AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #21 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, selvfølgelig er det helt greit! Men, jeg føler jeg sparer helt marginalt med tid på å bake Toro kontra å bake en langpannekake fra bunn av. Kanskje fire-fem minutter. Jeg baker ofte den samme sjokoladekaka, og kan oppskriften utenat. Den økte kvaliteten fra Toro til hjemmelaget synes jeg er verdt de fire-fem minuttene. Toro muffins synes jeg er smaker dårlig, men har ingen problemer med at andre baker det. Anonymkode: b5689...e57 Men du må ha alle ingrediensene. Jeg f eks har ikke alltid det. Vi er en liten familie på to personer. Bakepulver er sånt som jeg typisk må kjøpe hver gang jeg baker nesten, for det går ut på dato. Anonymkode: bc817...f16 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 17. mai 2023 #22 Del Skrevet 17. mai 2023 Tanuki skrev (2 minutter siden): Har aldri smakt en vond torokake, høres veldig merkelig ut. Du overdriver. Er du seriøs nå??? 😳 Det blir som å spise hjemmelaget pizza vs grandiosa, selvfølgelig smaker man forskjell!? Du tuller. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #23 Del Skrevet 17. mai 2023 Helt ok! Ikke alle er så flinke å bake, eller har tid. Bak Toro med goood samvittighet😊 Anonymkode: 29dfe...c88 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 17. mai 2023 #24 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men du må ha alle ingrediensene. Jeg f eks har ikke alltid det. Vi er en liten familie på to personer. Bakepulver er sånt som jeg typisk må kjøpe hver gang jeg baker nesten, for det går ut på dato. Anonymkode: bc817...f16 Slutt å se på datoen. Har aldri opplevd bakepulver som ikke fungerer og det kan ha stått leeenge. Det er vel neppe ti år mellom hver gang dere har bruk for bakepulver. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #25 Del Skrevet 17. mai 2023 Tanuki skrev (5 minutter siden): Haha kakesnobb! Ja ,jeg er fan av at ting skal gjøres skikkelig. Så den tittelen lever jeg godt med. Anonymkode: 75ff8...063 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #26 Del Skrevet 17. mai 2023 Blåttvann skrev (1 minutt siden): Er du seriøs nå??? 😳 Det blir som å spise hjemmelaget pizza vs grandiosa, selvfølgelig smaker man forskjell!? Du tuller. Ja, fra bunnen-hjemmelagde kaker - DER snakker vi mye rart! Mye som ikke er spesielt godt. Anonymkode: bc817...f16 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #27 Del Skrevet 17. mai 2023 visp skrev (Akkurat nå): Slutt å se på datoen. Har aldri opplevd bakepulver som ikke fungerer og det kan ha stått leeenge. Det er vel neppe ti år mellom hver gang dere har bruk for bakepulver. Nei, men kan fort gå et par år. Anonymkode: bc817...f16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #28 Del Skrevet 17. mai 2023 Blåttvann skrev (7 minutter siden): Kan du ikke se forskjell altså, eller gjenkjenne Torokakene? Smaker du heller ikke forskjell? Jeg har blitt lurt på utseende et par ganger, men aldri smak. Og det er jo dritkjipt å ta seg et stykke kake på slike arrangementer og så smaker det skikkelig ekkelt første tygget og du må stappe i deg resten av stykket mens du nærmest brekker deg fordi det er så fælt. Har du spist disse kakene én gang så gjenkjenner du smaken lett. Har forresten sluttet å spise opp nå, jeg blir dårlig i magen av de kakene. Herlighet så du overdriver Anonymkode: 7259b...db7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 17. mai 2023 #29 Del Skrevet 17. mai 2023 Blåttvann skrev (Akkurat nå): Men de færreste gjør dette dessverre. Og hva var vitsen med å lage Toro når du uansett gjorde dette? Jeg spør fordi jeg oppriktig ikke kan forstå hvorfor man lager Toro-kaker når det ikke er noe å spare av hverken tid eller penger. Ikke et angrep, men jeg lurer på dette da det virker som du vet hvordan man lager en god kake. 🤗 Rett og slett fordi jeg bodde et sted med utrolig dårlige kjøkkenfasiliteter, og jeg manglet det meste av utstyr. Da ble det bare sånn. Så derfor, altså. Vanligvis baker jeg alt selv, til og med brød, men akkurat den gangen var det kronglete å få til. Og jeg syns baking er kjempegøy! (Var nettopp i fryseboksen og hentet kanelboller som skal være med på tur litt senere - de bakte jeg for noen dager siden.) Jeg syns allikevel det er ok at folk som ikke er glad i å bake velger Toro-løsninger, det er ikke akkurat søppelmat. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #30 Del Skrevet 17. mai 2023 Tanuki skrev (6 minutter siden): Har aldri smakt en vond torokake, høres veldig merkelig ut. Du overdriver. Enig i st bruker overdriver Anonymkode: 7259b...db7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #31 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, fra bunnen-hjemmelagde kaker - DER snakker vi mye rart! Mye som ikke er spesielt godt. Anonymkode: bc817...f16 Enig! Så mye som ikke er godt. Anonymkode: 7259b...db7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #32 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, fra bunnen-hjemmelagde kaker - DER snakker vi mye rart! Mye som ikke er spesielt godt. Anonymkode: bc817...f16 Helt enig🫣 Særlig hjemmelagde sjokoladekaker er tørre og smakløse. Da tar jeg heller toro sjokoladekake som faktisk er god. Har heller aldri smakt muffins som er bedre enn toro eller møllerens sine. Skjønner ikke problemet med torokaker nei. Selv baker jeg ikke, om jeg ikke blir tvunget, så jeg er stortsett glad for det jeg får🥲 Anonymkode: 047fa...3dc 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 17. mai 2023 #33 Del Skrevet 17. mai 2023 Hvis du vil skamme deg og ikke leve opp til forventninger om kvalitet, kjør da på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #34 Del Skrevet 17. mai 2023 Veldig greit tilbud med toro for de ressurssvake Anonymkode: 3d5e7...8b8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #35 Del Skrevet 17. mai 2023 Made4u skrev (Akkurat nå): Hvis du vil skamme deg og ikke leve opp til forventninger om kvalitet, kjør da på... Haha! Skal nok mer til at jeg skammer meg! 😂 Om jeg skal støtte arrangementet og kjøpe en kakebit 17. mai går jeg for vafler, boller eller langpannekake som kanskje er fra pose. Ukjente folks hjemmelagde kaker - der forventer jeg det verste. Anonymkode: bc817...f16 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #36 Del Skrevet 17. mai 2023 Tanuki skrev (7 minutter siden): Har aldri smakt en vond torokake, høres veldig merkelig ut. Du overdriver. Har aldri smakt en god toro-kake, bortsett fra brownies. Når det er sagt er det masse ekle kaker laget fra bunn også. Men de få kakene som er skikkelig gode er alltid laget fra bunnen. Blåttvann skrev (4 minutter siden): Er du seriøs nå??? 😳 Det blir som å spise hjemmelaget pizza vs grandiosa, selvfølgelig smaker man forskjell!? Du tuller. Enig. Men samtidig, enkelte lager dårlig hjemmelaget pizza også. Toro/ferdigpizza = alltid kjipt, hjemmelaget = ekstremt varierende, fra uspiselig til fantastisk. Ellers lurer jeg også på hva tid folk føler de sparer på å lage toro. Å blande ingrediensene til røren tar seriøst to minutter, og resten, å helle i en form eller langpanne og steke den, tar da nøyaktig like lang tid uansett. Muffins fra toro er forøvrig også aldeles uspiselige. Anonymkode: 7d339...12f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #37 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Veldig greit tilbud med toro for de ressurssvake Anonymkode: 3d5e7...8b8 Hahahah, nei, nå klarer jeg ikke lenger skille tøysetrollene fra folk som kanskje mener noe av dette? Anonymkode: bc817...f16 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #38 Del Skrevet 17. mai 2023 Har aldri skjønt det der med kakemikser. Tar ikke lenger tid å røre sammen en sjokoladekake eller et sukkerbrød fra bunnen av. Pynte må man jo uansett. Anonymkode: 72c7b...b72 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #39 Del Skrevet 17. mai 2023 Hvorfor skulle man ikke det? Anonymkode: d488a...520 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #40 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har aldri smakt en god toro-kake, bortsett fra brownies. Når det er sagt er det masse ekle kaker laget fra bunn også. Men de få kakene som er skikkelig gode er alltid laget fra bunnen. Enig. Men samtidig, enkelte lager dårlig hjemmelaget pizza også. Toro/ferdigpizza = alltid kjipt, hjemmelaget = ekstremt varierende, fra uspiselig til fantastisk. Ellers lurer jeg også på hva tid folk føler de sparer på å lage toro. Å blande ingrediensene til røren tar seriøst to minutter, og resten, å helle i en form eller langpanne og steke den, tar da nøyaktig like lang tid uansett. Muffins fra toro er forøvrig også aldeles uspiselige. Anonymkode: 7d339...12f Man sparer bry med å google oppskriften, finne ut hva man har av ingredienser. Med kakemiksen kan jeg bare kjøpe med den og noe smør/olje eller hva den trenger og så er jeg klar. Det er lite måling, lite oppvask, går kjapt og enkelt. Sjekker oppskrift på kake nå, her er 8 ingredienser hvor jeg har nok av den ene. 3 stk egg - har - tilfeldigvis! 4,5 dl sukker - må kjøpe mer sukker 3,5 ts bakepulver - har ikke 5 ss kakao - har ikke 6 dl hvetemel - må kjøpe mer mel 3 ts vaniljesukker - har ikke 300 g smør - har ikke 3,5 dl melk - har ikke Anonymkode: bc817...f16 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå