AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #1 Skrevet 12. juli 2023 Hva tenker DU om å ha med små barn på fly som griner i flere timer i strekk? Anonymkode: 76e91...e44
Populært innlegg Natas_999 Skrevet 12. juli 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 12. juli 2023 Jeg tenker at det er et mareritt som foreldre når barnet ditt er utrøstelig på flyet (Har opplevd det selv,når barnet var 8 mnd gammelt). Som medpassasjer har jeg kun sympati med foreldrene, ingen sure miner fra meg. 61 7 10
Gjest Lykkedykker Skrevet 12. juli 2023 #3 Skrevet 12. juli 2023 Ingenting. Har noise cancelling headphones
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #4 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hva tenker DU om å ha med små barn på fly som griner i flere timer i strekk? Anonymkode: 76e91...e44 Jeg tenker at barnet har vondt i ørene og kanskje er syk. Anonymkode: 7cad5...f35 13 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #5 Skrevet 12. juli 2023 Det tenker jeg er verst for foreldrene først og fremst, og så tenker jeg at noen reiser fordi de må, og andre reiser for sin eller barnets helse, eller at de reiser for en velfortjent ferie akkurat slik som meg. Heldigvis er de aller fleste nordmenn veldig hyggelige og imøtekommende mot små barn på fly, jeg har måttet fly mye med minsten her fordi halve familien befinner seg i et annet land. Hver gang jeg har reist med fly alene med barnet så har et eldre par, mann, dame eller en annen familie snakket fint med oss/barnet mitt, sagt at jeg bare må si fra om jeg trenger hjelp med noe o.l. Det er så fint! Nå er vi vel bereist, og har planlagt for de fleste situasjoner og det har vært minimalt med gråting, men jeg kommer til å "pay it back" hver gang jeg kan; å vite at noen er på din side og kan hjelpe til hvis noe oppstår er gull verdt. Jeg hjelper GJERNE en annen familie/mor/far med å reise med barnet hvis det kan gjøre en forskjell:) Heia for gode medmennesker ❤️ Anonymkode: 178a6...2ef 13 16 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #6 Skrevet 12. juli 2023 Jeg er glad det ikke er mine og syns synd på de foreldrene som eier den og ikke minst barnet som gir uttrykk for at verden ikke er et greit sted å være, akkurat nå. Anonymkode: 42493...4c8 13 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #7 Skrevet 12. juli 2023 Jeg syns ikke noe om det. Man flyr ikke med små barn som skriker med mindre det er noe viktig (sykehus, begravelse etc). Anonymkode: 58b28...4c8 5 7
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #8 Skrevet 12. juli 2023 Hvordan skal foreldrene kunne forutse at barnet vil skrike? Anonymkode: 35be0...092 26 7
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #9 Skrevet 12. juli 2023 Jeg synes det er vanvittig irriterende og frustrerende. Og får vondt av både barnet og foreldrene, ingen av dem kan noe for det, og gjør så godt de kan. Anonymkode: c3471...aa7 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #10 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg syns ikke noe om det. Man flyr ikke med små barn som skriker med mindre det er noe viktig (sykehus, begravelse etc). Anonymkode: 58b28...4c8 Det er ett barn, da er det en risiko for lyd iløpet av en flyreise. Om du ikke tåler det så får du ordne deg ett privatfly eller noe Anonymkode: dda06...ee5 16 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #11 Skrevet 12. juli 2023 Kjipt for foreldrene (og kanskje de nærmeste passasjerene). Jeg er ferdig med småbarnsperioden for lengst og etter å ha hatt egne barn (som skrek sjelden, selv på fly) har jeg ervervet evnen til å fullstendig blokkere ut all støy som ikke angår meg, det være seg barneskrik eller dårlig musikk. Hjelper ikke mental blokkering har jeg headset med noise cancelling og en god bok eller en podcast. Er jeg i nærheten og har overskudd kan jeg tilby meg å hjelpe litt til hvis situasjonen skulle tilsi det. Anonymkode: 57a8d...e10 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #12 Skrevet 12. juli 2023 Mitt barns fars familie bor i et annet land i Europa, og min familie bor 8 timers kjøretur (50 minutter med fly) unna. Han er bare 7 måneder men har flydd litt alt. Gruer meg hver gang selv om det har gått greit hittil. Gjør så godt jeg kan. Anonymkode: c5ee5...889 3 5
Tradegy Skrevet 12. juli 2023 #14 Skrevet 12. juli 2023 (endret) Synes egentlig det er på høy tid at man kan spesifikt velge/velge bort fly med barn. Da er man på sett og vis likestilt. Skjønner godt at foreldrene blir fortvilte. Endret 12. juli 2023 av Tradegy 10 3
Drizzt Skrevet 12. juli 2023 #15 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva tenker DU om å ha med små barn på fly som griner i flere timer i strekk? Anonymkode: 76e91...e44 Jeg tenker ''stakkars foreldre''. Kunne aldri irritert meg på det. 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #16 Skrevet 12. juli 2023 Prøver å hjelpe til så mye som mulig så lenge det er naturlig å få til. Reiste for litt siden med mitt barn og på raden bortenfor så satt en mamma med en baby og et barn på rundt 3. Hun hadde vært og besøkt foreldrene sine alene fordi mannen jobbet i forsvaret og skulle være bortreist en stund. Det var ikke babyen som gråt mest, men 3-åringen tålte åpenbart dårlig å sitte i ro mens mor måtte fokusere på babyen for å roe hn ned. Så babyen gråt/sutret/trengte kontakt og 3-åringen maste og sutret og gjorde ugagn. Sparket i setet og løsnet beltet og jeg syntes så uendelig synd på mammaen. Jeg tok selvfølgelig 3-åringen over til oss fordi vi hadde et ledig sete, leste bok for mitt og hennes barn, underholdt han resten av turen og babyen fikk se på noen av lekene jeg hadde med til mitt barn. Det endte med at han fikk en flaske jeg hadde, som han var interessert i. Når vi skulle av flyet holdt jeg babyen så hun fikk hentet ned bagasjen også holdt jeg styr på 3-åringen og bærte stellesekken mens hun fikk med håndbagasjen og babyen. Hun var veldig takknemlig. Hun hadde byttet fly og var utrolig sliten, hadde ikke sett foreldrene sine på flere måneder og var mye alene med barna så hun gledet seg til å ha familie rundt seg i et par uker. Tenker alltid på henne når jeg "irriterer" meg over andres barn som griner eller bråker. At det er aller værst for mor, og at ingen mor ønsker at barnet skal gråte eller trasse. At de har like mye rett og helt sikkert bedre grunn enn meg til å være akkurat der. Om det så er på fly eller tog eller hva det er for noe. Anonymkode: 67ddf...d48 7 33
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #17 Skrevet 12. juli 2023 Babyer som gråter må man nesten tåle. Større barn som bråker og hyler er ikke så greit. Især om man ser at foreldre ikke gjør en dritt for å roe dem. Fløy med barnet mitt fra det var noen uker gammelt. Heldigvis aldri noe hyling. Og da han ble et par år hadde han jo lært at man ikke bråker på fly, i butikk, på kafe osv. Anonymkode: e0252...8f0 11
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #18 Skrevet 12. juli 2023 Det er forferdelig irriterende, spesielt når foreldre gir faen. Men jeg tar fort på meg lydtette øretelefoner. Problem løst. Anonymkode: 31bb2...c97 3 1
Amossa Skrevet 12. juli 2023 #19 Skrevet 12. juli 2023 Jeg må innrømme at det søkker litt i mitt innerste når jeg ser at en småbarnsfamilie sitter like i nærheten på flyet. Greit på korte flyreiser, men opplevde å reise fra Thailand og hjem (med mellomlanding) hvor to barn gråt, surket og holdt det gående fra start til slutt. Jeg var utslitt i ørene, men de stakkars foreldre må ha hatt det helt forferdelig. Nei, jeg blir ikke irritert. Selvfølgelig skal alle kunne reise med fly. Men jeg tenker denne familien valgte en kortere feriedestinasjon neste gang
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #20 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Babyer som gråter må man nesten tåle. Større barn som bråker og hyler er ikke så greit. Især om man ser at foreldre ikke gjør en dritt for å roe dem. Fløy med barnet mitt fra det var noen uker gammelt. Heldigvis aldri noe hyling. Og da han ble et par år hadde han jo lært at man ikke bråker på fly, i butikk, på kafe osv. Anonymkode: e0252...8f0 Enig. Babyer er en ting, men større småbarn som hyler og bråker… 🙄🙄🙄 Anonymkode: 4ccbc...3ed 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå