Gå til innhold

Andre flagg en det norske flagget i 17 mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, blasfeminist said:

Folk som hvert år sutrer over "feil" flagg på 17. mai er nesten utelukkende folk jeg har lite til overs for, så jeg håper flest mulig stiller med andre flagg. Tviler på at andelen fremmede flagg noen gang vil bli så stor at det er noen tvil om hvem som feirer nasjonaldag.

Nøyaktig det jeg tenker også. Håper å se så mange andre flagg som mulig i år. Den eneste grunnen er at jeg vet det irriterer folk. Og det irriterer kun den type folk som jeg ikke liker i utgangspunktet. Ah, deilig når de folkene blir brydd!

Anonymkode: 1ec28...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Baktus skrev (21 minutter siden):

Er du TS , isåfall har du ikke lov til å operere her inne som anonym samtidig som du har åpnet innlegg i annet navn...

Jeg er ikke ts, jeg skrev ett innlegg her inne som du svarte på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blasfeminist skrev (5 timer siden):

Folk som hvert år sutrer over "feil" flagg på 17. mai er nesten utelukkende folk jeg har lite til overs for, så jeg håper flest mulig stiller med andre flagg. Tviler på at andelen fremmede flagg noen gang vil bli så stor at det er noen tvil om hvem som feirer nasjonaldag.

hvorfor det? de kan jo gå i tog og veive med sitt hjemlands flagg i norge på deres lands nasjonaldag. Mange nordmenn som bor i utlandet som feirer 17 mai der de bor, men de veiver ikke med norsk flagg på nasjonaldagen i landet de bor i.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt problemet med det. Nasjonaldagen er grunnlovsdagen, ikke flaggets dag. Flagget fantes ikke da grunnloven (som er det vi faktisk feirer) ble skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (8 minutter siden):

Jeg ser ikke helt problemet med det. Nasjonaldagen er grunnlovsdagen, ikke flaggets dag. Flagget fantes ikke da grunnloven (som er det vi faktisk feirer) ble skrevet.

ja når Norge fikk sin egen grunnlov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Absolutt alle flagg er lov på 17 mai i Norge, sett bort i fra det russiske.

mangfold ❤️

Anonymkode: b4852...625

Så du belaster russere i Norge for Russland sine handlinger men ikke pakistanere i Norge for Pakistan sine handlinger? Gud bedre, god bedring. 

Anonymkode: 6b0fa...98f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Finnes det noe mer flaut enn nasjonalisme?

Anonymkode: 1ec28...f57

du blander nasjonalisme med rasisme. Hvis vi skal slutte å være nasjonalistiske så må vi slutte å feire nasjonaldagen. Slik som i tyskland. Der feirer de ikke nasjonaldagen i det hele tatt av frykt for å framstå nasjonalistiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Maleficenta said:

du blander nasjonalisme med rasisme. Hvis vi skal slutte å være nasjonalistiske så må vi slutte å feire nasjonaldagen. Slik som i tyskland. Der feirer de ikke nasjonaldagen i det hele tatt av frykt for å framstå nasjonalistiske

Blander ikke begrep, nei.

Og kanskje vi skulle gjort som tyskerne?

Anonymkode: 1ec28...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 time siden):

du blander nasjonalisme med rasisme. Hvis vi skal slutte å være nasjonalistiske så må vi slutte å feire nasjonaldagen. Slik som i tyskland. Der feirer de ikke nasjonaldagen i det hele tatt av frykt for å framstå nasjonalistiske

Tyskland feirer

Anonymkode: fec8e...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tyskland feirer

Anonymkode: fec8e...23e

det gjør de ikke. Ikke slik som oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Blander ikke begrep, nei.

Og kanskje vi skulle gjort som tyskerne?

Anonymkode: 1ec28...f57

hva da? nazistene mener du. Alle tyskere var ikke det

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvist skrev (På 11.5.2023 den 11.58):

Er så mange norske flagg på 17. Mai, synes det er fint med noen andre flagg også. På samme måte som de pynter seg med sine nasjonaldrakter.

Det er jo to forskjellige ting. Flagg og nasjonaldrakter. 

På Norges nasjonaldag er det naturlig å bruke norske flagg, men det er ikke noe jeg reagerer så voldsomt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg ser pride flagg og transkvinner i bunad.

Anonymkode: 71e99...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ænema skrev (28 minutter siden):

nei. det er norge som har bursdag 17 mai, ikke resten av verden

Er ikke alle land som har nasjonaldager, og i alle fall ikke som feirer den som vi gjør. Så da synes jeg vi kan være litt generøse og la folk feire 17 mai med valgfritt flagg. Det blir uansett nok norske flagg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Norge har sin nasjonaldag, jeg føler at det kun er «akseptabelt» med norsk flagg. Jeg er derimot helt for at man kan gå i den festdrakten man har - om den er norsk, pakistansk, kinesisk eller meksikansk for alt jeg vet. Man skal jo gå med det man føler seg fin i + at det er jo en stor dag der man har på seg det fineste man har. MEN; norsk flagg eller ikkeno flagg.

Anonymkode: 93383...2cf

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst i Norge men ikke norske foreldre, og synes ikke noe om folk som gjør det. Det er Norge sin dag, man kan ta med sitt flagg på sin nasjonaldag. Syns Norge fortjener å ha sin helt egen dag. 

Folk som vifter med pride flagg på 17 mai irriterer meg også. De har HELE juni på seg, de.

Anonymkode: d4d24...5af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er oppvokst i Norge men ikke norske foreldre, og synes ikke noe om folk som gjør det. Det er Norge sin dag, man kan ta med sitt flagg på sin nasjonaldag. Syns Norge fortjener å ha sin helt egen dag. 

Folk som vifter med pride flagg på 17 mai irriterer meg også. De har HELE juni på seg, de.

Anonymkode: d4d24...5af

Enig! Pride er litt meget om dagen. Og jeg er skeiv…

Anonymkode: 93383...2cf

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min og sønnen vår pleier å ha en liten pin med Norges flagg og mannens land sitt flagg på, syntes ikke det gjør noe. Men begge flagger med norsk flagg da. Har faktisk aldri sett  noen flagge med andre lands flagg på 17 Mai, om jeg hadde sett det ville jeg bare trukket på skulderne og tenkt at det var litt rart men det ødelegger jo ikke dagen akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...