Gå til innhold

Boligkjøp i blinde - Norge

Panna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Babyface skrev (24 minutter siden):

Noe sted jeg kan se de danske sesongene?

De har gått på lineær tv på TV3, så kanskje i et arkiv der om det finnes noe slikt.

Endret av Ms. Steele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett den første episoden. Synes huset ble fint. Også godt gjort å finne murhus i Norge. Og jeg likte at interiørdesigneren tenkte praktisk. Hun kjøpte ikke kremhvit sofa til en småbarnsfamilie og hun nevnte det med runde kanter på spisebordet, fornuftig. 

To ting jeg stusser på, det ene er at familien har allerede vært på tv før, da de kjøpte leiligheten. Er det pga bekjentskap eller var det veldig få søkere? Og en annen ting, at de kjøpte et hus med 3 soverom for en familie med snart 3 små barn. Begge barnerommene er også små og med skråtak, det er ikke plass til køyeseng. Og planen er at eldste flytter til kjellerstue som skal bli hans soverom. Men, familien på den størrelsen trenger jo en kjellerstue. Og, om 1-2 år, når babyen må ut av foreldrenes soverom, er han eldste kanskje fortsatt for liten til å bo i kjelleren når resten av familien er i 2 etasje? Så det virker som de blir nødt til å selge raskt igjen.  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset ble fint 

Panna skrev (På 13.4.2023 den 21.34):

Ser på første episode nå. Føles så falskt på måten hun Karianne prater og fniser, men det jeg reagerer mest på er at hun flere ganger står å sier at et budsjett på 5,5 mill. er så lite budsjett og lite penger. Hun skjønner paret er stresset siden de har så lite penger etc.

Virker også som de har gått inn for å finne det dyreste stygge huset de kunne finne. Får enkelt fine hus i Sarpsborg for under 5,5 mill.

Hva tenker dere?

Enig med deg. 
Har sett den danske, og jeg ble skuffet over den norske versjonen. Megler/programleder er som vanlig altfor slitsom. Og alt gnålet i starten om at de hadde SÅ lite budsjett virket bare merkelg. Skjønner ikke at de betalte så mye for den rønna der. 
Men det ble fint tilslutt da. 

Og interiørdama som ikke bare sier schøkken, men schellerstue også. :eeeh:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Karianne kan med hell ro ned noen hakk. Det blir veldig heseblesende men om hun roer ned er hun en flott programleder og mekler.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men apropos det at programlederen, Karianne, sier flere ganger at budsjette er på 5,5 mil, og litt lite, det tror jeg er redaksjon sin feil. Altså, hun sier jo nesten ordrett det samme 3 ganger i løpet av første minutter i programmet. Det virker som de filmet samme tekst (hun følger jo manus) i 3 forskjellige lokasjoner, foran huset, inne hos familien og i bilen, men de klarte å blingse og sette inn samme deler av manuset, flere ganger etter hverandre. dårlig klipping rett og slett. Eller hadde de ikke nok innhold og måtte fylle på. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den danske versjonen bedre. Programlederen er behagelig, og vi får se mer av leteprosessen. Hun danske interiørdama er også veldig flink. 

Nei jeg synes dette ble en tam kopi, med en Karianne som blir for intens.  Kommer til å spole meg igjennom bare for å se resultatet antakelig. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Karianne, jeg altså, men i programmet blir hun mer programleder enn megler.
Ettersom vi ikke ser noe av "megler prosessen", så ser vi henne kun som programleder.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker den danske versjonen. Den norske er ikke like bra.

Og hva har Karianne gjort med ansiktet sitt? Veldig forandret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RedFox81 skrev (På 17.4.2023 den 0.06):

Nå har jeg sett den første episoden. Synes huset ble fint. Også godt gjort å finne murhus i Norge. Og jeg likte at interiørdesigneren tenkte praktisk. Hun kjøpte ikke kremhvit sofa til en småbarnsfamilie og hun nevnte det med runde kanter på spisebordet, fornuftig. 

To ting jeg stusser på, det ene er at familien har allerede vært på tv før, da de kjøpte leiligheten. Er det pga bekjentskap eller var det veldig få søkere? Og en annen ting, at de kjøpte et hus med 3 soverom for en familie med snart 3 små barn. Begge barnerommene er også små og med skråtak, det er ikke plass til køyeseng. Og planen er at eldste flytter til kjellerstue som skal bli hans soverom. Men, familien på den størrelsen trenger jo en kjellerstue. Og, om 1-2 år, når babyen må ut av foreldrenes soverom, er han eldste kanskje fortsatt for liten til å bo i kjelleren når resten av familien er i 2 etasje? Så det virker som de blir nødt til å selge raskt igjen.  

For ikke å snakke om tre små barn, og et hus over 3 plan, med VELDIG bratte trapper mellom etasjene. Og ikke bad (slik jeg oppfattet det) i samme etasje som soverommene. Det virket ikke veldig praktisk, for å si det sånn. 

Som en som også har sett alle de danske sesongene, så stusser jeg litt på hva bakgrunnen for at paret er valgt ut er, ut over at de har vært på TV og fått hjelp av samme megler før. For det virket jo ikke som om de hadde forsøkt å kjøpe boliger selv, og reelt trengte hjelp. 
Det er jo det som ofte er greia med de danske, at de har lett lenge, men ikke finner noe, eller at de virkelig ikke har tid og mulighet til å lete selv. Evt. at de har alt for høye krav og for lite penger. 
Jeg følte mest det her ble konstruert en problemstilling. ("Vi har sett oss ut Drammen."  "Nei, det er ALT for dyrt for dere."  "OK, vi har bestemt oss for Sarpsborg." "Ja da fant vi noe likevel." Mens de antagelig kunne funnet noe fint selv hvis de visste de skulle til Sarpsborg i utgangspunktet. ) 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når går reprisen?

Og kan man se dette på Viafree? Jeg finner det ikke. Får opp noe på plutotv, men playknappen fungerer ikke. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant det på ukesarkivet til tv3. 
Det unge paret denne uka fikk en veldig bra løsning, syns jeg. Gammel blokkleilighet som ble fornyet. 
De hadde forsøkt å lete etter bolig selv, såvidt jeg forsto. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snipa skrev (9 minutter siden):

Det unge paret denne uka fikk en veldig bra løsning, syns jeg. Gammel blokkleilighet som ble fornyet. 

Det ble veldig pent.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (På 16.4.2023 den 11.36):

Noe sted jeg kan se de danske sesongene?

Jeg har sett dem på Pluto-tv-appen (gratis). Der ligger også programmene fra USA og Australia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snipa skrev (På 22.4.2023 den 11.03):

Jeg synes resultatet ble nydelig, Saba og Kristian er skikkelig flinke!

Skulle bare ønske hun programleder/ megleren var mindre masete å se på.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockefot99 skrev (45 minutter siden):

Skulle likt å visst fargekodene på første episode.. Noen som vet hvor jeg kan finne det? 😊

Spør Christinaenghauge på Insta, kanskje? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolanda skrev (4 timer siden):

Spør Christinaenghauge på Insta, kanskje? 😊

Takk for tips! 😊 Ser det er noen som har spurt tidligere uten svar, men er verdt å prøve 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...