Gå til innhold

Hva er det TRISTESTE måltidet du noen gang har blitt servert i et selskap hos en venn/familie/bekjent?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Betasuppe! Som var en toropose. Uten kjøtt eller ekstra grønnsaker.. Skuffende! 

Anonymkode: 67ec1...e1a

Men du kjente toro suppa igjen....

Anonymkode: 2a4f4...f84

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kunne du ikke tatt deg en brødskive? Så frekk ville jeg vært om det var familie som serverte. 

Anonymkode: 0ddf9...8d6

Bestille mat og få det levert. Tenker at om dette er noe som skjer hele tiden så er det lov å være frekk. haha 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om at den og den maten ikke er bra nok, men mat og settingen må stå i stil. Koldtbord til søndagsmiddag hos svigers er missmatch akkurat slik pølse i brød er til julemiddag. Maten I seg selv er grei, men anledningen må matche.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hjelpe ett vennepar med noe som tok flere timer. De skulle spandere middag på oss 2 voksne og 2 barn. Middagen var vafler med syltetøy. Ble gatekjøkken på oss på vei hjem.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Oi.. Vurderer å avlyse dåpen vår nå..

Skjønner jo at dåpen vår kan bli en snakkis på kvinneguiden i ettertid.. Gjestene vet ikke at jeg går i behandling hos angst og ocd-teamet på dps pga fødselsdepresjon og at pølse I brød og toro brownies er alt vi klarer å håndtere akkurat nå.. Far som går hjemme med oss har nok med å håndtere baby, barna vi har fra før, huset og meg som trenger mye støtte. Jeg fungerer godt sosialt så det er ikke så mange som vet hvor ille ting er, men vi gjør så godt vi kan med det vi makter og hadde egentlig gledet oss til å invitere til et lavterskel-selskap..

Anonymkode: 78cce...816

Skulle gjerne hjelpe deg og lage mat til dere om det trengs. Kunne en i familien hjelpe dere med matlaging? Kaker?

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tristeste måltidet jeg har fått var i et "utland" for mange år siden. Vi var invitert på grill og t-bonesteik stod på menyen. Verten hadde vært uheldig og kjøttet var så seigt at det nesten ikke var mulig å skjære opp, enda vanskeligere å tygge.

Det var et trist måltid, ikke fordi maten ikke var god, for tilbehøret var fantastisk og vi ble mette, men fordi verten ble så fryktelig lei seg.

Jeg hadde nok stusset om jeg ble invitert i barnedåp/konfirmasjon/rund fødselsdag og ble servert pølser i brød og brownies, men hvis jeg ble informert om det på forhånd, så hadde det vært helt i orden. Det er noe med at når man blir skuffet så er det fordi forventningene er for store, og ja, man forventer gjerne litt ekstra ved større anledning. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

For min del var det da eks svigerfamilie inviterte til 2. juledags selskap og serverte Biff Stroganoff laget på Toro-pose. 

Anonymkode: 8c2ff...3de

Det har vi opplevd 2.juledag også, bare at det var tikka masala-toro. Vertskapet sa at nå var vi alle så lei av julemat, men vi hadde kun spist julemiddag juleaften og 1.juledag, så hadde ikke rekt å bli lei😅 Menmen, var jo hyggelig å bli bedt bort, er mest at man er vant til noe julemat 2.juledag 😊

Anonymkode: b0418...176

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvert år i familiebesøket til tantebarna mine - grandis og wiener🤢🤢🤢 

Anonymkode: 169d7...137

Det er jo greit når man er klar over det på forhånd, synes jeg. Det er noe med hva man forventer så man ikke blir skuffet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men du kjente toro suppa igjen....

Toro har en egen lukt, konsistens og smak, så man kjenner det lett igjen selvom man ikke bruker det selv. Jeg har ikke spist Toro-supper siden jeg 90-tallet og jeg bodde hos mamma og pappa - husker skuffen med Toro-suppene, men hadde kjent det igjen om jeg fikk servert det nå. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan ikke huske å ha fått dårlig mat i mitt 55-årige liv. Men har opplevd å måtte vente 1 - 2 timer på mat flere ganger hos et par. Kommet til avtalt tid kl 17 f.eks, og middag ikke påbegynt. En gang måtte vi hjelpe til å montere en diger grill (stor jobb) før maten kunne lages. Lærte jo etter noen ganger å spise før vi dro i middag 🙃. Det samme paret har fått i hjelkokt eller stekt mat hos oss, fordi de alltid kom for sent 🙃. Til vi begynte å invitere dem en time før maten egentlig skulle serveres. Nå har de heldigvis flyttet 😃

Anonymkode: c08e1...175

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var på middag hos en veganere som alltid snakker om at man må ta vare på gjestene sine og forventer veganske alternativer når hun er hos andre (selv om hun alltid sier "ikke tenk på meg, jeg spiser det jeg kan"). Hun serverte en bønnegryte. Husker ikke helt hva det var... chili sin carne kanskje. Jeg kunne ikke spise det. Jeg har IBS, og det visste hun. Jeg spiser også keto med en stor andel animalsk. Noe hun også visste fordi vi har diskutert det før. Følte meg ikke veldig godt tatt vare på som gjest. Det går visst bare én vei det der.

Anonymkode: be29d...227

Tror ikke hun forstod hvor stort problemet ditt var fra den ene eller få gangene du har nevnt det. Friske mennesker aner ikke hvor ille IBS plager er. De kan høre deg snakke om det, men mange tenker ikke egentlig over det og forstår hva det innebærer. Samme med andre sykdommer som leddgikt. De hører deg si du sliter med ledd, men de kan fortsatt spørre deg om hjelp til å løfte noe tungt. Friske mennesker tenker bare ikke over slike ting. Det er ganske vanskelig å sette seg inn i situasjonen til en syk når man er frisk

Anonymkode: 25b05...88d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Silly me

Trodde det viktigste var å være sammen ikke hvs man får servert. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Freyja skrev (9 timer siden):

Kokte grillpølser i brød. Dette var i en dåp. 

Huff. Kjenner følelsen. Jeg har fått sodd som middag i både barnedåp og bryllup. Da er det bare å sette opp det høflige smilet, for sodd  er etter min mening like mye festmiddag som kokte grillpølser i brød 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ble bedt på middag til en bekjent.

Ble servert kokt halvkald laks og kokte poteter. Null tilbehør. Lunkent vann å drikke. 

Anonymkode: 79933...cfd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lavterskel middag, ingen selskapsanledning, men... Tunfisk, sursøt saus på boks. Ingen annen tilbehør.

Anonymkode: 0060e...0c7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Apropos mat i dåp. Den dårligste maten jeg har fått i dåp er den som ikke var noe mat.

Reist langt, skrubbsultne og det var ikke noe mat overhode. Kun kaker.

Var så kvalm da jeg satte meg i bilen etter selskapet, for da var det så lenge siden frokost og kroppen gikk kun på sukker.

Med 8 timer hjem i bil ble første stopp McDonalds.

Anonymkode: 768da...bad

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det kjipeste må være hos eksen, rett etter vi starter date. 
Han inviterte på middag, og det ble servert kylling og ris. Thats it, ikke noe grønnsaker, ikke noe saus, ikke noe salt eller pepper engang. 
Jeg er ikke veldig kravstor, og klager ikke på posesauser, eller andre raske løsninger... Men kun kylling og ris uten noe som helst blir veldig smakløst :o 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Skjønner jo at dåpen vår kan bli en snakkis på kvinneguiden i ettertid.. Gjestene vet ikke at jeg går i behandling hos angst og ocd-teamet på dps pga fødselsdepresjon og at pølse I brød og toro brownies er alt vi klarer å håndtere akkurat nå.. Far som går hjemme med oss har nok med å håndtere baby, barna vi har fra før, huset og meg som trenger mye støtte. Jeg fungerer godt sosialt så det er ikke så mange som vet hvor ille ting er, men vi gjør så godt vi kan med det vi makter og hadde egentlig gledet oss til å invitere til et lavterskel-selskap..

Det er ikke sikkert det kommer matsnobber til dere, ikke alle er like kravstore som det kan virke som her! 

Denne tråden var morsom men endte opp så teit.. alltid noen som krenkes. 

Man må ikke ha dåp når ungen er baby, kan faktisk døpe et barn når det blir litt større også..

Og ja det blir en snakkis hvis man serverer pølser med brød i dåp, det er bare dumt å si at det ikke blir det. 

Anonymkode: 61b24...0e1

Det som er synd, er at noen blir så fornærmet og krenket over å få pølse i brød at de må lage en stor snakkis ut av det. 
Takk nei til selskap dersom du ikke takler at småbarnsforeldre ikke har all verden med tid og økonomi. 

For noen er dåpen en viktig tradisjon, og en tradisjon som det forventes at skal følges. Noen har også planlagt den før de ble syk, og ikke alle er så veldig gira på å fortelle alle om fødselsdepresjoner og utbrenthet... 

Jeg har fått langt enklere mat servert enn forventet i en del selskaper, og jeg har ikke noe som helst behov for å lage en snakkis ut av det... 

MarianneE skrev (2 timer siden):

Det handler ikke om at den og den maten ikke er bra nok, men mat og settingen må stå i stil. Koldtbord til søndagsmiddag hos svigers er missmatch akkurat slik pølse i brød er til julemiddag. Maten I seg selv er grei, men anledningen må matche.

Vi har alltid koldtbord når det er søndagsmiddager, nettopp fordi man da gjerne klarer få med noe alle kan spise uavhengig av om de har allergier eller ikke spiser kjøtt, fisk eller gluten, og det kan tilpasses både barn og voksne... 

Anonymkode: fe76b...c01

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke lest de andre svarene du har fått, men jeg syns lavterskel selskap er kjempekoselig. Pølse med brød, toro gryte/-suppe/-kake, det spiller ingen rolle! Det er stemningen rundt som betyr noe❤️ Jeg svarte tidligere i tråden om en bestemor som inviterte til mat, og ikke hadde én ting barnebarnet kunne spise, fordi hun tydeligvis ikke forstår hva allergi er (flere sykehusinnleggelser pga allergi, og vi er nærmeste nabo). Det var et trist måltid. Barnedåpen med suppe fra boks, eller 60 årsdagen med pølseservering, var ikke triste måltider.

Anonymkode: 4346f...2c5

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan ikke huske å ha blitt skikkelig skuffa noen gang. Hadde igrunnen syns det hadde vært helt greit med f.eks pølse m/brød i dåp 😅 Det er enkelt og godt. Kokte pølser eller ihelbrente pølser på grillen har jeg bare gode minner med 😊

Anonymkode: 2bca0...964

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jøss for en jålete gjeng det er på kg.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...