Gå til innhold

Om bevere og mye annet som ikke har med bevere å gjøre


Ford3000

Anbefalte innlegg

Tittelen... jeg vet ikke. Forsøkte å finne en gøyal tittel, noe som sier litt hvem jeg er, ikke bare på Kvinneguiden, men også i virkeligheten. Så slo det meg, at jeg er jo anonym. Bare en liten dråpe i havet av KG-ere, og de få som "kjenner" meg vitser om bevere og traktor. Har lagt opp til det selv. Noe som er greit nok. Da får det bli den tittelen her. Tanken er en dagbok, men tviler for at det blir noe daglig dagbok. Mer som en... nå og da-bok? Jeg har alltid likt å skrive, og noen ganger blir det litt mye. Her er det jeg som bestemmer, akkurat i denne tråden, så får det være opp til hver enkelt om de vil lese og potensielt respondere på det jeg skriver. Håper i alle fall at folk ikke gir meg hat. Folk må slutte å hate, tenker jeg.

Om noen uker er vi i nytt hus. Eller, huset er gammelt, men nytt for oss. Det må pusses litt opp, få rett type kjærlighet. Selgeren har vel elsket huset sitt, men hen har gjort noen rare løsninger og ene rommet får en til å tro at hen må ha vært på en syretripp når det kommer til valg av tapet. Dog ingenting som ikke lar seg løse med god grunning og fin farge på veggen. Det er skummelt, å gå fra å leie til plutselig eie, men det er vi klar for. Jeg og mannen. Vi vil ha plass og muligheter til å gjøre ting som vi vil. Det er også skummelt, for jeg er mye syk, akkurat nå jobber jeg ikke, har ikke gjort det på en stund, og gruer meg til hele prossessen med å flytte. Sist jeg flyttet var da vi flyttet sammen, da var jeg frisk. Pakket ned huset jeg leide i på bare to uker og flytting og vasking gikk raskt. Vi har satt opp sikkerhetsmargin, leier leiligheten vi bor i bittelitt ekstra, i tilfelle jeg blir dårligere og han må gjøre mest. Pakkingen går tregt. Begynner å stresse litt. Stress hjelper ikke på helsa. Får bare håpe flest mulig av de vennene som har sagt de kunne hjelpe under flyttingen, faktisk stiller opp. Å ikke ta sorgene på forskudd er noe jeg må prøve å bli flinkere til.

Har vært litt treg med å finne et forsikringsselskap med god pris. Tips mottas med takk. Tenkte å samle mest mulig på ett sted. Ofte gis det samlerabatt. Det er så mange småting også man må fikse. Som man glemmer litt av. Før jeg møtte mannen, flyttet jeg mye, hadde ting på stell når det kom til flytting, visste hva jeg skulle gjøre. Nå har jeg glemt ting. Hva og potensielt når man bør gjøre ting. Si opp ting, skaffe ting. Han har ikke flyttet så mye, men vi finner vel ut av det. Det blir i alle fall rart, og godt, å komme i et hus man eier.

Litt av et første innlegg dere. Det sies at folk for tiden sliter med å lese lange tekster. Ikke det at denne teksten er sykt lang, men... Har du kommet helt hit, er du jammen god. Godt jobba. Ha en fin dag ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cassidy Tvillingene gratulerer deg kjempemasse med dagbok her på KG, vi gleder oss masse lit å se hva du skriver her inne vår gode venn @Ford3000❤️❤️🧡🧡💛💛💚💚💙💙💜💜🤎🤎🖤🖤🤍🤍💗💗

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

smurfebuss skrev (20 timer siden):

Hei på deg! Jeg har beverdam i nabolaget! 😁

Så herlig! Håper jeg! Har sett at bevere kan gjøre litt skader rundt seg, men de er jo sykt fascinerende å se på da :D 

Ciaran og Ciara skrev (14 timer siden):

Cassidy Tvillingene gratulerer deg kjempemasse med dagbok her på KG, vi gleder oss masse lit å se hva du skriver her inne vår gode venn @Ford3000❤️❤️🧡🧡💛💛💚💚💙💙💜💜🤎🤎🖤🖤🤍🤍💗💗

Takk for det tvillinger ❤️🥰 Får håpe jeg klarer å holde dette gående fremover, og at noen syns det er litt interessant. Koselig dere heier på meg, mine venner :D❤️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt fra i går: Min mann trodde ikke helt på meg etter at jeg hadde meldt med selgeren denne uka. Endte opp med at jeg ba han ringe selgeren av huset, og jeg hadde ikke misforstått selgeren. Det er en enslig person som har mye greier hen skal selge unna av ting. Personen skulle ta med seg minst mulig og starte et nytt liv en helt annen plass. Kun selgeren og kjæledyret sitt. Jeg småhumret da mannen gang på gang måtte si at vi har det meste selv og vi har mye greier. Personen har fått solgt mange store ting, men har alt fra kopper, kjeler, madrasser til gressklipper og utemøbler. Jeg har litt lyst å starte på nytt selv. Ikke for det, er ting veldig fine, slik som utemøbler, hvorfor ikke, men vi har masse greier selv. Å overta andres rot og i tillegg måtte betale for det, jeg vet ikke...  Det går seg vel til. Det var uansett gøy at jeg hadde rett, jeg misforstod ikke selgeren. Mannen må nok bare lære seg å stole helt på meg.

Formen er slitsom for tiden. Kjedelig når den ikke spiller på lag, særlig når man har viktige ting man må gjøre. Som å pakke. Jeg blir nok å nevne den frustrasjonen flere ganger kjenner jeg meg selv rett. Kjenner også på at det blir litt rart å flytte. Vi får en mye mindre stue, men til gjengjeld ingen som bor under oss og hører på når man synger og støvsuger. Prøver å fokusere på alt det positive. Jeg som ikke er sånn superpositiv heller. Fin øvelse. Får slå av laptopen og sette igang med noe fornuftig.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford3000 skrev (2 timer siden):

Så herlig! Håper jeg! Har sett at bevere kan gjøre litt skader rundt seg, men de er jo sykt fascinerende å se på da :D 

Takk for det tvillinger ❤️🥰 Får håpe jeg klarer å holde dette gående fremover, og at noen syns det er litt interessant. Koselig dere heier på meg, mine venner :D❤️

Cassidy Tvillingene heier alltid på våre venner, for det synes vi at er viktig.❤️❤️🧡🧡💛💛💚💚💙💙💜💜🤎🤎🖤🖤🤍🤍💗💗

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ciaran og Ciara skrev (13 minutter siden):

Cassidy Tvillingene heier alltid på våre venner, for det synes vi at er viktig.❤️❤️🧡🧡💛💛💚💚💙💙💜💜🤎🤎🖤🖤🤍🤍💗💗

Det er viktig med gode venner :D Takk! ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford3000 skrev (Akkurat nå):

Det er viktig med gode venner :D Takk! ❤️

Cassidy Tvillingene synes at du også er en god venn, og vi synes at du er skikkelig kul og snill.🥰🥰

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ciaran og Ciara skrev (3 minutter siden):

Cassidy Tvillingene synes at du også er en god venn, og vi synes at du er skikkelig kul og snill.🥰🥰

Takk for det 🥰 De snilleste på forumet er nå dere, har ikke sett noen som er så støttende og greie på lenge :D Ordentlige forbilder! :D 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford3000 skrev (1 minutt siden):

Takk for det 🥰 De snilleste på forumet er nå dere, har ikke sett noen som er så støttende og greie på lenge :D Ordentlige forbilder! :D 

Hjertelig Tusen Takk, Cassidy Tvillingene blir skikkelig varme i hjertene våre av å høre sånne fine og gode ord.♥️♥️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ciaran og Ciara skrev (1 minutt siden):

