Gå til innhold

Andre flagg en det norske flagget i 17 mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Cisco skrev (2 minutter siden):

Ser ikke problemet. Ser jeg det tyrkiske flagget i toget, betyr det at Tyrkia sier hurra for Norge! 

så det er ikke motkultur , mener du...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes det noe mer flaut enn nasjonalisme?

Anonymkode: 1ec28...f57

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus skrev (45 minutter siden):

ja..tror du egentlig det..eller vil teknologien falle før det totalitære ? ikke teknologien , men muligheten for å kunne bruke den ... allerede idag så har vi totalitære verdensmakter som filtrerer alt som serveres på nettet, ingen grunn til å tro at de kommer til å bli mindre av.. vi har mangen muligheter, tror  vi..koronanedstengnigne viste oss hva vi egentlig har av muligheter.

Ja, men dette kontres av infrastruktur laget av private konsern som ikke har interesse av "digital fencing" mellom ulike infrastrukturer...Som f. eks. Starlink nettverket....

Anonymkode: d3fc7...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Finnes det noe mer flaut enn nasjonalisme?

Anonymkode: 1ec28...f57

Nei...null problem..bare å fjerne velferdstaten så kommer det ikke et menneske her ...hvorfor skal man karre seg opp halve jordkloden for å møte tomme banker.. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint at folk går med sine kulturelle klesplagg, f eks finklær fra Namibia, det er en del av Norge, vi er flerkulturelle, og alle er en del av det. men jeg liker ikke andre flagg enn det norske og samiske, vi skal feire Norge, og vi er nordmenn fra mange kulturer, men vi feirer ikke Namibia med deres flagg.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ruffen29 skrev (1 time siden):

Mye nasjonalisme og provinsiell tenking i denne tråden. Mange av de samme som tidligere var åpenlyst var i mot at folk med en annen hudfarge deltok i feiringen. Men det er kjekt å se at de blir drevet fra skanse til skanse og når er det bare flagget de har igjen å krangle om. 

Det er bare stas å se mange forskjellige flagg på 17.mai. Det viser hvor internasjonale vi har blitt. Norge i dag er mangfoldig❤️Jeg elsker det multikulturelle fellesskapet og håper jeg får se mange forskjellige folkedrakter, flagg og ikke minst prøve forskjellig mat. De internasjonale 17.mai feiringene er det jeg foretrekker. 

Alle kan ha det norske flagget. Respekten går begge veier.

Anonymkode: 4f74c...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Nå vet jeg ikke hvor dumt dette ser ut,  når jeg går ut den 17 mai så har det hendt at jeg har sitt noen personer med sitt flagg fra sitt hjemmelagd og det norske flagget.

jeg er født i norge med utenlandske foreldre, men det hadde aldri falt for meg å gå med mitt flagg fra mitt land og det norske flagget🙈 eller? 
hva synes dere? Tenker 17 mai er norges dag og kun norges flagg

Anonymkode: 0bb60...611

Kun norsk og samisk flagg 17 mai er ok synes jeg

Anonymkode: 3eb8c...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt alle flagg er lov på 17 mai i Norge, sett bort i fra det russiske.

mangfold ❤️

Anonymkode: b4852...625

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Badebuksa2.0 said:

Men da kan de jo vifte med Norges flagg?

Blir litt som å kjøpe gave til storebror Casper fordi lillesøster Ylva har bursdag. 

Jeg har alltid trodd man tok med andre lands flagg for å vise at (f.eks.) "Pakistan in the house for å feire Norge!! Hurraaaa for Norge!!". Ikke at man skal ta fra Norge spotlight'en. 

Anonymkode: 80fb1...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo Norges nasjonaldag, men hvis folk ønsker å gå med sine egne lands flagg, så ser jeg ingen problemer med det. 
Det at folk er med å feirer vår nasjonaldag, selv med andre flagg minner jo bare om et inkluderende samfunn og det er jo der man ønsker å være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Cisco said:

Ser ikke problemet. Ser jeg det tyrkiske flagget i toget, betyr det at Tyrkia sier hurra for Norge! 

Helt enig. Er hva jeg har trodd det betydde å ga med andre lands flagg. Hva annet skulle det bety?

Anonymkode: 80fb1...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan skal man se de er svenske hvis de veiver med norske flagg?

 

Anonymkode: 986d9...0cc

Hvorfor skal vi absolutt vite hvilken nasjonalitet de har? Jeg vil heller gå for at folk fra andre land bruker sine nasjonaldrakter eller norsk bunad hvis de ønsker det.

Jeg elsker å se andre lands nasjonaldrakter på 17. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Absolutt alle flagg er lov på 17 mai i Norge, sett bort i fra det russiske.

mangfold ❤️

Anonymkode: b4852...625

Mangfold og du vil utelate enkelte flagg...?

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Topsi skrev (16 minutter siden):

Jeg synes det er fint at folk går med sine kulturelle klesplagg, f eks finklær fra Namibia, det er en del av Norge, vi er flerkulturelle, og alle er en del av det. men jeg liker ikke andre flagg enn det norske og samiske, vi skal feire Norge, og vi er nordmenn fra mange kulturer, men vi feirer ikke Namibia med deres flagg.

Nei..utenlandske kulturer skal ikke kun være for at kriminelle miljøer skal ha noe å selge dop til og gjøre til dopselgere... vi bør ha en nasjonal stolthetsfølelse..og den er ikke landssviksoppgjøret på akershus festning , fremtidens historikere vil dømme oss for hvem sin side vi stod på..

Endret av Baktus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mother Dirt

Siden nordmenn ikke lenger feirer 17. mai kun i Norge, så synes jeg ikke at det gjør noe med andre flagg.

Endret av Mother Dirt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus skrev (3 minutter siden):

Nei..utenlandske kulturer skal ikke kun være for at kriminelle miljøer skal ha noe å selge dop til og gjøre til dopselgere... vi bør ha en nasjonal stolthetsfølelse..og den er landssviksoppgjøret på akershus festning

Jeg forstår ikke hva ditt innlegg har med mitt å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får være grenser til åpenhet da. Ja, jeg er for mangfold, men det kan vi ha uten at noen veiver sitt flagg på norsk nasjonaldag? Det gir null mening. Ser ikke for meg at det blir godt motatt i andre land om man skulle veive norsk flagg på et annet land's nasjonaldag.

Anonymkode: a0e27...793

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (3 minutter siden):

Jeg forstår ikke hva ditt innlegg har med mitt å gjøre

Er du TS , isåfall har du ikke lov til å operere her inne som anonym samtidig som du har åpnet innlegg i annet navn...

Endret av Baktus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Får være grenser til åpenhet da. Ja, jeg er for mangfold, men det kan vi ha uten at noen veiver sitt flagg på norsk nasjonaldag? Det gir null mening. Ser ikke for meg at det blir godt motatt i andre land om man skulle veive norsk flagg på et annet land's nasjonaldag.

Anonymkode: a0e27...793

Hvorfor skal du stå i saudi arabia og vifte med det norske flagget?? ville kun virket dumt, før du ville blitt kastet i et jordhull mistenkt for å være utenlandsk spion...paranoiadiagnosene er de autoritære regimenes yndlingsdiagnoser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som hvert år sutrer over "feil" flagg på 17. mai er nesten utelukkende folk jeg har lite til overs for, så jeg håper flest mulig stiller med andre flagg. Tviler på at andelen fremmede flagg noen gang vil bli så stor at det er noen tvil om hvem som feirer nasjonaldag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...