Cookiesandcream Skrevet 24. april 2023 #141 Del Skrevet 24. april 2023 (endret) MissPierce skrev (1 time siden): Får skikkelig vondt av Bamse, og eieren som bare ler det vekk. Synes Maren sa det fin når hun sa at, hadde Bamse vært stor så hadde de vært på same sted som Conan. Tror han fikk opp øya litt da. Jarle og eieren er jo skikkelig artige, og hun har hatt flere hunder før som ikke har hatt trøbbel. Så det virker som at to sose kopper har funnet hverandre, og det blir litt kaos 😂 Hun med Huskyen er skikkelig flink, det er ikke bare å ta over en traumatiseet hund. Så tror de skal klare seg bra 😊 Både Iris (Border Collien) og Odin ( schæferen) ble jo som helt nye hunder etter å ha vært med. Iris kunne gå uten bånd i skogen uten noen utagering på folk og syklister, og gjorde det bra i agillity. Hun ble desverre syk, og fikk slippe 😢 Odin er med eier på jobb, og har sluttet å utagere på både folk og hunder. Møtt de noen ganger i parken😊 Så godt å høre at det går så bra med Odin! Eieren var jo helt herlig 🥰 Har fulgt med på Iris på Insta og det var utrolig trist at hun ble syk. Veldig skjønn den nye border collien de har da, virker litt som rake motsetningen til Iris egentlig 😅 Endret 24. april 2023 av Cookiesandcream 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 25. april 2023 #142 Del Skrevet 25. april 2023 Cookiesandcream skrev (4 timer siden): Så godt å høre at det går så bra med Odin! Eieren var jo helt herlig 🥰 Har fulgt med på Iris på Insta og det var utrolig trist at hun ble syk. Veldig skjønn den nye border collien de har da, virker litt som rake motsetningen til Iris egentlig 😅 Ja er så glad for at det gikk så bra med de, han har lagt inn mye jobb for å få det til 😊 Lykke er veldig motsetning til Iris, hun var 18mnd da de fikk henne. Så da viste de litt hva de fikk. De orket ikke valp siden de hadde baby på vei, noe som er forståelig 😅 De har jo også Louis som begynner å dra på årene 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 25. april 2023 #143 Del Skrevet 25. april 2023 MissPierce skrev (9 timer siden): Får skikkelig vondt av Bamse, og eieren som bare ler det vekk. Synes Maren sa det fin når hun sa at, hadde Bamse vært stor så hadde de vært på same sted som Conan. Tror han fikk opp øya litt da. Jarle og eieren er jo skikkelig artige, og hun har hatt flere hunder før som ikke har hatt trøbbel. Så det virker som at to sose kopper har funnet hverandre, og det blir litt kaos 😂 Hun med Huskyen er skikkelig flink, det er ikke bare å ta over en traumatiseet hund. Så tror de skal klare seg bra 😊 Både Iris (Border Collien) og Odin ( schæferen) ble jo som helt nye hunder etter å ha vært med. Iris kunne gå uten bånd i skogen uten noen utagering på folk og syklister, og gjorde det bra i agillity. Hun ble desverre syk, og fikk slippe 😢 Odin er med eier på jobb, og har sluttet å utagere på både folk og hunder. Møtt de noen ganger i parken😊 Jeg har også truffet på Odin, og da var det min lille jævel som kastet seg på og bjeffet. Han er redd store hunder, spesielt hanner, og de kom brått på så jeg klarte ikke være i forkant. Da var jeg flau, men Odin var like rolig ❤️ 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 25. april 2023 #144 Del Skrevet 25. april 2023 Jeg ser også Odin med jevne mellomrom og det virker som han har det bra 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 25. april 2023 #145 Del Skrevet 25. april 2023 Da var 3 av 3 episoder sett. All diskusjon om hundetrening til side så er det noe med redigeringen av denne sesongen sammenlignet med de to første som gjør at jeg detter litt av lasset. Vi er på episode 3 og ferdig med campen, men likevell har vi ikke sett klipp av første hjemmebesøk av Maren fra bla Ante. Jeg synes også det er mindre fokus på konkrete tiltak for hver enkelts hund sin problemstilling, og mer klipp med "godsnakk" og humoristiske øyeblikk. For å ikke snakke om hvor advarende og skummel stemning det blir når fokuset er på Conan. Jeg tror de aller fleste seere klarer å forstå alvoret i situasjonen uten å overdramatisere særlig med musikk og klipping. