Gå til innhold

Et for enkelt bryllup? Familien min er uenig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi vil gjerne ha et enkelt bryllup,  og ikke for mye "greier ". Jeg har sett for meg at vi har vielsen ute et sted , ved et koselig lokale ved sjøen med noen inviterte. Etterpå serverer vi kaker og de som har lyst å si noen ord kan gjøre det.

På kvelden ber vi inn til en grillfest i hagen , hvor vi står for grillmat og drikke i form av alkoholfritt, øl/cider og noen drinker. Da ber vi vennene våre, og en del flere folk. 

Familien min synes dette er helt forferdelig, og mener vi har planlagt alt for enkelt , og at vi er "kjipe" med hva vi har planlagt. De mener at det er bedre å droppe hele markeringa når vi gjør det på denne måten. De synes også det er tåplelig at noen blir bedt kun på festen, og mener det virker som vi kun er ute etter gaver. Vi har tenkt å skrive at vi ikke trenger gaver, men Familien min mener at folk kommer til å gi gaver uansett. 

Dette har gjort at jeg er i tvil. Synes folk at dette er teit? Og burde vi bare gifte oss og droppe alt etterpå ? Hadde dere satt pris på å bli bedt til et sånt bryllup ? Også hvis dere kun ble bedt på festen? 

Anonymkode: 4fea8...85f

  • Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er dere som skal gifte dere som bestemmer, det er deres bryllup. Folk får bare sutre. 

  • Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er familien din som er teit. 

Jeg synes det du planlegger høres knall ut :) Selv om jeg ideellt sett heller ville hatt grillmat tidligere på dagen, FØR kakene. Kaker til "lunsj" er drøyt for meg, jeg vil ha middagen først og kaker og kaffe senere. 

Jeg hadde overhodet ikke tenkt at dere var ute etter gaver heller.

Utrolig merkelig sagt av familien din? 

Søsteren min rømte til utlandet med mannen og kun forloverne, og giftet seg i stillhet og sa ikke noe om det før de kom hjem. Så inviterte de bare nærmeste familie på koldtbord og kaker, litt uformelt, helgen etter de kom hjem. Low key og slik DE ville ha det. 

Ingen har da noe med hvordan dere vil ha deres bryllup? 

Anonymkode: 7fe90...7bc

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei herlighet, et bryllup helt etter min smak ❤️ Familien skal vel fortsatt være der på kvelden? Det høres kjempekoselig ut synes jeg. Gjør som dere har tenkt, det er deres dag!

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vårt bryllup som egentlig bare var en litt stor fest. Ingen bordkort, taler eller hvite duker. Vi ønsket ikke å gjøre det til en stor greie. Det er deres dag og dere gjør som dere vil

Anonymkode: 1ad4d...c3e

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dere som skal gifte dere. Jeg mener at det er helt opp til dere hvordan dere ønsker å feire det. Om familien din synes det er så fælt, så javel. Buhu.

Personlig hadde jeg satt pris på en litt 'enklere' feiring som du skisserer.

Anonymkode: 09a14...80f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var den eneste grunnen til at jeg var usikker på å gifte meg i sin tid. Men så tenkte jeg at selvsagt skal jeg få sikre meg juridisk i dette forholdet uten at det dermed nødvendigvis skal tvinges brukes hundretusenvis av kroner på det.  Selve festen har ingenting med ekteskapsinngåelsen å gjøre. Det er en kontraktssignering, og fest er IKKE obligatorisk.

Inviter de dere vil og kos dere på dagen. Det viktigste er at dere blir fornøyd! 

Anonymkode: 6c526...5ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjempefint ut 😍

Anonymkode: 31b11...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor kan ikke alle være med på vielsen?

Anonymkode: a4e4e...65b

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som en fin feiring, med litt avslappet og rolig stemning. Det viktigste er vel uansett at dagen blir slik dere har sett for dere! Hadde jeg vært dere hadde jeg ikke hengt meg for mye opp i hva andre sier, de har kanskje en stereotyp oppfattelse om hvordan et bryllup pleier og dermed må være. Er dog enig med de over i at kaker til lunsj ikke frister veldig. Kunne det vært en ide med noe lett, for eksempel fingermat til vielsen, og så grillmat med kaker senere?

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes feiringa deres høres superkoselig ut! 🥰

Anonymkode: 592d9...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kjempefin feiring (dersom værgudene er på deres side)! 
 

Jeg hadde vært enormt skuffet over min egen familie som kunne si noe så stygt til meg om bryllupet mitt. 
 

Jeg anbefaler å holde gjestelisten veldig kort slik at dere kun har folk der som dere er glad i og liker. Vi hadde 15 gjester i vårt bryllup og det var helt perfekt. En i hvert eneste par ville si noen ord fordi dette var våre aller nærmeste.

Anonymkode: 0e618...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kommer for å feire kjærligheten og dere, ikke for at gjestene skal oppleve luksus. Gjør som dere ønsker, dette er deres dag. All lykke!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vi vil gjerne ha et enkelt bryllup,  og ikke for mye "greier ". Jeg har sett for meg at vi har vielsen ute et sted , ved et koselig lokale ved sjøen med noen inviterte. Etterpå serverer vi kaker og de som har lyst å si noen ord kan gjøre det.

På kvelden ber vi inn til en grillfest i hagen , hvor vi står for grillmat og drikke i form av alkoholfritt, øl/cider og noen drinker. Da ber vi vennene våre, og en del flere folk. 

Familien min synes dette er helt forferdelig, og mener vi har planlagt alt for enkelt , og at vi er "kjipe" med hva vi har planlagt. De mener at det er bedre å droppe hele markeringa når vi gjør det på denne måten. De synes også det er tåplelig at noen blir bedt kun på festen, og mener det virker som vi kun er ute etter gaver. Vi har tenkt å skrive at vi ikke trenger gaver, men Familien min mener at folk kommer til å gi gaver uansett. 

Dette har gjort at jeg er i tvil. Synes folk at dette er teit? Og burde vi bare gifte oss og droppe alt etterpå ? Hadde dere satt pris på å bli bedt til et sånt bryllup ? Også hvis dere kun ble bedt på festen? 

Anonymkode: 4fea8...85f

Høres skikkelig koselig og avslappet ut! Jeg er 100% mer gira på slike bryllup enn store pomp og prakt bryllup. Gjør som dere selv vil! Noen vil alltid sure seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette høres koselig ut. Men hvis dere likevel skal invitere resten på kvelden så kunne de jo fått deltatt i vielsen også? Det er jo i den anledning dere skal feire. Hvis det er slik at dere ikke ønsker bryllup og fest fra morgen til kveld så kan dere sikkert få en vigsler til å vie dere på ettermiddag. Deretter grilling og så kaker.

Når noen kun inviteres til fest og ikke vielse så opplever jeg det som mer vanlig dersom vielsen finner sted i et annet land eller en plass hvor det er unaturlig at alle er med til. Eller at vielsen finner sted en helt annen dag.

Nå er det på en måte så lite om å gjøre at jeg kan tenke meg at mer perifer familie og venner også kunne tenke seg å få deltatt i vielsen enn kun nærmeste. 
 

Ingenting er riktig eller galt her selvsagt. Men det kan være noe slikt andre kan tenke/ønske kanskje. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville byttet kaker til vielsen med lett lunsj og heller tatt kakene på festen. Utover det syns jeg dette høres fint ut.
 

-shutterfly-

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres perfekt ut for min del. Er ikke så glad i at man skal gjøre det så stort ut av det og sitte igjen med gjeld etter bryllup. Ja har venner som har tatt opp mye gjeld på en dag. Også er dem skilt i tillegg. Gjør som dere synes er best for dere. Ikke hva andre synes. Er mitt råd i livet. 

Anonymkode: 1b2ca...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres helt perfekt ut, jeg hadde ikke ønsket meg noe mer. Ikke noe store oppblåste greier, som kanskje ikke engang blir noe hyggelig. Low-key som dette blir garantert hyggelig. 

Anonymkode: a63f4...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres herligt ut 🤩 men ville kanskje byttet ut kakene etter vielsen med lett lunsj, så hatt kakene etter grillmaten 

Anonymkode: 95ba1...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...