Gå til innhold

Er det OK å levere Toro-kaker til arrangementer og feiringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Posene i toro bakeprodukter er jo nesten bare ferdigblandet ingredienser, ser ikke problemet. Dessuten er feks muffins glutenfri, og det er jo bra. Jeg lager sjokolademuffins lager et lite hull i dem etter steking, har nedi tykk hjemmelaget bringebærsaus, og ostekrem på toppen. Ingen spør pm det er toro. 

Anonymkode: 2e560...ed0

Jeg velger faktisk Toro nettopp fordi de har glutenfri muffins og sjokolade langpanne. Mye billigere for meg å kjøpe Toro enn å kjøpe det jeg trenger selv, samt at noen har stått for utmålinga av ingredienser. Så pimper jeg heller greia. 

Anonymkode: bf65d...547

• Liker 1
  • Hjerte 1

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Men Grandiosa kan også smake godt av og til…! 

Anonymkode: 83427...3d9

Joda, kan spise grandis jeg. Men det er ikke noe man serverer andre i bryllup og konfirmasjoner kanskje. 😁

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg velger faktisk Toro nettopp fordi de har glutenfri muffins og sjokolade langpanne. Mye billigere for meg å kjøpe Toro enn å kjøpe det jeg trenger selv, samt at noen har stått for utmålinga av ingredienser. Så pimper jeg heller greia. 

Anonymkode: bf65d...547

Så enig. Jeg er dessuten så elendig på å bake kaker som skal bli fluffy, så får heller flate og harde muffins, enn luftige med topp. Men fra toro blir de luftige og saftige inni, og nydelig sprø utenpå!

Anonymkode: 2e560...ed0

• Liker 2
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Imponerende at du kan se at det er torokaker😂

De færreste ser at det er torokaker, og det er fort gjort å pimpe opp kaken med feks. litt krydder ut i fra hvilken kake man langer og bruke litt kefir eller seterrømme i kaken. Og med hjemmelagd glasur, så vil jo heller ingen vite at det er Toro. 

Man sparer mye tid, selv om man pimper opp kakene. Det er jo bare å tilsette kakemiksen og 2-3 andre ingredienser. Man slipper å finne frem x antall ingredienser som må veies og måles, slipper å huske på å ta frem visse ingredienser noen timer før slik at det er romtemperert (og vente enda lengre på å lage kaken fordi man har glemt å ta frem ingrediensene), slipper masse rot på kjøkkenet, og lager man kake fra bunnen må gjerne noe piskes til eggedosis først, så sikte andre ingredienser i før man vender det hele forsiktig sammen osv. Alt det der slipper man med en Toro-kake, så med andre ord er det uansett veldig tidsbesparende.

For ikke å snakke om at man slipper å kjøpe inn x antall ingredienser man bare bruker litt av i en kake, og ellers ikke bruker så mye av. Ikke alle har miksmaster eller ligende heller, og da er det mye enklere å røre sammen en torokake. 

Og når kaken uansett ender opp med å bli så god at man spør etter oppskrift, som @visp skriver, så er det jo Toro-kakene absolutt en suksess også😊

Anonymkode: c0565...657

Man ser det på luftboblene og hvor mye de smuler ofte. Og hvor svampete kaken er, spesielt når den blir oppskråret, i mangel på bedre forklaring. Smaken avslører det mye lettere.

Skal sies at jeg baker over gjennomsnittet mye, 2 kaker i uka ca (for andre). Jeg er ikke konditor, men hvis man ikke tror at folk med mye erfaring ser eller smaker forskjell så må man faktisk tro om igjen. 🤗

Jeg skjønner heller ikke hvor stress det er å måle opp smør og bruke desilitermål til mel, men vi er som tråden viser forskjellige. 🤗

• Liker 3
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke alle har funksjonsnivå til å bake en kake fra bunnen. Ikke vær diskriminerende alle sammen (alvorlig ment)

Anonymkode: 2316d...d48

….eller interesse. Eller evne.

Skulle jeg bli satt til oppgaven med å levere kake til et eller annet, skal jeg love dere at dere ville velsignet Toro-varianten 😅

• Liker 6
  • Nyttig 1

Annonse

AnonymBruker

Helt innafor med toro. De kan ofte være bedre enn mye hjemmelaget.

