Gå til innhold

Hva er den siste boken du har lest?


nostalgia

Anbefalte innlegg

"The Mermaid Chair" av Sue Monk Kidd

En flott bok. Var redd jeg hadde for store forhåpninger til denne pga. Kidd's fantastiske første roman: "The Secret Life of Bees". Men, det var ingenting å bekymre seg for. Hun leverer så det suser!

*Anbefaler*

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynner å bli en stund siden jeg leste en bok nå... Sommer må det ha vært. Da leste jeg en bok av Anne Holt som jeg ikke husker navnet på i farten. Det var ikke en Hanne Willhelmsen bok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The Mermaid Chair" av Sue Monk Kidd

En flott bok. Var redd jeg hadde for store forhåpninger til denne pga. Kidd's fantastiske første roman: "The Secret Life of Bees". Men, det var ingenting å bekymre seg for. Hun leverer så det suser!

*Anbefaler*

;)

*noterer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Jonathan Strange & herr Norell" av Susanna Clarke. En av de mest merkelige bøkene jeg har lest. Den var til gjengjeld like fantastisk bra som den var merkelig. Anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste boka jeg leste var "Ingen var vitne" av Elizabeth George. Veldig bra bok - spennende og sørgelig. Nå leser jeg "Den digitale festning" av Dan Brown. Etter det ligger "Svarte sekunder" av Karin Fossum og venter på nattbordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jonathan Strange & herr Norell" av Susanna Clarke. En av de mest merkelige bøkene jeg har lest. Den var til gjengjeld like fantastisk bra som den var merkelig. Anbefales på det sterkeste.

oooh... jeg elsker merkelige bøker! *skriver ned på skal-kjøpe listen min*

Takk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nostalgia! Tror vi har ganske lik litteratursmak og jeg må bare foreslå en bok til deg: Vindens skygge av Zafon! (Vet ikke om du har lest den, har ikke fått lest alt nedover i tråden her) Den er så fin!! En ordentlig fortelling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nostalgia! Tror vi har ganske lik litteratursmak og jeg må bare foreslå en bok til deg: Vindens skygge av Zafon! (Vet ikke om du har lest den, har ikke fått lest alt nedover i tråden her) Den er så fin!! En ordentlig fortelling!

Hei Wendy! :)

Jeg har faktisk den på skal-kjøpe listen min! Og det kan du tro er en lang liste! :ler: Men, siden du anbefaler den så sterkt så skal jeg flytte den opp på listen! ;)

Takk for at du nevnte det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri mer fri er en sterk og gripende bok. Det er en oppfølger av en annen bok. HUsker ikke i farten hva den heter. Grusom historie,men veldig fengslende. Trist og fælt at noen kan oppleve noe sånt. Og hele familien blir jo innvolvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nostalgia! Tror vi har ganske lik litteratursmak og jeg må bare foreslå en bok til deg: Vindens skygge av Zafon!

Forresten... hvis du tror vi har ganske lik litteratursmak, så MÅ jeg bare få anbefale mine favoritter fra det siste året også! ;)

I Know This Much Is True ~ Wally Lamb

She's Come Undone ~ Wally Lamb

A Million Little Pieces ~ James Frey

White Oleander ~ Janet Fitch

Talk Before Sleep ~ Elizabeth Berg

Open House ~ Elizabeth Berg

My Sister's Keeper ~ Jodi Picoult

The Dogs of Babel ~ Carolyn Parkhurst

Og om du liker litt sær og eksentrisk amerikansk humor (slik som jeg gjør! ;)) så anbefaler jeg også:

Dress Your Family in Corduroy and Denim ~ David Sedaris

Me Talk Pretty One Day ~ David Sedaris

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nostalgia! Takk for tips! Liker litt sær humor ja, men disse er vel på engelsk? Jeg har et mål om å lese litt på engelsk så jeg tar med meg disse tipsene, men tror nok jeg da må bruke ordboka flittig. (Er best i Holmestrandengelsk). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest -eline-

Har desverre ikke tid til å lese så mye lenger, annet enn faglitteratur da... men innså da jeg kom hjem til Norge i jula at jeg måtte lese Berlinerpoplene, og den var jo ferdiglest i løpet av etpar dager! ...så får man se om det ikke blir tid til Eremittkrepsen i påska eller.no ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nostalgia! Takk for tips! Liker litt sær humor ja, men disse er vel på engelsk? Jeg har et mål om å lese litt på engelsk så jeg tar med meg disse tipsene, men tror nok jeg da må bruke ordboka flittig. (Er best i Holmestrandengelsk).  :)

Ja, alle disse bøkene er på engelsk. Men, jeg ser at noen av dem har kommet ut på norsk også. Så f. eks nettopp paperback-utgaven av "The Dogs of Babel" på mao.no (Og den boken er intet mindre enn knallbra!! i alle fall den engelske versjonen, oversettelsene kan man jo være både heldig og mindre heldig med) "The Secret Life of Bees" vet jeg også at har kommet på norsk... De andre er jeg ikke så sikker på! Men, det er gøy å lese engelsk... Litt rart først, men man venner seg fort til det, hvis du har litt erfaring med engelsk fra før. Hvis man føler seg veldig ustødig i engelsk blir det nok mer stress enn hygge. Selv synes jeg det er mye "lettere" å lese amerikansk engelsk enn britisk. Jeg leser begge, men må konsentrere meg mye mer når jeg leser britisk. :)

Holmestrandengelsk? :klø: :ler:

Endret av nostalgia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...