Silva20 Skrevet 24. april 2024 #201 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jobber i psykiatrien, har dessverre hatt for mange fedre som har voldtatt døtrene sine og de har blitt gravide. Døtrene elsker og hater barna sine og livet er ordentlig ugreit for de involverte. Unntatt for far/bestefar da, han er så fornøyd så 😡 Anonymkode: cc8d7...723 Disse fedrene/bestefedrene burde vært dømt og sittet i fengsel. Og de burde også utbetale klekkelig erstatning til sine døtre og deres barn. Så skulle dere i psykiatrien nok sett disse mennenes fornøyde glis forsvinne. At slikt som du skriver om her går an, har jeg ikke ord for. Ei heller at rettsstaten ikke tar affære. Det er det vi har rettsstaten for. Som sagt: Jeg eier ikke ord. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #202 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skjønner hva du mener. Men jeg vil understreke at for veldig mange går det også fryktelig galt. Mange lider mer eller mindre hele døgnet i alle sine år. De er ikke en vanlig del av bybildet, og de fleste som ikke har jobbet med dem aner nok ikke hvor utbredt dette er. Anonymkode: 25f30...1a1 Takk for at du deler om det du har opplevd og sett. Og det burde komme ut mye mer info om dette. Jeg tror vi enige; innavl er farlig og burde forbys. Ikke minst fordi det fører til enorme lidelser for de barna det gjelder. Anonymkode: 0e73c...729 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #203 Del Skrevet 24. april 2024 Synes det er mange som er raske å henge ut nord-norge her, kanskje uten å ha noen sinne bodd her. Jeg er fra (og bor fortsatt i) nord-norge. Kommer opprinnelig fra ei knøttlita bygd på ei øy. Har flytta litt rundt her oppe og bodd forskjellige steder. Kun EN gang har jeg hørt om søskenbarn som har vært sammen. De hadde ikke barn sammen og har nå gått fra hverandre. Det var en stor snakkis, for det er faktisk ikke vanlig i det hele tatt idag. I min egen slekt har jeg ikke sett noen tegn til innavl, heller ikke mannen min sin slekt. Istedenfor har jeg funnet både tyske og australske aner på min side. På min manns side er det dansk blod. Jeg og min mann er fra samme øy, men er ikke i slekt på noen som helst måte. Nord-norge, som er en svær landsdel bestående av tre fylker, er en fantastisk del av Norge. Synes det er synd mange har fordommer overfor oss her nord, og for bygdefolk generelt. Anonymkode: fe25e...3c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #204 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 21.29): Mange øysamfunn og småbygder i Norge har hatt problematisk mye innavl. Søster+bror, og far+datter, som de mest syke forholdene. Stor grad av hysj-kultur i disse lokalmiljøene. Anonymkode: 421bd...8c9 Hæ? Dette er ikkje riktig. Har du sett for mykje på norsk "realistisk" krim frå 80-åra? 😅 DNA- forsking langs noregskysten viser noko av den mest diverse genetisk samansettinga i Noreg. Hugs; heilt frå før vikingtida var kysten av Noreg samanverd med utanverda. Derfor finst mykje gener frå England, Danmark, Portugal, Irland, Island og til og med Grønland her. Anonymkode: 6c103...b25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #205 Del Skrevet 24. april 2024 Frå veldig tidleg av har menneska visst at når to i nær slekt får barn saman er sjansane for sjukdom større enn vanleg. I Sognefjorden var det sosialt uakseptert å gifte seg med nokon som budde mindre enn 7 næs frå heimbygda! Nettopp for å unngå nære familiære forbindingar. Anonymkode: 6c103...b25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #206 Del Skrevet 24. april 2024 Kjenner til et tilfelle der søskenbarn fikk bar med hverandre, og noen av barna der fikk barn med sine søskenbarn. Spesielle folk, og det var mye sykdom. Anonymkode: e38c9...1e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grevling Skrevet 24. april 2024 #207 Del Skrevet 24. april 2024 (endret) On 4/24/2024 at 2:16 PM, AnonymBruker said: Hæ? Dette er ikkje riktig. Har du sett for mykje på norsk "realistisk" krim frå 80-åra? 😅 DNA- forsking langs noregskysten viser noko av den mest diverse genetisk samansettinga i Noreg. Hugs; heilt frå før vikingtida var kysten av Noreg samanverd med utanverda. Derfor finst mykje gener frå England, Danmark, Portugal, Irland, Island og til og med Grønland her. Anonymkode: 6c103...b25 Du finner nok både og langs kysten. Innavl og friskere blod side om side. At det finnes innslag fra de landene du nevner stemmer. Men hvor stort det omfanget er blant befolkningen er en annen ting. Norskekysten har ikke vært noen etnisk bonanza på linje med New York. At det har vært mindre innavl enn i innlandet og isolerte fjordsamfunn langt fra handel og generell tilflytting kan jeg være med på. Men selv i land som Frankrike, som historisk sett har hatt mye innvandring, har det forekommet innavl på landsbygden og i visse regioner. https://link.springer.com/article/10.1007/BF02442864 https://www.jstor.org/stable/41466052 Endret 25. april 2024 av Grevling 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #208 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (På 13.7.2023 den 22.20): Far og datter blir jo far og farfar. Anonymkode: 54252...bf5 Nei. Det måtte jo vært far og sønn. Og det går ikke. Altså, det er bare tull. Anonymkode: 021fb...785 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #209 Del Skrevet 24. april 2024 Ja, jeg har flere elever med STORE handikapp pga nært slektskap mellom mor og far. Alle er invandrere. Anonymkode: 798b3...228 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #210 Del Skrevet 24. april 2024 I Kongsvinger er det mye innavl. Anonymkode: d494a...4ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #211 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (På 13.7.2023 den 21.56): Jo da. Det går. Vet om to tilfeller i Innlandet. Og vet om et søskenpar som hadde sex, han skrøyt av det. De fikk heldigvis ikke barn sammen. Anonymkode: dafc6...8d2 Du vet om to tilfeller i innlandet der far og sønn har hatt sex og sønn har blitt gravid ? ja søskenpar er mulig om de har ulike kjønn. Anonymkode: 021fb...785 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #212 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (På 14.7.2023 den 13.22): ALle dere som sier at dere kjenner noen som har fått barn med søskenbarnet sitt, hvor i norge er dette? Anonymkode: d96fd...e5e Slottet i Oslo feks. Anonymkode: 021fb...785 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #213 Del Skrevet 24. april 2024 Mener foreldrene til ei jeg vet av er søskenbarn eller tremenninger. Alle barna der er friske som jeg vet om, men hun ble født med en halv arm. Anonymkode: 9937a...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #214 Del Skrevet 24. april 2024 Min mormor og morfar er søskenbarn. Mamma og søsknene er helt normale, men de har alle fått kreft faktisk i typ 40 årene. Aner ikke om det har en sammenheng, da. Alt fra bukspyttkjertelkreft til brystkreft til munnkreft. Anonymkode: d8083...7c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #215 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (På 13.7.2023 den 18.24): Hvor går grensa for innavl, da? Jeg er fra en liten bygd (350 innbyggere), men jeg vet bare om ett tilfelle av "innavl" der, der foreldrene er tremenninger. Synes det er sært nok, jeg. Anonymkode: 84143...d95 Tremenninger er vel ikke så nærme? -og jeg tror mange ikke aner hvem alle tremenningene sine er, inkl meg. Jeg har sikkert femti stykker, over hele landet, i USA, og sikkert andre land også. Mange jeg kjenner, samt mine foreldre, har mange fler, nærmere hundre. Ikke så uvanlig, med tanke på mine besteforeldre/ oldeforeldre sine søskenflokker. Ikke så lett å vite, hvis en treffer en potensiell kjæreste. Jeg mener søskenbarn, blir for nærme? Men, kongen er vel et resultat av det? -og han fungerer vel?❤️🤗 (-eller var det Olav?) Vokst opp på bygda, og vi er relativt oppegående, vil jeg si. Rundt 6000 innb. Anonymkode: 95fed...427 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayer Skrevet 24. april 2024 #216 Del Skrevet 24. april 2024 (endret) Mine foreldre var fetter og kusine. De konfererte med legen for å høre om det var risikabelt. Han sa at det som regel går fint én gang, men at det er mer risikabelt om det skjer over flere generasjoner. Endret 24. april 2024 av Mayer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 24. april 2024 #217 Del Skrevet 24. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for at du deler om det du har opplevd og sett. Og det burde komme ut mye mer info om dette. Jeg tror vi enige; innavl er farlig og burde forbys. Ikke minst fordi det fører til enorme lidelser for de barna det gjelder. Anonymkode: 0e73c...729 Dersom du vil se en dokumentar om temaet, finnes det noen på engelsk på YouTube. Søk på: pakistan inbreeding documentary Endret 24. april 2024 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 24. april 2024 #218 Del Skrevet 24. april 2024 Mayer skrev (6 minutter siden): Mine foreldre var fetter og kusine. Vet ikke om det er nært nok til å regnes som innavl. Det er ikke forbudt i Norge. Men for de fleste av oss moderne nordmenn i dag, regner vi det som for tett familie og en smule ekkelt å gifte seg eller ha et seksuelt forhold til sine fettere eller kusiner. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #219 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (På 14.7.2023 den 14.12): Det er faktisk ikke langt uti slekta i det hele tatt. Foreldrene våre er søskenbarn. På generelt grunnlag er det ikke vanskelig å se at tremenninger er i slekt. Noen trekk går ofte igjen. Hvorfor ikke finne noen som er utenfor slekta? Det finnes da mange fisker i havet Anonymkode: 3bc0e...c1a Jeg har sikkert 500- 1000 tremeninger. I Norge, Europa, usa, og Australia. Har møtt ca 100 av dem, noen er jeg venn med på Facebook uten og ha møtt, noen vet jeg eksisterer via my heritage også tipper jeg det er flere da det er en del søsken av besteforeldre med ukjent historie. Ikke snakk om at du kan se at jeg er i slekt med dem jeg har møtt. selvsagt kan man finne noen utenfor slekta og det finnes mange fisker i havet. En kan allikevel risikere og møte og falle for en tremenning en ikke vet er tremenning. Nei, du vil ikke se det fordi dere ser ut som dere er tvillinger. Anonymkode: 021fb...785 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 24. april 2024 #220 Del Skrevet 24. april 2024 Tror ikke at søskenbarn eller lengre ut i slekt som får barn sammen regnes som innavl barn. De har jo lov å gifte seg også. Derimot innavl barn blir mellom søsken, niese og onkel, barn og far/bestefar. Opp eller nedstigende slekt eller sidelinja av mor og far første linje. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå