Gå til innhold

Et for enkelt bryllup? Familien min er uenig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo dere som bestemmer hvordan dere vil ha bryllupet deres.

Jeg synes festen høres helt fint ut, men jeg synes det er stress å skulle grille mat til en familie, så å grille til en haug med gjester (og attpåtil i finklær), høres veldig slitsomt ut :P Ville leid inn et par folk som kunne bistå med det. Og dere bør ha nok plass til at alle kan sitte under tak dersom det skulle bli dårlig vær.

Skjønner ikke helt hvorfor noen kan komme til vielsen, og noen ikke? Siden dere planlegger utendørs, er det vel ikke plassmangel? Vi hadde kun foreldre, søsken og forlovere til stede under vielsen, men det var fordi det ikke var plass til flere på det lille dommerkontoret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var sånn jeg selv kunne tenkt meg å gjøre det. Men Vestlandet ødelegger enhver drøm om å planlegge noe som helst ute, uten en svært god nødplan. Jeg hadde kost meg, hvis dere bor et sted man kan stole på været. Det vil jo ha absolutt alt å si.

Anonymkode: b3bda...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bestemmer! Høres ut som et flott bryllup!

Anonymkode: ddc55...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig! Har vært i hagebryllup før med pizza og øl og det var veldig avslappet og gøy! Familier er jo ofte litt tradisjonelle, men det er deres dag, og folk som velger mer utradisjonelle bryllup har gjerne en omgangskrets som dette faller i smak hos.

Enig med de andres forslag, i tillegg vil jeg si at dere kan skrive på invitasjon at folk er hjertelig velkommen til vielsen, men at dette er helt frivillig og at det blir et opphold i programmet.

 

Og hvorfor er folk så motstandere av kaffe/festgjester? Har selv vært kaffegjest flere ganger og elsker det! (spørs hvor nær man er såklart, vil gjerne være med på hele søster sitt bryllup feks). Slipper vonde kirkebenker og kjedelige taler, kan komme med joggesko, folk er fulle og morsomme allerede når jeg kommer, kan bare danse og spise og kose meg! Folk er veldig nærtagende når de føler seg «rangert» av noe sånt. I bunn og grunn handler dagen om brudeparet, og så lenge dere er glade og har det bra håper jeg gjestene gleder seg på deres vegne!

Anonymkode: c6278...ac3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.6.2023 den 13.55):

Vi vil gjerne ha et enkelt bryllup,  og ikke for mye "greier ". Jeg har sett for meg at vi har vielsen ute et sted , ved et koselig lokale ved sjøen med noen inviterte. Etterpå serverer vi kaker og de som har lyst å si noen ord kan gjøre det.

På kvelden ber vi inn til en grillfest i hagen , hvor vi står for grillmat og drikke i form av alkoholfritt, øl/cider og noen drinker. Da ber vi vennene våre, og en del flere folk. 

Familien min synes dette er helt forferdelig, og mener vi har planlagt alt for enkelt , og at vi er "kjipe" med hva vi har planlagt. De mener at det er bedre å droppe hele markeringa når vi gjør det på denne måten. De synes også det er tåplelig at noen blir bedt kun på festen, og mener det virker som vi kun er ute etter gaver. Vi har tenkt å skrive at vi ikke trenger gaver, men Familien min mener at folk kommer til å gi gaver uansett. 

Dette har gjort at jeg er i tvil. Synes folk at dette er teit? Og burde vi bare gifte oss og droppe alt etterpå ? Hadde dere satt pris på å bli bedt til et sånt bryllup ? Også hvis dere kun ble bedt på festen? 

Anonymkode: 4fea8...85f

Gjør det som er riktig for deg og dere som par. Dette er din dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...