Ikke alle har ingredienser og utstyr til å starte eget konditori heller. 

jeg ville derimot aldri gjort det selv, men det er fordi jeg sjelden lager noe halvfabrikata uansett.

Anonymkode: 178c0...6cb

• Liker 3

Jeg mener at det er ok, men noen av Toro sine kaker og muffins smaker direkte vondt. Langpanne sjokoladekaka, f.eks, har en veldig spesiell og ekkel bismak som man kjenner igjen med en gang. Fordelen er at endel av produktene til Toro er allergivennlige (glutenfri). 

Hvis jeg vet at ei langpanne er fra Toro, så styrer jeg unna. Det smaker rett og slett vondt. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker

Ja det er det.

Det har seg slik at det kan være vanskelig å bake. Joda det bør være enkelt å følge en oppskrift, men alle klarer det faktisk ikke har jeg erfart. Kaker kan fort bli tørre og ikke minst smake søt-melblanding. Toro er som regel bankers, med en pakke toro, så er alle smakene der, man må bare tilsette det som er nødvendig av olje/smør ol. Og man får en god kake ut av det. Følger man instruksene med temp og tid, så blir kaken sjeldent tørr. 

Ikke minst, ikke alle har tid til å bake selv. Man kan si at hjemmelage brownis ikke tar så mye lengre tid enn toro sin pose. Men det tar litt lengre tid. Det er litt mer veiing av ingredienser, og ja det tar noe mer tid. Minutter kan faktisk telle for noen.

Toro er enkelt, raskt og greit. Og er noe jeg mener at foreldre i en hektisk hverdag fint kan levere til 17 mai arrangement. 

Anonymkode: 0466b...56a

• Liker 4
AnonymBruker

Nei, jeg hadde aldri levert en Toro kake selv. De smaker ikke godt.

Jeg vil stå for kakene jeg leverer, så her er alt hjemmelaget med stolthet. 

Anonymkode: 7e747...bc1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest Refreng

Jeg har sympati med at alle enten ikke kan bake eller ikke har tid eller penger til å legge så mye i det. For meg er det ikke et problem. Og jeg tenker at de som har store problem med det, burde fokusere mer på egne feil og mangler heller enn å forsøke finne dem i andre

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg vil heller spise en medium hjemmelaget kake enn Toro. Er noe med tanken bak. 

Anonymkode: 75ff8...063

Tro meg, mine kaker er langt unna 'medium'. Og tanken bak er nøyaktig den samme som for relativt habile kakebakere - jeg vil gjerne servere noe som smaker godt, ikke noe uspiselig. 

Anonymkode: df3d7...a7b

• Liker 1
  • Hjerte 1
1 hour ago, Blåttvann said:

Er du seriøs nå??? 😳

Det blir som å spise hjemmelaget pizza vs grandiosa, selvfølgelig smaker man forskjell!? Du tuller.

Det at det smaker forskjell betyr jo ikke at det er vondt. Har aldri smakt en fæl torokake, hjemmelaga fra bunnen derimot...

• Liker 5

Annonse

Blåttvann skrev (34 minutter siden):

Man ser det på luftboblene og hvor mye de smuler ofte. Og hvor svampete kaken er, spesielt når den blir oppskråret, i mangel på bedre forklaring. Smaken avslører det mye lettere.

Skal sies at jeg baker over gjennomsnittet mye, 2 kaker i uka ca. Jeg er ikke konditor, men hvis man ikke tror at folk med mye erfaring ser eller smaker forskjell så må man faktisk tro om igjen. 🤗

Jeg skjønner heller ikke hvor stress det er å måle opp smør og bruke desilitermål til mel, men vi er som tråden viser forskjellige. 🤗

Men så er det enkelte av oss som er sunne og sporty, som da ikke baker hele tiden. Selvfølgelig blir man bedre av å ha masse praksis. Det gjelder alt. Jeg, for eksempel, syr mye. Jeg ser derfor ikke problemet med å sy en kjole fra bunnen på en kveld. Men jeg forstår veldig godt at det er et problem for mange andre. 

• Liker 4
Tanuki skrev (12 minutter siden):

Det at det smaker forskjell betyr jo ikke at det er vondt. Har aldri smakt en fæl torokake, hjemmelaga fra bunnen derimot...