Hjertelig Tusen Takk, Cassidy Tvillingene blir skikkelig varme i hjertene våre av å høre sånne fine og gode ord.♥️♥️

Tenker dere må jo også få høre at dere er fine folk ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (15 minutter siden):

Dette var en fin dagbok @Ford3000 🙂🙂

Takk for det! Du er velkommen når som helst innom for å lese og respondere på alt det rare jeg måtte skrive :D🥰

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ford3000 skrev (17 minutter siden):

Takk for det! Du er velkommen når som helst innom for å lese og respondere på alt det rare jeg måtte skrive :D🥰

Tusen takk @Ford3000 ja syns ikke det var så mye rart da den så virkelig koselig ut 🙂 tvillingene er også her så 🥰😀

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Tusen takk @Ford3000 ja syns ikke det var så mye rart da den så virkelig koselig ut 🙂 tvillingene er også her så 🥰😀

Med bare to innlegg sånn, så er det vel ikke rukket å bli rart enda :D Ja, de er her og det er veldig koselig! 🥰 Trivelig at dere alle stikker innom her :D 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa men det blir nok flere innlegg ja disse tvillingene  er veldig koselige men nå ligger de og sover da ☹️ de var på fjelltur idag så ble slitne  jadda vi skal stikke innom 😃😃

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maskinfører skrev (5 minutter siden):

Joa men det blir nok flere innlegg ja disse tvillingene  er veldig koselige men nå ligger de og sover da ☹️ de var på fjelltur idag så ble slitne  jadda vi skal stikke innom 😃😃

Skjønner de må sove litt når de har gått på fjelltur. Kanskje @Ciaran og Ciara skriver om fjellturen sin i dagboka si? Det er en stund siden det ble skrevet der ser jeg :) 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford3000 skrev (15 minutter siden):

Skjønner de må sove litt når de har gått på fjelltur. Kanskje @Ciaran og Ciara skriver om fjellturen sin i dagboka si? Det er en stund siden det ble skrevet der ser jeg :) 

Ja de må jo sove etter en sånn tur  🙂 håper @Ciaran og Ciara skriver om fjellturen jeg også 🙂🙂 ja de skriver nok ikke hver dag 😀

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford3000 skrev (4 timer siden):

Tenker dere må jo også få høre at dere er fine folk ❤️

Cassidy Tvillingene blir veldig rørte, vi synes også at du er en veldig fin person.❤️❤️🧡🧡💛💛💚💚💙💙💜💜🤎🤎🖤🖤🤍🤍💗💗

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig helgemorgen består av at jeg er lys våken, ganske tidlig, mens mannen snorker og kan sove ganske lenge. Syns det er litt koselig å høre han puste og snorke litt, så ender opp med å ligge i senga lenge selv. Scroller på telefonen, ser en video eller tre. Han våkner sjeldent av det, for har ikke mye lyd på. Det er rart at selv om jeg er supersliten når jeg legger meg, så får jeg ikke til å sove noe lengre. Virker som at jo mer sliten jeg er, jo vanskeligere er det å slappe av, sove. Det ble en lang og slitsom dag i går, selv om det jeg gjorde ikke skulle gjort meg så sliten. Endte opp med at kroppen ble helt i ulage i går, og mannen vil vi skal på besøk i dag, til en av våre nye naboer. Vi kjenner såklart vedkommende fra før av, men tror faktisk at det blir hjemmedag, forsøke å hente seg inn selv om jeg vet det ikke funker helt sånn heller for min del. I morgen skal vi opp tidlig siden vi skal i en barnedåp. Det gleder jeg meg til, men må forsøke å samle krefter til det. Regner med at begynnelsen av neste uke blir ganske kjip siden kroppen responderer dårlig på flere dager med intense opplegg. Savner tiden da det å bare gjøre vanlige ting ikke ble så intenst og utmattende. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...