Gå til innhold

Hva er den siste boken du har lest?


nostalgia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Virvel

Leser Harry Potter og Halvblodsprinsen nå, men holder egentlig også på med En kort historie om nesten alt av Bill Bryson. Den er bra, men jeg blir visst aldri ferdig med den. Det er så uhorvelige mengder informasjon at jeg ikke orker å lese så mye om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mother Tongue av Bill Bryson, veldig morsom, og jeg lærte en del interessant også. Anbefales for språkinteresserte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med Halvblodsprinsen nå. Har lest nr.4 + 5 den siste uken. Har fått beskjed av gubben å "spare" litt, men det går jo ikke. Er helt hektet nå jeg :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mother Tongue av Bill Bryson, veldig morsom, og jeg lærte en del interessant også. Anbefales for språkinteresserte!

Høres spennende ut! *skrive opp på listen* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp lest Vindens skygge av Carlos Ruis Zafon (?) - veldig fengende, klarte ikke legge den fra meg! Nå leser jeg Hamsun Erobreren (biografi) og den er overraskende bra :) Neste blir Historien om Pi som jeg fikk til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste boken jeg leste var dobbeltutgave med de to første i "Mormor og de åtte ungene"... Før det leste jeg "Aldri mer fri" av Liza Marklund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydbok - Lilli Valentin

Sofabok - Deception point, Digital fortress og Engler og demoner av Dan Brown.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste akkurat "Naiv Super" av Erlend Loe.

Har lest så få bøker av nålevende norske forfattere, så jeg ble veldig positivt overrasket. Hadde en vag ide om at alle norske forfattere skriver om oppveksten på Oslo øst på 50-tallet eller på en eller annen gård, men her var det tydligvis en på min egen alder som skrev og det var morsomt å lese.

(Skjønner jo at bøker skrevet av forrige generasjon er populære da, det er jo innmari mange her i landet som selv vokste opp på 50-tallet og kan nikke gjenkennende).

Endret av Varja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det er vanskelig å svare på. Men er veldig begeistret for triologien til Gunnar Staalesen ("1900"-"1950"-"1999")

Men om det er det beste jeg har lest? Vet sannelig ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venninnen av Denise Rudberg.. jeg likte den veldig godt, er veldig glad i den "type" bøker som Denise Rudberg, marian Keyes osv skriver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste akkurat "Naiv Super" av Erlend Loe.

Har lest så få bøker av nålevende norske forfattere, så jeg ble veldig positivt overrasket. Hadde en vag ide om at alle norske forfattere skriver om oppveksten på Oslo øst på 50-tallet eller på en eller annen gård, men her var det tydligvis en på min egen alder som skrev og det var morsomt å lese.

(Skjønner jo at bøker skrevet av forrige generasjon er populære da, det er jo innmari mange her i landet som selv vokste opp på 50-tallet og kan nikke gjenkennende).

Åh, da må du lese "Doppler". Den er utrolig bra! Beste jeg har lest av Loe iallefall! Og jeg likte Naiv Super veldig godt! :) Det er kommet en oppfølger til den også, Volvo Lastwagner (eller noe sånt, ikke helt sikker på tittelen, men jeg gleder meg til den kommer i pocket! ;))

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den merkelige hendelsen med hunden den natten av Mark Haddon. Flott bok.

Den har jeg hatt liggende så lenge uten å lese den... kanskje jeg bør grave den frem igjen og få lest den? ;)

A.

Endret av nostalgia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den merkelige hendelsen med hunden den natten av Mark Haddon. Flott bok.

Ja, den er sprø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl

Nå holder jeg på med The Da Vinci Code. Er første gang jeg leser en roman på engelsk, så det går litt tregt :forvirret: . Før det leste jeg Jens Bjørneboes samlede essays.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...