For meg betyr det det, for det er slik min smak funker. Jeg skjønner ikke hvorfor det er noe å diskutere? Du sier jeg overdriver fordi jeg har min smak, noe jeg synes er veldig merkelig da smak er forskjellig fra person til person.

Jeg synes ikke kaker laget på olje, vann, potet eller maisstivelse, fortykningsmiddel, eggepulver og smakstilsetninger/forsterkninger smaker godt.

• Liker 5
Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

Men så er det enkelte av oss som er sunne og sporty, som da ikke baker hele tiden. Selvfølgelig blir man bedre av å ha masse praksis. Det gjelder alt. Jeg, for eksempel, syr mye. Jeg ser derfor ikke problemet med å sy en kjole fra bunnen på en kveld. Men jeg forstår veldig godt at det er et problem for mange andre. 

Jeg baker ikke to kaker i uka til meg selv, jeg baker til andre. 😉

Det er ganske ulikt å sy en kjole og følge en matoppskrift med 7 ingredienser... Men jeg ser vel ikke helt problemet med å sy en enkel kjole heller, skal innrømme det.

• Liker 2
Annonse
Lorieen skrev (39 minutter siden):

Jeg mener at det er ok, men noen av Toro sine kaker og muffins smaker direkte vondt. Langpanne sjokoladekaka, f.eks, har en veldig spesiell og ekkel bismak som man kjenner igjen med en gang. Fordelen er at endel av produktene til Toro er allergivennlige (glutenfri). 

Hvis jeg vet at ei langpanne er fra Toro, så styrer jeg unna. Det smaker rett og slett vondt. 

Enig! Man merker det med én gang. Men det er jo bare å se på ingredienslista og hva man skal tilsette så skjønner man hvorfor det smaker så fælt.

"Sukker, hvetestivelse (glutenfri), egg, fettredusert kakao*5 %, potetstivelse, solsikkeolje, hevemiddel (bakepulver(natriumdifosfat, natriumkarbonat, kalsiumfosfat)), salt, glukosesirup, fortykningsmiddel (xantangummi), modifisert maisstivelse, vanillin".

Man skal tilsette margarin og vann...

Hvis folk tror man ikke smaker forskjell på dette og en kake laget av sukker, rømme, hvetemel med gluten, egg, kakao, ekte vaniljestang og bakepulver så er man jo helt desillusjonert. 

Endret av Blåttvann
  • Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Blåttvann skrev (2 timer siden):

Men de færreste gjør dette dessverre.

Og hva var vitsen med å lage Toro når du uansett gjorde dette? Jeg spør fordi jeg oppriktig ikke kan forstå hvorfor man lager Toro-kaker når det ikke er noe å spare av hverken tid eller penger. Ikke et angrep, men jeg lurer på dette da det virker som du vet hvordan man lager en god kake. 🤗

For min del er det fordi jeg har svært begrenset energi. Om jeg skal bake en kake fra bunnen må jeg kanskje la vær å dra ut til arrangementet, så da blir det toro. Mange har sykdom og smerter, og gjør så godt de kan med den kroppen de har.

Anonymkode: 23298...41d

• Hjerte 3
AnonymBruker
Blåttvann skrev (1 minutt siden):

Enig! Man merker det med én gang. Men det er jo bare å se på ingredienslista og hva man skal tilsette så skjønner man hvorfor det smaker så fælt.

"Sukker, hvetestivelse (glutenfri), egg, fettredusert kakao*5 %, potetstivelse, solsikkeolje, hevemiddel (bakepulver(natriumdifosfat, natriumkarbonat, kalsiumfosfat)), salt, glukosesirup, fortykningsmiddel (xantangummi), modifisert maisstivelse, vanillin".

Man skal tilsette margarin og vann...

Hvis folk tror man ikke smaker forskjell på dette og en kake laget av sukker, rømme, hvetemel med gluten, egg, kakao, ekte vaniljestang og bakepulver så er man jo helt desillusjonert. 

Hva er poenget med å sammenligne en glutenfri kake med en gluten kake? Såklart smaker glutenfri annerledes. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er poenget med å sammenligne en glutenfri kake med en gluten kake? Såklart smaker glutenfri annerledes. 

Vel, folk her mener jo noe annet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...