Gå til innhold

Nordmenn med utenlandske partnere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AdonisFFM skrev (2 timer siden):

Det er vel ikke mye tvil om at Norske menn har et generelt bedre inntrykk iblant mange kvinner enn f.eks samme menn fra Midt-Østen elker Afrika.

   Ta Asia f. Eks. Om en er på ferie i Thailand er det omtrent automatisk at Norske menn anses som mye "snillere", "kjekkere" og mer tolerante enn men  fra mange andre land av forskjellig bakgrunn. Det samme virker å gå igjen i mange land. Det samne gjelder ikke i samne grad Norske kvinner.

Ja, norske menn oppfører seg jo ganske bra i utgangspunktet. Er høflige og greie, og tar stort sett kontakt med og kommuniserer med kvinner på en bra måte. Jeg skrev om å leve med over tid, og da har norske menn det med å bli slappe på å ivareta kvinnen og forholdet. Som jeg skrev har vi ikke god kultur for å forberede unge eller gi råd angående hva som må til for å beholde et forhold godt, og i motsetning til kvinner, som oftest blir drillet i å ta hensyn til andre, samarbeid og relasjonsbygging gjennom våre krevende og tette vennskap, så får ikke menn egentlig erfaring med å ivareta en svært tett og krevende relasjon før de kommer i forhold.  Menn tror derfor ofte at det er høyde for å være egoistisk langt utover det et forhold kan tåle, og at det ikke er nødvendig med god og hyggelig kommunikasjon når man er godt etablert som par. De tror en relasjon til en kvinne kan tåle det samme som deres langt mindre krevende vennskap tåler, og at det å ha valgt hverandre tåler at man oppfører seg dårlig. For man er jo glade i hverandre, under det. Nei, et forhold tåler ikke egoisme og dårlig oppførsel i lengden. Kun innimellom, og at det ikke er mest av slikt. Selv sterk kjærlighet kan bli ødelagt av egoisme og dårlig oppførsel. 

Enig med deg i at norske menn stort sett oppfører seg bra mot kvinner generelt. Ukjente og nye kvinner. Det er i forhold veldig mange norske menn ikke oppfører seg greit. Ikke likestilt, og ikke med respekt for kvinnen. Mange tar kvinnen og forholdet for gitt når det er etablert, dytter kjedelig ansvar over på kvinnen og kaller det mas når hun prøver å ta opp med dem at et forhold ikke kan fungere slik. Det er verken å være likestilt i praksis eller å ha respekt for kvinnen som faktisk betyr noe. 

Anonymkode: 50fa7...d75

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, norske menn oppfører seg jo ganske bra i utgangspunktet. Er høflige og greie, og tar stort sett kontakt med og kommuniserer med kvinner på en bra måte. Jeg skrev om å leve med over tid, og da har norske menn det med å bli slappe på å ivareta kvinnen og forholdet. Som jeg skrev har vi ikke god kultur for å forberede unge eller gi råd angående hva som må til for å beholde et forhold godt, og i motsetning til kvinner, som oftest blir drillet i å ta hensyn til andre, samarbeid og relasjonsbygging gjennom våre krevende og tette vennskap, så får ikke menn egentlig erfaring med å ivareta en svært tett og krevende relasjon før de kommer i forhold.  Menn tror derfor ofte at det er høyde for å være egoistisk langt utover det et forhold kan tåle, og at det ikke er nødvendig med god og hyggelig kommunikasjon når man er godt etablert som par. De tror en relasjon til en kvinne kan tåle det samme som deres langt mindre krevende vennskap tåler, og at det å ha valgt hverandre tåler at man oppfører seg dårlig. For man er jo glade i hverandre, under det. Nei, et forhold tåler ikke egoisme og dårlig oppførsel i lengden. Kun innimellom, og at det ikke er mest av slikt. Selv sterk kjærlighet kan bli ødelagt av egoisme og dårlig oppførsel. 

Enig med deg i at norske menn stort sett oppfører seg bra mot kvinner generelt. Ukjente og nye kvinner. Det er i forhold veldig mange norske menn ikke oppfører seg greit. Ikke likestilt, og ikke med respekt for kvinnen. Mange tar kvinnen og forholdet for gitt når det er etablert, dytter kjedelig ansvar over på kvinnen og kaller det mas når hun prøver å ta opp med dem at et forhold ikke kan fungere slik. Det er verken å være likestilt i praksis eller å ha respekt for kvinnen som faktisk betyr noe. 

Anonymkode: 50fa7...d75

Så det du sier er at Norske menn KAN være bra i starten og så er de ikke bra nok. Akkurat sånn jeg opplever Norske kvinner sitt syn på oss også. Det er alltid artig å høre Norske kvinner fortelle/antyde til min kjæreste hvor undertrykket/desperat/svak/ettergivende hun er isammen med det sedvanlige problemet med språk og kultur. Spesielt når de har drukket litt og er på et utested og skal fortelle mine venner om oss noe. 

    Og så får de høre det ifra den "stakkars lille jentungen" (((som dessverre ser ut som hun er i tidlig 20-årene,163 og 50 kilo (anorektisk)  og trenger en mann til å beskytte henne (Muay Thai siden hun var 10 år) og ta vare på henne og gi henne penger (trener og massør på sykehjem og hus)))  som snakker veldig bra Norsk etter 4 år i landet hvor sårende slikt prat er.OG godt over tenårene.

   Vi er ikke "likestilt" i Norske feninister sin verden, men GUD hvor likeverdige vi er..

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

🤮

Jeg er asiat og jeg kan love deg at vi er like sure og vanskelige som norske kvinner. Kanskje verre

Anonymkode: 046b2...029

Men da er du ikke asiat. Da er du norsk med asiatisk utseende 😉

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Agaton said:

Men da er du ikke asiat. Da er du norsk med asiatisk utseende 😉

 

Der fikk du den, AB! Ikke kom her og tro du vet hvor du kommer fra, det er KG som har fasit 🤣🤣 

Anonymkode: ddfbb...2b8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir stadig overasket over hvor mye folk på KG skal for en hver pris trykke hverandre ned. Er rett og slett kvalmende å se på hva dere skriver for å prøve å trykke ned det motsatte kjønn. Dette gjelder både menn og damer her inne. 

Skjerp dere!!!!

Anonymkode: 11d93...2bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er fra et asiatisk land og syns nordmenn er eksotiske. 
 

Jeg har møtt mange menn fra forskjellige land og kun nordmenn som har behandlet meg med respekt. Jeg har vært med samme mann i mange år nå. Vakker, smart, og god økonomi. Måtte presisere dette, da de fleste tror at alle som har kone fra Asia er lavpannede idioter uten økonomistyring. 
 

Selv har jeg en god jobb med god lønn, men folk tror jeg er en golddigger. 

Anonymkode: d475c...a28

 Respekt 😇

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Agaton said:

Men da er du ikke asiat. Da er du norsk med asiatisk utseende 😉

 

 

15 hours ago, AnonymBruker said:

Der fikk du den, AB! Ikke kom her og tro du vet hvor du kommer fra, det er KG som har fasit 🤣🤣 

Anonymkode: ddfbb...2b8

Hehehe, greit nok.

Anonymkode: 046b2...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. hæ? 

Jeg har flere kvinner i min omgangskrets med utelandske menn. Disse er fra Finland, England, Hellas, Gambia, Marokko, USA, og Sverige.. Altså ingen i midtøsten. 

De mennene jeg kjenner med utenlandske koner har dem fra England, USA, Tyskland, Danmark, Sverige, Frankrike, Spania, og Mexico.. Altså ingen i asia.. 

Anonymkode: 188c1...456

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro TS sikter til de som finner seg ikke-vestlige koner/menn. 

Menn som kjøper seg kone fra Thailand/Filippinene er ofte mindre heldig med utsendelse og/eller mangel på sosial kompetanse. Før var dette mer vanlig hos eldre menn som hentet seg yngre kvinner, men nå er det også mer vanlig at incels henter jevnaldrende. De begrunner dette ofte med at norske kvinner er kravstore og sinte, men man ser jo at det som regel er en type menn som tyr til ikke-vestlige damer. Det er også enkelt, det finnes flere datingnettsider og facebookgrupper hvor norske menn kan registrere seg for å finne "drømmedama".

Det er sjeldnere kvinner henter seg ikke-vestlige menn, rett og slett for flere sliter med å få oppholdstillatelse til gutten sin i Norge. Dette er ofte eldre kvinner, gjerne ufør eller i deltidsjobb uten utdanning. De har gjerne noen norske menn som vil bli sammen med de. Men én overvektig lat 50 åring med grå hår på penis byttes lett ut med en kjekk mørkhudet mann fra Uganda. UDI godkjenner sjeldent slike ekteskap sammenlignet med menn og utenlandske damer.

Mens mennene ofte vet innerst inne at damene fra Thailand og Filippinene er sammen med de for de ønsker rike Norge, er damene mer naive og tror at de unge tyrkerne flørter med de for de er forelska.

Anonymkode: 042e8...56b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.5.2023 den 13.03):

Jeg kan ikke date norske menn fordi det er ofte ølmage og "måne" inni bildet allerede etter 30, de promper og raper høyt foran kjæresten...Det ville jeg aldri akseptert. 

Anonymkode: 1b679...48c

Ja, det med å fise og rape hele tiden, høylytt, med lukt og gjerne flire etterpå - hva er greia? De fiser jo ikke foran sjefen sin, på en restaurant, i en bursdag, i køen på matbutikken, så hvorfor skal de fise i tryne på kona? Respektløst som faen.

Anonymkode: 7576e...9b7

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (19 timer siden):

Så det du sier er at Norske menn KAN være bra i starten og så er de ikke bra nok. Akkurat sånn jeg opplever Norske kvinner sitt syn på oss også. Det er alltid artig å høre Norske kvinner fortelle/antyde til min kjæreste hvor undertrykket/desperat/svak/ettergivende hun er isammen med det sedvanlige problemet med språk og kultur. Spesielt når de har drukket litt og er på et utested og skal fortelle mine venner om oss noe. 

    Og så får de høre det ifra den "stakkars lille jentungen" (((som dessverre ser ut som hun er i tidlig 20-årene,163 og 50 kilo (anorektisk)  og trenger en mann til å beskytte henne (Muay Thai siden hun var 10 år) og ta vare på henne og gi henne penger (trener og massør på sykehjem og hus)))  som snakker veldig bra Norsk etter 4 år i landet hvor sårende slikt prat er.OG godt over tenårene.

   Vi er ikke "likestilt" i Norske feninister sin verden, men GUD hvor likeverdige vi er..

 

Men det er fordi dere nettopp ikke er bra nok. Når kvinner i 2023 tjener egne penger, klarer det meste av "manneoppgaver" selv, er utdannet osv, har de null interesse av å vaske og rydde dritten etter en voksen mann og la ham være sjefen i huset hele tiden. Ha sex bare når HAN vil ha det, tekkes ham i alt, holde kjeft når han snakker og nikke og smile. Sånne som dere er rett og slett ikke bra nok.

Mange asiatiske jenter fra fattige familier er oppdratt ved å bli kuet og forklart at de må være mannens slave. Selvfølgelig reagerer vennene dine på at dama di er hushjelpa di og ikke tør å si noe høyt når du er der. Du må også regne med reaksjoner når du velger deg en veldig ung dame fra et fattig land, som attpåtil rydder og vasker etter deg. At du ikke ser det selv, får så være.

Anonymkode: 7576e...9b7

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/27/2023 at 4:17 AM, AnonymBruker said:

Norske menn med utenlandsk partner har funnet seg partner fra øst-asia.

Norske kvinner med utenlandsk partner har funnet seg partner i midtøsten.

Ja det finnes unntak fra dette. Men hovedgruppene er som nevnt over. Hvorfor er det et så tydelig mønster på dette området?

Anonymkode: c29ac...816

Det kommer an på hvor i Norge du befinner deg. Her jeg bor (indre Østland) så er det mer vanlig at menn har funnet seg dame fra Øst-Europa og damene har menn fra Vest-Europa. Jeg vet om 4 par i første kategori, men kun 1 mann med "thai-dame". Og 5 par i andre kategori (menn fra Italia, Spania, England, Sverige og Nederland). Pluss to par der mannen er fra Tyrkia, men ingen  norske kvinner som er sammen med menn fra andre land i Midtøsten.

Anonymkode: 59aae...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det man ser er helt vanlige fine Norske unge menn som reiser ned på lik linje med menn i alle aldre egentlig. Nå er ikke det bare en gutte/menn klubb på flyet (heldigvis langt i fra)

Å ja,jeg har selv sett med egne øyne de utrolig rasistiske holdningene til Nordmenn,når de har fått i seg en og 2 glass for mye. Helt vanvittige ting som blir sagt,og det av voksne folk - Både menn og kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.5.2023 den 16.56):

Er nok heller ekstremt overvektige og illeluktende kvinner som shopper ung-kuk i Midtøsten. 

Trodde de uattraktive (50+) som shoppet ungkuk, var stort sett i Gambia, Ghana eller i Karibia. 

Anonymkode: 5af43...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Fant80 said:

Det man ser er helt vanlige fine Norske unge menn som reiser ned på lik linje med menn i alle aldre egentlig. Nå er ikke det bare en gutte/menn klubb på flyet (heldigvis langt i fra)

Å ja,jeg har selv sett med egne øyne de utrolig rasistiske holdningene til Nordmenn,når de har fått i seg en og 2 glass for mye. Helt vanvittige ting som blir sagt,og det av voksne folk - Både menn og kvinner.

Det er også min erfaring etter mange år i expat-miljøet.

Ser jo veldig mye av den rasismen i denne tråden.

Anonymkode: 396b8...bdb

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 hours ago, AnonymBruker said:

Men det er fordi dere nettopp ikke er bra nok. Når kvinner i 2023 tjener egne penger, klarer det meste av "manneoppgaver" selv, er utdannet osv, har de null interesse av å vaske og rydde dritten etter en voksen mann og la ham være sjefen i huset hele tiden. Ha sex bare når HAN vil ha det, tekkes ham i alt, holde kjeft når han snakker og nikke og smile. Sånne som dere er rett og slett ikke bra nok.

Mange asiatiske jenter fra fattige familier er oppdratt ved å bli kuet og forklart at de må være mannens slave. Selvfølgelig reagerer vennene dine på at dama di er hushjelpa di og ikke tør å si noe høyt når du er der. Du må også regne med reaksjoner når du velger deg en veldig ung dame fra et fattig land, som attpåtil rydder og vasker etter deg. At du ikke ser det selv, får så være.

Anonymkode: 7576e...9b7

Shit. Kanskje du bør lese deg opp på hvordan verden ser ut? Eller enda bedre: reis litt rundt omkring. Medianinntekt for husholdninger i Thailand er NOK 250k. Med prisnivået der, er det ganske bra. Levestandarden for svært mange er som her hjemme. Kjennskap til verden rundt seg, er vel så god, om ikke bedre, enn her hjemme. Om man forsøker å finne en partner man kan kue, er det jo mulig å finne hvorsomhelst i verden. Også i Norge. 

Ekstremt fordomsfull kommentar som indikerer at folk med annen bakgrunn og utseende innehar negative egenskaper. Rasisme, rett og slett. Fuck off, rasist!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare mangle i en tid der større og større andel av befolkningen ikke er norsk. Det blir nok bare vanligere hvis den trenden fortsetter. I en del bydeler i Oslo er under halvparten etnisk norske, så da møter man rett og slett ikke så mange nordmenn til vanlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (16 timer siden):

 

Å ja,jeg har selv sett med egne øyne de utrolig rasistiske holdningene til Nordmenn,når de har fått i seg en og 2 glass for mye. Helt vanvittige ting som blir sagt,og det av voksne folk - Både menn og kvinner.

Det har slått meg og, og det er noen ganger påfallende hvordan tråder der utgangspunktet er kritikk mot menn som finner kvinner i sørøst asia spiller over i svært ufine beskrivelser av kvinnene. Jeg vet ikke om det bare er bitterhet mot disse mennene som renner over på andre, eller om det ligger et snev av bitterhet mot thaikvinnene og.

Malapropos; jeg registrerte noe tilsvarende i diskusjonen rundt au pairer, der disse angivelig ‘snek’ seg inn i landet og gjerne ellers omtales som relativt viljeløse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (39 minutter siden):

Det har slått meg og, og det er noen ganger påfallende hvordan tråder der utgangspunktet er kritikk mot menn som finner kvinner i sørøst asia spiller over i svært ufine beskrivelser av kvinnene. Jeg vet ikke om det bare er bitterhet mot disse mennene som renner over på andre, eller om det ligger et snev av bitterhet mot thaikvinnene og.

Malapropos; jeg registrerte noe tilsvarende i diskusjonen rundt au pairer, der disse angivelig ‘snek’ seg inn i landet og gjerne ellers omtales som relativt viljeløse.

Jeg har aldri omtalt utenlandske menn eller kvinner negativt, selv om jeg er svært kritisk mot norske personer som importerer partner ene og alene for å oppføre seg som dritt mot partneren. Man må plassere ansvaret der det hører hjemme. Mange av dem som henter damer fra asiatiske land, gjør det fordi norske damer aldri vil godta å bli behandlet som en slave. 

Anonymkode: 7576e...9b7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...