Gå til innhold

Det er stress for samboer å ta hensyn etter jeg har lagt meg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde ikke orka å bo med en sånn mann...

Jeg legger meg rundt 21 hver dag og ikke noe problem for andre i huset å ta hensyn, skulle da bare mangle. Normale folk er ferdige på kjøkkenet ivartfall før 20/21, og man setter ikke på oppvaskmaskin etc om natta.

 

Hvor har tenåringen rom? Hvis ingen av de klarer å ta hensyn kanskje bytt med henne hvis hun har rom lenger unna? Like mye ditt hjem, og søvn er viktig.

 

Men hadde jeg vært deg hadde jeg gått for å være særboere.

Anonymkode: e241f...cbe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde ikke orka å bo med en sånn mann...

Jeg legger meg rundt 21 hver dag og ikke noe problem for andre i huset å ta hensyn, skulle da bare mangle. Normale folk er ferdige på kjøkkenet ivartfall før 20/21, og man setter ikke på oppvaskmaskin etc om natta.

 

Hvor har tenåringen rom? Hvis ingen av de klarer å ta hensyn kanskje bytt med henne hvis hun har rom lenger unna? Like mye ditt hjem, og søvn er viktig.

 

Men hadde jeg vært deg hadde jeg gått for å være særboere.

Anonymkode: e241f...cbe

For et regime. 

21-tiden er først da de fleste av oss rekker å ta unna litt i huset, ta en dusj, eller endelig slappe av med litt TV. 

Her går i alle fall oppvaskmaskinen fra ca 21/22 hver kveld. Og det dusjes til og med 23-tiden. 

Anonymkode: 2d7d0...455

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du virker sur og gretten. Ørepropper? Legge deg et annet sted? Jeg forstår godt de syns det er vanskelig. 

Anonymkode: f9fa7...cc5

Et annet sted i en treroms?

Ts

Anonymkode: 59fa7...9d0

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke så oppgitt som jeg blir av denne typen svar, som innleder med hersketeknikker fordi de har det eneste, riktige svaret.

Det er ikke normalt å reagere på at badet brukes på en normal måte når man sover. Ligger man våken på grunn av rennende vann er man noe sensibel. 

Anonymkode: 2d7d0...455

Hun ber de jo ikke om å slutte å bruke badet, hun vil at de skal lukke døra. Det er vel ikke urimelig? 

 

Du kan jo prøve å installere dørpumper, ts, sånn at dørene lukker av seg selv. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM75 skrev (10 timer siden):

Det er en helt normalt tenåring, de skjønner ikke funksjonen til dørhåndtak. Og jeg synes du klager litt vel mye. Du legger deg tross alt ganske tidlig og står opp til en helt normalt tid, kanskje noe senere enn de fleste. 

22:30 er ikke tidlig når man skal opp senest 06:30, og iallfall ikke for 13 åringen som legger seg etter meg.

Ts

Anonymkode: 59fa7...9d0

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bytt soverom!

Anonymkode: 9a6f7...9ca

Soverommene er vegg i vegg, hjelper ikke å bytte, dessuten har hun det største rommet og hadde fått det trangt på vårt rom 

Ts

Anonymkode: 59fa7...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor bruker du ikke bare ørepropper..? Jeg sover med Bose sleepbuds, tar brodden av det meste av lyder og gjør at jeg sover enormt mye bedre. Akkurat nå har vi baby så jeg kan ikke ha på lyd, men bare å dempe pittelitt hjelper enormt.

Anonymkode: 6d687...62a

Man hører lyder og dunking gjennom ørepropper også.

Ts

Anonymkode: 59fa7...9d0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hun kan jo vise hensyn hun også? Skal hun legge seg så tidlig som hun gjør så kan hun ikke  vente at det er full ro

Anonymkode: 8e7bc...448

Er 22:30 tidlig når man skal tidlig opp?

Selv om jag er i sang 22:30 sovner jeg jo ikke på minuttet så det blir jo ofte ikke mer enn 6,5-7 t.

Ts

Anonymkode: 59fa7...9d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Soverommene er vegg i vegg, hjelper ikke å bytte, dessuten har hun det største rommet og hadde fått det trangt på vårt rom 

Ts

Anonymkode: 59fa7...9d0

Høres ut som god motivasjon for henne til å oppføre seg bedre…

Anonymkode: 4ced1...1c0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Et annet sted i en treroms?

Ts

Anonymkode: 59fa7...9d0

Ja, det finnes kanskje et annet rom som ikke er vegg i vegg med badet og kjøkkenet? Hvor sover tenåringen?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man hører lyder og dunking gjennom ørepropper også.

Ts

Anonymkode: 59fa7...9d0

Da må du få deg bedre ørepropper hvis du hører vann gjennom øreproppene. 

Anonymkode: f9fa7...cc5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man hører lyder og dunking gjennom ørepropper også.

Ts

Anonymkode: 59fa7...9d0

Åja, så det fungerer for alle andre men ikke for deg? Og nå er der dunking som er problemet? Trodde du sa at dørene ikke lukkes men at lyden av vann og TikTok bråker? Hva er det da som dunker?

 

Du har åpenbart bestemt deg for at dette skal være et problem, og det er nettopp det som er problemet. Deg.

 

Flytt ut, du 😊 så gjør du alle en tjeneste. 

Anonymkode: 6d687...62a

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke så oppgitt som jeg blir av denne typen svar, som innleder med hersketeknikker fordi de har det eneste, riktige svaret.

Det er ikke normalt å reagere på at badet brukes på en normal måte når man sover. Ligger man våken på grunn av rennende vann er man noe sensibel. 

Anonymkode: 2d7d0...455

Døren står åpen mens vannet klukker og renner lenge i vasken/dusjen og døren til soverommet er 3 m unna.

Ts

Anonymkode: 59fa7...9d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ung og umoden ut. Flyttet du inn fordi du ikke har råd til eget sted å bo? Trodde du kjæreste og tenåring automatisk kom til å endre vanene sine når du kom?

Anonymkode: b50b1...f15

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Olive_North skrev (54 minutter siden):

Det er jo sjukt irriterende å sove når alle skal bråke, men det er også vanskelig å kontrollere/korrigere andre. 
Det enkleste er bare å plugge i ørepropper som andre sier her, jeg kan anbefale loop ear sleep. Har aldri sovet så godt som etter jeg kjøpte dem

Hva er Loop ear sleep?

Ts

Anonymkode: 59fa7...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Døren står åpen mens vannet klukker og renner lenge i vasken/dusjen og døren til soverommet er 3 m unna.

Ts

Anonymkode: 59fa7...9d0

Jeg hører ikke spedbarnet vårt som plundrer rett ved siden av meg med ørepropper. Så du må investere i andre ørepropper. 

Anonymkode: f9fa7...cc5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kommet til å sørget for ar oppvaskmaskinen hadde vært satt på og blitt tømt før kl:22:30. Skjønner godt det er irriterende å ikke få sove pga. Aktivitet i leiligheten. Skjønner å at du tenker på flytting. 

Anonymkode: e9c4b...740

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På grunn av høye strømpriser, så er det vel mange som har satt på oppvaskmaskinen om kvelden. Så det må en bare tåle. Bruk ørepropper da vel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hadde ikke orka å bo med en sånn mann...

Jeg legger meg rundt 21 hver dag og ikke noe problem for andre i huset å ta hensyn, skulle da bare mangle. Normale folk er ferdige på kjøkkenet ivartfall før 20/21, og man setter ikke på oppvaskmaskin etc om natta.

 

Hvor har tenåringen rom? Hvis ingen av de klarer å ta hensyn kanskje bytt med henne hvis hun har rom lenger unna? Like mye ditt hjem, og søvn er viktig.

 

Men hadde jeg vært deg hadde jeg gått for å være særboere.

Anonymkode: e241f...cbe

Jeg bor i leilighet på 63 kvm som egentlig er et innredet tørkeloft med tynnere vegger enn normalt regner jeg med.

Hun sover vegg i vegg med oss og klarer ikke ta ned håndtaket men smeller bare døren igjen, selv om jeg har sagt det 50 ganger og til og med hengt opp lapp på døren om at hun må bruka dørhåndtaket og ikke bare dra døren mot seg med et smell.

Hun har de vanene hun er vandt med fra moren som bor i stort hus og der de har flere bad.

Ts

Anonymkode: 59fa7...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hører ikke spedbarnet vårt som plundrer rett ved siden av meg med ørepropper. Så du må investere i andre ørepropper. 

Anonymkode: f9fa7...cc5

Hvilke bruker du?

Ts

Anonymkode: 59fa7...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvilke bruker du?

Ts

Anonymkode: 59fa7...9d0

De billigste fra apoteket. 

Anonymkode: f9fa7...cc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...