Gå til innhold

Andre flagg en det norske flagget i 17 mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nå er jo evt. andre flagg enn det Norske et symbol på det motsatte egentlig, så dersom man har med seg det norske pluss flagget til en annen nasjon, så viser man jo for all del inndelingen av nasjonalstatene, det motsatte av ett marked uten landegrenser...

Anonymkode: d3fc7...80d

jojo...men internasjonalistene har langsiktige mål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye nasjonalisme og provinsiell tenking i denne tråden. Mange av de samme som tidligere var åpenlyst i mot at folk med en annen hudfarge deltok i feiringen. Men det er kjekt å se at de blir drevet fra skanse til skanse og når er det bare flagget de har igjen å krangle om. 

Det er bare stas å se mange forskjellige flagg på 17.mai. Det viser hvor internasjonale vi har blitt. Norge i dag er mangfoldig❤️Jeg elsker det multikulturelle fellesskapet og håper jeg får se mange forskjellige folkedrakter, flagg og ikke minst prøve forskjellig mat. De internasjonale 17.mai feiringene er det jeg foretrekker. 

Endret av ruffen29
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus skrev (16 minutter siden):

Hva er det vi vifter med det norske flagget for da...? for å feire de over 50 sakene norge har tapt i den europeiiske menneskerettighetsdomstol, eller landssviksoppgjøret ?? Vi snakker her om en nasjon som kun har sin selvstendighet siden 1905..utrolig at det har klart å gjøre så mye galt på så kort tid...

Siden du sikkert er ganske ung og ikke vet helt hvorfor vi feirer 17. mai, så legger jeg inn denne lenken til deg: Ung.no/Derfor feirer vi 17. mai 

❤️ 

Anonymkode: d3535...85f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Siden du sikkert er ganske ung og ikke vet helt hvorfor vi feirer 17. mai, så legger jeg inn denne lenken til deg: Ung.no/Derfor feirer vi 17. mai 

❤️

Anonymkode: d3535...85f

ja jeg er veldig ung..p

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vedde 15 milioner kroner (som jeg ikke har ! ) at i år blir Ukrainsk flagg på siden av den Norske.

 

 

Anonymkode: 04b3d...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mange norske flagg egentlig. Vi kjenner best det trefarga korsflagget, men samer, kvener og rom har også sine egne flagg, og har samme rettigheter som andre nordmenn til å bære sin egen identitet synlig. Når vi feirer Grunnloven, som tar likestilling og inkludering på alvor, så får vi jammen være rause, som ett folk, som aksepterer hverandre på grunnlovsdagen.

Den 17. mai er også den internasjonale dagen mot homofobi, så regnbueflagget har en rettmessig plass. 🌈

På denne dagen tar folk med seg og på seg det fineste de har, for å feire dagen sammen som ett folk - under samme grunnlov. At noen markerer hvor de kommer fra, mens de markerer glede av å ha kommet hit; er ikke det bare vakkert da?

 

Endret av Andro
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå vet jeg ikke hvor dumt dette ser ut,  når jeg går ut den 17 mai så har det hendt at jeg har sitt noen personer med sitt flagg fra sitt hjemmelagd og det norske flagget.

jeg er født i norge med utenlandske foreldre, men det hadde aldri falt for meg å gå med mitt flagg fra mitt land og det norske flagget🙈 eller? 
hva synes dere? Tenker 17 mai er norges dag og kun norges flagg

Anonymkode: 0bb60...611

17.mai er en festdag. Norges festdag, der vi feirer VÅR Grunnlov. ALLE, både «svart, og hvit, gul og blå» er etter mitt skjønn velkommen til å feire denne dagen. Enten du går med bunad eller sari. Men det er NORGES dag, og da er det det NORSKE flagget som skal heises og viftes med. Alle andre dager kan andre flagg brukes, men dette er VÅR nasjonaldag. Og VÅRT nasjonale symbol er nettopp flagget vårt. 

Anonymkode: e541a...0e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker det er flott å se andre nasjoner som feirer 17.mai med oss. Så synes med det det er greit med andre flagg.

Anonymkode: 986d9...0cc

Det er jo ikke DERES lands nasjonaldag vi feirer den 17. mai. Det er Norges nasjonaldag, og det norske flagget som skal brukes.

Hva i alle dager er poenget med å stikke frem et helt annet lands flagg i Norges nasjonaldag? 

Så nei, jeg synes man skal forholde seg til den dagen man faktisk feirer; NORGES nasjonaldag, og gjemme andre lands flagg til deres egne nasjonaldager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha på pin med et annet lands flagg.

Håper det provoserer alle som ser. Da blir jeg glad.

Anonymkode: 1ec28...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom på biblioteket i Hokksund...der var alt av publikum-pc endret språket til arabisk ...jeg ba vedkommende som jobber der om å endre språket til norsk..som jeg så ..vi snakker fortsatt norske her..ikke alle svarte hun... så jeg må innfinne meg med arabiskspråklige publikums-pcer i kommunenorge pga imperialismen til islam og deres medhjelpere.

