Gå til innhold

Argumenter for/imot seksuell promiskuøs atferd kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Trolltunge said:

Dette er et diskusjonsforum. Om man synes premisser i en tråd er idiotisk/feil har man lov til å skrive det også. 

Innenfor retningslinjene kan du skrive hva som helst, ja.

Av ren nysgjerrighet holder du samme standard for alle tråder her inne? Går du inn på hver eneste tråd du finner på KG med en pekefinger for å si direkte eller indirekte til TS at du synes at premissene for tråden er feil? 🤷‍♂️ For å være en 10 siders and-still-counting tråd så virker det for meg en som en populær tråd - som videre indikerer at det er noe å diskutere her, spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler nesten jeg må forklare meg for hvorfor jeg har vært så "frekk" og laget en tråd som dette når det spesielt gjelder kvinner. 

Saken er at det er tydelig at vi ikke har kommet så langt ennå at vi kan se helt bort i fra skjønn i slike spørsmål, dessverre. Vi har kommet langt, men det er fortsatt en del gammeldagse holdninger.   

Jeg er kvinne selv og har opplevd mye forskjellig, hørt og sett mye rart på dette forumet av slutshaming og hore shaming. Jeg tenkte at en diskusjon om det som ligger til grunnen med tanke på holdninger om saken kunne kanskje belyse situasjonen litt bedre med tanke på hvor vi egentlig er nå i 2023. Vil gjerne lære litt om hvordan andre tenker, på begge sider av argumentet akkurat rundt dette temaet.

Anonymkode: f253c...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Så dere menn vil altså ha en kvinne som lever i sølibat som singel, men er et vilt, umettelig dyr i forhold med dere? Du vet at det ikke går an å skru sexlysten av og på? FYI. Kvinner har også sexlyst og behov for sex. 

Anonymkode: d06d1...b42

Ikke min påstand som ble kommentert, men dette er jo sånn det er for de fleste menn. Singel = sølibat. Det går helt fint an å ikke ha sex som singel, men likevel ha svært høy sexlyst. Jeg har gjerne sex daglig om jeg er sammen med ei som liker det slik, men er ikke mer attraktiv enn at jeg fort går noen år som singel og dermed ikke har sex. Jeg vil nesten anta at det også finnes kvinner som har skyhøy sexlyst, men likevel begrenser sex til forhold om det passer seg slik.

Anonymkode: c2387...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (14 minutter siden):

Innenfor retningslinjene kan du skrive hva som helst, ja.

Av ren nysgjerrighet holder du samme standard for alle tråder her inne? Går du inn på hver eneste tråd du finner på KG med en pekefinger for å si direkte eller indirekte til TS at du synes at premissene for tråden er feil? 🤷‍♂️ For å være en 10 siders and-still-counting tråd så virker det for meg en som en populær tråd - som videre indikerer at det er noe å diskutere her, spør du meg...

Min standard generelt får andre vurdere.

Ja det er mye å diskutere innen temaet. Om tråden handlet om å ha mange partnere generelt, angående begge kjønn, eller var nysgjerrig på individuelle valg og erfaringer angående temaet hadde jeg kanskje ønsket å delta mer produktivt. En tråd som legger opp til shaming av kvinner har jeg ikke stort mer å si i enn at jeg misliker slikt. 

Jeg må forøvrig kun velge hva som er riktig for meg angående dette, samt forholde meg noe til hva partner/partnere mener, men har også stått fritt gjennom livet til å velge bort partnere som har synspunkter og meninger som ikke tiltaler meg. I min omgangskrets er det swingers, polygame, bdsm-folk, monogame, bifile, heterofile, homofile, med mer. Jeg trenger ikke engang bruke energi på hvilke retningslinjer det er klokt for folk i min omgangskrets å ha, jeg trenger bare å respektere deres livsvalg, og kreve respekt for mine. Det er ikke engang vanskelig, det faller meg naturlig. 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rosakatt said:

Folk er ulike, de er det. Du kan ikke forvente at 5 kvinner på rad har samme forhold til sex, og at om det står 5 menn ved siden av dem, så vil ingen av mennene og kvinnene ha preferanser for sexlivet sitt eller verdier rundt det til felles. Det er ikke svart hvit. 

Si noen klare forskjeller hvor et kjønn utelukkende har den oppførselen. For det er bevist at kvinner og menn er mer like enn man skulle tro utifra det vi blir fortalt. Individuelle forskjeller er tingen  

 

Folk er ulike, det er riktig, men når hverandres ulikheter begynner å overlappe så kan man fint klassifisere de i grupper.

F.eks det finnes individer som er arbeidsdyktige og uten jobb, disse kan vi gruppere som arbeidsledig. 
Videre kan vi gruppere etter fase i livet, student, pensjonist osv osv. Og til tross for at alle er unike individer så deler de samme livsfase og utfordringer. Regner med at du forstår hvor jeg vil med dette nå.

Når det gjelder menn og kvinner sine forskjeller, ja her er en:
Hvordan menn og kvinner trår frem i dating.
I korte trekk den ene gruppen må konstant bli avvist, mens den andre må stadig avvise. Jeg har ingen personlig problem med det er slik verden er og egentlig alltid har vært. Jeg poengterer kun at det er mange fellestrekk for menn som gjør at menn kan nikke og være enig i denne utfordringen på lik linje med kvinner, som en gruppe, kan gjenkjenne seg i den - ja til og med dyreriket holder på slikt og vi har ingenting i mot å snakke om adferdsmønster spesifikke for hunnkjønn og hannkjønn, men mennesker er vi av en eller annen grunn fredet for "den slags snakk"?

Siden TS sitt spørsmål opererer i plenum, spesifikt kvinner som en gruppe, er det faktisk helt innenfor å svare på det samme nivået også 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (Akkurat nå):

En tråd som legger opp til shaming av kvinner har jeg ikke stort mer å si i enn at jeg misliker slikt.

Hvor har trådstarter skrevet at kvinner skal skamme seg?

Anonymkode: 18ed2...0f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor har trådstarter skrevet at kvinner skal skamme seg?

Anonymkode: 18ed2...0f7

Nei.

Beklager, leste "Har trådstarter skrevet at kvinner skal skamme seg?"

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (Akkurat nå):

Nei 

Nemlig! Du leser inn noe som ikke er der. Trådstarter har kun og bare bedt om argumenter for og mot å ligge med folk en måtte føle for å ligge med, uavhengig av forhold. Et argument for er jo "har lyst på". Som det å spise sukkertøy når en har lyst på. Et argument mot er jo at det er større fare for å pådra seg en eller annen overraskelse på den måten, selv med kondom. Akkurat som at et argument mot å spise sukkertøy bare fordi en har lyst på er at en fort legger på seg.

Dette handler ikke om å si at kvinner skal skamme seg, men om konsekvenser. Alt har konsekvenser. Det er det som er det fine med valg, vi kan velge enkelte konsekvenser fremfor andre.

Anonymkode: 18ed2...0f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nemlig! Du leser inn noe som ikke er der. Trådstarter har kun og bare bedt om argumenter for og mot å ligge med folk en måtte føle for å ligge med, uavhengig av forhold. Et argument for er jo "har lyst på". Som det å spise sukkertøy når en har lyst på. Et argument mot er jo at det er større fare for å pådra seg en eller annen overraskelse på den måten, selv med kondom. Akkurat som at et argument mot å spise sukkertøy bare fordi en har lyst på er at en fort legger på seg.

Dette handler ikke om å si at kvinner skal skamme seg, men om konsekvenser. Alt har konsekvenser. Det er det som er det fine med valg, vi kan velge enkelte konsekvenser fremfor andre.

Anonymkode: 18ed2...0f7

Se min redigering. Jeg leste spørsmålet ditt feil. Jeg har ikke noe agenda mot trådstarter. Jeg misliker shaming av kvinner, som det er mye av. Jeg misliker også generalisering etter kjønn. Jeg mener vi som mennesker er så individuelt ulike, på tvers av kjønn og annet, at slikt bare blir dumt, bortsett fra at det kan være interessant med med statistikk for å peke på trender. Likevel kun så lenge det anses som påvisbare trender og ikke som absolutte sannheter. 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (4 minutter siden):

Se min redigering. Jeg leste spørsmålet ditt feil. Jeg har ikke noe agenda mot trådstarter. Jeg misliker shaming av kvinner, som det er mye av. 

Du har lest trådstarter også feil. Du er ikke alene om det altså, det er det mange i tråden som har gjort.

Jeg kan se argumenter både for og imot.

Skammeliggjøring av kvinner er et helt annet (men interessant!) tema.

Anonymkode: 18ed2...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trolltunge said:

Min standard generelt får andre vurdere.

Ja det er mye å disse innen temaet. Om tråden handlet om å ha mange partnere generelt, angående begge kjønn, eller var nysgjerrig på individuelle valg og erfaringer angående temaet hadde jeg kanskje ønsket å delta mer produktivt. En tråd som legger opp til shaming av kvinner har jeg ikke stort mer å si i enn at jeg misliker slikt. 

Jeg må forøvrig kun velge hva som er riktig for meg angående dette, samt forholde meg noe til hva partner/partnere mener, men har også stått fritt gjennom livet til å velge bort partnere som har synspunkter og meninger som ikke tiltaler meg. I min omgangskrets er det swingers, polygame, bdsm-folk, monogame, bifile, heterofile, homofile, med mer. Jeg trenger ikke engang bruke energi på hvilke retningslinjer det er klokt for folk i min omgangskrets å ha, jeg trenger bare å respektere deres livsvalg, og kreve respekt for mine. Det er ikke engang vanskelig, det faller meg naturlig. 

Jeg er enig i at TS kunne formulert en bedre tittel og utgangspunkt for spørsmål, men samtidig kan man heller ikke se vekk fra at hun går rett på sak, en kjernesak til og med siden dette er er tydelig et spørsmål uten definert svar.

Jeg er også for at du kan by på flere sider av det seksuelle livet (tatt fra dine egne sider) til TS som et alternativ til hennes egne verdier, så er det opp til henne hva som passer best hvis det var det hun lurte på.

Nå dukket hun nylig opp og forklarte at hun ønsker å høre begge sider, så både din, min, alle andre sine.  Merk at jeg har ikke slutshamet noen. Bare delt hypoteser med fokus på tanker om hvordan betraktningen rundt de individuelle valgene i livet er med på å faktisk flytte samfunnet i visse rettinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (2 timer siden):

Ingen tjener på promiskuøs adferd, menn eller kvinner - det kan vi være enig med.

Men det er bare dobbeltmoralsk om du mener at menn og kvinner er like og skal måles deretter etter de samme moralene. 

 

Moralen er den samme for alle. 

Anonymkode: d06d1...b42

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (1 time siden):

Folk er ulike, det er riktig, men når hverandres ulikheter begynner å overlappe så kan man fint klassifisere de i grupper.

F.eks det finnes individer som er arbeidsdyktige og uten jobb, disse kan vi gruppere som arbeidsledig. 
Videre kan vi gruppere etter fase i livet, student, pensjonist osv osv. Og til tross for at alle er unike individer så deler de samme livsfase og utfordringer. Regner med at du forstår hvor jeg vil med dette nå.

Når det gjelder menn og kvinner sine forskjeller, ja her er en:
Hvordan menn og kvinner trår frem i dating.
I korte trekk den ene gruppen må konstant bli avvist, mens den andre må stadig avvise. Jeg har ingen personlig problem med det er slik verden er og egentlig alltid har vært. Jeg poengterer kun at det er mange fellestrekk for menn som gjør at menn kan nikke og være enig i denne utfordringen på lik linje med kvinner, som en gruppe, kan gjenkjenne seg i den - ja til og med dyreriket holder på slikt og vi har ingenting i mot å snakke om adferdsmønster spesifikke for hunnkjønn og hannkjønn, men mennesker er vi av en eller annen grunn fredet for "den slags snakk"?

Siden TS sitt spørsmål opererer i plenum, spesifikt kvinner som en gruppe, er det faktisk helt innenfor å svare på det samme nivået også 🤷‍♂️

Jeg er en kvinne som har blitt avvist stort sett hele livet. 

Anonymkode: d06d1...b42

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosakatt skrev (3 timer siden):

Hvorfor 20 år unna kollaps? Å hvilken velferd? Norge? 

Ja. Systemet er bygget så neste generasjon betaler. Folk ble sure når Erna tok opp dette om at kvinner måtte føde flere barn. Det var ikke noe hun gikk å «følte» på som veldig mange av de som gjorde hva jenter gjør å tro verden sentrerer rundt de følte seg krenket. Og ble sure på at hun kom med uttalelsen. 
 

Det er stadig flere som tar opp disse tingene. 1/3 står for at 1 betaler for 2 som er offentlig ansatte, trygda, pensjonister osv. gjennomsnittsalder er 45 år og fødetall er under 1.4. Hvem skal bygge fremtiden? Og hvordan skal et samfunn klare å ikke bli polarisert med 180 kulturer når lommeboka er tom. 

Dette skjer flere steder over vesten. Men de har ikke verdens største offentlige sektor per capita. Oppskriften på det hele er noe man så for 100 år siden. 

Anonymkode: c2e79...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja. Systemet er bygget så neste generasjon betaler. Folk ble sure når Erna tok opp dette om at kvinner måtte føde flere barn. Det var ikke noe hun gikk å «følte» på som veldig mange av de som gjorde hva jenter gjør å tro verden sentrerer rundt de følte seg krenket. Og ble sure på at hun kom med uttalelsen. 
 

Det er stadig flere som tar opp disse tingene. 1/3 står for at 1 betaler for 2 som er offentlig ansatte, trygda, pensjonister osv. gjennomsnittsalder er 45 år og fødetall er under 1.4. Hvem skal bygge fremtiden? Og hvordan skal et samfunn klare å ikke bli polarisert med 180 kulturer når lommeboka er tom. 

Dette skjer flere steder over vesten. Men de har ikke verdens største offentlige sektor per capita. Oppskriften på det hele er noe man så for 100 år siden. 

Anonymkode: c2e79...f8f

Man føder ikke flere barn av å ha mindre sex. En av grunnene til at det fødes for få barn, er at menn i Norge blir indoktrinert til å pule rundt til de er 40, for så å stifte familie. 

Anonymkode: d06d1...b42

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ja. Systemet er bygget så neste generasjon betaler. Folk ble sure når Erna tok opp dette om at kvinner måtte føde flere barn. Det var ikke noe hun gikk å «følte» på som veldig mange av de som gjorde hva jenter gjør å tro verden sentrerer rundt de følte seg krenket. Og ble sure på at hun kom med uttalelsen. 
 

Det er stadig flere som tar opp disse tingene. 1/3 står for at 1 betaler for 2 som er offentlig ansatte, trygda, pensjonister osv. gjennomsnittsalder er 45 år og fødetall er under 1.4. Hvem skal bygge fremtiden? Og hvordan skal et samfunn klare å ikke bli polarisert med 180 kulturer når lommeboka er tom. 

Dette skjer flere steder over vesten. Men de har ikke verdens største offentlige sektor per capita. Oppskriften på det hele er noe man så for 100 år siden. 

Anonymkode: c2e79...f8f

Det er bra at det blir ferre folk. Det blir nok en kinkig overgang en periode der, men det er uansett bedre enn befolkningsvekst til et punkt hvor vi ikke kan produsere mat, strøm og alt annet vi trenger, ønsker oss, eller noen bare produserer fordi de vil tjene som går rett på spøppeldynga, uten at jordens resurser går tapt. 

Det er mange på jorden som har kollapsen nettop fordi de er for mange. 

Min verden sentrerer rundt meg når det kommer til å få barn. Det barnet er det min kropp som må bære fram, oppdra, betale for, være glad i. Så du kan ikke be kvinner ikke bli sinnte for det, det må være av egen vilje det å få barn. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 19.7.2023 den 8.05):

Jeg personlig lever et relativt lite utsvevende liv, men jeg reagerer på dobbeltmoralen i det du skriver. En kvinne som "bjuder på" er ikke verre enn en mann som gjør det samme. 

Anonymkode: 7d422...c6d

Helt riktig, men "mannfolka" har jo bestemt seg for at de kan pule så mye de vil og få en klapp på skuldra, mens en kvinne får høre at hun er fæl om hun har hatt mer enn tre i sitt liv. Patriarkalske holdninger, vi lever med dem fortsatt..

Anonymkode: 42d7d...67a

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kost meg og tatt for meg av livets gleder. Også sex💃🏼

Sitter ikke igjen med hverken traumer, sykdommer eller noe annet en gode minner og deilige erfaringer.

Mest av alt syntes jeg synd på alle de gutter og menn der ute som ikke får pult det dem ønsker 💁🏼‍♀️

Anonymkode: d95ab...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (12 minutter siden):

Jeg er enig i det personlige valg, men om alle valgte å trøkke i seg iskrem hver dag fremfor noe sunnere - fordi iskrem er godt. Så ender vi opp med et samfunn av overvektige og til og med arbeidsuføre om man drar det langt nok. Dette gir uheldige ringvirkninger i samfunnet som du sikkert kan tenke frem til selv. 

Så det ligger et grunnlag for diskusjon på det generelle plan, fordi om vi - som et helhetlig samfunn har et personlig men også felles ansvar i hvordan man skal tre frem med hverandre seksuelt - og ikke minst som foreldre med sine barn. 

Du som selv har (kanskje) barn -  Vil du lære dem at det er greit å spise så mye iskrem de vil? Eller ha promiskuøs seksuell atferd fra ung alder? Det er definitivt konsekvenser i begge eksempler. Og for å koble det opp mot det generelle plan: Hva vil du dine naboers barn som leker med dine barn at de skal gjøre? Du vet at de vil få sin innflytelse på hverandre - skal de innflyte dine barn med sine udisiplinerte adferdsmønstre? 🤷‍♂️

 

Helene1982 skrev (4 minutter siden):

Litt usikker på konklusjonen din. On det fødes for få barn, burde alle ligge rundt. Teknologi og utvikling er en del av det som motiverer mennesker. Vi har gjort det i tusenvis av år. jeg er faktisk enig med deg i at teknoligi er noe vi må være obs på når det gjelder mennesklige relasjoner. jeg tror vi kommer til å ødelegge kloden før vi slutter å ligge sammen og få barn, men det er min teori. Det å undergrave kvinners sexualitet, fordi man er som Durek og tenker at kvinner bærer på alle sine partneres sperm og at de merkes av antall sexpartnere, er for hokus pokus for meg. Du har ikke sagt det, men du snakker av og til om menn som viljeløse villmenn som ikke har utviklet hjernen de siste 1000 årene. Jeg tror menn i likhet med kvinner evner å se konsekvenser av egne handlinger, og av og til velger feil, men lærer underveis.

Om man puler partneren sin 4x i døgnet "ligger man ikke rundt", men det kan på sikt bli mye barn av det. Så å ligge rundt fører teknisk sett ikke noe godt med seg samfunnsmessig. Samfunnet tjener på at familiestrukturen og verdiene av det pleies. Vi løper nå bort ifra disse verdiene i ekstremt høyt tempo. Og det er trist!

Det fødes for få barn i dette landet fordi vi er så likestillte at kvinner ikke lenger prioriterer å få barn. Dette er selvsagt ikke kvinners feil. Samfunnet har gått den veien i takt med kravet om likestilling. De fleste husholdninger trenger 2 inntekter idag. Konsekvensene av dette blir på sikt at vi ikke klarer å opprettholde en velferdsstat når vi ikke lenger orker å få nok barn. Dette er en åpen sannhet som politikerne har preket i åresvis.

Ja selvsagt er jeg uenig i Durek. Fyren er en fjott! Det er ikke det han sier jeg hevder vi styres av. Tvert imot har jeg forklart tydelig og klart at vi IKKE er robotstyrt av biologien vår. Men det ene utelukker ikke det andre. Vi har fri vilje, evne til å vurdere, tenke og ta egne avgjørelser. På godt og vondt. Men primærbehovene våre ligger i oss uansett. Hva vi føler om visse ting og hva vi tiltrekkes og mye av våre impuls handlingsmønstre er basert på biologien som ligger i bunn. Den kan vi ikke gjøre noe med selv om vi tilpasser oss kulturer og teknologi.

Jeg forsøker å klargjøre mine argumenter med et eksempel: Om vi en gang i fremtiden vil kunne gå inn i en butikk og bestille en baby, som designes og utvikles på 3 måneder, vil funksjonen sex mellom man og kvinne bli overflødig...teknisk sett. Men vil vi fortsatt kjenne på et sterkt behov for sex? Ja absolutt! Samfunnet, mote, holdninger og teknologien forandrer seg, men våre primærbehov er de samme. Det er hele poenget. Og derfor bør det også vises forståelse for hvorfor kvinner er mer reserverte for hvem de har sex med, men også hvorfor mange menn tiltrekkes kvinner med lavt antall sexpartnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.7.2023 den 8.58):

Jeg er tilhenger av det frie valg. Hver enkelt må gjøre det de synes er riktig for dem selv, og jeg dømmer ingen. 

Menn har nok et av/på forhold til dette. I perioder synes vi dette er veldig digg, og kan nyte av det. Samtidig tenker vi på valg av livspartner. Vil vi ta en kvinne ned kirkegulvet, vel vitende om at sæden fra 80-90 andre menn har fylt hennes munn og 2 hull nedentil. Kanskje 2-3 menn samtidig, som dere på et punkt vil møte igjen senere, sammen? Jeg ville følt det veldig kleint å skulle hilse på kompisgjengen, som har hatt henne sammen. 

Jeg dømmer som sagt ingen, synes det er flott at noen bjuder på, men ville nok råde til: ikke vær den jenta. 

Anonymkode: 56347...26b

Ganske spesielt og langt uten forbi normalen å være for det frie valg og påpeke at man ikke dømmer noen - på samme tid som man sier at man ikke ville valgt den jenta som "bjudar på" 😅 Det er etter min påstand faktisk ikke mulig, du forsøker bare å kamuflere dine holdninger, og du gjør ikke en særlig god jobb! Og dette er uavhengig av hva jeg måtte mene. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...