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 25. april 2023 #146 Del Skrevet 25. april 2023 2 hours ago, Anonymbruker*** said: Da var 3 av 3 episoder sett. All diskusjon om hundetrening til side så er det noe med redigeringen av denne sesongen sammenlignet med de to første som gjør at jeg detter litt av lasset. Vi er på episode 3 og ferdig med campen, men likevell har vi ikke sett klipp av første hjemmebesøk av Maren fra bla Ante. Jeg synes også det er mindre fokus på konkrete tiltak for hver enkelts hund sin problemstilling, og mer klipp med "godsnakk" og humoristiske øyeblikk. For å ikke snakke om hvor advarende og skummel stemning det blir når fokuset er på Conan. Jeg tror de aller fleste seere klarer å forstå alvoret i situasjonen uten å overdramatisere særlig med musikk og klipping. Jeg syntes dette er den mest interessante sesongen så langt, sesong 2 spolte jeg meg bare gjennom, men her er det mange spennende hunder og eiere med. Skulle dog likt å se mer av selve treningen og mindre underholdningsfyll. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 25. april 2023 #147 Del Skrevet 25. april 2023 https://oslo-hundeskole.no/22872/mentaltest-av-hund/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 26. april 2023 #148 Del Skrevet 26. april 2023 Jeg skjønner ikke helt hvordan han mannen mener han kan velge mellom skilsmisse eller å avlive hunden? Altså.. hvis hunden er farlig må den jo avlives uansett, det gjør vel ikke noen forskjell om han skiller seg? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 26. april 2023 Forfatter #149 Del Skrevet 26. april 2023 Gliffy skrev (20 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt hvordan han mannen mener han kan velge mellom skilsmisse eller å avlive hunden? Altså.. hvis hunden er farlig må den jo avlives uansett, det gjør vel ikke noen forskjell om han skiller seg? Han sa vel mer at "hvis ikke hun vil ha hunden, så blir det skilsmisse". Og hun er tydeligvis redd for Conan... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kasier Skrevet 27. april 2023 #150 Del Skrevet 27. april 2023 Jeg må si at jeg stusset litt de gangene Mette (?) gråt når det var snakk om Conan og ev. avlivning. Litt usikker på om hun gråt fordi hun ikke ville at han skulle avlives, eller om hun gråt fordi hun var redd Conan og håpet at konklusjonen ble avlivning, men at hun var redd de måtte beholde han... Det var bare en følelse jeg fikk, ikke brått sikkert at det stemmer i det hele tatt, men tenker det kan være interessant å se det fra den siden også. Hadde jeg hatt en slik hund, og mannen hadde vært så bastant på å beholde den uten å ha kontroll på den, så hadde jeg håpet at noen "utenfra" kunne kommet og sagt at hunden burde avlives... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 27. april 2023 #151 Del Skrevet 27. april 2023 36 minutter siden, Kasier said: Jeg må si at jeg stusset litt de gangene Mette (?) gråt når det var snakk om Conan og ev. avlivning. Litt usikker på om hun gråt fordi hun ikke ville at han skulle avlives, eller om hun gråt fordi hun var redd Conan og håpet at konklusjonen ble avlivning, men at hun var redd de måtte beholde han... Det var bare en følelse jeg fikk, ikke brått sikkert at det stemmer i det hele tatt, men tenker det kan være interessant å se det fra den siden også. Hadde jeg hatt en slik hund, og mannen hadde vært så bastant på å beholde den uten å ha kontroll på den, så hadde jeg håpet at noen "utenfra" kunne kommet og sagt at hunden burde avlives... Hun kan også ha dårlig samvittighet for manne fordi hun puttet hunden i en situasjon hvor den kunne blitt krevet avlivet med hele Norge som vitner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jumbojet30 Skrevet 27. april 2023 #152 Del Skrevet 27. april 2023 Jeg har nå sett første sesong og deler av tredje og er ikke imponert. Men jeg applauderer denne typen program, at folk tør å melde seg på skal også ha kudos. Det jeg ikke skjønner er treningsstilen til Maren. Kan godt hende hun kan mye, men programmet gir ikke god nok innføring for oss seere i hennes analyser av problematferden. Hva er problematisk? Hvorfor skjer det? I hvilke situasjoner? Hva forsterker atferden? Og vi får heller ikke noe innblikk i hva som skal til for å «motivere» de ulike hundene til å tilby atferd vi ønsker. Er det godbiter eller lek kanskje? Og synes det er så rart at en hundetrener kan bruke ord som «hadde ikke dagen sin i dag». Utrolig merkelig, da har du vel ikke kraftige nok forsterkere til å interessere hunden da? Og den merkelige greia med å lokke bikkjer oppi senga som en gal. Ærlig talt, vi ser jo at det ikke fungerer. Oppsummert; ja til god og grundig trening av hunder, nei til utydelige trenere med svak pedagogikk. