Gå til innhold

Skal flytte sammen med dødssyk kjæreste, hva skjer med boligen når han dør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En andel større enn 50% 

Anonymkode: 4a2f2...d3b

Ok takk

Ts

Anonymkode: 591a2...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvorfor betyr hans ønske mer enn ditt? 

Anonymkode: f5b01...ed8

Dette lurer eg også på. 

Kvifor ynskjer han at de skal kjøpa noko saman når han har så kort tid att å leve?

Anonymkode: 9efcf...e04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han sier at han tenker at jeg skal arve noe av hans sparepenger og resten går til hans barn.

Jeg forventer ingen arv, men hvis vi kjøper sammen må vi vel gifte oss, men det gjør jeg kun pga det økonomiske når man eier sammen.

Ts

Anonymkode: 591a2...dba

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har ikke livsforsikring så vidt jeg vet.

Ts

Anonymkode: 591a2...dba

Hva tenker han at barnet skal arve? Har han spart opp mye penger? Har han såpass at det dekker egenkapital på bolig og arv til deg og barnet? Hvilken inntekt har han nå? 

Anonymkode: 82134...9d4

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ts her

Mitt barn drar i militæret neste sommer men hans går i åttende klasse.

Jeg mener det er best at vi forblir særboere men hans ønsker samboerskap.

Kanskje lever han maks 2-3 år til hvis vi er heldige og da må jeg jo selge og flytte igjen? Det er vel det folk gjør når den ene faller ifra, men når vi vet at han ga blir levende lenge er det dumt mtp min økonomi, men det kan jeg ikke si til han for det virker egoistisk 

 

Anonymkode: 591a2...dba

Hvis barnet går i 8-kl så kan du være en uvurderlig ressurs for barnet ved at du bor der og støtter pappa. Sikre deg økonomisk ved dødsfall

Anonymkode: e5268...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis barnet går i 8-kl så kan du være en uvurderlig ressurs for barnet ved at du bor der og støtter pappa. Sikre deg økonomisk ved dødsfall

Anonymkode: e5268...3fa

Heilt uenig i at TS skal ta ansvar for dette barnet. Det er ei byrde som ho ikkje skal ha i tillegg til å følge sin kjærast inn i døden. 

Anonymkode: 9efcf...e04

  • Liker 6
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Heilt uenig i at TS skal ta ansvar for dette barnet. Det er ei byrde som ho ikkje skal ha i tillegg til å følge sin kjærast inn i døden. 

Anonymkode: 9efcf...e04

En byrde å støtte en tenåring som skal miste sin pappa altfor tidlig? Heisann hoppsann, godt ikke alle er like ego som deg. 

Anonymkode: e5268...3fa

  • Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han skal dø og leier nå. Men vil kjøpe sammen med deg. Og dere er bare samboere.

her så tenker jeg med en gang at han vil sikre penger og arv til sitt barn uten å tenke på hva dette boligkjøpet gir deg av konsekvenser og rettigheter/ulemper.

rødt flagg sier jeg bare.

Anonymkode: bc2c4...a3e

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med mor til hans barn?

Anonymkode: 0006d...95e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En byrde å støtte en tenåring som skal miste sin pappa altfor tidlig? Heisann hoppsann, godt ikke alle er like ego som deg. 

Anonymkode: e5268...3fa

Ja, uff, eg formulerte meg nok litt klønete. Min tanke er at denne tenåringen også treng nokon til å være der i lang tid etterpå, og då er nok det primære ansvaret mor. MEN sjølvsagt støtte og være der, er eg sikker på at TS ynskjer. ❤️ 

Anonymkode: 9efcf...e04

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette lurer eg også på. 

Kvifor ynskjer han at de skal kjøpa noko saman når han har så kort tid att å leve?

Anonymkode: 9efcf...e04

Han vet jo ikke hvor lenge han har igjen selv om det er uhelbredelig kreft han har.

Formen er ganske bra men han kan jo være borte i løpet av 1-5 år. Legene prøver hele tiden forlengede behandling på han som han responderer bra på, men fremtiden hans er usikker.

