Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Alle unger har jo spesielle behov i dag...

Anonymkode: 1d8ef...d5c

Ja, hva er greia med det? Føler 90% av alle unger og ungdommer har en eller annen form for diagnose. 

Anonymkode: 76e91...e44

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, hva er greia med det? Føler 90% av alle unger og ungdommer har en eller annen form for diagnose. 

Enig, har jo blitt unormalt at ungen ikke har diagnose nå

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Så du synes at hvis man har «spesielle behov» så er det fritt fram å plage andre  med hyling og skriking? Har du tenkt på at andre også kan ha «spesielle behov» der høye lyder er et helvete? 

Hvis man har så innmari spesielle behov at man ikke kan oppføre seg ordentlig, burde man kanskje vurdert en annen type ferieløsning da?

Har et barn med spesielle behov og unngår fly så langt det lar seg gjøre. Hele flyturen blir et eneste kaos for barnet, oss og alle rundt. Må fly en gang i året for en større runde på sykehus, men de vanlige kontrollene vi før fløy til tar vi med bil. 

Anonymkode: 83c32...33e

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar skrikende barn over fulle nordmenn som roper 

Anonymkode: 386ee...ad2

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Man kan fint være veloppdragen selv om man gråter eller bråker litt på fly

Anonymkode: a2100...589

Sa jeg noe annet?

Anonymkode: bdfa5...54b

AnonymBruker
Skrevet

Det er en helt forferdelig opplevelse å være på samme fly som en skrikende baby. Jeg sliter med migrene, og den type lyder over tid kan potensielt ødelegge resten av dagen + dagen etter hvis jeg er uheldig. Jeg har skaffet meg lyddempende øretelefoner - det hjelper selv om noe av de verstene lydene fremdeles kan høres. Noe annet kan ikke gjøres, men jeg blir selvsagt oppgitt selv om jeg har medfølelse. 

Det er enda verre med fulle eller veldig høylytte voksne eller eldre barn som roper og sparker og løper rundt som apekatter - det er utrolig respektløst å holde på sånn(eller la ungene dine holde på sånn) når man er på offentlig transport.  

Anonymkode: 734ac...763

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Barnegråt er ikke noe problem. 

Men takler ikke større unger som hyler og skriker for ingenting. 

Anonymkode: 02bbe...f72

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så du synes at hvis man har «spesielle behov» så er det fritt fram å plage andre  med hyling og skriking? Har du tenkt på at andre også kan ha «spesielle behov» der høye lyder er et helvete? 

Hvis man har så innmari spesielle behov at man ikke kan oppføre seg ordentlig, burde man kanskje vurdert en annen type ferieløsning da?

Gud bedre. Ta deg. Sammen! 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva tenker DU om å ha med små barn på fly som griner i flere timer i strekk?

Små barn skrikker pga ubehag og da er det nok pga ørene. Ser litt synd på de små barna burde bli hjemme til de er 3+

Anonymkode: 12bd7...d71

AnonymBruker
Skrevet

Alle unger har jo spesielle behov i dag...

Nei

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har et barn med spesielle behov og unngår fly så langt det lar seg gjøre. Hele flyturen blir et eneste kaos for barnet, oss og alle rundt. Må fly en gang i året for en større runde på sykehus, men de vanlige kontrollene vi før fløy til tar vi med bil. 

Anonymkode: 83c32...33e

Vel noen ganger må man faktisk , eller skal man droppe alt her i livet fordi barnet gråte?

• Liker 4
Skrevet

barmnefamilier bør generellt lære barna sine oppdragelse nok til å oppføre seg i det offentlige rom..fly , busser , biblioteker og alle andre offentlige steder de okkuperer.. det er et begrep som henger igjen ifra 90-tallet .." minoritetas diktatur og de mindreåriges diktatur "... kanskje vi alle andre skal slutte med å være gisler for disse..

• Liker 3
Skrevet

Jeg er autist, partneren min er autist og begge sliter såpass med støy og sanseintrykk at vi gjør det vi kan for å minske stresset for vår egen del, speiellt på reiser.

Barnegråt er slitsomt som fy men man må forvente og akseptere at det vil vere barn og andre slitsomme faktorer på steder som fly.

Jeg skulle gjerne ønske vi kunne flydd på stillefly eller noe i den duren, ala stillevogn på tog men sånn funker ikke fly så da tar vi de grepene vi kan i stede med å ta med støykansellerende og ikke planlegge ting rett før eller etter avreise så langt det er mulig, passe på å ha på behagelige klær, ha orden på det vi trenger for å dekke egne behov og så videre.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Andre barn: sykt irriterende. Men det er verre for foreldrene som vet at gråting en plager medpassasjerene, og at barnet deres har det vondt. 

Mine barn: sykt irriterende. Men det er verre når jeg vet at det er plagsomt for medpassasjerene og at barnet mitt har det vondt. 

Konklusjon: Gråt er barnets måte å kommunisere at de ikke har det bra på. Det er ikke for å plage eller manipulere. 

Anonymkode: c80e2...57b

AnonymBruker
Skrevet

Høre på gråt er alltid irriterende i lengden. Synes synd på foreldrene men får lyst å skrike HOLD KJEFT. 

Anonymkode: d9de9...046

Skrevet

Tenker at sånn er det på offentlig transport, og man må selv ha ørepropper eller lignende om man plages.

Hadde det vært veldig viktig for meg å fly uten risiko for barneskrik så hadde jeg booket fly uten barn.  Men det er det ikke, så da flyr jeg på vanlig rutefly.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg syns ikke noe om det. Man flyr ikke med små barn som skriker med mindre det er noe viktig (sykehus, begravelse etc).

Anonymkode: 58b28...4c8

Nei gud forby at småbarnsforeldre får ta med ungene sine ferie. Her får man heller ta hensyn til sånne som deg, slik at dere får noen rolige timer på flyet🤦‍♀️

Ta deg sammen

Anonymkode: 5faf3...3de

• Liker 7
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Andre barn: sykt irriterende. Men det er verre for foreldrene som vet at gråting en plager medpassasjerene, og at barnet deres har det vondt. 

Mine barn: sykt irriterende. Men det er verre når jeg vet at det er plagsomt for medpassasjerene og at barnet mitt har det vondt. 

Konklusjon: Gråt er barnets måte å kommunisere at de ikke har det bra på. Det er ikke for å plage eller manipulere. 

Anonymkode: c80e2...57b

Konklusjon: klart de gråter ..de er nettopp født og det kan jo potensiellt være en hårreisende måte å dø på hvis flyet skulle styrte ..så sånn sett.. :) 

Endret av Baktus
AnonymBruker
Skrevet

Tenker stakkars at de har vondt i ørene el, og får vondt av både foreldre og barn. Kunne aldri falle meg inn å si noe, heller hjelpe hvis det er noe som kan lette situasjonen. 
Synes det var mye verre å høre på en (sikkert sliten, men likevel…) enslig forelder som kjeftet på barna sine hele hjemveien fra sydligere strøk. Fikk så vondt av de barna som egentlig bare syntes det var spennende å fly…

Anonymkode: 68ec0...f3c

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg takler ikke støy og for mye lyd, men det er et meg-problem, som jeg må takle. Helt uten å legge føringer på andre folk. Barn er en like naturlig del av samfunnet som ungdom og voksne, og har like mye rett til å ferdes med kollektivtransport som alle andre.

Et par ørepropper koster kanskje 40 kr og er en god investering om man plages av lyden fra andre mennesker, og ønsker å ferdes ute blandt folk. Selv har jeg to-tre forskjellige typer ørepropper som ligger fast i veska, samt støykansellerende hodetelefoner for bussruter.

Jeg forventer ikke at andre skal innrette seg etter mine behov, ei heller små barn som oppfører seg som, nettopp små barn.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...