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 27. april 2023 #153 Del Skrevet 27. april 2023 17 minutter siden, Jumbojet30 said: Jeg har nå sett første sesong og deler av tredje og er ikke imponert. Men jeg applauderer denne typen program, at folk tør å melde seg på skal også ha kudos. Det jeg ikke skjønner er treningsstilen til Maren. Kan godt hende hun kan mye, men programmet gir ikke god nok innføring for oss seere i hennes analyser av problematferden. Hva er problematisk? Hvorfor skjer det? I hvilke situasjoner? Hva forsterker atferden? Og vi får heller ikke noe innblikk i hva som skal til for å «motivere» de ulike hundene til å tilby atferd vi ønsker. Er det godbiter eller lek kanskje? Og synes det er så rart at en hundetrener kan bruke ord som «hadde ikke dagen sin i dag». Utrolig merkelig, da har du vel ikke kraftige nok forsterkere til å interessere hunden da? Og den merkelige greia med å lokke bikkjer oppi senga som en gal. Ærlig talt, vi ser jo at det ikke fungerer. Oppsummert; ja til god og grundig trening av hunder, nei til utydelige trenere med svak pedagogikk. Jeg mistenker at Maren forklarer mer til eierne enn hva vi ser. Serien er jo kraftig klippet. De som klipper serien gjør det med tanke på underholdning, de har antagelig ikke særlig kjennskap til hundetrening. Det hele blir derfor litt usammenhengende, mangelfullt og overfladisk, med fokus på de scenene som er morsomme eller dramatiske (evt konstruert til å være slik). Hvis man har en hund som har noen utfordringer så vil jeg ikke anbefale å bruke verken dette eller noen andre tv-program som mal. Man bør enten gå på kurs eller ta kontakt med en kyndig og oppdatert atferdsspesialist som kan komme hjem og hjelpe med et opplegg tilrettelagt den hunden og den hverdagen man har. 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jumbojet30 Skrevet 27. april 2023 #154 Del Skrevet 27. april 2023 Tabris skrev (8 minutter siden): Jeg mistenker at Maren forklarer mer til eierne enn hva vi ser. Serien er jo kraftig klippet. De som klipper serien gjør det med tanke på underholdning, de har antagelig ikke særlig kjennskap til hundetrening. Det hele blir derfor litt usammenhengende, mangelfullt og overfladisk, med fokus på de scenene som er morsomme eller dramatiske (evt konstruert til å være slik). Hvis man har en hund som har noen utfordringer så vil jeg ikke anbefale å bruke verken dette eller noen andre tv-program som mal. Man bør enten gå på kurs eller ta kontakt med en kyndig og oppdatert atferdsspesialist som kan komme hjem og hjelpe med et opplegg tilrettelagt den hunden og den hverdagen man har. Det er mulig du har rett, men det er veldig synd når man først har laget et slikt type program. Det sender feil eller utydelig budskap til seerne. Ditt siste poeng støtter jeg 100% og det kunne de godt ha presisert mer i programmet også! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 27. april 2023 #155 Del Skrevet 27. april 2023 Tabris skrev (10 minutter siden): Jeg mistenker at Maren forklarer mer til eierne enn hva vi ser. Serien er jo kraftig klippet. De som klipper serien gjør det med tanke på underholdning, de har antagelig ikke særlig kjennskap til hundetrening. Det hele blir derfor litt usammenhengende, mangelfullt og overfladisk, med fokus på de scenene som er morsomme eller dramatiske (evt konstruert til å være slik). Hvis man har en hund som har noen utfordringer så vil jeg ikke anbefale å bruke verken dette eller noen andre tv-program som mal. Man bør enten gå på kurs eller ta kontakt med en kyndig og oppdatert atferdsspesialist som kan komme hjem og hjelpe med et opplegg tilrettelagt den hunden og den hverdagen man har. Hvem som klipper er veldig avgjørende for hvordan ting fremstår. Maren har vunnet stort i lydighetskonkurranser så hun kan mye, det kom bedre frem i første sesong. Jeg lærte iallefall litt. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 27. april 2023 #156 Del Skrevet 27. april 2023 3 minutter siden, Jumbojet30 said: Det er mulig du har rett, men det er veldig synd når man først har laget et slikt type program. Det sender feil eller utydelig budskap til seerne. Ditt siste poeng støtter jeg 100% og det kunne de godt ha presisert mer i programmet også! Jeg tror alle bør være klar over at dette er laget for underholdning, ikke som undervisning. 3 minutter siden, Duff said: Hvem som klipper er veldig avgjørende for hvordan ting fremstår. Maren har vunnet stort i lydighetskonkurranser så hun kan mye, det kom bedre frem i første sesong. Jeg lærte iallefall litt. Maren har enestående resultater i lydighetskonkurranser, men den kunnskapen er ikke automatisk overførbart til problematferd. Det blir som å si at hvis man er landslagtrener i fotball så kan man automatisk også være psykolog. En landslagsleder bør ha kompetanse om treningspsykologi, coaching og det mentale, men det vil ikke være nok til å være en psykolog. Jeg hadde vært oppriktig interessert i en tv-serie hvor Maren trente ekvipasjer oppover i klassene i konkurranselydighet. Det er hennes fagfelt og sterke side, det kunne blitt kjempebra. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 27. april 2023 #157 Del Skrevet 27. april 2023 Duff skrev (10 minutter siden): Hvem som klipper er veldig avgjørende for hvordan ting fremstår. Maren har vunnet stort i lydighetskonkurranser så hun kan mye, det kom bedre frem i første sesong. Jeg lærte iallefall litt. Maren er veldig dyktig med hundeeiere. Flink til å motivere og forklare hvordan ting skal utføres. Hun er svakere på å lese enkelte hunder, da hun er best med hunder som tilbyr seg mer. Litt sånn som om en "klikker tante" med kastrert hannhund skal prøve å hjelpe meg med en 4 år gammel intakt hannhund med fører aggresjon og dominans i bytte, ved å kun tilby godbiter til hunden... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
os Maxilla Skrevet 27. april 2023 #158 Del Skrevet 27. april 2023 Jeg reagerer også på at den siste sesongen er mye mer "rotete", klippet rart, og man får omtrent ikke se noe til hvordan de trener. Kanskje det føles annerledes siden de ikke er på gården. Men i de forrige sesongene og i Valpeskolen har hun vist mer spesifikt av hvordan man trener med shaping feks, det syntes iallefall jeg var lærerikt. Samtidig så er jo dette jobben hennes. Hun driver vel med litt privatundervisning og kurs, og da er det sikkert ikke så lurt å gi bort mye gratis i et såpass populært program. Så kanskje de holder akkurat de kortene litt tettere til brystet da. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous33 Skrevet 27. april 2023 #159 Del Skrevet 27. april 2023 Duff skrev (29 minutter siden): Hvem som klipper er veldig avgjørende for hvordan ting fremstår. Maren har vunnet stort i lydighetskonkurranser så hun kan mye, det kom bedre frem i første sesong. Jeg lærte iallefall litt. Å trene lydighet med svært førerfokuserte raser, er noe helt annet enn å trene vekk problematferd hos hunder som er miljøfokuserte, har kraftig vokt, jaktinnstinkt eller annet. Scenen hvor Maren viste frem sin egen hund kan se imponerende ut, men jeg hadde blitt langt mer imponert om hun fikk frem dette intense fokuset og lærevilligheten i en husky eller whippet. Hun er flink, men jeg savner litt dybde i programmet. Til nå har vi sett de trene på 'sitt' og motbetinging, men uten at seerne har fått en god forklaring på akkurat hva dette (spesielt 'sitt') legger grunnlaget for. Hva som ligger bak aggresjonen til Conan har vi heller ikke fått svar på, men det kommer kanskje frem i mentaltesten i morgen. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 27. april 2023 #160 Del Skrevet 27. april 2023 os Maxilla skrev (52 minutter siden): Jeg reagerer også på at den siste sesongen er mye mer "rotete", klippet rart, og man får omtrent ikke se noe til hvordan de trener. Kanskje det føles annerledes siden de ikke er på gården. Men i de forrige sesongene og i Valpeskolen har hun vist mer spesifikt av hvordan man trener med shaping feks, det syntes iallefall jeg var lærerikt. