AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #101 Del Skrevet 17. mai 2023 Blåttvann skrev (5 timer siden): Synes ikke det er innafor heller jeg. Man serverer ikke dritt når det er feiring! Da drar man på litt ekstra. Det handler også om næringsverdi. Vi nordmenn bruker veldig lite penger på mat og mange er mer opptatt av pris enn helse. Hva gjør man på skolen 17 mai da, tenker jeg..? 🤷🏻♀️ God mat og kaker kan man lage hjemme. Når det er arrangement er det mange hensyn å ta. Pris er en ting (man får ikke penger av skolen til å kjøpe inn pølser, is og brus, om du trodde det? Man må låne penger - og tjene inn penger på salget). Ang kake skal den fraktes, må lages dagen før da den skal leveres tidig 17 mai, den skal tåle å stå ute i flere timer, kunne deles i kakestykker, spises uten skje, osv. Da utgår jo en del kaker. Anonymkode: 83427...3d9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 17. mai 2023 #102 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva gjør man på skolen 17 mai da, tenker jeg..? 🤷🏻♀️ God mat og kaker kan man lage hjemme. Når det er arrangement er det mange hensyn å ta. Pris er en ting (man får ikke penger av skolen til å kjøpe inn pølser, is og brus, om du trodde det? Man må låne penger - og tjene inn penger på salget). Ang kake skal den fraktes, må lages dagen før da den skal leveres tidig 17 mai, den skal tåle å stå ute i flere timer, kunne deles i kakestykker, spises uten skje, osv. Da utgår jo en del kaker. Anonymkode: 83427...3d9 Tror ikke det nei, hvorfor tror du jeg tror det? De fleste Toro-kaker er den type kaker som tåler å stå ute om de er laget fra bunnen også, så det er ingen forskjell der. Sjokoladekake, brownies, gulrotkake og krydderkake er vel de mest vanlige på skolearrangementer, både fra Toro og hjemmelaget. Lager man pavlova fra Toro så er man like fucked som om man lager den fra bunnen. Brunello skrev (5 timer siden): Hoppe over kake gjør jeg selvsagt stort sett også. Men noen ganger er kake eneste alternativ. Sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #103 Del Skrevet 17. mai 2023 Blåttvann skrev (4 timer siden): Tror ikke det nei, hvorfor tror du jeg tror det? De fleste Toro-kaker er den type kaker som tåler å stå ute om de er laget fra bunnen også, så det er ingen forskjell der. Sjokoladekake, brownies, gulrotkake og krydderkake er vel de mest vanlige på skolearrangementer, både fra Toro og hjemmelaget. Lager man pavlova fra Toro så er man like fucked som om man lager den fra bunnen. Sant. Fordi du skrev det du skrev.. her er det «dårlig» mat på skolen 17 mai, men folk kjøper og spiser og alle er fornøyd. Vil man ha noe annet trenger man jo ikke oppsøke skolene 17 mai. Anonymkode: 83427...3d9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #104 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fordi du skrev det du skrev.. her er det «dårlig» mat på skolen 17 mai, men folk kjøper og spiser og alle er fornøyd. Vil man ha noe annet trenger man jo ikke oppsøke skolene 17 mai. Anonymkode: 83427...3d9 En dag i året er det vel greit å ikke kjøre et nazi regime på kostholdet. Anonymkode: 43eb8...e86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #105 Del Skrevet 17. mai 2023 8 hours ago, visp said: Jeg skjønner ikke vitsen med Torokake. Hva sparer man av tid med det egentlig? Men jeg har ofte tenkt at endel lager tørre, kjedelige kaker, så det har kanskje vært Toro for alt jeg vet. Men jeg har spurt enkelte på jobb om oppskrift etter at de har hatt med kake, og da sier de stille og flaut at det er Toro:) Men det har jo vært godt da. Jeg lager Toro-kaker fordi jeg aldri baker og derfor ikke har ting som mel, bakepulver, kakao, sukker, osv i skapet mitt. Så i stedet for å kjøpe alle ingrediensene for å lage kake så kjøper jeg en pose med alle ingrediensene samlet og ferdigblandet. I tillegg er jeg ikke noe glad i kaker så jeg kommer uansett aldri til å finne en oppskrift jeg er fornøyd med. Anonymkode: dd847...272 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #106 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva i alle dager er galt med brownies? Mange liker da det. Hva er ordentlige kaker for deg da? Tenker det er viktig å huske på at vi er forskjellige. Jeg hadde valgt brownie fremfor en type kremkake (til tross for hjemmelaget vaniljekrem) på et slikt arrangement. Bra du ikke kommenterte at hun hadde bakt brownies. Det hadde vært litt rart .. Anonymkode: 76af4...155 Beklager, jeg mente å skrive TORO-brownies. Brownies i seg selv er det ingenting i veien med! AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Sammenligningen din blir helt feil. Du sammenligner epler og bananer. Du kan heller si at noen vasket med kjøpesåpe, mens andre lagde sin egen såpe med eddik og sitroner. Resultatet er at det ble vasket, og det ble rent. Anonymkode: 83427...3d9 Jeg er ikke enig. En Toro-kake er som et halvvasket lokale. Anonymkode: bec6e...9af 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #107 Del Skrevet 17. mai 2023 Hvorfor servere ultraprossessert kake til andre? Om du selv velger å spise sånn dritt så greit. Ikke greit å servere til andre. Da får du sette en lapp ved siden av slik at folk er klar over det. Anonymkode: 06004...14a 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #108 Del Skrevet 17. mai 2023 Nettopp fordi så mange benytter seg av slike ferdiglagde produkter, så kjøper vi aldri noe. På grunn av sykdom må ungen min (og meg i solidaritet) holde oss unna enkelte spesifikke tilsetningsstoffer. Selv ikke is kan vi kjøpe i butikken (utenom to pinne-iser). Anonymkode: b9a51...90f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 17. mai 2023 #109 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Alt annet enn å fly inn en michelin-konditor fra Paris for å lage kaken til foreldremøtet eller korpsbasaren oser av lav klasse. Anonymkode: ff781...eec Enig! Det finnes ingen mellomting mellom Toro og Michelin, det er enten eller! Verden er virkelig svart/hvit! Og flat. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #110 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, det er ikke greit! Til slike arrangement betaler folk for å kjøpe kaker, og da forventer man en viss kvalitet. Jeg leverte en kake til 17. mai i går, laget fra bunnen med hjemmelaget vaniljekrem. Møtte en annen mor i klassen som leverte kake, hun hadde laget brownies. Jeg kommenterte det ikke, men jeg synes ikke det er greit. Blir kjempeskuffa når jeg kommer på slike steder og det ikke er ordentlige kaker! JA, man smaker forskjell. Hvis man ikke klarer å lage en skikkelig kake, får man heller ta på seg en annnen oppgave! Anonymkode: bec6e...9af Hvorfor skulle DU kommentere på at hun hadde med seg brownies? Hvordan vet du at det ikke var hjemmelaget brownies? Og bare så du er klar over det, er det veldig mange der ute som er meget glad i brownies, også på arrangementer. Jeg feiret 17.mai på skolen på bygda mi. Og der var det faktisk browniesene som ble spist ( og betalt for) først. Anonymkode: e0d78...a62 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #111 Del Skrevet 17. mai 2023 Gjør det som passer deg best,ikke tenk på hva andre måtte mene. Jeg elsker å bake,men har også hatt med Torokake,og til og med ferdigkjøpt kake et par ganger fordi tiden ikke strakk til. Helt innafor,og mye bedre enn ingenting,ihvertfall! Anonymkode: 48ffb...2af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #112 Del Skrevet 17. mai 2023 Tanuki skrev (9 timer siden): Ja, helt innafor. Kan virkelig ikke se at en Toro-kake skulle ødelegge et arrangement. Det ødela hvertfall min dag da de "fisefine damene i korpset med sine perfekte kaker " valgte å sette min kake bakerst og selge den til halv pris fordi den var Toro. Anonymkode: dd13e...bf7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #113 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Beklager, jeg mente å skrive TORO-brownies. Brownies i seg selv er det ingenting i veien med! Jeg er ikke enig. En Toro-kake er som et halvvasket lokale. Anonymkode: bec6e...9af Ja, det synes du. Jeg synes Toro brownies er gode, og det er jo mange som synes det. Anonymkode: 83427...3d9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 17. mai 2023 #114 Del Skrevet 17. mai 2023 Det er vel greit det. Men selv leverte jeg aldri Toro kaker til arrangementer. Når jeg hadde ingrediensene til kaken i hus, ble det enklere å bake fra bunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 17. mai 2023 #115 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har aldri skjønt det der med kakemikser. Tar ikke lenger tid å røre sammen en sjokoladekake eller et sukkerbrød fra bunnen av. Pynte må man jo uansett. Anonymkode: 72c7b...b72 Jeg bruker ferdigkakemix hvis jeg skal bake til min datters bursdag, og venninner med cøliaki kommer. Da føler jeg meg ikke trygg nok på å bake fra bunnen. Ellers baker jeg alltid fra bunnen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #116 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei, det er faktisk ikke ok. Torokaker smaker papp, er tørre og lyser dårlig stil. Hvorfor ikke lage noe fra bunnen i stedet? For å mette alle som vil ha, tenker jeg man må fleske til med flere etasjer og skille seg ut litt. Spiselig bladgull har alltid vært populært på kaker her jeg bor, og det er nesten sånn at kakene mine har blitt snakkis her i bygda. Valgt inn som trener på lilleputtlaget har jeg også, ene og alene fordi mine kaker har gjort seg bemerket i så stor grad. Jeg bestakk en lokalpolitiker med en fantastisk kreasjon til datterens konfirmasjon, og som gjenytelse sørget han for at det ble bevilget penger til lokallaget jeg leder. Tror noen virkelig at slike resultater kan oppnås med en lusen, halvsvidd Toro-deighaug? Neppe. Gjør dere litt flid, damer. Ærlig talt. Anonymkode: 5ff02...81f Hohoho! De er glad til for at noen som helst vil stille som trener. Skulle det mot formodning være anerledes så må de jo være inkompetente som vurderer dine trenerferdigheter etter en kake. Treningskunnskap kan nemlig ikke måles i kake. Når det gjelder lokalpolitikeren så er slike tjenestebytter svært ulovlig. En fantastisk kakekreasjon er verd 2-3000 kr. Du kunne likegjerne tilbydd deg å reparere bilen hans eller vasket huset hans mot at han misbrukte sin stilling til å bevilge deg og ditt lag noe. Jeg har et par søknader jeg gjerne vil ha gjennomslag for. Kanskje gjøre som deg å tilby de noe da? Kaker, en flørt, en husvask, et dekkskift, male garasjen... Anonymkode: 95462...5a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #117 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skulle DU kommentere på at hun hadde med seg brownies? Hvordan vet du at det ikke var hjemmelaget brownies? Og bare så du er klar over det, er det veldig mange der ute som er meget glad i brownies, også på arrangementer. Jeg feiret 17.mai på skolen på bygda mi. Og der var det faktisk browniesene som ble spist ( og betalt for) først. Anonymkode: e0d78...a62 Som jeg presiserte under var det en TORO-brownies hun hadde med seg. Brownies i seg selv er det ingenting i veien med! Men hun kunne heller tilbydd seg å koke kaffe, stå i kiosken, pynte eller rydde hvis hun ikke har evner nok til å lage en ordentlig kake. Folk vil bare slippe unna enklest mulig! Vi var og spiste kaker der i dag, og de kakene som var hjemmelaget ble solgt ut først, TORO-kakene sto igjen til slutt. Til og med browniesen var det rester av. Anonymkode: bec6e...9af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #118 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ja, det synes du. Jeg synes Toro brownies er gode, og det er jo mange som synes det. Anonymkode: 83427...3d9 Mange toroprodukter er gode, deriblant brownies. Toro brownies er faktisk bedre enn hjemmelagd. Toro glasur kan derimot være litt kjip. Bruk toro kake og egen glasur og pynt så skal du se at folk spør etter oppskriften. Ofte er det bare skryt og jug at folk smaker forskjell. Jeg har servert toro gryte og byttet ut et par ingredienser. To personer som sverget på at de ALDRI skulle ta toro i hus og at de garantert hadde smakt forskjell skrøt uhemmet og ville ha oppskriften. Anonymkode: 95462...5a0 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #119 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som jeg presiserte under var det en TORO-brownies hun hadde med seg. Brownies i seg selv er det ingenting i veien med! Men hun kunne heller tilbydd seg å koke kaffe, stå i kiosken, pynte eller rydde hvis hun ikke har evner nok til å lage en ordentlig kake. Folk vil bare slippe unna enklest mulig! Vi var og spiste kaker der i dag, og de kakene som var hjemmelaget ble solgt ut først, TORO-kakene sto igjen til slutt. Til og med browniesen var det rester av. Anonymkode: bec6e...9af Mens her gikk både Toro og hjemmelaget unna. Jeg og ei til hadde med toro brownies. Ikke et stykke igjen.. Anonymkode: 83427...3d9 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #120 Del Skrevet 17. mai 2023 Toro har mykje godt og mykje dårleg. Synast det er heilt innafor å ta med toro på arrangement, bedre det enn ei dårleg kake dersom ein ikkje kan bake. Sjølv likar eg å bake, og syns resultatet blir mykje bedre og tar oppriktig ikkje mange ekstra minuttane framfor toro. Toro kaker er ofte tørrare og smakar litt kunstig i forhold til ei normalt god heimelaga kake. Sjølsagt kan resultatet bli bedre dersom du piffar den opp slik mange her skriv, men då igjen kan ein like gjerne lage heimelaga? Forstår meg heilt ærleg ikkje på folk som ikkje har mjøl, sukker, bakepulver, egg og gjerne mjølk heime sånn alltid, lagar de ikkje saus, pizzabunn eller noko frå bunnen av då? Her brukast bakepulver til mykje meir enn baking, og tørrvarer har stort sett dato som rekker i fleire år (og varer enda lenger). Så må innrømme at einaste grunnen til at eg kunne dømt nokon for å ha med toro kake er dersom det er pga ingrediensar dei ikkje har i hus, for då kan ein ikkje lage mykje middag frå bunnen av helder. Og toro brun/kvit saus eller ferdig pizzabunn feks er ekstremt simpelt, ein brøkdel av prisen å lage sjølv, omtrent like enkelt og sjukt mykje bedre på smak. Men om ein lagar toro pga ein ikkje er god på å bake, ikkje orka noko anna, ikkje føler ein fant tid osv, heilt innafor. Alle har sine grunnar. Må dog sei at sjølv om mykje toro smakar mindre godt enn heimelaga, så er toro brownies drit digg 👍😂 der føretrekker eg toro, sjølv om eg har ei oppskrift som er like god så får eg aldri konsistensen heilt rett med den! Anonymkode: a822b...393 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå