Gå til innhold

Det er meldt rundt 30 varmegrader neste uke.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her hvor jeg bor er det meldt "tropenetter" hver dag neste uke, men jeg synes ikke det er hverken varmt eller tropisk om natten. På dagtid meldes det opp til 25-26 grader i disse dager. Det begynner å nærme seg sommer i alle fall.

Anonymkode: fbc1e...648

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

 

Bader er notert. Flere forslag? Jeg bor (heldigvis) på kysten i nord og sommeren i fjor var den første på veldig mange år med +30, så vi er ikke helt rutinert på hva man bedriver i sånne temperaturer. I år har jeg kjøpt aircondition for sikkerhets skyld, men håper jo at jeg slipper å bruke den 😅

Anonymkode: 5d270...6ea

Jeg sykler. Da får man motvind og blir litt mindre varm. 

Men håper at det snart kommer regn.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Her var det mange idioter...

Anonymkode: b167e...a97

De med flere personligheter er også velkomne her, uansett om mange av personlighetene er idioter eller ikke. Vi er et inkluderende samfunn.

Anonymkode: fbc1e...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig!

Skal nyte hvert sekund, mens jeg dupper tærne i svømmebassenget ❤️ 

Etter to iskalde år, er dette helt på sin plass. 

Anonymkode: 9a4e9...b06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Freyja skrev (13 timer siden):

Er bare å nyte 😍

Nyte??

Anonymkode: bee6b...193

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man tilpasser seg selvsagt været. Er det 30 grader må man avkjøle seg, enten på terrassen eller ved et vann.  

Anonymkode: 00c86...91b

Ja, og man kan bare droppe å jobbe og da eller? Med fysisk innejobb så har man ikke noe valg om å tilpasse seg. Så jeg vil ha under 15 grader hele sommeren. Og mye regn! 

Anonymkode: bee6b...193

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dere som liker sånne temperaturer - hvordan lever dere egentlig? Sitter dere bare på balkongen med et glass cava eller hva? Er dere aldri ute på tur i skog og mark? Både jeg og bikkja hadde svimt av hvis vi skulle gått de daglige turene  i +25, og +30 hadde vi faktisk dødd.

Anonymkode: 5d270...6ea

Jeg ligger en del ute i sola med en flaske vann eller en pils. Gjør hagearbeid, leser bøker. Og jogger meg gjerne en tur, eller sykler. Har ikke noe problem med å være aktiv i varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grusomt, håper dette blir et av de årene der sommeren gjør seg ferdig tidlig. 

Anonymkode: 4ee07...1ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener man faktisk kan nyte været uten å syte over verdensproblemer. En annen ting er at det er forskjell på landsdeler i Norge, da vi som bor på vestlandet får sjeldnere varmt vær enn på østlandet. Så jeg vil absolutt nyte de fine dagene vi får 🌞

Anonymkode: df155...49f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja det er jo nettopp det jeg spør om, hva gjør dere da? Jeg liker å være aktiv og kjeder vettet av meg hvis jeg må sitte inne og glo i veggen fordi det er for varmt ute, så jeg kan ikke fordra varme. Bare nysgjerrig på hva dere varmeelskere egentlig driver med i varmen ;) 

Anonymkode: 5d270...6ea

Bade hele dagen 🥰☀️😂

Anonymkode: 2fd1d...a54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Meg bekjent er det ikke meldt 30 plussgrader i Nord-Norge nå, men jeg kan jo ta feil.

Hilsen oss i sør😅😎😎😎

Anonymkode: 230c9...f35

 

3 hours ago, AnonymBruker said:

Mener jeg leste at dere nesten har minusgrader. Snakk om å ta «sorgene» på forskudd😂

Anonymkode: 230c9...f35

"Dere"? Tror du det er samme været på Dønna som på Andenes og i Kjøllefjord? Nord-Norge utgjør over 1/3-del av landet, så jeg kan love deg at det er store variasjoner. Vet ikke hvor det nesten er minusgrader, men jevnt over ser det ut til å være pent vær over hele landet i dag.

For øvrig har vi 17 grader og sol her på Helgelandskysten i dag. Helt perfekt for min del, og jeg er ekstremt takknemlig for at jeg har flyttet fra Oslo. Jeg er ikke menneske i 30 varmegrader. 

Anonymkode: 49399...210

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker sol og sommer, men sliter med søvn pga varmen. Må også være veldig påpasselig med hunden i varmen, spesielt med tanke på tur og den varme asfalten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående hva man liker å gjøre i varmen så er det jeg gjør å lese, da går timene fort. Skulle jeg sittet og glodd ut i lufta så hadde jeg blitt rimelig raskt lei. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, og man kan bare droppe å jobbe og da eller? Med fysisk innejobb så har man ikke noe valg om å tilpasse seg. Så jeg vil ha under 15 grader hele sommeren. Og mye regn! 

Anonymkode: bee6b...193

For et trist syn.

Anonymkode: 51600...c79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt fantastisk. Jobber langturnus som gjør at jeg har fri en uke av gangen og koser meg på terrassen. Spiser alle måltider utendørs. Har stort basseng hjemme som blir mye brukt i varmen. Går turer tidlig om morgenen eller sent på kveld. Selvfølgelig er det ikke bra for landbruk og natur, men været får man ikke gjort noe med - og det hjelper ingen at jeg furter pga dårlig vær. Jeg velger å nyte! ☀️

Anonymkode: f2141...5da

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For et trist syn.

Anonymkode: 51600...c79

Perfekt for min del :)  Har overbygd veranda og klær for alt slag vær, men varme kan jeg ikke kle ute. Så det er mitt sterke ønske med en kjølig sommer. 

Anonymkode: bee6b...193

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Tror ikke årets sommer blir reprise av sommeren 2018 dessverre. Men jeg håper på det. 

Kan tenke meg det er fint nå i juni, så blir det kjøligere juli med mer nedbør. Det er så typisk med dårlig vær i fellesferien. Så får vi litt fin sommer igjen i august. Det er sånn jeg tror sommeren blir. Typisk norsk sommer. Håper i alle fall sommeren i år blir bedre enn i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undres som ihvertfall en annen her hvordan enkelte kan få det til å gå rundt. Jeg deler mine tips under, og tar gjerne imot flere. 

Jeg kjeder også livet av meg ved å sitte i ro. Jeg elsker å være aktiv. Jeg har også mye å følge opp, og har ikke noe «klassisk» ferie. Jeg kan ikke snu døgnet, og jeg leier og det blir enormt varmt inne. Jeg kan heller ikke bade like enkelt som en del andre pga noen helseutfordringer. Jeg klager ikke nødvendigvis på været, men jeg er ikke helt skapt for det, og det blir en del utfordringer helsemessig. Jeg synes det er flott at vi får en ordentlig sommer etter en sur vår. 
 

Dere som ikke har aircondition, varmepumpe dere kan sette på kjøling, ikke kan bade så mye dere vil, sitte i skyggen osv, men må klare dere med vifter (ulike størrelser, og elektriske ja), gjerne gå på jobb i varme bygg, eller annet dere må følge opp, hvilke tips har dere til å komme igjennom det? 
 

Jeg personlig bruker elektriske vifter, står opp tidlig for å gå tur, bruker kjølehåndkle, isbiter i plast, mye væske, luftige klær, gjerne noe på hodet, eller ihvertfall håret bort fra nakken. Jeg har for lengst tatt ned persienner/trukket for gardiner.  Jeg har også oppsøkt kjøpesenter tidligere når det er på det varmeste, for å kjøle meg litt ned. Da får jeg både gjort ærend, og vært aktiv når det ikke går å være ute. Jeg klarer en del tur i varmen, men gjerne ikke rett i sola. Jeg har også en kjølespray med peppermynte beregnet til føttene fra Boby shop som faktisk er ganske så behagelig, og jeg kan godt skylle føttene i kaldt vann før jeg legger meg også. 
 

Andre tips? 

Anonymkode: d4f36...ea6

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytter ned i kjelleren. Har sykdom som gjør at kroppen ikke regulerer varme godt, og jeg blir fysisk dårlig av det. Så her gjelder det å finne det kjøligere rommet.

Anonymkode: ddb46...24f

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...