Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er man så hårsåre, ikke tåler lyder, ikke tåler å være på offentlig sted- så burde man virkelig holde seg hjemme tenker jeg! 

først og fremst er dette her værst for foreldrene og barnet dette gjelder, jeg tror ingen med viten og vilje bare lar ungene hyle og skrike, sparke i seter- fritt fram.. Jeg tror ikke foreldre velger å la være å si i fra til sine unger, i såfall et fåtall. Vi må prøve å tolerer at vi har forskjellige behov- en familie med 2 barn vil også ut å reise, akkurat sånn som en uten barn. Hvorfor skal vi henge oss sånn opp i hvordan ALLE andre er eller hva de gjør? 

edit: jeg er langt fra uenig- det er slitsomt å høre skrik og skrål, hyling og gråting- men om man tenker litt lengre enn nesetippen- så finnes det gode alternativer for å gjøre flyturen lettere for de som så desperat ikke tåler skriking. Ørepropper f.eks. Der det er folk, kan man ALLTID regne med at det er noen småbarnsfamilier også. 

Anonymkode: 3f8a7...b82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge man ser at foreldre gjør så godt de kan for å trøste/avlede/underholde tåler jeg fint skriking og masing. 
I tillegg til at foreldrene klarer å bevare roen og har forberedt seg godt. Av og til er det verre å høre på hysjing, konstante irettesettelser, masse styr inn og ut av plassen, gå frem og tilbake i midtgangen, romstere for å finne frem leker, utstyr osv enn å høre skriking og klaging hos barn. Selvsagt må det enkelte irettesettelser til som ved sparking i setet. Men gi heller noe ekstra godteri om det er det barnet maser om enn å presiser uendelig mange ganger om at det bare var avtalt en sjokolade til hver.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.7.2023 den 1.06):

Alle unger har jo spesielle behov i dag...

Anonymkode: 1d8ef...d5c

Nei, men de er ikke stuet bort som i gamle dager. 

Anonymkode: 64352...5de

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Anonymkode: 9ca77...629

Herregud for en jævelunge. Hadde sittet og tenkt mine stygge tanker og ønsker om den shit kiden der ja. Er det babyer dom gråter har jeg bare sympati selvom det er sykt slitsomt og irriterende.. dette er noe helt annet og helt uakseptabelt. 

AnonymBruker
Skrevet

Synes som oftest voksne menneskers oppførsel er verre.

For eksempel de tre voksne mennene (rundt 50) som åpenbart var på guttetur for noen uker siden som satt i flere timer og snakket om bl.a. puling og hvor mye de tjente. Litt sånn Exit-wannabees.

Anonymkode: 7e1cd...941

• Liker 2
Skrevet
cattleya skrev (10 timer siden):

Det kan du, det heter privatfly. Du kan ikke bruke offentlig transport og forvente at hele bredden av offentligheten ikke befinner seg der. 

Øh, der var ikke det personen sa eller forventet heller men det finnes feks kino, restaurant, hotell osv kun for vokse. Hun/han mente at det kunne vært en ide å ha et lite flyselskap/noen fly kun for vokse hvis de ønsker det. Skjønner ikke hvorfor det skulle plage deg eller ha noe med deg å gjøre. Hadde valgt det lett om det fantes, resten av bredden av folket tar jo fortsatt rutefly med foreldre og unger. Jeg går helst på kino kun for vokse men går da på vanlige kinoer fordi. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.7.2023 den 18.38):

Hva tenker DU om å ha med små barn på fly som griner i flere timer i strekk?

Anonymkode: 76e91...e44

at foreldrene har det værre enn meg

Anonymkode: bfb49...d97

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg forventer å ha barneskrik i flyet når jeg skal ut å reise, derfor tar jeg med meg ørepropper og støykansellerende headsett, nettopp for å kunne få litt fred.

På flyvningene jeg har vært på har alltid enten foreldrene eller de rundt foreldrene klart å roe ned barnet/barna, men på noen togturer har jeg måtte tre til, fordi jeg ser at foreldrene blir brydd og ikke klarer å få roa ned ungene. Så da har jeg søkt øyekontakt med barna og lagd litt grimaser, kasta litt ball og fått aktivisert de sånn at de glemmer at de egentlig var litt sure. Andre ganger har jeg gått bort og spurt om jeg skal holde noen av barna, fordi jeg ser at foreldrene strever med alle sammen, og tilbyr fanget mitt til ett eller to barn, avhengig av størrelse på de.

Sinne, irritasjon og stress er så energistjelende, så jeg har sverga meg på å heller bruke den energien på å tilby og passe på et eller to barn, sånn at foreldrene får tatt en pust i bakken.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes faktisk ikke det er så irriterende. Jeg har jo hodetelefoner. Synes ofte bare mest synd på foreldrene, i all fall når de er typen som jeg ser er stresset og gjør sitt beste.

Når det er sagt så tenker jeg jo litt at en flytur ikke er tiden for oppdragelse, det er jo sånne gamle bestemor-triks som å gi dem deres første smak av sjokolade og sånt som ofte vil gjøre at de blir mer interessert i det. Men noen ganger har de vel sånn smerter i ørene så da hadde det vel ikke hjulpet med en klunk whisky engang 😜

Det er verre med den bleie/bæsjelukten som sprer seg om man er på et fly fullt av babyer. En gang var jeg med på at ei dame la ned brettet man får maten på for å begynne å skifte bleie, men da var det heldigvis en ved siden av med mer mot enn meg som sa at det DER gjør du på toalettet! Foreldre er vel så vant med å skifte overalt hele tiden og se bæsj dagen lang at de kan bli helt blåst, de skjønner ikke at synet og lukten av avføring gjør andre mennesker kvalme (eller at man ikke skal ha tarmbakterier der man spiser). 

Anonymkode: 32b40...406

Skrevet
ukjentjente skrev (1 time siden):

Øh, der var ikke det personen sa eller forventet heller men det finnes feks kino, restaurant, hotell osv kun for vokse. Hun/han mente at det kunne vært en ide å ha et lite flyselskap/noen fly kun for vokse hvis de ønsker det. Skjønner ikke hvorfor det skulle plage deg eller ha noe med deg å gjøre. Hadde valgt det lett om det fantes, resten av bredden av folket tar jo fortsatt rutefly med foreldre og unger. Jeg går helst på kino kun for vokse men går da på vanlige kinoer fordi. 

Forskjell på offentlig transport og kino.

Det plager ikke meg, poenget mitt var bare at det er ikke økonomisk holdbart med slike flyselskaper, så du må nok belage deg på privatfly.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
cattleya skrev (2 timer siden):

Forskjell på offentlig transport og kino.

Det plager ikke meg, poenget mitt var bare at det er ikke økonomisk holdbart med slike flyselskaper, så du må nok belage deg på privatfly.

Og det finnes stillevogn på tog. Hadde vært helt fantastisk å kunne ha en stille-avdeling på fly også - uten at det koster mer enn ferieturen til sammen. 

Anonymkode: 734ac...763

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og det finnes stillevogn på tog. Hadde vært helt fantastisk å kunne ha en stille-avdeling på fly også - uten at det koster mer enn ferieturen til sammen. 

Anonymkode: 734ac...763

Ja det kunne vært fint, men det er ikke økonomisk lønnsomt for flyselskapene. 

Anonymkode: c327a...9c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Synes faktisk ikke det er så irriterende. Jeg har jo hodetelefoner. Synes ofte bare mest synd på foreldrene, i all fall når de er typen som jeg ser er stresset og gjør sitt beste.

Når det er sagt så tenker jeg jo litt at en flytur ikke er tiden for oppdragelse, det er jo sånne gamle bestemor-triks som å gi dem deres første smak av sjokolade og sånt som ofte vil gjøre at de blir mer interessert i det. Men noen ganger har de vel sånn smerter i ørene så da hadde det vel ikke hjulpet med en klunk whisky engang 😜

Det er verre med den bleie/bæsjelukten som sprer seg om man er på et fly fullt av babyer. En gang var jeg med på at ei dame la ned brettet man får maten på for å begynne å skifte bleie, men da var det heldigvis en ved siden av med mer mot enn meg som sa at det DER gjør du på toalettet! Foreldre er vel så vant med å skifte overalt hele tiden og se bæsj dagen lang at de kan bli helt blåst, de skjønner ikke at synet og lukten av avføring gjør andre mennesker kvalme (eller at man ikke skal ha tarmbakterier der man spiser). 

Anonymkode: 32b40...406

Er selv mor, men kunne aldri funnet på å skifte bleie på matbrettet…for det første, jævli ekkelt og for det andre, hvordan får de plass til babyen oppå der, brettene er jo sykt små, og for det tredje, de må jo kaste bleien og helst vaske henda etterpå også.. for noen griser altså

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker stakkars barn og stakkars foreldre. Så tar jeg i ørepropper med musikk og skrur opp lyden. Fungerer hver gang. 

Anonymkode: a7315...f8b

AnonymBruker
Skrevet

Små barn som gråter er egentlig greit selv om det er litt slitsomt. Men 3-4 åringer som sparker og rister i setet mitt uten at foreldrene sier noe....... det blir jeg irritert av. Når man tar med barn på fly så må foreldrene snakke til dem også når de faktisk plager de som sitter rundt. For å sparke i setet og riste i det så man ikke får sove eller slappe av, det er unødvendig.

Anonymkode: 8f598...e55

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.7.2023 den 18.38):

Hva tenker DU om å ha med små barn på fly som griner i flere timer i strekk?

Anonymkode: 76e91...e44

Skulle ønske det fantes barnefrie flyturer☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg barn som er store nok til ikke å skrike på fly, men det var virkelig mareritt når de var små om de var urolige. Det var mange fine medpassasjerer som likte barn og som endte opp med å tøyse litt med dem mellom setene feks, den dag i dag er jeg evig takknemlig for det. 

Jeg flyr endel alene i jobbsammenheng og føler veldig med foreldrene og synes det er fullstendig uproblematisk å ta i ørepropper. Sitter jeg nært prøver jeg å "gi tilbake" ved å fjase litt med de barna så foreldrene får seg litt pusterom.

Anonymkode: 23ca3...fee

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.7.2023 den 13.38):

Nei

Anonymkode: a2100...589

Jo

Anonymkode: 5b73b...a5a

AnonymBruker
Skrevet
Lykkedykker skrev (På 12.7.2023 den 19.04):

Ingenting. Har noise cancelling headphones

Jeg har også noice canselling men hører stemmer og skriking ekstra godt, mens flybråk blir dempet.

Hvilken type modell har du?

Anonymkode: 2d623...c65

AnonymBruker
Skrevet

Hylende unger er kanskje den verste lyden som finnes.

Anonymkode: 7a908...9e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...