Gå til innhold

Hva er det TRISTESTE måltidet du noen gang har blitt servert i et selskap hos en venn/familie/bekjent?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det hørtes godt ut. Tenk innsatsen de har lagt i det.

Anonymkode: aeaa4...f61

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, det høres ikke godt ut. Men majoriteten av de som svarer er muligens kulinarisk utviklingshemma. 

Anonymkode: 6446f...721

Når man svarer at tørt kjøtt «høres godt ut», blir det jo bare for dumt! 

Anonymkode: 49298...c85

• Liker 12
  • Nyttig 1

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er egentlig ikke så opptatt av maten som serveres, stor sett er det noe jeg kan spise. Men det er en ting jeg virkelig ikke liker og det er Sushi. Derfor syns jeg det var litt trist, når det var eneste alternativet vi fikk i konfirmasjon nå i våres. Hadde jeg visst det, hadde jeg spist litt på forhånd.

Anonymkode: 0745b...6c1

Vi pleier alltid si fra hva vi skal servere, spesielt når det er mat som sushi, reker, pinnekjøtt eller noe som noen kanskje ikke er så glad i. 

Anonymkode: b0418...176

• Liker 5
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men du kjente toro suppa igjen....

Anonymkode: 2a4f4...f84

Ja! Var derfor jeg gledet meg til en mer skikkelig hjemmelaget betasuppe som de hadde snakket varmt om på forhånd 😉

Anonymkode: 67ec1...e1a

• Liker 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Når man svarer at tørt kjøtt «høres godt ut», blir det jo bare for dumt! 

Anonymkode: 49298...c85

Hvorfor det? Tenk hvor kjedelig det ville vært om alle skulle like det samme. Ingen som hadde eksperimentert i matveien da.

• Liker 4
AnonymBruker

Kan vel egentlig ikke huske at jeg har fått servert noe jeg har syntes var ekstremt dårlig. Men jeg hadde ei venninne som rynket litt på nesa da hun fikk en (alternativ) gulasjsuppe hos meg. Den var tjukk og god, men god kraft og smakspølser fra Jacobs. Og dette var faktisk bare en vanlig venninne-middag. Men hun syntes visst ikke suppe var særlig til gjestemat. Til sammenligning fikk jeg servert en knusktørr pastasalat hos henne. Enten det eller den sammen, gamle kjøttdeiggryta hennes. 

Anonymkode: 11e24...7cf

Annonse

Rødstrupa skrev (13 timer siden):

Lapskaus i 60 års lag…

Det har jeg og opplevd , kanskje ikke så fancy, men jeg syntes lapskaus er godt så lenge den er hjemmelaget. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker

Kokt torsk på en julaften. De lovet kalkun, men hadde ombestemt seg uten å si ifra. Torsk er godt det, men ikke som "festmat". Vi var skuffet begge to. :( :(       

Anonymkode: 61daf...302

• Liker 11
Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Oi.. Vurderer å avlyse dåpen vår nå..

Skjønner jo at dåpen vår kan bli en snakkis på kvinneguiden i ettertid.. Gjestene vet ikke at jeg går i behandling hos angst og ocd-teamet på dps pga fødselsdepresjon og at pølse I brød og toro brownies er alt vi klarer å håndtere akkurat nå.. Far som går hjemme med oss har nok med å håndtere baby, barna vi har fra før, huset og meg som trenger mye støtte. Jeg fungerer godt sosialt så det er ikke så mange som vet hvor ille ting er, men vi gjør så godt vi kan med det vi makter og hadde egentlig gledet oss til å invitere til et lavterskel-selskap..

Anonymkode: 78cce...816

Personer som har nevnt pølser i dåp, har nevnt at de fikk kokte grillpølser, det er jo ikke noe særlig. Man må ha enten grilla grillpølser eller wienerpølser varma i kokt vann. Det siste er jo ikke noe vanskeligere, det er bare å velge rett type pølser :)

Jeg synes det er helt greit å få servert pølser, men det er jo fint om det er litt tilbehør, ikke kun idun ketchup, liksom. Er pølsebrøda varma opp, det er ketchup og sennep, løk og kanskje rekesalat, er jeg fornøyd.

AnonymBruker

En slik sunn kake som "kostholdsguru" Berit Nordstrand garantert hadde jublet over.  Kaka besto av dadler, rødbeter, mandler, gulrot, honning, fiberhusk, squash og valnøtter, med en topping av gresk yoghurt med sukrin.  Ikke var det kake, ikke var det salat - og ikke var det godt.

Anonymkode: ed208...ee2

• Liker 30
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En slik sunn kake som "kostholdsguru" Berit Nordstrand garantert hadde jublet over.  Kaka besto av dadler, rødbeter, mandler, gulrot, honning, fiberhusk, squash og valnøtter, med en topping av gresk yoghurt med sukrin.  Ikke var det kake, ikke var det salat - og ikke var det godt.

🤢

Anonymkode: 6446f...721

• Liker 3
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hehe, sånne disket eks-svigermor opp med til stadighet, mens hun insisterte på at det var akkurat det samme, eller helst enda bedre enn vanlige kaker og umuuulig å kjenne at de egentlig var sunne. Og hvis man verken har syn, smakssans eller evne til å kjenne igjen tekstur så stemmer det sikkert ganske bra. 

Har ingen forferdelige matopplevelser hjemme hos noen, skjønner at jeg bør sette mer pris på matlagingsevnene og gjestfriheten til familie og venner! 😊 Litt interessant at noen blir så krenka av at andre sier at de har fått servert kjipe greier. Når vertskapet ikke gidder å legge to pinner i kors for å lage et ok måltid mener jeg det er lov å bli skuffet! Selv om man ikke er veldig interessert i matlaging må det kunne gå an å lære seg noen enkle retter som smaker godt. Ikke trenger det å være dyrt og fancy heller. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det hørtes godt ut. Tenk innsatsen de har lagt i det.

Nei der er det virkelig ikke noe innsats å skryte av.

Anonymkode: 768da...bad

• Liker 5
  • Nyttig 1

Annonse

Ettersom vi har familie i trøndelag, har vi vært i både bryllup, dåp og konfirmasjoner hvor det er servert Sodd. Jeg er ikke vant med det fra før dette, men synes dette er godt jeg  ❤️ 

Tror faktisk ikke jeg har noe minne med at jeg har reagert på at maten har vært dårlig heller. Håper jo ikke våre familier og venner sitter med slike minner etter middag hos oss heller

• Liker 4
AnonymBruker

Jeg vet ikke om begravelser teller i denne sammenhengen, men min eks-samboer med cøliaki fikk en gang  en halv agurk og en tomat lagt på tallerkenen sin. Ikke oppskåret eller noen ting, det var bare å begynne å gnage. Lang reisevei var det også, nesten 5 timer med fly og buss hver vei, så det ble en lang dag på såpass lite mat.

Anonymkode: 0e123...669

• Liker 8
  • Hjerte 3
Annonse
AnonymBruker

Ingenting😅

Eksens besteforeldre forstod ikke hva gluten var, og prøvde hver gang å servere meg pølser i brød og sandwicher. Jeg forklarte hver gang at jeg dessverre ikke tåler dette. De sa bare "å ja" og hadde aldri noe alternativ selv om jeg foreslo f.eks at jeg kunne spise pølsene hvis de ble servert før de tok de i brød. Men det var visst for mye styr.

Begynte å spise meg mett før jeg dro dit.

Anonymkode: 7017b...627

• Liker 5
AnonymBruker

AnonymBruker skrev (På 9.6.2023 den 12.45):

Kokt torsk på en julaften. De lovet kalkun, men hadde ombestemt seg uten å si ifra. Torsk er godt det, men ikke som "festmat". Vi var skuffet begge to. :( :(       

Anonymkode: 61daf...302

Om man blir lovet kalkun og får noe annet er en ting, men nå er torsk julemat for veldig veldig mange. 
Jeg er oppvokst med ribbe, men etter første gang jeg fikk torsk på julaften så gledet jeg meg til neste gang. 

Anonymkode: fe76b...c01

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker

Det ble jo bare en god historie, men første gang min søster skulle ha selskap på julafta, så ringte hun til meg på formiddagen og lurte på om pinnekjøttet skulle vannes ut i 1 eller 2 timer... 😂

Middag julaften det året ble dermed poteter og annet tilbehør og kjøttkaker fra fryseren. 

Og så hadde vi knakende godt pinnekjøttet 1.juledag. 

Anonymkode: 10869...73e

• Liker 10
  • Hjerte 1
AnonymBruker

Var invitert i bursdagsselskap med hele familien. Jeg har vært vegetarianer i 15+ år, så var litt rart når all maten hadde kjøtt i seg - selv salaten 😅

Ellers ble jeg engang servert kylling, ris og saus, uten videre tilbehør.

Anonymkode: 7ceab...c7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...