Gå til innhold

Nordmenn med utenlandske partnere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det skyldes at menn fra sørøst asiatiske land er små, spinkle og ofte tynne og lave. Kvinner generelt vil ikke ha menn som er mindre enn dem selv, og kvinnen er den største, både i kroppsmasse og høyde. 

Menn fra den delen av verden fremstår rett og slett ikke maskuline nok for oss nord-europeere, hvor kvinnene ofte er høye og kraftigere.

 

 

Anonymkode: 6db89...60d

Her må jeg "arrestere" deg på et par -tre punkter : Kvinnene er generelt  ikke kraftigere og større enn mennene i Sør-øst Asia, det er ikke derfor de ønsker seg en mann fra vest-europa / Usa/ New Zealand/Australia. 

I et land som Thailand er det bortimot umulig og gifte seg "opp" av sin stand. Der er ikke noe kastesystem, selvfølgelig,  Men slik er det. Dette kan langt på vei kompenseres med en høy utdannelse , berømmelse (musikere, skuespillere osv). 

Grunnen til  at jentene søker seg etter vestlige menn, er foruten kjærlighet, økonomisk betinget, en vanlig thai-mann har ofte ikke nok lønn til og kunne etablere en familie hvor kvinnen får sine økonomiske behov dekket med hus, bil osv.

Selvfølgelig er det mange millioner menn som klarer det, men jentene uten utdannelse blir ofte "gold-diggers" opp mot utlendinger som er på ferie der nede. Ei thai-jente med 1,2,3,4 barn og hvor faren til barna  har stukket av fra det hele, har "ingen" mulighet i det thailandske samfunnet og kunne finne seg en ny særiøs mannlig  partner.  De forblir i et slags annenhåndsmarked , uten muligheter og kunne starte på nytt med en ny thai-mann. Trist ,men dette er sannheten .

Hvor ofte har jeg ikke hørt fra ei thai-jente : " jeg hater thai-menn" og det går på at det ikke stilles krav til mennene der nede, de bare rømmer og der er ingen som krever dem for forsørgelse-byrde, den er ikke-eksisterende.

 

Endret av nitrogen
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Usikker. 
Jeg er norsk mann som har funnet verdens beste dame fra Irak

Anonymkode: d298c...188

 

Endret av nitrogen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om jeg bare foretrekker jenter fra Asia da? Trenger vel ikke å bety annet enn det. Tror du som norsk jente bare er sjalu fordi menn velger andre fremfor deg og projiserer din usikkerhet over på oss. Kaller oss stygge og fattige men kanskje det er du som ikke lever helt opp? Tror kanskje du er i en liga over damer fra Asia?  Tviler sterkt.

Anonymkode: 5ce2b...622

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri hatt en norsk gutt. Jeg klarer ikke si menn for det eksisterer nesten ikke norske menn.

Svake er de både fysisk og psykisk. Mot en afrikaner har de null og nada og stille opp med.

Har ei venninne fra Irak som hadde lyst på en norsk gutt pga øyenfargen, men når hun hører om hvordan de egentlig er både fra meg og andre så er det for henne helt uaktuelt. 

Anonymkode: 8604e...476

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ville aldri hatt en norsk gutt. Jeg klarer ikke si menn for det eksisterer nesten ikke norske menn.

Svake er de både fysisk og psykisk. Mot en afrikaner har de null og nada og stille opp med.

Har ei venninne fra Irak som hadde lyst på en norsk gutt pga øyenfargen, men når hun hører om hvordan de egentlig er både fra meg og andre så er det for henne helt uaktuelt. 

Anonymkode: 8604e...476

Er sikkert derfor at Afrika og Midt-Østen har så moderne og velfungerende samfunn, merkelig at folk fra disse landene "flykter" til Europa og Norge for hvis de er så overlegne både fysisk og psykisk så må det jo være mye bedre i landene de kommer i fra.

Anonymkode: 8c8cd...316

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Mot en afrikaner har de null og nada og stille opp med.

Du får vel ta en tur til Afrika og etablere deg der. Du hadde ikke klart en dag i samfunnet der

Anonymkode: 2e2a2...181

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Agaton skrev (På 27.5.2023 den 17.54):

Hei. Verden fra 2023 kaller. 

Jeg er 47 år, god utdanning, god økonomi, vellykket og tar godt vare på kroppen min. Og godt over middels kjekk. Jeg er også en bra type, som ikke kunne tenke meg å behandle min partner dårlig. Jeg kan velge blant hele spekteret av norske og utenlandske damer, fra 25 år og opp. Å velge en konfliktorientert, kverulerende norsk dame er helt utrolig uaktuelt.

Og å velge damer fra en kultur hvor det er høyt ansett å være mer tradisjonell, fremstår som eneste interessante vei egentlig. 

Tja, da er vi to.  Helt greit at noen foretrekker Norske kvinner, men stort sett 95% av de menn jeg kjenner som er single spør oftest dama om hun har en søster 😅  og hun har glimt i øyet og kan svare godt tilbake.

    Asiatiske kvinner er slanke, pene, holder seg godt, går ikke på sex-streik, kan å lage mat, og har en utrolig humor.

  Once you go Asian, you never go CAUCasian.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg gift med mann fra Marokko da, men har inntrykk av at det går under det samme som Midtøsten for folk som tenker slik. 

Vi traff hverandre og ble par på nøyaktig samme måte som helnorske par. Vi møttes, det oppsto kjemi, det utviklet seg til følelser, og så ekteskap, barn og alt som følger. 

Jeg hadde ingen preferanser for utenlandske menn. Han er faktisk eneste mann som ikke er helnorsk jeg har så mye som datet, så det var ganske så tilfeldig at det ble en utenlandsk mann. Tror ofte det er slik. Altså ganske tilfeldig at det ble slik. Noen har antagelig preferanser for mennesker av spesielle kulturer eller utseende, men kjærlighet har det jo også med å bare oppstå, og da er det naturlig at man havner i forhold, når slikt er gjensidig. 

Basert på mine ekser skulle man tro at mine preferanser var blond og blåøyd. 

Anonymkode: 50fa7...d75

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (5 timer siden):

Tja, da er vi to.  Helt greit at noen foretrekker Norske kvinner, men stort sett 95% av de menn jeg kjenner som er single spør oftest dama om hun har en søster 😅  og hun har glimt i øyet og kan svare godt tilbake.

    Asiatiske kvinner er slanke, pene, holder seg godt, går ikke på sex-streik, kan å lage mat, og har en utrolig humor.

  Once you go Asian, you never go CAUCasian.

Once you go en skikkelig gentleman fra utlandet, you’ll never go back to Norwegian dude

Anonymkode: 1b679...48c

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Once you go en skikkelig gentleman fra utlandet, you’ll never go back to Norwegian dude

Anonymkode: 1b679...48c

  Ja, det er klart. For det er jo sååå mange andre land som har større tøffeldyr enn Norge.

   Men for all del.. Norske kvinner må gjerne ta sin del med utenlandske menn😅😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.5.2023 den 11.40):

Norske menn som er uheldige med utseende/manglende sosiale antenner etc tyr til asiatiske kvinner som vil ha opphold.

 

Norske kvinner som har blitt sjarmert av menn fra Midtøsten fordi de overøses med gull, gentleman-vibber og oppvartning på en helt annen måte samt giftermål enn norske menn med forpluktelsesvegring og ønske om å leve som en russ på rulling resten av livet, noensinne finner på å gjøre. 

Anonymkode: aa89d...f5c

Ja, for svært få fattige menn fra tredjeland ønsker jo opphold i Norge… Og svært mange kjekke 25 åringer fra Tyrkia elsker å oppvarte en bleikfeit AnneMa look a like, har ingen ting med oppholdstillatelse å gjøre… 

Anonymkode: d5626...8bf

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.5.2023 den 17.50):

De kommer fra en annen kultur som noen passer bedre med. Også som de over sier. Men man må jo lure på hvorfor kvinner som stusser over menn med thaidame ikke stusser over menn med dame fra andre fattige land? Bulgaria, Ukraina osv. Ikke det samme siden de er hvite? 

Anonymkode: 631c6...643

De fleste fra Bulgaria, Russland, Ukraina og lignende land er gjerne høyt utdannet, kommer fra en kultur der mannen ikke er verdens univers, og er ressurssterke. Derfor er det mer vanskelig å utnytte disse damene enn damer fra tradisjonelle samfunn i Thailand og Filippinene.

Anonymkode: 7576e...9b7

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (18 timer siden):

  Ja, det er klart. For det er jo sååå mange andre land som har større tøffeldyr enn Norge.

   Men for all del.. Norske kvinner må gjerne ta sin del med utenlandske menn😅😅😅

Jeg har en finsk mann. Og jeg går aldri tilbake til de norske. Mest sannsynlig har jeg vært max uheldig med de norske eksene mine, men de kan altså ikke sammenlignes med min nåværende mann. Han er mye mer seriøs, trofast, respektfull og likestilt. 

Anonymkode: 7576e...9b7

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 11.06):

Jeg ville aldri hatt en norsk gutt. Jeg klarer ikke si menn for det eksisterer nesten ikke norske menn.

Svake er de både fysisk og psykisk. Mot en afrikaner har de null og nada og stille opp med.

Har ei venninne fra Irak som hadde lyst på en norsk gutt pga øyenfargen, men når hun hører om hvordan de egentlig er både fra meg og andre så er det for henne helt uaktuelt. 

Anonymkode: 8604e...476

Mitt problem med norske menn er at mange av dem er useriøse og er for likestilling bare på papiret. Mye festing, flørting med andre damer, dyrking av hobby på bekostning av familien og NULL romanse. 

Anonymkode: 7576e...9b7

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har en finsk mann. Og jeg går aldri tilbake til de norske. Mest sannsynlig har jeg vært max uheldig med de norske eksene mine, men de kan altså ikke sammenlignes med min nåværende mann. Han er mye mer seriøs, trofast, respektfull og likestilt. 

Anonymkode: 7576e...9b7

         Norske kvinner har (stort sett) priset seg ut av markedet for lenge siden. Det er kun tilgjengelighet som fortsatt gjør at så mange får Norske menn. For media demoniserer jo osd hele tida. Veldig flinke og talemtfulle menn blir ødelagt av grunnløse fillesaker, som f. Eks Trond Giske, mens Uber-dotter som Støre og Børge Brende tklbes som "moderne menn".

   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mitt problem med norske menn er at mange av dem er useriøse og er for likestilling bare på papiret. Mye festing, flørting med andre damer, dyrking av hobby på bekostning av familien og NULL romanse. 

Anonymkode: 7576e...9b7

HAHAHA,"for likestilling bare på papiret". Hvilken Norsk manner det som åpent vil kritisere feministeliten i Oslo i dag? Da blir det MeToo før du er klar over det. Da er jo menn i Afrika, Asia og Midt-Østen MYE bedre. LOL, de respekterer VIRKELIG kvinner og er jo mye mer skolert med øikestilling 🤣🤣🤣

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AdonisFFM skrev (4 minutter siden):

HAHAHA,"for likestilling bare på papiret". Hvilken Norsk manner det som åpent vil kritisere feministeliten i Oslo i dag? Da blir det MeToo før du er klar over det. Da er jo menn i Afrika, Asia og Midt-Østen MYE bedre. LOL, de respekterer VIRKELIG kvinner og er jo mye mer skolert med øikestilling 🤣🤣🤣

Det finnes ingen andre, mener du? Oops, feil. Portugal og Polen kommer mine ekser fra. Skikkelige gentlemen. 

Anonymkode: 1b679...48c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett statistikk på dette, men jeg blir overrasket om det ikke er stor overvekt av nordmenn som gifter seg med europeere. Dette er jo ikke veldig synlig hvis man treffer folk på gata, også tror jeg at mange ikke tenker på alle europeere (som ikke er fra norge) som utlendinger "på den måten". Jeg er selv gift med en nederlender, og han ble selvsagt ikke valgt av meg fordi han er fra Nederland. Han er en bra mann, og vi likte hverandre. Folk tror selvsagt at han er norsk før han åpner munnen og begynner å prate.

Europeere er både nærmere geografisk og kulturelt, som nok gir lettere grobunn for å møtes romantisk.

Anonymkode: ddfbb...2b8

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke sett statistikk på dette, men jeg blir overrasket om det ikke er stor overvekt av nordmenn som gifter seg med europeere. Dette er jo ikke veldig synlig hvis man treffer folk på gata, også tror jeg at mange ikke tenker på alle europeere (som ikke er fra norge) som utlendinger "på den måten". Jeg er selv gift med en nederlender, og han ble selvsagt ikke valgt av meg fordi han er fra Nederland. Han er en bra mann, og vi likte hverandre. Folk tror selvsagt at han er norsk før han åpner munnen og begynner å prate.

Europeere er både nærmere geografisk og kulturelt, som nok gir lettere grobunn for å møtes romantisk.

Anonymkode: ddfbb...2b8

Tror du det er mange europeiske kvinner som ønsker å gifte seg med norske menn? 

Anonymkode: 1b679...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 11.06):

Jeg ville aldri hatt en norsk gutt. Jeg klarer ikke si menn for det eksisterer nesten ikke norske menn.

Svake er de både fysisk og psykisk. Mot en afrikaner har de null og nada og stille opp med.

Har ei venninne fra Irak som hadde lyst på en norsk gutt pga øyenfargen, men når hun hører om hvordan de egentlig er både fra meg og andre så er det for henne helt uaktuelt. 

Anonymkode: 8604e...476

Jeg er fra et asiatisk land og syns nordmenn er eksotiske. 
 

Jeg har møtt mange menn fra forskjellige land og kun nordmenn som har behandlet meg med respekt. Jeg har vært med samme mann i mange år nå. Vakker, smart, og god økonomi. Måtte presisere dette, da de fleste tror at alle som har kone fra Asia er lavpannede idioter uten økonomistyring. 
 

Selv har jeg en god jobb med god lønn, men folk tror jeg er en golddigger. 

Anonymkode: d475c...a28

  • Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...