Gå til innhold

Pappa nekter å komme i bryllupet mitt hvis han ikke får viljen sin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trist at din far ødelegger gleden i å planlegge bryllup. Dette med omdømme er vanskelig, men han burde se at oppførselen hans ikke gjør underverker for nettopp omdømmet. Håper han tar til fornuft.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hva sier din tilkommende ektemann? Han har vel og noe han skulle sagt. 30-40 fremmede innvandret fra et fjernt land i sitt eget bryllup er vel neppe det han hadde sett for seg under planleggingen. 

Anonymkode: 5680e...1be

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du håndterte det veldig bra! Dere er to om å planlegge bryllupet og dere ønsker kun et «lite bryllup» (setter det i anførselstegn da jeg selv og mannen min kun inviterte 10 😂). Dette er din og partneren din sin dag, ikke din far. Det er synd om han velger å ikke komme, men jeg håper dere får en nydelig bryllupsdag uavhengig av hva han velger!

Jeg velger å tro at din mor har rett, at han vil komme på gli og kanskje svelge «stoltheten» sin. For om stoltheten er viktigere enn sin egen datters bryllupsdag, bør han revurdere prioriteringene sine.

Håper dere til tross for din far, får det gøy med planlegging og gjennomføring av den store dagen ♥️

Anonymkode: 6b29b...8b3

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her igjen
Takker for svarene deres! ❤️
 

Andro skrev (29 minutter siden):

Jeg ville bare ha ignorert den trassige gubben, og markert at jeg var voksen - ved å gjøre slik som jeg ønsker det selv. Blir han hjemme så er det helt greit.

Ja, det skal jeg gjøre. Jeg er veldig opp og ned med om jeg vil ha han der eller ikke nå, har så mange forskjellige følelser på en gang, så det går litt i surr for meg, men jeg føler veldig sterkt ved at hvis han virkelig ikke vil, så er det ikke tvang. Vær så god å bli hjemme, hvis han skal være sånn. 

BobbySocks skrev (27 minutter siden):

Da hadd jeg sagt: kos deg hjemme.

Ja! Enig, 

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hva jeg, personlig, ville ha gjort? Jeg ville ha sagt «oki». Og så ville jeg ikke ha invitert han. Det vet min far, fordi han oppdro meg til å ha bein i nesa. Derfor ville det ikke falt han inn å si noe slikt.

Sett deg som mål, ts, å være en person som sier «ok» når noen forsøker dytte grensene dine. Ikke argumenter, ikke diskuter, ikke gi etter. Ikke gi en årsak, ikke beklag deg. Ikke vis følelser. Ikke engasjer deg. Ikke utlever deg. Si «ok» og fortsett med de folka som betyr noe her i livet - de som ikke dytter grensene dine. Og så ville jeg ha klappet meg på skulderen for at jeg slapp ha slike folk i livet mere. 

Anonymkode: ec7b2...ae8

Jeg skal prøve på det. Vet at jeg må være sterkere, selv om er vanskelig, men det er jo det beste. 

Honey Dew skrev (23 minutter siden):

Det blir jo hans tap når han ikke vil stille i bryllupet deres. Han kan ikke kreve å få fjerten venner til å komme i bryllupet. Det er ditt og din kommende mann sitt bryllup og det er dere som bestemmer. Det får han finne seg i.

Vil han være så barnslig, får han bare være så barnslig.

Det er helt riktig, det du sier! 

Anonymkode: 930cd...7d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her
Takker for svar! 

Sharpa VinterBerg skrev (25 minutter siden):

Trist at din far ødelegger gleden i å planlegge bryllup. Dette med omdømme er vanskelig, men han burde se at oppførselen hans ikke gjør underverker for nettopp omdømmet. Håper han tar til fornuft.

Ja, det håper virkelig jeg også...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Og hva sier din tilkommende ektemann? Han har vel og noe han skulle sagt. 30-40 fremmede innvandret fra et fjernt land i sitt eget bryllup er vel neppe det han hadde sett for seg under planleggingen. 

Anonymkode: 5680e...1be

Han er enig med meg, i at dette bare er tull og barnslig oppførsel. Han har riktignok ikke et problem med de, fordi de er utenlandske, hvis det var det du tenkte på. Problemet er at vi ikke kjenner de. De kunne like gjerne vært fra Mars, det hadde ikke gjort noen forskjell. 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg synes du håndterte det veldig bra! Dere er to om å planlegge bryllupet og dere ønsker kun et «lite bryllup» (setter det i anførselstegn da jeg selv og mannen min kun inviterte 10 😂). Dette er din og partneren din sin dag, ikke din far. Det er synd om han velger å ikke komme, men jeg håper dere får en nydelig bryllupsdag uavhengig av hva han velger!

Jeg velger å tro at din mor har rett, at han vil komme på gli og kanskje svelge «stoltheten» sin. For om stoltheten er viktigere enn sin egen datters bryllupsdag, bør han revurdere prioriteringene sine.

Håper dere til tross for din far, får det gøy med planlegging og gjennomføring av den store dagen ♥️

Anonymkode: 6b29b...8b3

Hehe, ja 30 stk ble faktisk litt mer enn jeg forventet også. Men ingenting er satt i spiker enda. Så vi får se hvordan det blir. Synes personlig at små bryllup er de koseligste. 
Vi får nå se om han endrer mening, han er jo "sta som et esel".
Tusen takk for fine ord ❤️

Anonymkode: 930cd...7d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vennepar av meg hadde samme problem. De ønsket seg et lite, "norskt" bryllup mens foreldrene presset på for et tradisjonsnryllup. Det de endte opp med å gjøre var å ha et lite byllup med de aller nærmeste, i norsk stil. Og uken etter hadde de en stor hagefest der alle fjerne gjester fikk komme, og hvor det var tradisjonell dans og mat. Brudeparet betalte selv for det norske bryllupet, mens foreldren betalte for hageselskapet. Alle ble fornøyde.

Anonymkode: cbc1a...6ad

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Og hva sier din tilkommende ektemann? Han har vel og noe han skulle sagt. 30-40 fremmede innvandret fra et fjernt land i sitt eget bryllup er vel neppe det han hadde sett for seg under planleggingen. 

Anonymkode: 5680e...1be

Akkurat det samme tenkte jeg -

Er den kommende ektemannen din norsk, med norske tanter og venner ----hva med ham og hans familie, skal de fortrenges opp i et hjørne av din far og hans utenlandske venner? 

(Hvem skal betale for reisen og oppholdet til hele den gjengen der?)

Anonymkode: 41880...df3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Freyja skrev (1 time siden):

Om han skal være så barnslig, så får han holde seg hjemme. Det er ditt bryllup ikke hans.

Tror ikke det handler om å "være barnslig", men heller om at den kulturen han har med seg og kommer fra er så dypt inn i sjela hans at han faktisk ikke greier å la være.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badebuksa2.0 skrev (Akkurat nå):

Tror ikke det handler om å "være barnslig", men heller om at den kulturen han har med seg og kommer fra er så dypt inn i sjela hans at han faktisk ikke greier å la være.

Ts her
Stemmer det du sier om kulturen. Den ligger nok veldig dypt inne, og det er ikke lett for han å la den gå dessverre.
Men han har også en ganske barnslig reaksjon når han ikke får viljen si. Han blir sutrete og sint, og stormer ut av rommet midt i samtalen. Så slutter han helt å svare meg og later som om jeg ikke er der. 
 

Anonymkode: 930cd...7d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her
Stemmer det du sier om kulturen. Den ligger nok veldig dypt inne, og det er ikke lett for han å la den gå dessverre.
Men han har også en ganske barnslig reaksjon når han ikke får viljen si. Han blir sutrete og sint, og stormer ut av rommet midt i samtalen. Så slutter han helt å svare meg og later som om jeg ikke er der. 
 

Anonymkode: 930cd...7d7

Det er nok fordi han føler han mister kontrollen, og det går så utrolig hardt imot hele ham at han ikke vet hvordan han skal reagere, så da må han forlate situasjonen? 

Jeg hadde sagt at ok, du kan få ta med gjestene dine, men da betaler du 100% for dem. All mat og drikke, alt. Og betaler halvparten av leia på huset eller hvor dere skal ha det. Sorry, skriver samtidig som jeg får masse spørsmål av folk haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Akkurat det samme tenkte jeg -

Er den kommende ektemannen din norsk, med norske tanter og venner ----hva med ham og hans familie, skal de fortrenges opp i et hjørne av din far og hans utenlandske venner? 

(Hvem skal betale for reisen og oppholdet til hele den gjengen der?)

Anonymkode: 41880...df3

Ts her
De blir ikke invitert, så det er egentlig ikke et tema, men kan svare deg likevel.
Vennene til min far er utlendinger ja, men de bor i Norge. Og om så jeg hadde invitert disse utenlandske vennene, så er ikke etnisiteten deres noe jeg synes man skal ha en mening om. Det er ikke hva dette innlegget handler om, om de er norske eller ei. Det handler om at vi ikke kjenner disse menneskene. 

Vi prøver å ta hensyn til gjestene (min svigerfamilie inkludert), selvfølgelig, men tenker at når det er snakk om et bryllup, og det er ting man ikke er helt fornøyd med, så må man faktisk klare å holde seg litt i skinnet. Det er snakk om èn dag, og det er ikke gjestenes dag, det er brudeparet sin dag. 

Som sagt så blir jo ikke disse folkene invitert uansett, så akkurat det scenarioet der blir ikke noe problem. 

Anonymkode: 930cd...7d7

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badebuksa2.0 skrev (7 minutter siden):

Det er nok fordi han føler han mister kontrollen, og det går så utrolig hardt imot hele ham at han ikke vet hvordan han skal reagere, så da må han forlate situasjonen? 

Jeg hadde sagt at ok, du kan få ta med gjestene dine, men da betaler du 100% for dem. All mat og drikke, alt. Og betaler halvparten av leia på huset eller hvor dere skal ha det. Sorry, skriver samtidig som jeg får masse spørsmål av folk haha

Ts her
Du har nok rett i det med oppførselen hans ja. Men jeg kommer ikke til å invitere disse vennene hans, uansett. Synes det er en ekkel ting av han å forlange fra oss, med tanke på at det da skal være masse mennesker der som jeg ikke engang kjenner. Vi vil jo som sagt ha et lite og intimt bryllup med våres nærmeste. 
Hehe, det går fint, skjønner hva du mener. 

Anonymkode: 930cd...7d7

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):


Men han har også en ganske barnslig reaksjon når han ikke får viljen si. Han blir sutrete og sint, og stormer ut av rommet midt i samtalen. Så slutter han helt å svare meg og later som om jeg ikke er der. 
 

Anonymkode: 930cd...7d7

Hvis din far mener det er greit å alltid skulle få viljen sin, så får han ta konsekvensene av det.

Du er datteren hans, og kan oppføre deg helt likt.

Du skal få DIN vilje. Det er DITT bryllup. Han har ikke stemmerett overhodet.

Det er bare å lære han en gang for alle, at å diskutere med egen datter ikke fører noen sted.

Sier han at han ikke kommer, så sier du neivel, da gidder jeg ikke sende invitasjon heller.

Anonymkode: 85951...d69

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her
Du har nok rett i det med oppførselen hans ja. Men jeg kommer ikke til å invitere disse vennene hans, uansett. Synes det er en ekkel ting av han å forlange fra oss, med tanke på at det da skal være masse mennesker der som jeg ikke engang kjenner. Vi vil jo som sagt ha et lite og intimt bryllup med våres nærmeste. 
Hehe, det går fint, skjønner hva du mener. 

Anonymkode: 930cd...7d7

Ser den. Da er alternativet at han ikke kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmelise skrev (1 time siden):

Interessant at han ikke syntes det er megaflaut at han velger å utebli fra bryllupet ditt og hvordan det kommer til å se ut.
Er det lenge til dere skal gifte dere? Det er jo fullt mulig han kommer litt på gli og ser at han taper langt større ansikt på å være sta.

Han tror nok at ts gir seg og at han ikke må gjøre alvor av trusselen. Kan nok hende han skifter mening når han må innse at det blir som ts vil og ser at det vil være flauere om han ikke kommer,

Anonymkode: 9a61c...ebe

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må sette grenser når man blir voksen, for hva blir det neste om man gir etter angående bryllupet. Da skal han sikkert bestemme angående hus og hjem, barneoppdragelse osv i all fremtid. Nå finner du i hvert fall ut om han faktisk setter vennene sine høyere enn datteren når det kommer til stykket. 

Anonymkode: aea99...60c

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

La ham sitte hjemme og sture og lev livet ditt! 

Merkelig at han ikke skjønner at det ser mye rarere ut utenfra hvis han nekter å komme i bryllupet. Det er han som kan angre seg etterpå 😉

Anonymkode: d3c06...7b6

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man må sette grenser når man blir voksen, for hva blir det neste om man gir etter angående bryllupet. Da skal han sikkert bestemme angående hus og hjem, barneoppdragelse osv i all fremtid. Nå finner du i hvert fall ut om han faktisk setter vennene sine høyere enn datteren når det kommer til stykket. 

Anonymkode: aea99...60c

👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: d3c06...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gift, og her er litt av det jeg bare skjærte igjennom på.

Vi bestemte gjestelisten selv, og jeg stod på mitt på mye. F.eks hadde særlig en onkel av meg oppført seg veldig dårlig mot meg i tidligere større sammenkomster. Godt helt inn for å drite meg ut. Jeg har vært igjennom mye mobbing og hadde flyttet langt bort, og hadde nytt nettverk, og jeg ville ikke at han skulle bruke dagen min på sånt, så da ble hverken han eller de andre onkler/tanter på den siden invitert. Min mormor var likedan, og ble ikke invitert. Dette ble ikke godt mottatt, men jeg stod på mitt. Min biologiske far hadde jeg (og har ikke nå heller) kontakt med, så var selvsagt for meg å ikke invitere ham. Siden min mor hadde vært tett på i oppveksten hadde hun hatt en drøm om å følge meg opp. Jeg har alltid ønsket og gå opp alene, og i tillegg var hun ganske så ufyselig ifht bryllupet, så hun ble faktisk blokkert en hel uke før bryllupet. Hun er opptatt av fasade, så jeg visste at talen ville bli grei, så hun fikk tale. 
Svigers og i sær svigermor kunne ikke leve en kveld omtrent uten alkohol. Hun tilbydde seg og kjøpte alkohol til hele bryllupet. Vi drakk ikke, og ønsket et alkoholfritt bryllup, samt plassen vi leide var det heller ikke lov med alkohol. Det var mange runder på det der. Min nå eksmann hadde en kompis som også kunne lage drøye taler, han fikk komme, men med klar beskjed om ingen taler, og toastmaster var informert. Det var andre også som hadde meninger om gjestelisten. Det var garantert noe mer her, som nå er glemt, men poenget er vel mer den at: det er deres dag, stå på krava! 
 

En venninne hadde hatt en stefar som hadde vært tett på henne store deler av livet. Biologisk far nektet å komme så lenge stefar var invitert. Biologisk far kom ikke, men stefar var på plass, som han ellers har vært i livet hennes 🤍

Om din far ikke er med å betaler så har han ikke noe han skulle ha sagt. Det er også snakk om og omtrent doble bryllupet deres, med en haug med folk dere ikke kjenner. Hadde dere hatt 3-400 gjester så er jo ikke 30-40 mer så mye, selv om det er nok, men jeg tipper som du skriver at det blir minst 30-40, og det lett kan utvikle seg. Det kan vel umulig se bra ut fasademessig og ikke være i sin datters bryllup?? Jeg hadde nok passet på å betalt selv på alt, og da kunne holde ham helt borte, så får han velge selv hva han vil gjøre. Bare pass på at han ikke inviterer og dere står der med dobbelt så stort bryllup 😬🫣

Anonymkode: e402a...151

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du har svart ham fint og ordentlig. Dere har tenkt et lite bryllup, har allerede kommet til 30 gjester og syns det er nok. Så vil han minst DOBLE antallet? Hvem f..  har 30-40 nære venner!? Da er det jo ikke venner, mer blanding av nære venner+bekjente+ kollegaer? Han får heller stelle til storfest neste gang han feirer rundt år på bursdagen og invitere alle disse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...