Endret av Baktus
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus skrev (51 minutter siden):

jojo...men internasjonalistene har langsiktige mål...

Det har de nok, og det er jo fint nok det. Men det kommer uansett til å ta et hundreår eller to tenker jeg, før det blir snakk om at hele verden kan samle seg mer. Før det må det løses mange problemer som fattigdom, ressurstilgang, teknologiutvikling osv. 

Anonymkode: d3fc7...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har de nok, og det er jo fint nok det. Men det kommer uansett til å ta et hundreår eller to tenker jeg, før det blir snakk om at hele verden kan samle seg mer. Før det må det løses mange problemer som fattigdom, ressurstilgang, teknologiutvikling osv. 

Anonymkode: d3fc7...80d

Er ikke de problemattikkene det som skal være samlende for en hel verden da? som palestinakonflikten for det universelle islam ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus skrev (3 minutter siden):

Er ikke de problemattikkene det som skal være samlende for en hel verden da? som palestinakonflikten for det universelle islam ?

Løsningen av det, ikke problemene i seg selv. Problemer er stort sett splittende. Men ja, overlever mennesker lenge nok og greier å skape teknologien som skal til for å beskytte seg selv for naturkatastrofer og lignende, samt greier å unngå å trykke på de røde atomknappene, så kan det bli en felles verden i en fjernere fremtid...

Anonymkode: d3fc7...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at det bare er vakkert og fargerikt med både norske og andre lands flagg og nasjonaldrakter på 17. Mai! Norge er en nasjon som huser mange kulturer, hvorav flere har måttet flykte fra sitt hjemland pga. krig, sult, annen nød/grunn. La alle være med, og feire slik de vil! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Løsningen av det, ikke problemene i seg selv. Problemer er stort sett splittende. Men ja, overlever mennesker lenge nok og greier å skape teknologien som skal til for å beskytte seg selv for naturkatastrofer og lignende, samt greier å unngå å trykke på de røde atomknappene, så kan det bli en felles verden i en fjernere fremtid...

Anonymkode: d3fc7...80d

ja..tror du egentlig det..eller vil teknologien falle før det totalitære ? ikke teknologien , men muligheten for å kunne bruke den ... allerede idag så har vi totalitære verdensmakter som filtrerer alt som serveres på nettet, ingen grunn til å tro at de kommer til å bli mindre av.. vi har mangen muligheter, tror  vi..koronanedstengnigne viste oss hva vi egentlig har av muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Baktus said:

Var innom på biblioteket i Hokksund...der var alt av publikum-pc endret språket til arabisk ...jeg ba vedkommende som jobber der om å endre språket til norsk..som jeg så ..vi snakker fortsatt norske her..ikke alle svarte hun... så jeg må innfinne meg med arabiskspråklige publikums-pcer i kommunenorge pga imperialismen til islam og deres medhjelpere.

Så, så. Det er ikke nødvendig å blande inn enn religion du åpenbart ikke liker i en tråd som handler om flagg og nasjonaldagen til Norge.

Digresjon til side, jeg synes det kun bør være norske og samiske flagg på 17.mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vixella skrev (5 minutter siden):

Så, så. Det er ikke nødvendig å blande inn enn religion du åpenbart ikke liker i en tråd som handler om flagg og nasjonaldagen til Norge.

Digresjon til side, jeg synes det kun bør være norske og samiske flagg på 17.mai. 

ikke religion..det er vel det kristne korset som er plantet inn i den røde fargen i flagget...imperialisme er imperialisme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Bergen har vi en flott tradisjon på dette. Én utenlandsk forening blir invitert til å delta i Hovedprosesjonen. De vifter med sitt flagg, pluss masse norske. Én gjeng, der det norske og f Eks det italienske flagget på 50/50 nivå viftes med sammen. Ser virkelig flott ut. Så lenge det norske flagget dominerer, er det egentlig en fin ting synes jeg. Å se 100 000 norsk flagg i sentrum, pluss ett tyrkisk, ett fransk, ett somalisk osv innimellom synes jeg er veldig flott. Det eneste jeg husker det ble litt styr om, er da Liverpool sin supporterklubb ville gå i tog, med Liverpoolflagg. Én flaggborg med Liverpoolflagg...bare det å komme på det er jo kritikkverdig. De forstod heldigvis hvor tåpelige de var,og sløyfet det selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan vedde 15 milioner kroner (som jeg ikke har ! ) at i år blir Ukrainsk flagg på siden av den Norske.

 

 

Anonymkode: 04b3d...018

Kanskje det eneste flagget utenom det norske flagget jeg ville akseptert, de kjemper for sin uavhengighet og mot ett land som ønsker ødelegge Norge sin uavhengighet og verdier. 

Anonymkode: 1a1ba...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet. Ser jeg det tyrkiske flagget i toget, betyr det at Tyrkia sier hurra for Norge! 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...