Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som et unntak. jeg har reist veldig mye, og selvfølgelig opplevd slitne spedbarn med vondt i øret som har skreket på flyet. Men det pleier å gi seg etter få minutter av gangen. 

Det er selvfølgelig veldig slitsomt å høre på - vi er jo programmert helt i det innerste å ikke kunne ignorere den lyden 😅 Men det er nå en gang sånn at alle trenger å reise en gang i blant, så dette må vi tåle. Angående småbarn som ikke kan oppføre seg er det selvsagt uakseptabelt, men også en sjeldenhet i mine øyne.

Husker en gang jeg fløy til Australia rett før jul, og hele flyet var fullt av småbarnsfamilier som skulle hjem i jula. Jeg tenkte at dette blir en veeeldig lang flytur. Men de ungene hørte man ikke mye fra! Makan til veloppdragne unger! Jeg var skikkelig imponert. 

Anonymkode: bdfa5...54b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hjelper til så godt jeg kan. Liker ikke å fly, så jeg blir faktisk glad for å ha noe å gjøre .

Anonymkode: 28444...8f7

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Prøver å hjelpe til så mye som mulig så lenge det er naturlig å få til.

Reiste for litt siden med mitt barn og på raden bortenfor så satt en mamma med en baby og et barn på rundt 3. Hun hadde vært og besøkt foreldrene sine alene fordi mannen jobbet i forsvaret og skulle være bortreist en stund. Det var ikke babyen som gråt mest, men 3-åringen tålte åpenbart dårlig å sitte i ro mens mor måtte fokusere på babyen for å roe hn ned. Så babyen gråt/sutret/trengte kontakt og 3-åringen maste og sutret og gjorde ugagn. Sparket i setet og løsnet beltet og jeg syntes så uendelig synd på mammaen.

Jeg tok selvfølgelig 3-åringen over til oss fordi vi hadde et ledig sete, leste bok for mitt og hennes barn, underholdt han resten av turen og babyen fikk se på noen av lekene jeg hadde med til mitt barn. Det endte med at han fikk en flaske jeg hadde, som han var interessert i. Når vi skulle av flyet holdt jeg babyen så hun fikk hentet ned bagasjen også holdt jeg styr på 3-åringen og bærte stellesekken mens hun fikk med håndbagasjen og babyen.

Hun var veldig takknemlig. Hun hadde byttet fly og var utrolig sliten, hadde ikke sett foreldrene sine på flere måneder og var mye alene med barna så hun gledet seg til å ha familie rundt seg i et par uker.

Tenker alltid på henne når jeg "irriterer" meg over andres barn som griner eller bråker. At det er aller værst for mor, og at ingen mor ønsker at barnet skal gråte eller trasse. At de har like mye rett og helt sikkert bedre grunn enn meg til å være akkurat der. Om det så er på fly eller tog eller hva det er for noe.

Anonymkode: 67ddf...d48

Så fint gjort av deg!❤️

Anonymkode: f4424...41d

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå skrev jeg jo små barn, så om ungen er 7 måneder eller 7 år så er det like sykelig irriterende, synes jeg 😅 Jeg spør fordi at i en annen tråd her inne skrev noen at de tar med ungen på flyreiser selvom de VET at ungen kommer til å skrike fra de setter seg på flyet og til de lander 5 timer senere… Det synes jeg rett og slett er egoistisk og stygt gjort, både mtp alle andre som må høre konstant hyling timevis i strekk, men også mtp ungen som umulig kan ha det bra når den griner i 5 timer i strekk. 

Anonymkode: 76e91...e44

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Babyer som gråter må man nesten tåle. Større barn som bråker og hyler er ikke så greit. Især om man ser at foreldre ikke gjør en dritt for å roe dem. Fløy med barnet mitt fra det var noen uker gammelt. Heldigvis aldri noe hyling. Og da han ble et par år hadde han jo lært at man ikke bråker på fly, i butikk, på kafe osv.

Anonymkode: e0252...8f0

🙄

Anonymkode: a2100...589

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som et unntak. jeg har reist veldig mye, og selvfølgelig opplevd slitne spedbarn med vondt i øret som har skreket på flyet. Men det pleier å gi seg etter få minutter av gangen. 

Det er selvfølgelig veldig slitsomt å høre på - vi er jo programmert helt i det innerste å ikke kunne ignorere den lyden 😅 Men det er nå en gang sånn at alle trenger å reise en gang i blant, så dette må vi tåle. Angående småbarn som ikke kan oppføre seg er det selvsagt uakseptabelt, men også en sjeldenhet i mine øyne.

Husker en gang jeg fløy til Australia rett før jul, og hele flyet var fullt av småbarnsfamilier som skulle hjem i jula. Jeg tenkte at dette blir en veeeldig lang flytur. Men de ungene hørte man ikke mye fra! Makan til veloppdragne unger! Jeg var skikkelig imponert. 

Anonymkode: bdfa5...54b

Man kan fint være veloppdragen selv om man gråter eller bråker litt på fly

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nå skrev jeg jo små barn, så om ungen er 7 måneder eller 7 år så er det like sykelig irriterende, synes jeg 😅 Jeg spør fordi at i en annen tråd her inne skrev noen at de tar med ungen på flyreiser selvom de VET at ungen kommer til å skrike fra de setter seg på flyet og til de lander 5 timer senere… Det synes jeg rett og slett er egoistisk og stygt gjort, både mtp alle andre som må høre konstant hyling timevis i strekk, men også mtp ungen som umulig kan ha det bra når den griner i 5 timer i strekk. 

Herregud det var barn med spesielle behov 

• Liker 6
Skrevet

Prøver å hjelpe til så mye som mulig så lenge det er naturlig å få til.

