Ma.Ya Skrevet 24. mai 2023 #101 Del Skrevet 24. mai 2023 Ja! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 24. mai 2023 #102 Del Skrevet 24. mai 2023 (endret) 1 hour ago, Majer said: Jeg tenker at vi på lik linje med pandemien først og fremst må fokusere på sengeplasser. Er man for legalisering, men usikker på om det kan føre til flere innleggelser må man først jobbe for å øke anfall sengeplasser i psykiatrien. Nå tror ikke jeg at vi vil se en voldsom økning i psykoser slik du frykter. Men vi kan ikke kriminalisere folk og begrunne det med at helsevesenet har for få sengeplasser. edit: Økonomisk vil det i alle fall ikke være et problem å dekke en eventuell økning i behandlingsbehov med de enorme inntektene staten ville få av regulert salg, og pengene de sparer på å ikke forfølge folk for å ruse seg. Endret 24. mai 2023 av linsejesus 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 24. mai 2023 #103 Del Skrevet 24. mai 2023 Selvfølgelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #104 Del Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Erfaringene fra Colorado og andre amerikanske delstater som har legalisert er at man får flere rusede sjåfører og flere dødsulykker med legalisering. Det ønsker vi ikke hit. Vi ha for mange døde fra de allerede lovlige rusmiddlene. Anonymkode: 6cf1f...372 Løgn og atter løgn. Anonymkode: 1f45b...55f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #105 Del Skrevet 24. mai 2023 Nei. Vi trenger ikke flere rusmidler. Dersom cannabis legaliseres, og man får egne utslag regulert av staten, tror jeg ikke gatesalget opphøre uansett. Brukerne vil alltid søke dit det er billigst, og det er ikke i statlige utsalg med moms og avgifter.. 😅 "First price" cannabisen på gata vil gå som hakka møkk! Anonymkode: 3c611...8d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olaug Olsen Skrevet 24. mai 2023 #106 Del Skrevet 24. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Så kunnskapsløs kan man bli. Anonymkode: b251a...437 Du tar dessverre feil: Les og bli klok: THE EFFECT OF CANNABIS COMPARED WITH ALCOHOL ON DRIVING: url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2722956/ Sitat: Many investigators have suggested that the reason why marijuana does not result in an increased crash rate in laboratory tests despite demonstrable neurophysiologic impairments is that, unlike drivers under the influence of alcohol, who tend to underestimate their degree of impairment, marijuana users tend to overestimate their impairment, and consequently employ compensatory strategies Endret 24. mai 2023 av Olaug Olsen Fant bra sitat. La det til. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #107 Del Skrevet 25. mai 2023 Olaug Olsen skrev (10 timer siden): Du tar dessverre feil: Les og bli klok: THE EFFECT OF CANNABIS COMPARED WITH ALCOHOL ON DRIVING: url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2722956/ Sitat: Many investigators have suggested that the reason why marijuana does not result in an increased crash rate in laboratory tests despite demonstrable neurophysiologic impairments is that, unlike drivers under the influence of alcohol, who tend to underestimate their degree of impairment, marijuana users tend to overestimate their impairment, and consequently employ compensatory strategies Sikker på at du forstår ordet jeg har uthevet? Anonymkode: b251a...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #108 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Løgn og atter løgn. Anonymkode: 1f45b...55f Since recreational marijuana was legalized, traffic deaths involving drivers who tested positive for marijuana more than doubled from 55 in 2013 to 138 people killed in 2017. o This equates to one person killed every 2 ½ days compared to one person killed every 6 ½ days. by RMHID Trafficking · 2021 — Since recreational marijuana was legalized, traffic deaths where drivers tested positive for marijuana increased 138% while all Colorado traffic deaths https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8672945/ Anonymkode: 6cf1f...372 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #109 Del Skrevet 25. mai 2023 Majer skrev (19 timer siden): Nei, men dersom det blir tjue psykoser mer i året i bydeler og kommuner som sogner til Ahus så går det ikke. Det må vi ha en garanti mot at ikke skjer før vi i det hele tatt kan vurdere å legalisere. Hvorfor skulle regulert salg av cannabis føre til økte antall psykoser? Veldig bakvendt. Anonymkode: 3ef4c...bd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #110 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg tenker at det ikke skal være fri bruk for alle og hverman. Men at man kan få en vurdering hos legen om man trenger det, at en må fylle noen kriterier. Ikke fri tilgang liksom Anonymkode: 8c70b...f98 Sånn som det er i dag da. Problemet er at de fleste leger i Norge heller skriver ut sovepiller, smertestillende og valium enn cannabis. Anonymkode: 3ef4c...bd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #111 Del Skrevet 25. mai 2023 Arbeider med tungt narkomane. Deres svar på slikt spørsmål er at de ønsker legalisering for egen del, men det motsatte med tanke på ungdommen. Burde heller hatt mer ressurser rettet direkte inn mot innførsel og de som tjener på det. Og bedre behandlingsmuligheter med oppfølging etterpå. Anonymkode: a7f8b...7a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 25. mai 2023 #112 Del Skrevet 25. mai 2023 jeg er ikke for full legalisering men jeg er for å lette på den medisinske bruken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #113 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nei. Vi trenger ikke flere rusmidler. Dersom cannabis legaliseres, og man får egne utslag regulert av staten, tror jeg ikke gatesalget opphøre uansett. Brukerne vil alltid søke dit det er billigst, og det er ikke i statlige utsalg med moms og avgifter.. 😅 "First price" cannabisen på gata vil gå som hakka møkk! Anonymkode: 3c611...8d0 Cannabis er superbillig og produsere. Vil smuglerne selge first price cannabis på gaten, hvor skal de kjøpe det fra, og hvorfor skal de ta risikoen for liten eller ingen profitt? Hele poenget her er jo at prisen skal være lavere enn gatepris, men samtidig gi oss en ny stor inntekt. til sammligningen, det er lite kø på polet , fordi first price smuglersprit selger som hakka møkk? Som i forbudstiden ? Anonymkode: 3ef4c...bd6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 25. mai 2023 #114 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 24.5.2023 den 10.57): Erfaringene fra Colorado og andre amerikanske delstater som har legalisert er at man får flere rusede sjåfører og flere dødsulykker med legalisering. Det ønsker vi ikke hit. Vi ha for mange døde fra de allerede lovlige rusmiddlene. Anonymkode: 6cf1f...372 kilder? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 25. mai 2023 #115 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Since recreational marijuana was legalized, traffic deaths involving drivers who tested positive for marijuana more than doubled from 55 in 2013 to 138 people killed in 2017. o This equates to one person killed every 2 ½ days compared to one person killed every 6 ½ days. by RMHID Trafficking · 2021 — Since recreational marijuana was legalized, traffic deaths where drivers tested positive for marijuana increased 138% while all Colorado traffic deaths https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8672945/ Anonymkode: 6cf1f...372 Men dette forteller oss veldig lite. Det betyr ikke at marihuana var årsaken til ulykkene. Det kan også være at ulykkene hadde helt andre årsaker og hadde skjedd uansett, grunnen til at flere involverte testet positivt for marihuana er simpelthen at flere bruker det? Det interessante tallet er at trafikkdødelighet økte med 29% etter legalisering. Men vi har ingen indisier på at marihuana er årsaken, eller eneste årsak. Dessuten er det i Norge forbudt å kjøre når man er påvirket av rusmidler uansett. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #116 Del Skrevet 25. mai 2023 Selv om trafikkulyker stiger. Selv om trykk på sykehus øker. Selv om flere havner utpå. Selv om flere vil slite psykisk. Selv om ditten og datten, så er jeg fremdeles 100% for lovliggjøring av den enkle grunn at staten ikke skal få bestemme over meg på den måten. Min kropp er min kropp. Samme argument som ved abortspørsmålet. For ordens skyld så stiller jeg meg også veldig kritisk til om punktene jeg listet opp faktisk er reelle. Det er så mye skremselspropaganda der ute at det er umulig å vite hva som faktisk er sannheten. Anonymkode: de1d6...536 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 25. mai 2023 #117 Del Skrevet 25. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selv om trafikkulyker stiger. Selv om trykk på sykehus øker. Selv om flere havner utpå. Selv om flere vil slite psykisk. Selv om ditten og datten, så er jeg fremdeles 100% for lovliggjøring av den enkle grunn at staten ikke skal få bestemme over meg på den måten. Min kropp er min kropp. Samme argument som ved abortspørsmålet. For ordens skyld så stiller jeg meg også veldig kritisk til om punktene jeg listet opp faktisk er reelle. Det er så mye skremselspropaganda der ute at det er umulig å vite hva som faktisk er sannheten. Anonymkode: de1d6...536 Jeg er for delvis legalisering , dvs cbd fritt, og produkter med thc på resept. Men min kropp mitt valg holder ikke, her som i abortsaken. For når du blir psykotisk av hasj og ender opp med uføretrygd så er det samfunnet som betaler. Da er det ikke lenger bare deg det gjelder Endret 25. mai 2023 av Topsi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 25. mai 2023 #118 Del Skrevet 25. mai 2023 Nei, absolutt ikke. Cannabis er et av de farligste rusmidlene vi har. Men jeg mener medisinsk cannabis bør bli lett tilgjengelig til kreftpasienter og andre som kan ha nytte av effekten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #119 Del Skrevet 25. mai 2023 Nei, jeg er en mostander av rusmidler inkludert alkohol. Anonymkode: 8b43d...034 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #120 Del Skrevet 25. mai 2023 7 minutter siden, Lorieen said: Cannabis er et av de farligste rusmidlene vi har. Hva begrunner du denne påstanden med? Anonymkode: de1d6...536 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå