Gå til innhold

Forræder vår 2023 - TV2 Play


Ctrl

Anbefalte innlegg

Ctrl skrev (2 timer siden):

Dagens 1. episode:

  Vis skjult innhold

Ikke overraskende var det Heidi som ble drept. Gambling med omvendt psykologi for å fjerne en stor trussel. I utgangspunktet lurt, men mistanken mot Aslak ser ut til å øke i omfang nå. 

Pil og bue-skyting på urner med sølv. Spennende siden de var delt inn i lag og det kunne bommes. Mye bomming ble det også. Rart at Emilie ble skutt ned som nr 2, trodde hun var "safe". Katrine, Evelina og Victor endte med å vinne skjoldrom og dolkemiddag. Robin konfrontert med hvorfor han skjøt ned Emilie og seg selv, og Robin fikk et lite forklaringsproblem som han ikke helt klarte å ro i land. Skjønner at flere ble mistenksomme etter det.

Dagens 2. episode:

  Skjul innhold

Katrine, Evelina og Victor valgte Emilie og Lasse, og overraskende nok unnlot å velge Robin. Hvem som vant dolk ble holdt skjult. Men tydelig at det står om Jennie og Robin i rådsalen i dag.

Victor veldig følsom i sync rundt sin egen rolle siste to episoder. Ser ut til at ting begynner å nå inn hos han nå. Men han er likevel god på å holde maska, og spiller smart. 

Emilie litt mer sentral og aktiv i dag. Hun utfordrer Robin, og han lar seg både provosere og engasjere. Artig :) 

Rådsalen denne gang var mer bedagelig. Virker som om at folk hadde bestemt seg på forhånd, og hadde lite å kjempe for og imot. Jennie ble stemt ut som lojal med bredt flertall, og det ble en emosjonell stund for flere. Tilogmed meg 🥲 😁

De lojale, og Jennie, legger "æren" på utstemmingen av Jennie på forræderne. Liksom, "well played". Men det er vel strengt tatt de lojale som både har gått etter og kjørt på for å få Jennie sus og tilslutt stemt ut. Victor og Aslak har bare gått rundt i kulissene uten å løfte en finger. 

Begynner å bli lite folk nå. Og Victor ender opp med skjold nok engang 😅 

Blir spennende å se hvem Victor og Aslak valgte å drepe i natt, men det ligger vel an at Aslak slengte Emilie under bussen for å selv se enda mer troverdig ut, slik at gruppa kan fokusere på å spille ut Tarjei som flere allerede er på. 

Dagens programtittel var "Man føler seg litt dum og lurt", sitert Lasse. Jeg skjønte med engang hvem som kom til å ryke i rådsalen i dag siden Lasse var veldig skråsikker på Jennie. Dårlig av TV2 å titulere episodene med spoilere. Det er ikke første gang i år.

 

Enig med deg i det siste du skriver - spoiler jo stadig med titler!

Jeg tenkte motsatt på Emilie/Lasse: De vil ha oss til å tro at han kaster Emilie under bussen, men egentlig ender de opp med å drepe Lasse.. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De andre deltakerne kan ikke ha sett den reaksjonen Jennie hadde da Mathias ble stemt ut. Hun ble overrasket og tydelig lei seg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (35 minutter siden):

De andre deltakerne kan ikke ha sett den reaksjonen Jennie hadde da Mathias ble stemt ut. Hun ble overrasket og tydelig lei seg. 

Jeg tror at folk mistolket henne fordi hun av natur er usikker og nærtagende, og det virker mistenkelig i seg selv.

Fascinerende å se at ikke èn eneste har mistenkt Victor. Går helt under radaren.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (3 timer siden):

Jeg er så dritlei Aslak overalt. Jeg er sikkert den eneste.

Overalt? Sånn på Forræder eller i mediene?

Har ikke lagt særlig merke til han i mediene.

Men som forræder synes jeg Aslak er knallbra. Han spiller høyt spill, kjører drøssevis av mindgames, offerspill og omvendt psykologi, og er ikke redd for å ryke. Han kan dog være litt høy på seg selv og sin rolle, men den kostnaden synes jeg han er verdt. Håper han og Victor holder ut til siste slutt. :) 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (3 minutter siden):

Overalt? Sånn på Forræder eller i mediene?

Har ikke lagt særlig merke til han i mediene.

Men som forræder synes jeg Aslak er knallbra. Han spiller høyt spill, kjører drøssevis av mindgames, offerspill og omvendt psykologi, og er ikke redd for å ryke. Han kan dog være litt høy på seg selv og sin rolle, men den kostnaden synes jeg han er verdt. Håper han og Victor holder ut til siste slutt. :) 

Jaja du har rett i det og han er smart.

Jeg synes han plutselig er overalt ja. Plutselig deltar på farmen og sofa f.eks. 

Jeg vet ikke hva det er. Han er jo snill og smart. Det bare virker som om at han er en ny person tv 2 skal "heie" frem og promotere. Slik de gjorde med Niklas Baarli. Nå er jo de totalt forskjellige da selvsagt!!! 

Det var liksom så åpenbart at han skulle bli forræder. 

Endret av shab
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

shab skrev (1 minutt siden):

Jaja du har rett i det og han er smart.

Jeg synes han plutselig er overalt ja. Plutselig deltar på farmen og sofa f.eks. 

Jeg vet ikke hva det er. Han er jo snill og smart. Det bare virker som om at han er en ny person tv 2 skal "heie" frem og promotere. Slik de gjorde med Niklas Baarli. Nå er jo de totalt forskjellige da selvsagt!!! 

Ja, jo. Du har rett. Nå når du sier det så er han vel midt i den melkerunden. Snart så blir det vel Kompani Lauritzen og Skal Vi Danse også, så her er det bare å venne seg til han. 😁

Sånn utover Aslak så synes jeg Emilie, Evelina og Victor godt kan få seg en runde gjennom TV2-systemet. Råflotte mennesker på alle mulige måter. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 time siden):

Er det ikke litt dumt å ikke ta en i den firerbanden  ? 

Både ja og nei kanskje? 

Ja, dumt å ikke ta en der, for det styrker jo mistanken om at en av dem er forræder. Men; ingen mistenker jo Victor 🤔 Dermed kan det kanskje være smart å ikke ta noen av dem, og få sendt litt mistanke mot den gjengen - samtidig som det nok en gang virker til at Victor går fri for den mistanken? Hvis det gav mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ireko skrev (24 minutter siden):

Både ja og nei kanskje? 

Ja, dumt å ikke ta en der, for det styrker jo mistanken om at en av dem er forræder. Men; ingen mistenker jo Victor 🤔 Dermed kan det kanskje være smart å ikke ta noen av dem, og få sendt litt mistanke mot den gjengen - samtidig som det nok en gang virker til at Victor går fri for den mistanken? Hvis det gav mening?

Ja, du sier noe der faktisk! Lurer på om din tankemåte var bedre. 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så sykt spennende denne reality serien..beste jeg har sett noen gang. Men det viser jo hvordan folk er de hører bare på hva andre sier istedet for å tenke sjøl. Som alt annet i samfunnet. 

Men ja jeg stusser over at de ikke tar noen i den firer banden. Men syns foræderne spiller så sinnsykt godt som de også gjorde i forrige serie. 

Er spent på hvem de har drept i nå da. De burde ta en i firerbanden for å koble fra mistanken mot Victor. Tror ikke de tar Lasse nå. Men de tar vel hun Emilie.  Lasse er skeptisk til tarjei og flere og så da er det vel greit at de får fortsette med det for da går jo fortsatt foræderne under radar'n. ha ha ha.. nei gleder meg til neste fredag allerede 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må de jo drepe Evelina, Kathrine eller Robin. Victor vil vente med Robin, så da gjenstår to stk. Håper virkelig det, for den kleine klengingen mellom mor og datter er ikke til å holde ut.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Irja skrev (2 minutter siden):

Nå må de jo drepe Evelina, Kathrine eller Robin. Victor vil vente med Robin, så da gjenstår to stk. Håper virkelig det, for den kleine klengingen mellom mor og datter er ikke til å holde ut.

