Wolfmoon Skrevet 24. april 2023 #21 Del Skrevet 24. april 2023 Jeg likte de to første episodene. Og for min del kjenner jeg meg veldig mye mer igjen i Else enn i Ronny, sikkert fordi det jeg sliter med, ligner veldig på sånn Else beskriver at hun føler det. Det er rett og slett tungt å være overvektig. Jeg har ikke så mye imot kroppen min i seg selv, men det er så kjipt når alt er et slit hele tiden. Og jeg kan heller ikke fordra å lage mat Og hun er jo også kontakt med en psykolog i serien, spørsmålet er om vi ser mer av de delene som handler om å bearbeide følelser, ikke bare wellness coachen og burlesken. 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sign Skrevet 24. april 2023 #22 Del Skrevet 24. april 2023 Jeg ble positivt overrasket over serien, har sett de to første episodene. Har fått mer og mer sansen for Else de siste årene, hun kan være mye tøys og tull, men hun evner å være alvorlig når det trengs. Og hun nærmer seg temaene på på en ydmyk og veldig fin måte. En av grunnene til at jeg likte serien er at jeg virkelig kan relatere meg til problemstillingen. Det var som om Else beskrev meg, mine tanker, mine utfordringer. Jeg har vært overvektig hele mitt voksne liv. Jeg har variert med +/- 40 kilo; ned og så opp igjen. Jeg veier 10 kg mindre enn Else, men har vært godt over 100 kg. Kjenner meg så utrolig godt igjen det med å starte dagen med de beste intensjoner før det rakner fullstendig på kvelden. Det med å spise annerledes når man spiser med andre i forhold til hvordan man spiser når man er alene. Forakten man føler når man har spist så mye at man er fysisk dårlig. Jeg er imponert over måten både Else og den fantastiske gjengen hun har med blottlegger seg fullstendig for hele Norge. Det er utrolig å vise den sårbarheten de viser, jeg satt faktisk med tårer i øynene. Jeg forsøker nå å endre måten jeg spiser på - inspirert av serien. Det skremte meg når det gjelder alle sykdommene man risikerer å utsette seg for ved å være overvektig. Jeg er arvelig disponert for både hjerteproblemer og diabetes, og det er er viktig grunn til at jeg burde gå ned i vekt. Jeg håper å bruke serien som hjelpemiddel på den reisen. 31 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 24. april 2023 #23 Del Skrevet 24. april 2023 Centimeteren skrev (På 22.4.2023 den 11.10): Helsekost? Er det autokorrekt, eller gjør du bevist narr av henne fordi hun er stor? Bruk Else Kåss du. Programmet heter faktisk det, og det er et ordspill Else selv har kommet på! 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blinkie Skrevet 24. april 2023 #24 Del Skrevet 24. april 2023 (endret) Jeg likte serien veldig godt. Else er en flott kvinne Så håper jeg så inderlig at bakeren får seg kjæreste, han er jo så snill og god Endret 25. april 2023 av Blinkie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenelarsen Skrevet 25. april 2023 #25 Del Skrevet 25. april 2023 Liker henne godt som person. Men har nok ikke noen troen på henne når det kommer til dette med vektnedgang, eller når det gjelder å få seg en mann. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chili bird Skrevet 25. april 2023 #26 Del Skrevet 25. april 2023 Lenelarsen skrev (2 timer siden): Liker henne godt som person. Men har nok ikke noen troen på henne når det kommer til dette med vektnedgang, eller når det gjelder å få seg en mann. Hvorfor ikke? Flott, sympatisk og oppegående dame. Er heller ikke spesielt begeistret for den (kliniske?) ernæringsfysiologen Sundfør. Hun er mye brukt og figurerer stadig i media. Har garantert solid kompetanse, men hun fremstår hakket eplekjekk i mine øyne. 23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 25. april 2023 #27 Del Skrevet 25. april 2023 Denne serien liker jeg. Jeg husker at hun hadde noe slankegreier for en del år siden som hun også refererer til, og når vi får se de bildene av henne på den tiden så var hun jo veldig søt. Du kan se at øynene hennes lyser opp på bildene og at det er en bedre vekt for henne. Jeg holder selv på å gå nedi vekt om dagen så denne serien blir motivasjon. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JamesBlond Skrevet 25. april 2023 #28 Del Skrevet 25. april 2023 Grüner skrev (18 timer siden): Programmet heter faktisk det, og det er et ordspill Else selv har kommet på! Jepp- syntes navnet var brilliant! 👌 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 25. april 2023 #29 Del Skrevet 25. april 2023 Fin motvekt til 16 ukers helvete hvor det bare dreier seg om å spise minst mulig og trene mest mulig 🥺 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 25. april 2023 #30 Del Skrevet 25. april 2023 Likte tipset med fjordland! Det er sunn nok mat, begrensede mengder og enkelt å lage. Tipper det kan hjelpe de som tenker at det må være hjemmelaget, mest mulig rent og alt det der! 24 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 25. april 2023 #31 Del Skrevet 25. april 2023 Amber skrev (På 23.4.2023 den 22.37): Nettopp! Hjelper ikke å gi henne en matplan når hun trøstespiser slik som det der. Ta tak i problemet isteden for å pisse i buksa sier nå jeg. Er ikke det poenget med serien? Har ikke sett det enda, men kjenner jeg blir skuffa om det er dette som er fokuset- ikke den underliggende årsaken.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 25. april 2023 #32 Del Skrevet 25. april 2023 rosemarin skrev (31 minutter siden): Er ikke det poenget med serien? Har ikke sett det enda, men kjenner jeg blir skuffa om det er dette som er fokuset- ikke den underliggende årsaken.. Foreløpig er det ikke tatt tak i akkurat det, håper det blir mer fokus på det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 25. april 2023 #33 Del Skrevet 25. april 2023 Nikea skrev (20 minutter siden): Foreløpig er det ikke tatt tak i akkurat det, håper det blir mer fokus på det. Teit- faller ikke hele konseptet sammen da? Da blir det jo et rent slankeprogram Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 25. april 2023 #34 Del Skrevet 25. april 2023 rosemarin skrev (1 minutt siden): Teit- faller ikke hele konseptet sammen da? Da blir det jo et rent slankeprogram Det er veldig fint likevel, fordi det er vinklet på en litt mer gjenkjennelig måte enn typiske slankeprogram. Synes ofte slankeprogram på TV er så voldsomme, der de går så hardt ut med kosthold og trening at det er umulig å opprettholde det etter at programmet er over. Synes det virker mer som et fokus på endringer som er mulige å stå i, hvis du skjønner? Som med Fjordland i stedet for ambisiøse hjemmelagde måltider, og veldig lavterskel mosjon. Hun snakket vel med en psykolog som sa at selv om hun trøstespiste så hadde hun ikke en spiseforstyrrelse. Mulig de kommer til å se litt mer på det etter hvert, håper de i hvert fall vier en episode eller to til det. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 25. april 2023 #35 Del Skrevet 25. april 2023 Centimeteren skrev (På 22.4.2023 den 11.10): Helsekost? Er det autokorrekt, eller gjør du bevist narr av henne fordi hun er stor? Bruk Else Kåss du. Ehh.. hallo Det er navnet på tv-serien 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 25. april 2023 #36 Del Skrevet 25. april 2023 32 minutter siden, Nikea said: Foreløpig er det ikke tatt tak i akkurat det, håper det blir mer fokus på det. Hun pratet jo om trøstespising. Både i monolog og med legen hvis jeg ikke husker feil. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 25. april 2023 #37 Del Skrevet 25. april 2023 000VF000 skrev (1 minutt siden): Hun pratet jo om trøstespising. Både i monolog og med legen hvis jeg ikke husker feil. Ja, men det er vel foreløpig bare nevnt? Ikke noe de har sett nærmere på og anbefalt bearbeidet for eksempel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 25. april 2023 #38 Del Skrevet 25. april 2023 Chili bird skrev (3 timer siden): Hvorfor ikke? Flott, sympatisk og oppegående dame. Er heller ikke spesielt begeistret for den (kliniske?) ernæringsfysiologen Sundfør. Hun er mye brukt og figurerer stadig i media. Har garantert solid kompetanse, men hun fremstår hakket eplekjekk i mine øyne. Jeg er ikke særlig begeistret for henne selv. Og at hun mener Fjordland skal spises til middag hver dag, altså - Fjordland er ultra-prosessert mat med mye sukker og tilsetningsstoffer, selv om det er små porsjoner. De små porsjonene inneholder en god del mer kalorier enn hvis man hadde lagd det selv. Hadde syntes det hadde vært tøft hvis de hadde invitert med en annen ernæringsfysiolog. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 25. april 2023 #39 Del Skrevet 25. april 2023 000VF000 skrev (1 minutt siden): Hun pratet jo om trøstespising. Både i monolog og med legen hvis jeg ikke husker feil. Men løsningen på trøstespising er vel ikke strikte matplaner og slanking, det klarer man å opprettholde i beste fall en liten stund og man trenger hjelp til å håndtere følelsene på andre måter. Det er jo litt av cluet for mange som er overvektige og derfor det ikke funker med bare slanking og mas om kosthold og trening. men jeg skal se programmet før jeg uttaler meg mer. Måtte bare svare på kommentaren 🙃 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 25. april 2023 #40 Del Skrevet 25. april 2023 (endret) Diamant20 skrev (3 timer siden): Likte tipset med fjordland! Det er sunn nok mat, begrensede mengder og enkelt å lage. Tipper det kan hjelpe de som tenker at det må være hjemmelaget, mest mulig rent og alt det der! Fjordland er jo ultra-prosessert med en del tilsetningsstoffer rosemarin skrev (1 time siden): Er ikke det poenget med serien? Har ikke sett det enda, men kjenner jeg blir skuffa om det er dette som er fokuset- ikke den underliggende årsaken.. Nå snakket jo Else med han fedme-eksperten og de kom frem til at hun har ikke en overspisinglidelse. Hadde hun hatt det hadde hun blitt henvist til en psykiater istedenfor, for ellers hadde ikke «planen» fungert. Endret 25. april 2023 av kraftwerk 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå