Snipa Skrevet 20. mai #101 Del Skrevet 20. mai Jeg så den siste, med paret på Bekkkestua som absolutt ikke virket fornøyd. På teksten til slutt sto noe om konflikt med dem pga noe i kjelleren "som ikke er løst pr april 2024". Flere som la merke til det? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 20. mai #102 Del Skrevet 20. mai Ja jeg så det, gurimalla så sure de ble over den sofaen og 😂 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammams Skrevet 20. mai #103 Del Skrevet 20. mai Snipa skrev (24 minutter siden): Jeg så den siste, med paret på Bekkkestua som absolutt ikke virket fornøyd. På teksten til slutt sto noe om konflikt med dem pga noe i kjelleren "som ikke er løst pr april 2024". Flere som la merke til det? Det så jeg ikke, må sjekkes senere. De virket meget misfornøyd ja. Det jeg har reagert på et par ganger er at hovedsoverom til foreldre og barnerommene er i ulike etasjer. En gang to etasjer i mellom. Mulig det bare er meg, men med små barn ønsker jeg å ha soverom i samme etasje som barna og være i nærheten om natta. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollebolle Skrevet 20. mai #104 Del Skrevet 20. mai 27 minutter siden, Snipa said: Jeg så den siste, med paret på Bekkkestua som absolutt ikke virket fornøyd. På teksten til slutt sto noe om konflikt med dem pga noe i kjelleren "som ikke er løst pr april 2024". Flere som la merke til det? Jeg la også merke til det. Dessverre, så er jeg ikke overrasket. Spesielt han virket å kunne være " den typen". Håper det ordner seg. Synes forøvrig det ble veldig bra. Og sofaen i kjelleren var mye penere enn den oppe 🙈😂 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snipa Skrevet 20. mai #105 Del Skrevet 20. mai Dette paret ønsket seg også utleie, da de hengte opp bilder av alle ønskene sine. Men jeg tror ikke utleiebolig er mulig i disse programmene, premisset er vel å hjelpe deltakerne med bolig til seg selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammams Skrevet 20. mai #106 Del Skrevet 20. mai Snipa skrev (1 time siden): Dette paret ønsket seg også utleie, da de hengte opp bilder av alle ønskene sine. Men jeg tror ikke utleiebolig er mulig i disse programmene, premisset er vel å hjelpe deltakerne med bolig til seg selv. I det området de skulle bo i koster vel den boligen de skisserte at de ønsket seg 25 millioner, de hadde 15 mill. De håpet nok deltagelse i programmet skulle frembringe et «mirakel». 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 20. mai #107 Del Skrevet 20. mai Måtte sjekke siden jeg gikk glipp av det selv: Sitat I etterkant av overtagelsen oppstod det en konflikt mellom boligkjøperne og arkitekten/entreprenøren angående blant annet fuktproblemer i kjelleretasjen. Per april 2024 er saken ikke løst. Hvorfor dette paret ble med skjønte jeg egentlig ikke helt. Det virket som de hadde veldig bestemte meninger om hvordan de ville ha det og vel egentlig burde bygget noe selv. Men planløsningen på huset var jo håpløs både før og etter. Jeg kunne ønske de hadde vist planløsning og planlegging bedre, for her fikk jeg inntrykk av at badet i utgp lå på loft og det var toalettrom i kjeller? Mens løsningen deres ble bad i kjeller og tilsynelatende ingenting på loft? Eller misforstod jeg? Å ha ungene på loftet når de er så små og selv være i kjelleren tror jeg at hadde vært no go for meg. Og om de i tillegg må fra loft til kjeller for å gå på do er det jo helt håpløst. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snipa Skrevet 20. mai #108 Del Skrevet 20. mai Ja, reagerte også på foreldresoverom i kjeller. Hadde ikke ønsket å sove i annen etasje enn barna mens de er små. Og så synes jeg det må være toalett i hovedetasjen. Jeg tror de lot badet på loftet være? De sa ihvertfall at de ikke kom til å gjøre noe med badet på loftet, men bruke pengene på kjeller. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 20. mai #109 Del Skrevet 20. mai Snipa skrev (6 minutter siden): Ja, reagerte også på foreldresoverom i kjeller. Hadde ikke ønsket å sove i annen etasje enn barna mens de er små. Og så synes jeg det må være toalett i hovedetasjen. Jeg tror de lot badet på loftet være? De sa ihvertfall at de ikke kom til å gjøre noe med badet på loftet, men bruke pengene på kjeller. Tror jeg må se episoden på nytt 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lone Skrevet 21. mai #110 Del Skrevet 21. mai Jeg reagerte på at konflikten var mellom boligkjøper og entreprenør/arkitekt og at programmet ikke virket som en involvert part. Boligkjøper har i dette tilfellet ikke hatt noen mulighet til å godkjenne løsninger eller stille spørsmål underveis, de har vel heller ikke vært en juridisk part i avtalen med entreprenør? Da er det vel programmet som må være «på lag» med kjøper å kreve en fungerende løsning av entreprenør. Eventuelt at saken flyttes fra program/entreprenør til program/boligkjøper. Ellers er det jo en kjempe risiko å bli med på programmet!! 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 21. mai #111 Del Skrevet 21. mai Snipa skrev (10 timer siden): Ja, reagerte også på foreldresoverom i kjeller. Hadde ikke ønsket å sove i annen etasje enn barna mens de er små. Og så synes jeg det må være toalett i hovedetasjen. Jeg tror de lot badet på loftet være? De sa ihvertfall at de ikke kom til å gjøre noe med badet på loftet, men bruke pengene på kjeller. Det var vel ikke foreldresoverom i kjeller? De sa iallfall at det var et veldig fint gjesterom. Jeg antar de hadde et hovedsoverom i samme etasje som barna, og bad der også, som de bare aldri viste frem. Jeg syns det hadde gjort seg med en god planskisse, der de viste endringene de gjorde. Og at man faktisk fikk sett alle rom i ettertid, ikke bare der de hadde rukket å gjøre noe. De kan vel style og prøve å vise at ting kan bli mulig å bo i, selv om de ikke har fått pusset hele huset fra kjeller til loft. De færreste har vel penger til det. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evybergen Skrevet 21. mai #112 Del Skrevet 21. mai Jeg liker den svenske versjonen best. Lena er bare helt rå! Hvor finner jeg flere sesonger av den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellie Italia Skrevet 24. mai #113 Del Skrevet 24. mai Lone skrev (På 21.5.2024 den 10.01): Jeg reagerte på at konflikten var mellom boligkjøper og entreprenør/arkitekt og at programmet ikke virket som en involvert part. Boligkjøper har i dette tilfellet ikke hatt noen mulighet til å godkjenne løsninger eller stille spørsmål underveis, de har vel heller ikke vært en juridisk part i avtalen med entreprenør? Da er det vel programmet som må være «på lag» med kjøper å kreve en fungerende løsning av entreprenør. Eventuelt at saken flyttes fra program/entreprenør til program/boligkjøper. Ellers er det jo en kjempe risiko å bli med på programmet!! Dette reagerte jeg også på! Hvem tar ansvaret i sånne saker egentlig? Det paret virket for øvrig ganske misfornøyde med hele opplegget. De flytter nok så fort de kan, med mindre de kan gjøre om på en del ting. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellie Italia Skrevet 24. mai #114 Del Skrevet 24. mai evybergen skrev (På 22.5.2024 den 1.17): Jeg liker den svenske versjonen best. Lena er bare helt rå! Hvor finner jeg flere sesonger av den? Oj, syns du? Jeg syns det er så utrolig slitsomme fargevalg og tapeter i den svenske, hadde ikke blitt fornøyd om Lena hadde slått seg løs hos meg Syns hun i den norske velger fine farger og møbler. Du kan forresten se alt på Viaplay (danske, svenske og norske). 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evybergen Skrevet 24. mai #115 Del Skrevet 24. mai Synes hun norske styler alle hus som et «interiørmagasin» Men hun kan jo overraske. Når kommer nye episoder av den norske?Eller kanskje det ikke er flere? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 26. mai #116 Del Skrevet 26. mai evybergen skrev (På 24.5.2024 den 22.40): Synes hun norske styler alle hus som et «interiørmagasin» Men hun kan jo overraske. Når kommer nye episoder av den norske?Eller kanskje det ikke er flere? Hun er jo interiørdesigner, så innredningen blir jo selvsagt mer profesjonell enn hva hvermannsen får til. Blir som å påpeke at en bestilt kake ser ut som den er lagd av en konditor og ikke mormors skuffkake 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 26. mai #117 Del Skrevet 26. mai (endret) AntiBullshit skrev (2 timer siden): Hun er jo interiørdesigner, så innredningen blir jo selvsagt mer profesjonell enn hva hvermannsen får til. Blir som å påpeke at en bestilt kake ser ut som den er lagd av en konditor og ikke mormors skuffkake Jeg tror det evybergen ville frem til er at det ikke ser ut som noe som er tilpasset stilen eller livet til de som skal bo der. At det er mer fokus på å vise frem egne kunster og kunne vise bildene i porteføljen, enn å faktisk lage noe som vil være pent og funksjonibelt også i hverdagen. Det er jo ofte det som blir feil med interiørmagasin-hjem. De er pene å se på, men er ikke tilpasset at noen skal bo i dem. Endret 26. mai av Susan Sto Helit 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evybergen Skrevet 26. mai #118 Del Skrevet 26. mai Men når kommer det nye episoder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammams Skrevet 27. mai #119 Del Skrevet 27. mai evybergen skrev (16 timer siden): Men når kommer det nye episoder? Ser ut som sesong 2 er ferdig så må evt komme en sesong 3 for nye episoder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Londonjenta Skrevet 27. mai #120 Del Skrevet 27. mai Jeg skjønner godt at det siste paret ble skuffet. Kjelleren ble fin, men kjøkkenet var rett og slett stygt. Utformingen og benkeplaten var ok, men skapdørene var ikke god reklame for Strai-kjøkken og passet heller ikke inn fargemessig. Lurer også på hvorfor Karianne trodde de hadde ønsket seg den grå sofaen, som de tydelig mislikte begge to. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå