Gå til innhold

Godta at han har barn fra før


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg leser sånn innlegg og svar så kjenner jeg meg evig takknemlig for min stefar. Han er min pappa og har vært det for meg siden jeg var 2 år. Han omtaler meg som sin datter og likestiller meg med min yngre søsken.

Jeg ser også hvordan stemødre kan være mot mine barn. Mine barn har en far som finner seg damer som ikke aksepterer at han har barn fra før. Nå er vi også besteforeldre, men både barn og barnebarn på farssiden stiller bakerst i køen.

Lett og se hvor tittelen onde stemødre kommer fra.

Anonymkode: e0234...276

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når jeg leser sånn innlegg og svar så kjenner jeg meg evig takknemlig for min stefar. Han er min pappa og har vært det for meg siden jeg var 2 år. Han omtaler meg som sin datter og likestiller meg med min yngre søsken.

Jeg ser også hvordan stemødre kan være mot mine barn. Mine barn har en far som finner seg damer som ikke aksepterer at han har barn fra før. Nå er vi også besteforeldre, men både barn og barnebarn på farssiden stiller bakerst i køen.

Lett og se hvor tittelen onde stemødre kommer fra.

Anonymkode: e0234...276

Poenget er jo at når man ikke fikser at mannen har barn fra før av, så finner man seg heller en mann uten bagasje! Det er da virkelig best for ale parter! Er du klar over hvor mange single, barnløse menn som finnes der ute? Nesten 1 av 3 mannlige 40-åringer, faktisk!

Anonymkode: f6556...4c8

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor velge en som allerede har hatt et familieliv, og som aldri vil sette deg som nummer en? Havet er fullt av fisk, spesielt når man er kvinne.

Anonymkode: f6556...4c8

Du skriver som om barn er en slags konkurrent. For en syk holdning.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (1 minutt siden):

Du skriver som om barn er en slags konkurrent. For en syk holdning.

Nei, for min del handler det om at jeg syns synd på alle snill, gode menn der ute som aldri får sjansen til et familieliv, fordi kvinner går etter de samme, få mennene som dermed får 2, eller kanskje til og med 3, runder med familieliv.

Anonymkode: f6556...4c8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Havet er fullt av fisk, spesielt når man er kvinne.

Det er jo omvendt dersom man bor i en by. Det er flere ledige kvinner enn menn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (Akkurat nå):

Det er jo omvendt dersom man bor i en by. Det er flere ledige kvinner enn menn.

Det har du helt rett i. Det er mengder av flotte karer på bygda som gjerne slår seg til ro i 20-årene. 

Anonymkode: f6556...4c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg og kjæresten min har vært sammen i ett år, og han har et barn på 4 år fra tidligere forhold. Jeg sliter med å ha positive følelser til at han har barn. Særlig de siste månedene har det vært vanskelig. Ja, jeg vet at om jeg skal ha han må jeg ta hele pakken. Ja, jeg vet barnet alltid vil komme før meg og det må jeg bare godta. Jeg er ute etter å høre om noen her har slitt med at kjæresten har barn fra før, og at det har blitt bedre, og at man har klart å akspetere det. Det irriterer meg at jeg ikke helt får til det. Jeg vil så gjerne.. Jeg har prøvd å ha kvalitetstid alene med datteren hans, og det hjelper litt på de dumme tankene.. 

Anonymkode: 02f8b...e3b

Jeg tror du er inne på noe med kvalitetstid, men husk også at du må tenke kvalitetstanker. 

Hele livet vårt dreier seg om de relasjoner vi inngår. Du er unik, og de du tar inn i livet ditt må du akseptere og omfavne. De er ikke perfekt, og barn er i alle fall ikke det. De barna vi får biologisk er vi så knyttet til at vi glatt ofrer livet vårt. Det er ren biologi. Det er annerledes med de barn som kommer via kjæreste. Det er en relasjon man må bygge på og skape selv. 

Jeg tenker du må være knallhard med egne tanker, og ha et fugleperspektiv på deg selv. Forstå sårbarheten til dette barnet, og din rolle i livet hennes. Hvis dere holder sammen, så vil hun bli storesøster til dine barn. Bestem deg for om dere er en familie, og se for deg den familien om noen år. Se for deg at du og henne er verdens beste venner når hun er noe eldre. AT hun stoler på deg som ungdom, og at hun kommer til deg. For du er den trygge, gode, som alltid prøver å forstå henne.

Kanskje en slik tankegang kan hjelpe. Det gjorde den for meg. Det ble litt slik som jeg forestilte meg og. Vi ble en stor lykkelig familie, og hun er voksen nå.

Anonymkode: 6b99e...a09

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det IKKE blir lettere med tiden. Jeg opplevde etter hvert mye egen Irritasjon over hvor mye som må planlegges rundt barnet ift annen familie, ferier, helger og alle planer som må tilpasses mor og hennes liv, det er krevende. Så ta valget tidlig, om dette er noe du kan leve med, eller om det kommer til å plage deg. Det blir nok ikke bedre.  
 

Hvis velger du å bli, må du godta alt dette, og innse at sånn vil det være, for den bagasjen mannen har, vil alltid være der. Og hensynet til barnet skal jo selvsagt komme først, spørsmålet er om du kan leve med det. 

Endret av FrkSolsikke
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en kvinnelig greie? Jeg kjenner veldig mange menn som er sammen med kvinner med barn fra før, og har ikke hørt noe negativt fra noen av dem. Merker selv, som pappa og singel, at det er ekstremt krevende å finne kvinner som kan tenke seg å date meg.

Anonymkode: 36090...859

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Stebarn er vanskelig. Hvis du ikke har det travelt med å finne mann for å feks rekke å få egne barn, så anbefaler jeg deg å finne deg en annen. Det er så mye greier med stebarn, så mye irritasjon og skuffelser. Og når barnet bare er fire år kommer det til å bo hjemme i maaaange år til. 

Anonymkode: ff70b...8b9

Samme med steforeldre. Det er så mye greier med dem, så mye irritasjon og skuffelser. 

Anonymkode: d53c1...5d7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er dette en kvinnelig greie? Jeg kjenner veldig mange menn som er sammen med kvinner med barn fra før, og har ikke hørt noe negativt fra noen av dem. Merker selv, som pappa og singel, at det er ekstremt krevende å finne kvinner som kan tenke seg å date meg.

Anonymkode: 36090...859

Ja det er kjønnsforskjeller her. Og det er ikke sjekketriks for en mann å ha barn fra før,  i reproduksjonsalder. Kvinner i alderen 20-35 uten barn, vil ha mann uten barn. 

Anonymkode: 1d6ad...467

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke orket det 

Anonymkode: 9b2ac...3a4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke bedre, det blir antagelig heller verre. Derfor gjør deg selv den tjenesten å gå videre. 

Anonymkode: 69cd1...37f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man ikke vil ha et forhold hvor mannen ikke alltid vil sette deg først - da antar jeg at disse heller ikke vil ha barn selv?

Får man barn sammen så vil jo barna uansett komme før partneren, i hvert fall om begge er sunne og gode foreldre.

Hvis man ikke takler at en partner har en fortid, har elsket før, da bør man heller bevisst gå etter de som aldri har hatt forhold, mannlige eller kvinnelige "incels" - det er mange av dem som er gode personer, men som bare ikke har truffet den rette tidligere, av ulike årsaker. Det trenger ikke være store problemer som gjør det.

Velger man en mann som har barn fra før, så bør en voksen kvinne før hun går inn i forholdet vurdere nøye med seg selv om hun orker å forholde seg til at barna hans har en mor som også blir en viktig person, og hvis samhandlinger med blir avgjørende for hvordan forholdet mellom deg og mannen blir. Om man kjenner at man ikke takler at det kan være ulike meninger, at man kan måtte endre planer på kort varsel, planlegge fri og ferier mtp. hvilke planer barnas mor også har - da lar man være å bli sammen med den mannen som har barn fra før. Videre bør man vurdere hvordan mannen selv kommuniserer, hvordan han behandler andre, hva han selv sier om samarbeidet med sin eks om samvær - der vil man som regel forstå om det er noe man ikke orker eller kanskje ikke bør forholde seg til, og ev. da avslutte forholdet med mannen før det går videre. Så bør man også vurdere hvordan mannen snakker om barnet, hvilke verdier han har, hvilke syn han har på oppdragelse, og hva han forteller om nærheten til eget barn. Er det en far som stadig forteller om alt som er slitsomt, vanskelig, trass, at barnet er vanskelig, at det ikke er mulig å snakke med barnet, at det ikke hører etter osv. - skygg banen. Og også - finn ut hvordan mannen ser på husarbeid, om han greier å holde hjemmet med barn istand, finn gjerne ut hvordan arbeidsfordelingen var mellom ham og tidligere ekser. Er det en mann som tar naturlig ansvar, uten å klage over det, flott. Er det en mann som stadig klager over alt han har å gjøre, eller som du ser i praksis ikke greier å holde hjemmet i orden, eller om du forstår at han overlot det meste av husarbeid til eksen - skygg banen. Se også på hvordan han behandler og snakker om andre, om det er med respekt, forståelse og omtanke - eller om det er med nedlatenhet, snakke stygt mot andre, ikke se andres side av saken.

Alt dette, og sikkert mer til - er ting man som voksen kvinne eller mann må vurdere før de går inn i et forhold med en partner som har barn fra før.

Og videre - hvordan stiller du deg selv til å forholde deg til en eks, er du trygg nok på deg selv til å takle at det kan være du både må møte og kommunisere med hans eks om barna? Er du villig til å ta mer husarbeid pga. at partneren har barn? Er du villig til å vise barnet kjærlighet og omsorg? Er du villig til å stille opp ekstra om barnets forelder, din partner, trenger at du gjør ekstra med barnet? Er du villig til å sammen med barnets foreldre å bidra til å oppdra barnet?

