Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Sist jeg var ute å flydde hadde jeg to søsken bak meg på ca 5 og 8 år, mens foreldrene satt et helt annet sted i flyet.

Ungene hadde ipad til underholdning uten hodetelefoner og høyt lydnivå, i tillegg sparket den ene ungen konstant inn i ryggen på setet til kjæresten min og hostet og nøs mye.

Jeg måtte snu meg og gi han lommetørkle for at han skulle få snørret bort fra ansiktet, og sa vennlig at han måtte slutte å sparke i setet. Ungen sa ok og fortsatte like etterpå.😐

Jeg spurte hvor foreldrene satt hen, og da pekte de fremover i flyet.

Etter en stund kom det en dame og lurte på om det gikk bra med de, og før barna rakk å svare sa jeg at de trengte tilsyn av en voksen, men damen snakket ikke norsk, kun arabisk, og gikk tilbake til setet sitt.

Det endte med at det minste barnet helt plutselig slo kjæresten min med flat hånd i ansiktet ganske hardt, helt ut av det blå.

Kjæresten min gjorde ingenting, men jeg tok med meg det minste barnet frem i flyet for å finne moren.

Barnet snakket norsk og jeg ba han si til moren hva han hadde gjort, og at hun fikk bytte plass med sønnen sin slik at han fikk sitte fremme med faren.

Så gikk jeg tilbake til setet mitt, men barnet kom tilbake alene.

😖

Endret av Tough cookie
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.7.2023 den 22.39):

Man kan fint være veloppdragen selv om man gråter eller bråker litt på fly

Anonymkode: a2100...589

Ikke i ordets rette forstand, nei. 

Anonymkode: bc2b9...e3f

AnonymBruker
Skrevet

Må innrømme at det irriterer meg…. men vil heller høre på en baby som gråter fremfor uoppdragne unger som herjer og sparker i setene. Mye kunne vært unngått om foreldre hadde brukt litt tid på å forberede barna på flytur fremfor å «hype» dem med at nå skal vi fly og det er kjempegøy og du skal få masse godteri🫠

Anonymkode: e53b9...f28

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.7.2023 den 18.30):

Fyyyyyy faen. Det er akkurat det her jeg mener. Og folk her mener seriøst at «barn må få være barn» og «får vondt av de stakkars barna og foreldrene».. Seriøst?? Du kan faktisk ikke komme her og si at du ikke hadde fantasert om ei litta hagle i en situasjon som dette?

Anonymkode: 76e91...e44

Selvsagt for jeg vondt av foreldrene, nei hva skal man med hagle ??

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ikke i ordets rette forstand, nei. 

Anonymkode: bc2b9...e3f

Jo

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å overse det og være glad for at det ikke er mine unger.

Men jeg skjønner ikke vitsen med å dra med småunger på charterferie. Altså, er man tvunget til å reise med fly og småbarn, så greit, men å dra med seg unger til syden som ikke har evne til å verken nyte ferien eller huske at de har vært der... Vær nå heller hjemme til ungene skjønner hva som foregår og ikke plag dem og andre med å dra dem med på lange flyturer.

Anonymkode: 181a9...fb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...