Gå til innhold

Attpåklatt etter tvillinger


Heldiggris

Anbefalte innlegg

Jeg er mamma til tvillinger på straks 7 år. Vi har ingen andre barn, og i flere år etter tvillingene var født var det helt uaktuelt å skulle ha flere. (Den klassiske frasen: «få flere? Er du gærn?! Tar ikke sjansen på enda ett par tvillinger haha») Da de nærmet seg 5 år begynte jeg å føle at jeg ønsket ett barn til. Det var en lang og følelsesladd periode å kommunisere om dette med mannen min, som ikke hadde tenkt tanken en gang. Jeg nærmet meg 35 og visste at det var en avgjørelse som måtte taes så raskt som mulig. Lang historie kort. 2 år senere er vi liksom prøvere. Jeg fjernet kobberspiralen for 2 år siden og vi har vært uforsiktige. Vi er offisielt på prøveperiode 4 nå, men med dårlig innsats i prøveperiodene. Kommer nok tilbake til dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Status per i dag. Tror ikke vi traff i nærheten av eggløsning i det heletatt denne perioden, og ikm er om to dager. Sikker på at det ikke gikk, da jeg har vært i kjempedårlig humør i går og i dag, skikkelig pms! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid med tvillingene på første forsøk. Lite erfaring med prøving sånn sett, og aldri blitt «proff» på det. Så jeg bruker bare flo appen til å følge med på syklusen og tenker at så lenge vi har nok sex i perioden rundt eggløsning så kan det lykkes. Er heller ingen tester, for jeg har så lite trua. Regner med jeg finner ut av en eventuell graviditet ved at mensen ikke kommer og at jeg blir nødt til å teste. Min mens er veldig veldig punktlig, om ikke en dag for tidlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner på stikking som sikkert går over til menssmerter ila natta, eller morgendagen. Regner med mensen kommer i mårra og at ny prøveperiode starter da. Reiser på hytta i ei uke og svigers blir med, så flaks at ikke det lander samtidig med datoene vi bør ha mest sex :P lita, lytt hytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen mensen enda. Hadde lyst til å ta meg en kald øl nå som vi har kommet fram på hytta, men plutselig ble jeg usikker på om jeg skal det. Typisk å begynne å tenke at «hva hvis..» når IKM nærmer seg sånn. Har ikke kjøpt med meg noen tester hit heller. Et stykke til nærmeste sted for å kjøpe det også. Men altså. Jeg er garantert ikke gravid, for vi hadde bare sex ca 4 dager før og 4 dager etter eggløsning så det kan ikke ha skjedd. Jeg tar den ølen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mensen kom. Da er det første dag i prøveperiode 5 idag. Litt nedstemt. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ikke nok meg at veggene på hytta er tynne, men svigers på hytta gjør jo ikke akkurat underverker for forholdet uansett, så det var godt å komme hjem og nå er vi i gang med prøving. Har hatt en alvorsprat med mannen om at begge må ta like mye ansvar for prøvingen. Nå må vi prøve annenhver dag, minst til perioden rundt eggløsning er over. Har vært så mye jobbreising og div som har kommet i veien i alle andre prøveperiodene, og det har vært frustrerende, særlig når magefølelsen min sier at det kanskje er for sent for oss å prøve. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene til at magefølelsen min er dårlig er at jeg begynte å få veldig korte menstruasjoner for ca ett år siden. Varer i 1 1/2 til 2 dager bare. 
 

Mormor fikk sitt siste barn da hun var 40 men min mor fikk sitt siste da hun var 33. 
 

vi har ikke blitt gravid enda..

 

vi kommer ikke til å gå for noen utredning eller ivf, fordi hele prosessen vår med å bestemme oss for å prøve på en til har vært så vanskelig at prøving på vanlig måte er stressende nok for forholdet. Mannen min kan til tider plutselig være usikker på om det er det rette å gjøre enda, og det er alltid trigget av stress. Han er mest komfortabel med «det som skjer det skjer» tilnærmingen, og han trenger at det blir sånn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appen sier at eggløsning var i går. Vi har prøvd det vi kunne denne runden, så da starter vel tiden med innbilte symptomer. Synes å huske at jeg følte meg en helt spesiell måte da jeg var gravid og har faktisk vært helt sikker på at jeg har vært gravid flere prøveperioder nå fordi jeg har tenkt at jeg har følt meg helt lik. En sånn følelse av at man bare vet det. Tydeligvis har jeg også masse liknende følelser i en vanlig syklus også. Har blitt mye mer bevisst på at jeg faktisk har masse symptomer uten å være gravid, så det hjelper ikke å tolke alt i beste mening.
 

Uansett, 1 DPO idag og finner ikke ut hvordan dette har gått før jeg er tilbake på jobb etter ferien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det 4 dpo allerede. Fortsatt for tidlig å begynne å innbille seg symptomer. (Har heller ingen). Men jeg regner med jeg begynner å kjenne veldig etter om et par dager. Spennende som vanlig. Burde vel ta folat for sikkerhets skyld. Lurer litt på om jeg skal kjøpe en test og ta den ca 10 dpo denne gangen. Nesten bedre å få negativ test enn å vente på mensen. Er liksom dobbelt negativt å vente på mensen, når man får både negativt svar OG alt det kjipe som følger med mensen på en og samme gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dpo - har lyst til å ta noen glass iskald hvitvin i sola, men «hva hvis jeg ødelegger sjansen». Burde ikke tenke slik, men jeg vet jo ikke hvor mange sjanser jeg egentlig har igjen. Hadde jeg vært 30 og hatt god tid på å prøve så hadde jeg ikke brydd meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det 7 DPO. Har ikke hatt noen symptomer så langt. Absolutt ingen. Idag synes jeg at jeg har bittelitt murringer, men kan være innbilning. Nå går tiden sakte. Jeg har skjønt at jeg pleier å ha ganske tydelige symptomer før jeg får mensen, så det er nesten så jeg håper på minst mulig symptomer i uka framover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dpo. Ingen symptomer. Skal møte noen venninner jeg møter sjeldent for å ta noen glass vin i kveld. Gidder ikke å stå over vinen. Det kommer ikke til å gå denne gangen heller, så da er det så dumt å slutte å leve og ofre alt før det en gang er bekreftet. Kan hende jeg kommer til å lure på om jeg selv ødela mine egne sjanser, men det kommer jeg sikkert til å tenke uansett. Tror dette er nest siste prøveperiode noen sinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dpo - føler meg merkelig, kvalm og susete i hodet. Sikkert mest fordi det er første dag på jobb etter ferien og jeg måtte stå opp brutalt tidlig 🤪 Lurer på om jeg skal dra og kjøpe en test i dag og ha den klar til i mårra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Glemte å kjøpe test i går, og i dag. Så jeg må kjøpe i morgen. Har ingen symptomer. Lurer på om det er flere enn meg som synes det sitter langt inne å kjøpe graviditetstest på det lokale apoteket rett ved der vi handler mat. Føler jeg kan bli «avslørt» i å prøve. Så planen min er å kjøre innom et apotek lengre unna 😅 Kanskje derfor folk bestiller på nett (i tillegg til pris antakelig) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 dpo. Har kjøpt test. Skal ta den i mårra tidlig. Håper jeg ikke glemmer det. Jeg sliter med en del hormonell acne som kommer og går rundt eggløsning og mensen. Merker at jeg har fått mer idag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM idag. Mensen har ikke kommet enda, men det er masse murringer så det er sikkert noe på gang. Regner med løpet er kjørt når testen 12 dpo var negativ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...