Reiste for litt siden med mitt barn og på raden bortenfor så satt en mamma med en baby og et barn på rundt 3. Hun hadde vært og besøkt foreldrene sine alene fordi mannen jobbet i forsvaret og skulle være bortreist en stund. Det var ikke babyen som gråt mest, men 3-åringen tålte åpenbart dårlig å sitte i ro mens mor måtte fokusere på babyen for å roe hn ned. Så babyen gråt/sutret/trengte kontakt og 3-åringen maste og sutret og gjorde ugagn. Sparket i setet og løsnet beltet og jeg syntes så uendelig synd på mammaen.

Jeg tok selvfølgelig 3-åringen over til oss fordi vi hadde et ledig sete, leste bok for mitt og hennes barn, underholdt han resten av turen og babyen fikk se på noen av lekene jeg hadde med til mitt barn. Det endte med at han fikk en flaske jeg hadde, som han var interessert i. Når vi skulle av flyet holdt jeg babyen så hun fikk hentet ned bagasjen også holdt jeg styr på 3-åringen og bærte stellesekken mens hun fikk med håndbagasjen og babyen.

Hun var veldig takknemlig. Hun hadde byttet fly og var utrolig sliten, hadde ikke sett foreldrene sine på flere måneder og var mye alene med barna så hun gledet seg til å ha familie rundt seg i et par uker.

Tenker alltid på henne når jeg "irriterer" meg over andres barn som griner eller bråker. At det er aller værst for mor, og at ingen mor ønsker at barnet skal gråte eller trasse. At de har like mye rett og helt sikkert bedre grunn enn meg til å være akkurat der. Om det så er på fly eller tog eller hva det er for noe.

Anonymkode: 67ddf...d48

Mennesker som deg ❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At det er slitsomt for foreldrene, og at barnet kanskje har det vondt, f.eks i ørene pga trykket. Ikke noe mer enn det. 

Anonymkode: bba5c...f63

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ofte er det verste hysjingen til foreldrene. Sett flere som gjør det. I stedet kunne de underholdt barna (spill, tegning, lydbok, ordlek, klistremerker osv). Gjort flyturen litt mer kjekk enn å si nei til alt. "Ikke flere kjeks", "ikke brus, i dag er det mandag" osv. På et fly er "alt" lov av hensyn til medpassasjerer så de slipper unødvendig hyling og grining. 

Forstår forskjell på smertehyl/"syke-hyl" som selvsagt ikke kan gjøres noe med. 

Anonymkode: 1e8f2...dab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man synes at dette er ille som med-passasjer, så kan man jo tro hvor forferdelig dette er for det lille barnet - eller for foreldrene deres. :tristblå: 

Jeg tviler sterkt på at de hylgriner med vilje altså...  

Anonymkode: c6392...5d7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Tenker stakkars foreldre. Ikke deres feil. Glad det ikke er mine barn. 

Anonymkode: 93922...23d

• Liker 4
Skrevet

Jeg er ekstremt fornøyd med at det ikke er mine barn, og enda mer fornøyd med at mine barn er så store at problemet ikke oppstår. 

• Liker 1
Skrevet

Folk må kunne reise selv om de har barn. Barna griner heller ikke normalt hele reisen. Det er mest ved take off og landing.

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det en gang hvor jeg gikk bort til en stressa mamma og tilbudt meg å hjelpe. Jeg var i slutten av tenårene. Hun var nok bare veldig stresset men hun var så ufin at jeg har brent meg på det. Kommentarene hennes har brent seg fast i hukommelsen at jeg kvier meg for å hjelpe. 

Når jeg er ute og reiser, underholder jeg barna på avstand. Pleier som regel å få god kontakt med barn. 

Anonymkode: b4b28...a6f

• Hjerte 1
Skrevet
Lykkedykker skrev (5 timer siden):

Ingenting. Har noise cancelling headphones

Dette. Har over 50 flyturer i året, så det er en av de beste investeringene jeg har gjort i mitt liv. Tar de på og bryr meg verken om barna eller foreldrene 😇

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har gjort det en gang hvor jeg gikk bort til en stressa mamma og tilbudt meg å hjelpe. Jeg var i slutten av tenårene. Hun var nok bare veldig stresset men hun var så ufin at jeg har brent meg på det. Kommentarene hennes har brent seg fast i hukommelsen at jeg kvier meg for å hjelpe. 

Når jeg er ute og reiser, underholder jeg barna på avstand. Pleier som regel å få god kontakt med barn. 

Jøss, herregud! Hva sa hun? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så du synes at hvis man har «spesielle behov» så er det fritt fram å plage andre  med hyling og skriking? Har du tenkt på at andre også kan ha «spesielle behov» der høye lyder er et helvete? 

Hvis man har så innmari spesielle behov at man ikke kan oppføre seg ordentlig, burde man kanskje vurdert en annen type ferieløsning da?

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Alle unger har jo spesielle behov i dag...

Anonymkode: 1d8ef...d5c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Uff, det var leit at du fikk en sånn reaksjon: ( Håper du vet at de fleste av oss med småtroll er veldig takknemlige for velvilje og artige mennesker som gir de små et smil eller noen vennlige ord ❤️ Sist vi kom hjem fra en litt lang reise, tok vi flybuss hjem og foran minsten satt en ung jente. Hun lekte "borte-bø!" og tøyset iblant med barnet og det var så trivelig at hun så ham. Han var egentlig ganske sliten og kunne nok fort blitt grinete på denne biten av reisen, i stedet fikk han latterkrampe flere ganger:)

Håper ikke opplevelsen din sitter i lenge, det var unødvendig av denne mammaen!

Anonymkode: 178a6...2ef

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...