologien styrer oss. Så langt har du presentert svært hjemmesnekrede påstander om hvordan mennesker i motsetning til dyrene er vilkestyrte.

Du argumenterer altså -riktignok svært klønete og feilaktig- mot din initielle påstand om at vår adferd er styrt av ‘biologi’.

Jeg venter i spenning på et sterkt comeback.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus skrev (Akkurat nå):

:) foraadt.p

Jepp😊. Til og med en kritiker av voldsomme ulikheter i alder og erfaringer. Tragisk med de tapergutta her inne...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syngemann skrev (52 minutter siden):

Morsomt, leste ordet promiskuøs i går, i en  en Amalie Skram bok jeg leser en gang til.

I Lucie fra 1888 beskrives ekteskapet mellom den seksuelt erfarne, vakre Lucie og enkemannen og advokaten Gerner. Han frastøtes av hennes seksuelle frigjorthet, som han syntes var tiltrekkende mens hun ennå bare var hans «holddame», elskerinnen som han underholdt økonomisk.

❤️Amalie Skram❤️

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, vi skal dit.

https://www.msd.no/hpv/?utm_campaign=no_non_00408_sea-hpvq32023_na_awareness_ed_vac+aw&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=no_non%2bvac_00405_sea-hpvq32023_sea_2023jul_aw_kw_na_sea_vac_na_female_hpv_na_linkad_textad_na_unbrnd_na

650 kvinner får årlig kreft på grunn av HPV virus. dette er et virus 80% av befolkningen har. Om jeg ikke husker feil, begynte man et vaksineprogram mot dette på 90-tallet. Antall partnere er ikke relevant om du bruker beskyttelse, som med andre kjønnsykdommer. Er kondomer 100% sikre? Men oddsen er heldigvis bedre en risikoen for kreft.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg ikke ligge rundt og gjøre som jeg ville nå, fordi en framtidig partner kanskje hadde synes jeg var promiskuøs ? Nei, da finner jeg meg heller en partner som godtar meg for den jeg er. 

Anonymkode: 4a2d8...28b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg ikke ligge rundt og gjøre som jeg ville nå, fordi en framtidig partner kanskje hadde synes jeg var promiskuøs ? Nei, da finner jeg meg heller en partner som godtar meg for den jeg er.

Anonymkode: 4a2d8...28b

Det betyr jo ikke at han ikke godtar deg for den du er. Det betyr bare at han ikke er interessert i noe partnerskap med deg. Men han synes sikkert du er kjekk å pule når han får lyst til det.

Anonymkode: 18ed2...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...