Ja, kanskje en av dem kanskje… jeg synes det er fryktelig vanskelig å tenke strategisk.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Refreng
On 5/21/2023 at 5:22 PM, Cookie123 said:

Nei, har ikke turt å se på det. De røper ikke noe??

Det røper litt. Man kan få en ide av hva som vil eller ikke vil skje basert på hvordan det virker som om deltagerne føler om det de ser, og hvordan de kommenterer.

Der har vært minst 1 kommentar som rett ut spoiler noe som ikke vil skje. Jeg vet om 1 som er lojal som aldri kommer til å ende opp som forræder i denne sesongen grunnet noe som ble sagt. Altså, den vil aldri bli fristet og takke ja. Ganske liten spoiler, men for noen vil det være plagsomt alikevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refreng skrev (2 timer siden):

Det røper litt. Man kan få en ide av hva som vil eller ikke vil skje basert på hvordan det virker som om deltagerne føler om det de ser, og hvordan de kommenterer.

Der har vært minst 1 kommentar som rett ut spoiler noe som ikke vil skje. Jeg vet om 1 som er lojal som aldri kommer til å ende opp som forræder i denne sesongen grunnet noe som ble sagt. Altså, den vil aldri bli fristet og takke ja. Ganske liten spoiler, men for noen vil det være plagsomt alikevel

Mener du det som ble sagt i siste episode nå ang kapper?

Jeg tenkte også at det er spoiler, men samtidig så snakker de om hva de føler ut fra hvor langt de har kommet i episodene. J snakket jo om at hun «følte seg trygg på å ikke bli stemt ut» blant annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (7 timer siden):

Nå må de jo drepe Evelina, Kathrine eller Robin. Victor vil vente med Robin, så da gjenstår to stk. Håper virkelig det, for den kleine klengingen mellom mor og datter er ikke til å holde ut.

Siden alle har snakket om at det må drepes en i firergruppa nå så blir jo det og nesten for dumt..et bevis på at joda det er en forræder der som ikke skal la seg styre av følelser likevel😝og vil dra mer oppmerksomhet til hvem av de det kan være. Men det blir det kanskje nå uansett.

Og man kan jo tenke sånn rundt alt, for og i mot og alt kan tolkes alle veier.

Forøvrig enig i at Moholts er irriterende!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

rosemarin skrev (49 minutter siden):

Siden alle har snakket om at det må drepes en i firergruppa nå så blir jo det og nesten for dumt..et bevis på at joda det er en forræder der som ikke skal la seg styre av følelser likevel😝og vil dra mer oppmerksomhet til hvem av de det kan være. Men det blir det kanskje nå uansett.

Og man kan jo tenke sånn rundt alt, for og i mot og alt kan tolkes alle veier.

Forøvrig enig i at Moholts er irriterende!

Ja, jeg ser den. Nå tynnes det ut i gruppa og det blir vansklelig å unngå å stemme ut noen av de etterhvert uansett. Blir galt å gjøre det og galt og ikke gjøre det. Tarjei bør de hvertfall ikke drepe. Han ryker nok i neste rådsal uansett. Lasse snur seg nok mot Aslak nå. Emilie er på Robin.. kanskje hun ryker i natt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng
1 hour ago, rosemarin said:

Mener du det som ble sagt i siste episode nå ang kapper?

Jepp. Enn så lenge så var det jo ikke umulig at vedkommende kunne bli fristet og konvertert i løpet av tiden som er igjen. Vet ikke hvordan reglene er når det er 1 forræder igjen. Men jeg antar at for eks Aslak kunne bli drept og Victor får friste en ny. Som kunne vært vedkommende.

1 hour ago, rosemarin said:

Jeg tenkte også at det er spoiler, men samtidig så snakker de om hva de føler ut fra hvor langt de har kommet i episodene. J snakket jo om at hun «følte seg trygg på å ikke bli stemt ut» blant annet..

Jeg sikter mer til at man får litt inntrykk av hva de føler om det som skjedde i episoden, ikke nødvendigvis det de sier høyt. Man kunne få inntrykk av at Heidi gikk ut for hun virket ikke mer oppglødd rundt Aslak greien. Hadde det ført til noe bra, så hadde hun hatt en annen mentalitet rundt det, sannsynligvis. Gleden av å utspille Aslak hadde vist. Men det var en type oppgitthet/ aksept for at ting gikk skeis som man kan merke. Og Aslak blir ikke mistenkt dagen etter hun blir drept heller. Så alt gikk galt til tross for at hun hadde en plan hun hadde fulgt fra tidlig av

Samme med de siste to gjestene. Jeg tror ikke det kommer til å gå bra for Tarjei de neste episodene. Han vil fortsette være frustrert over noe som han ikke får løst før han går ut. Enten at han blir drept på natten eller neste rådssal. Eller at han blir så mistenkt at han ikke får gjennom meningene sine. Enten vil Tarjei dø ganske raskt, eller så vil de stemme ut helt feil person i rådssalen, tipper jeg. Evt begge om de stemmer ut Tarjei.

1 hour ago, rosemarin said:

Forøvrig enig i at Moholts er irriterende!

Syntes det er kjempemorsomt. Er som om de har en egen miniserie av en helt annen sjanger hver gang de snakker sammen. De har jo lagt på seg ganske ekstreme tv-personaer. Jeg syntes det er underholdende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refreng skrev (2 timer siden):

Jepp. Enn så lenge så var det jo ikke umulig at vedkommende kunne bli fristet og konvertert i løpet av tiden som er igjen. Vet ikke hvordan reglene er når det er 1 forræder igjen. Men jeg antar at for eks Aslak kunne bli drept og Victor får friste en ny. Som kunne vært vedkommende.

Jeg sikter mer til at man får litt inntrykk av hva de føler om det som skjedde i episoden, ikke nødvendigvis det de sier høyt. Man kunne få inntrykk av at Heidi gikk ut for hun virket ikke mer oppglødd rundt Aslak greien. Hadde det ført til noe bra, så hadde hun hatt en annen mentalitet rundt det, sannsynligvis. Gleden av å utspille Aslak hadde vist. Men det var en type oppgitthet/ aksept for at ting gikk skeis som man kan merke. Og Aslak blir ikke mistenkt dagen etter hun blir drept heller. Så alt gikk galt til tross for at hun hadde en plan hun hadde fulgt fra tidlig av

Samme med de siste to gjestene. Jeg tror ikke det kommer til å gå bra for Tarjei de neste episodene. Han vil fortsette være frustrert over noe som han ikke får løst før han går ut. Enten at han blir drept på natten eller neste rådssal. Eller at han blir så mistenkt at han ikke får gjennom meningene sine. Enten vil Tarjei dø ganske raskt, eller så vil de stemme ut helt feil person i rådssalen, tipper jeg. Evt begge om de stemmer ut Tarjei.

Syntes det er kjempemorsomt. Er som om de har en egen miniserie av en helt annen sjanger hver gang de snakker sammen. De har jo lagt på seg ganske ekstreme tv-personaer. Jeg syntes det er underholdende.

De kan tvinge en over. 
mener også at jennie sa i «Victor og rob ser forræder» at det nå den runden som var var siste mulighet for å friste? 
 

ja du har jo rett i at man sikkert kan lese noe ut av måten de snakker på. Men vanskelig å si. Robin sa jo også noe ala at han var imponert over at Victor holdt ut så lenge som han gjorde. Vet ikke hva det evt skulle bety😝

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Freyja skrev (På 26.5.2023 den 18.36):

Syns synd på Jennie jeg. 

Huff, jeg synes hun er altfor nærtagende. 🙈 Griner hele tiden jo! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...