Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er kjempestress for foreldrene. Og selvfølgelig irriterende og stressende for alle som hører på også. 
men ikke så mye å gjøre med det. 
Jeg hadde med min baby til utlandet en gang i bryllup, hele familien og slekta dro så kunne liksom ikke sette han hjem med naboen for å Skåne passasjerer på flyet. Han sov heldigvis hele flyturen. 

Anonymkode: 0f52b...8a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis man synes at dette er ille som med-passasjer, så kan man jo tro hvor forferdelig dette er for det lille barnet - eller for foreldrene deres. :tristblå: 

Jeg tviler sterkt på at de hylgriner med vilje altså...  

Anonymkode: c6392...5d7

Anonymkode: 9ca77...629

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Enig. Babyer er en ting, men større småbarn som hyler og bråker… 🙄🙄🙄 

Anonymkode: 4ccbc...3ed

Slett ikke alle 2-3-4 åringer er like lette å kontrollere. Min eldste var en drøm å reise med, min yngste et mareritt.

Barn er forskjellige, det handler ikke bare om hva foreldre 'lærer' dem. Er vel ingen som lærer ungene sine å bråke på fly!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Anonymkode: 9ca77...629

Fyyyyyy faen. Det er akkurat det her jeg mener. Og folk her mener seriøst at «barn må få være barn» og «får vondt av de stakkars barna og foreldrene».. Seriøst?? Du kan faktisk ikke komme her og si at du ikke hadde fantasert om ei litta hagle i en situasjon som dette?

Anonymkode: 76e91...e44

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at slik er det å fly. Det er sjeldent en husker tilbake på flyreisen en har hatt så det er fort ute av sinnet. 

Anonymkode: 0380d...212

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok, den treåringen i videoen hadde jeg nok hatt problemer med å takle, men generelt går det bra. Jeg tenker at man må være godt forberedt med nedlastede filmer, tegnesaker og mengder av snacks. Flyturer er ikke tiden for å være restriktiv på skjerm og godis, men alle barn lar seg ikke distrahere like lett. Foreldre som bare lar ungene holde på (litt større barn) er hat!

Heller litt barnegråt enn rødvinspussa damer på tur som prater konstant på inn og utpust i 3 timer, det er slitsomt det 😅

Jeg har sjelden vært så lettet som da vi fløy fra USA og minsta på 2 år sov 8 av 9 timer (hadde flaks og fikk egen rad så hun kunne legge seg ned). Det har vært litt gråt ved landing pga. ørene, ellers har det gått fint. 

Anonymkode: b5928...870

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert kjipt for barnet og foreldrene, men personlig setter jeg ikke pris på timesvis med skriking fra småbarn på fly. Jeg blir ekstremt klaustrofobisk av å være stengt inne med grusom vræling. Det trigger også spenningshodepinen. 

Håper de fleste som reiser med barn under 2 år gjør det av nødvendighet. 

Anonymkode: b6775...085

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er sikkert kjipt for barnet og foreldrene, men personlig setter jeg ikke pris på timesvis med skriking fra småbarn på fly. Jeg blir ekstremt klaustrofobisk av å være stengt inne med grusom vræling. Det trigger også spenningshodepinen. 

Håper de fleste som reiser med barn under 2 år gjør det av nødvendighet. 

Og ja, har sittet på fly i 4 timer med konstant vræling fra en under 1 år og det har satt seg i minnet. 

• Liker 1
Skrevet

Heller 5-6 timer med en gråtende baby, enn en uoppdragen 9 åring som sitter bak og sparker i setet på en times flight! 

• Liker 2
Skrevet
Tradegy skrev (På 12.7.2023 den 20.08):

Synes egentlig det er på høy tid at man kan spesifikt velge/velge bort fly med barn. Da er man på sett og vis likestilt. 

Skjønner godt at foreldrene blir fortvilte. 

Det kan du, det heter privatfly. Du kan ikke bruke offentlig transport og forvente at hele bredden av offentligheten ikke befinner seg der. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er en helt forferdelig opplevelse å være på samme fly som en skrikende baby. Jeg sliter med migrene, og den type lyder over tid kan potensielt ødelegge resten av dagen + dagen etter hvis jeg er uheldig. Jeg har skaffet meg lyddempende øretelefoner - det hjelper selv om noe av de verstene lydene fremdeles kan høres. Noe annet kan ikke gjøres, men jeg blir selvsagt oppgitt selv om jeg har medfølelse. 

Det er enda verre med fulle eller veldig høylytte voksne eller eldre barn som roper og sparker og løper rundt som apekatter - det er utrolig respektløst å holde på sånn(eller la ungene dine holde på sånn) når man er på offentlig transport.  

Anonymkode: 734ac...763

Du kan bruke ørepropper inni de headsettene. 

Anonymkode: c327a...9c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.7.2023 den 18.38):

Hva tenker DU om å ha med små barn på fly som griner i flere timer i strekk?

Bryr meg ikke om det.

Har selv reist med en 2 åring som skrem omtrent nonstop i 3 timer. Heldigvis ingen sure miner.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fyyyyyy faen. Det er akkurat det her jeg mener. Og folk her mener seriøst at «barn må få være barn» og «får vondt av de stakkars barna og foreldrene».. Seriøst?? Du kan faktisk ikke komme her og si at du ikke hadde fantasert om ei litta hagle i en situasjon som dette?

Jeg får oppriktig vondt av barnet og moren her😢

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiste nylig med en atal, overtrøtt og meget slitsom toåring.. det kommer til et punkt, hos alle småbarn, at de blir immune mot foreldrenes stemmer.

Jeg så meg rundt og fantaserte om at en eller annen mann skulle snu seg rundt og be henne sette seg ordentlig og ti stille.. Da hadde hun nettopp gjort det! Og her ligger den største forskjellen på da og nå; det er ingen andre enn foreldrene som irettesetter barn lenger! 
Og, ja, jeg er klar over at en stor andel foreldre er veldig hårsåre når det kommer til irettesetting fra ukjente, men gjør verden en tjeneste og blås i det! Det hadde vært til stor hjelp for meg noen ganger…

Anonymkode: 5c8ef...1e4

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hva små barn har på et fly å gjøre? De får jo ikke noe ut av det, og ikke husker de noe av ferien eller turen heller? Synes foreldre er egoistiske som reiser rundt med små barn kun for sin egen del. Vent til barnet har blitt moden nok til å være stille på fly, da får de jo mer ut av reisen også.

Anonymkode: 88113...d1d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker at det ligger i små barns natur å gråte, og prøver så godt jeg kan å overhøre det. 

AnonymBruker
Skrevet

Kun sympati og medfølelse med foreldrene og barnet ved gråt og hyl av småbarn - foreldrene er jo virkelig satt i en skvis, og barnet har det gjerne vondt.

MEN jeg satt på et fly for et par dager siden med en uoppdragen 4-åring som hylte på mamma KONSTANT og bråkte i de tre timene reisen varte selv om hun satt rett ved siden av. Det blir noe helt annet, synes jeg!

Forskjell på unger/foreldre som ikke kan noe for det og på de foreldrene som har gitt opp på oppdragelsen og lar det gå ut over andre mennesker. 

Anonymkode: 86476...e08

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.7.2023 den 18.38):

Hva tenker DU om å ha med små barn på fly som griner i flere timer i strekk?

Jeg tenker at det er barnemishandling jeg... Ungene får vondt i ørene av lufttrykket i flyet,  så det er søren ikke rart at de skriker...

Anonymkode: f5fb6...44c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Skjønner ikke hva små barn har på et fly å gjøre? De får jo ikke noe ut av det, og ikke husker de noe av ferien eller turen heller? Synes foreldre er egoistiske som reiser rundt med små barn kun for sin egen del. Vent til barnet har blitt moden nok til å være stille på fly, da får de jo mer ut av reisen også.

Anonymkode: 88113...d1d

Helt enig. Jeg kan forstå det på flyvninger oppi grisgrendte nord-norge, der har man gjerne ikke gode alternativer. Da bryr jeg meg ikke om det, og turen er ikke så lang heller. Men på fly til syden liksom.. nei, jeg synes ikke det minste synd på foreldrene. Dette har de valgt å gjøre, og med det valget gjør de hele flyturen mange hakk kjipere for alle rundt seg. 

Anonymkode: 517f6...9c0

• Liker 3
Skrevet

Jeg har egentlig til gode å være på en flytur med konstant grining. Men jeg flyr ikke charter, det er kanskje mange av dem der? 

Før jeg fikk barn tenkte jeh "oh no, håper ikke ungen griner" Nå etter barn tenker jeg "stakar foreldre, gjør så godt de kan" og et glad det ikke er mitt barn 😂

Men har med noise cancelling headsett. Vi som passasjerer kan også gjøre valg som gjør turen enklere/bedre for oss selv. Selv med barn ombord. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...