Er man voksen så må man også vurdere slikt når det er barn inne i bildet. Takler man ikke dette - da blir man faktisk ikke sammen med en partner som har barn fra før! For noen kan det være det at en partner har barn fra før som ikke takles. For andre kan det å ikke takle det ikke være så mye pga. barna, men pga. partneren likevel ikke er den riktige.

Kjenner man før man har møtt barna at man ikke vil kunne føle kjærlighet for hans/hennes barn - da går man ikke inn i forholdet til forelderen!

 

Ts - du bør gå fra denne mannen, for du takler ikke situasjonen. Og neste gang, tenk deg grundigere om før du går inn i et forhold hvis mannen har barn fra før!

Anonymkode: 6c614...144

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis man ikke vil ha et forhold hvor mannen ikke alltid vil sette deg først - da antar jeg at disse heller ikke vil ha barn selv?

Får man barn sammen så vil jo barna uansett komme før partneren, i hvert fall om begge er sunne og gode foreldre.

 

Anonymkode: 6c614...144

Det kan du virkelig ikke sammenligne.

Å se mannen sette våre barn over alt er en av de største tingene man kan oppleve. For de er også viktigere enn alt annet i verden enn meg. 

Å oppleve at jeg og mannen var den viktigste i hele verden for hverandre noen år er også noe av det mest spesielle jeg har opplevd. 

Om en ny kvinne skal inn i deres liv ønsker jeg at det skal være gjennomtenkt fra hennes side, at hun vet at barna kommer først. Så da foretrekker jeg virkelig at hun reflekterer slik TS gjør. Og slik jeg gjorde mens jeg fortsatt var singel. 

Anonymkode: a8a6b...927

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. 

- Matas, mod. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo ikke helt bra hvis man ikke anser stebarnet som familie.. For din egen og barnets skyld ville det vært fornuftig å finne barnløs kar. Du sliter å akseptere, og ha stemor som ikke helt aksepterer deg og helst vil ha faren for seg selv kommer til å vises med årene for barnet. Hvis det har vært sånn i 1 år blir det neppe bedre. 

 

Anonymkode: 50137...a17

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan du virkelig ikke sammenligne.

Å se mannen sette våre barn over alt er en av de største tingene man kan oppleve. For de er også viktigere enn alt annet i verden enn meg. 

Å oppleve at jeg og mannen var den viktigste i hele verden for hverandre noen år er også noe av det mest spesielle jeg har opplevd. 

Om en ny kvinne skal inn i deres liv ønsker jeg at det skal være gjennomtenkt fra hennes side, at hun vet at barna kommer først. Så da foretrekker jeg virkelig at hun reflekterer slik TS gjør. Og slik jeg gjorde mens jeg fortsatt var singel. 

Anonymkode: a8a6b...927

Men det er ikke dette flere i tråden har skrevet - det er skrevet "hvis jeg ikke alltid er nr én for mannen...".

Om folk mener noe helt annet, da får de heller skrive det, da...

Om man ikke takler at en mann som har en fortid, har vært glad i noen før deg, ev. ikke har barn fra før - da er den opplagte løsningen å velge uerfarne menn som har lite eller ingen erfaring med forhold, og i hvert fall ikke har barn fra før.

Det er flott at Ts reflekterer nå, men den refleksjonen burde vært gjort langt grundigere før hun lot seg involvere i barnets liv. Barna skal komme først, velger man en mann med barn må man akseptere det. Man kan likevel skape et kjempebra forhold likevel :)

Anonymkode: 6c614...144

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det er ikke dette flere i tråden har skrevet - det er skrevet "hvis jeg ikke alltid er nr én for mannen...".

Om folk mener noe helt annet, da får de heller skrive det, da...

Om man ikke takler at en mann som har en fortid, har vært glad i noen før deg, ev. ikke har barn fra før - da er den opplagte løsningen å velge uerfarne menn som har lite eller ingen erfaring med forhold, og i hvert fall ikke har barn fra før.

Det er flott at Ts reflekterer nå, men den refleksjonen burde vært gjort langt grundigere før hun lot seg involvere i barnets liv. Barna skal komme først, velger man en mann med barn må man akseptere det. Man kan likevel skape et kjempebra forhold likevel :)

Anonymkode: 6c614...144

Hvem har skrevet at de vil være nummer en foran egne barn? 

Anonymkode: a8a6b...927

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri helt blitt fortrolig med barna hans. Han hadde 40- 60 første årene, gikk opp til 50-50, men dette fungerte dårlig etter at vi ble samboere. Gradvis ned, nå er det vanlig samvær annenhver helg pluss en dag i uken. Det er ikke alltid de kommer helgene pga cuper etc. Vi har to felles barna nå og det er en helt annen ro når kun kjernefamilien er hjemme. Det merker mannen min også. 
 

Jeg ble rådet til å gå ut av forholdet, glad jeg ikke gjorde det

Anonymkode: 1f034...154

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...