Han ønsker å bo med meg fordi han elsker meg sier han.

Ts

Anonymkode: 591a2...dba

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen støtteordninger som lar en normal lønnet person sitte i en altfor dyr bolig bare pga det var boligen de delte med eksen. Du må selge og flytte ut og kjøpe deg noe du har råd til å betjene. 

Å ta opp noe lån med han er en skandale, det blir din gjeld når han dør om fire år. 

Dere kan heller leie sammen eller være særboere 

Anonymkode: cc54c...53e

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

 

Hva tenker han at barnet skal arve? Har han spart opp mye penger? Har han såpass at det dekker egenkapital på bolig og arv til deg og barnet? Hvilken inntekt har han nå? 

Anonymkode: 82134...9d4

Han har arv på en drøy million. Han kommer på aap til høsten.

Ts

Anonymkode: 591a2...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

Han ønsker å bo med meg fordi han elsker meg sier han.

Ts

Anonymkode: 591a2...dba

Du må først og fremst ivareta deg selv. De jeg kjenner som har levd med døende partner har traumer fra hvor ille de så sin kjære skrumpe inn og måtte bli heltidssykepleier.. 

Du vil sikkert støtte han men jeg vil råde deg til å ikke bo sammen. 

Anonymkode: cc54c...53e

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han vet jo ikke hvor lenge han har igjen selv om det er uhelbredelig kreft han har.

Formen er ganske bra men han kan jo være borte i løpet av 1-5 år. Legene prøver hele tiden forlengede behandling på han som han responderer bra på, men fremtiden hans er usikker.

Han ønsker å bo med meg fordi han elsker meg sier han.

Ts

Anonymkode: 591a2...dba

Om ein set det økonomiske til side (for den sida av saka er jo ganske absurd), og ser på det emosjonelle ved situasjonen, så må det jo opplevast ganske tungt for deg å skulle kjøpe eit hus saman for at han skal dø i det. Du kan jo ikkje sitte med det etter at han dør. Eg trur eg hadde berre tenkt på huset som "dødshuset" i tankane.  

Anonymkode: 9efcf...e04

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis barnet går i 8-kl så kan du være en uvurderlig ressurs for barnet ved at du bor der og støtter pappa. Sikre deg økonomisk ved dødsfall

Anonymkode: e5268...3fa

Barnet er der femti prosent og hans bolig er for liten for oss tre synes jeg. Vanskelig avgjørelse når vi ikke vet hvor lenge han vil leve.

Ts

Anonymkode: 591a2...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva med mor til hans barn?

Anonymkode: 0006d...95e

Hun har barnet 50% også.

Ts

Anonymkode: 591a2...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om ein set det økonomiske til side (for den sida av saka er jo ganske absurd), og ser på det emosjonelle ved situasjonen, så må det jo opplevast ganske tungt for deg å skulle kjøpe eit hus saman for at han skal dø i det. Du kan jo ikkje sitte med det etter at han dør. Eg trur eg hadde berre tenkt på huset som "dødshuset" i tankane.  

Anonymkode: 9efcf...e04

Ja jeg tenker det samme.

Ts

Anonymkode: 591a2...dba

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dere kan kjøpe sammen som samboere. Be om en andre son er så høy som du har råd til, mer enn 50%. Dersom han kan få en livsforsikring som utbetales til deg, er det en måte å sikre at du kan sitte med leiligheten etterpå.

På en annen side, i og med at sønnen din antakeligvis snart flytter hjemmefra, er det mulig du senere heller vil kjøpe en mindre leilighet. 

Anonymkode: 4a2f2...d3b

Får vel ikke tegnet en livsforsikring dersom man har uhelbredelig kreft da..

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snedig skrev (1 minutt siden):

Får vel ikke tegnet en livsforsikring dersom man har uhelbredelig kreft da..

Nei man får ikke det.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han har arv på en drøy million. Han kommer på aap til høsten.

Ts

Anonymkode: 591a2...dba

Han får ikke lån når han har AAP. Det er ikke sikker inntekt. Han går også drastisk ned i inntekt når han er på AAP og ufør. 

Anonymkode: 82134...9d4

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...