Gå til innhold

Attpåklatt etter tvillinger


Heldiggris

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da er det dagen etter IKM og jeg har fortsatt ikke fått mensen. Tørr ikke å håpe noe, for IKM er beregnet av appen jeg bruker, og den kan jo sikkert være 1 dag off. Har aldri skjedd meg før at jeg har gått over. Alltid en dag før eller nøyaktig på IKM, men appen kan jo ha justert seg fram en dag og at idag er den riktige IKM. Fikk lyst til å kjøpe ny test i morges, men ser det som så sannsynlig at mensen kommer når som helst, så dumt å svi av en test 1 time før mensen kommer på en måte. Har masse menssmerter hele tiden eller ihvertfall noe som minner om det. Men også stikking i lyskeområdet. 
 

tester i mårra hvis mensen fortsatt ikke har kommet. Har SÅ lyst til å begynne å håpe og tro, men tørr ikke

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke fått mensen. Omg! Men er det normalt å ha så mye murringer/menssmerter konstant i flere dager rundt IKM hvis man er gravid? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det 2 dager siden IKM og jeg må være gravid! Har ikke tatt test, men det er ingen tvil. Kjenner det! Har ikke fortalt det til mannen. Føles veldig uvirkelig. 8 år siden dette skjedde meg sist. Føler meg helt rusten. Må forberede meg på reaksjonen til mannen. Blir nok helt annerledes enn sist. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 4 dager siden IKM og i går fikk jeg tilsendt noen billige teststrimler som jeg tok motet til meg og tok idag. NEGATIV! Ingenting! Tok en til for jeg begynte å lure på om jeg hadde gjort det feil. Den var også negativ. Så da er jeg vel ikke gravid da. Men jeg har ikke fått mensen, og jeg har symptomer og føler meg seriøst gravid. Det stikker i brystene, smerter i lysken/livmor området, blir kvalm og føler meg generelt sånn rar som sist. Har aldri gått over 28 dager i en syklus noen gang. Hva er det som foregår? Har jeg kommet i overgangsalderen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dra til legen din og bli testet skikkelig, så er du 100% sikker. Forøvrig så er det vanlig at mensen og hormonene blir rotete de siste årene før mensen stopper, pga overgangsalderen. Eggløsningene blir da rotete og kan noen ganger utebli, pga at kroppen produserer mindre østrogen. Mensen de siste årene kan bli både svakere og kraftigere. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men jeg er 43 og har begynt å merke det. 

Uansett lykke til med prøving 🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av nysgjerrighet tok jeg en eggløsningstest nå nettopp, og den ble helt positiv. Hva betyr det da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 36. Så det føles veldig deprimerende å ikke få til dette nå fordi kroppen allerede begynner å gjøre seg klar til overgangsalder. Et lite slag i ansiktet når man den ene dagen gråter av glede over at det endelig gikk, men etterpå begynner å innse at det egentlig er spikeren i kista. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok test i dag også. En av de babyplan strimlene. Negativ. Men ingen mensen heller. Kommer ikke over hvor gravid jeg føler meg hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 34 i syklusen. Tror mensen kanskje har kommet. Føler meg lettet. Vi skal jo prøve for siste gang nå, så da er det deilig at ny syklus kan starte asap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt 5 graviditetstester totalt etter IKM og alle var negative. Og jeg fikk mensen. ( mange dager for sent), og jeg er i teorien i gang med ny prøveperiode men noe i meg klarer ikke å legge fra meg følelsen av at jeg ER gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggris skrev (5 minutter siden):

Har tatt 5 graviditetstester totalt etter IKM og alle var negative. Og jeg fikk mensen. ( mange dager for sent), og jeg er i teorien i gang med ny prøveperiode men noe i meg klarer ikke å legge fra meg følelsen av at jeg ER gravid. 

Syklustull = nærmer oss overgangsalderen

Når du er over 35år får du hjelp til å bli gravid hvis du har prøvd mer enn 6mnd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 36 og fikk gynekologen til å sjekke egglageret mitt da jeg tok celleprøve i fjor høst. Kritisk lavt egglager, AMH på 1. Kan være verdt å sjekke dette? I tillegg ville jeg oppsøkt hjelp, som noen over foreslår, utrolig kjipt å kjenne på at vi som "fødselsmaskiner" begynner å bli utdatert og oppbrukt, men sånn er det.

Jeg bruker også Flo-appen, men de få gangene jeg har testet eggløsning får jeg den alltid en dag eller to etter Flo mener jeg skal ha den. Så ikke stol helt på appen.

Og ikke mist håpet helt, med mine dårlige forutsetninger for å bli gravid har jeg likevel vært gravid 2 ganger siden januar. Første mistet jeg i slutten av uke 11 og andre graviditeten er jeg i nå, men kun uke 4, så våger ikke håpe så mye helt enda.

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det syklusdag 9 og jeg var hos gynekologen. Helt friskmeldt og fikk streng beskjed om å skynde oss hjem og prøve fordi hun så at jeg straks hadde eggløsning. Dvs at appen er ca 4 dager feil mtp tidspunkt for eggløsning. I mårra er det for sent sa hun. Så da fikk vi prøvd svært lite denne syklusen. Litt skuffa over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggris skrev (På 21.8.2023 den 21.46):

Idag er det syklusdag 9 og jeg var hos gynekologen. Helt friskmeldt og fikk streng beskjed om å skynde oss hjem og prøve fordi hun så at jeg straks hadde eggløsning. Dvs at appen er ca 4 dager feil mtp tidspunkt for eggløsning. I mårra er det for sent sa hun. Så da fikk vi prøvd svært lite denne syklusen. Litt skuffa over det. 

Oi, el allerede på cd9? Så greit å ha fått vite det av gynekologen da. Spennende å se åssen det får denne syklusen 🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det stemmer det gynekologen sa, så var eggløsning på tirsdag og idag blir da 4 dpo. Har masse menslignende smerter i det området, så det er litt rart. Det kunne jo stemt bedre med at eggløsning var idag. Men jeg får ingenting til å stemme for jeg er kvalm i bølger, ømme bryst, oppblåst og må tisse selv om jeg nettopp har vært på do. Jeg er også veldig andpusten, og jeg som vanligvis drikker kaffe som en svamp, klarer ikke mer enn én halv kopp. Og disse symptomene kom før dpodagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dpo idag og har fått covid med lungebetennelse. Kan jo være dette som var grunnen til at jeg følte meg så rar 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dpo og lungebetennelsen gjør det umulig å kjenne etter symptomer. Hell i uhell. Tror ikke jeg kommer til å teste, men iom at mensen var forsinket for første gang i mitt liv forrige måned er jeg nå veldig spent på om den er right on time igjen denne gangen. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggris skrev (På 28.8.2023 den 21.40):

6 dpo idag og har fått covid med lungebetennelse. Kan jo være dette som var grunnen til at jeg følte meg så rar 

Det var kjedelig at du har fått Covid midt oppi prøvingen. Hvordan går det? Håper ikke du blir voldsomt syk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...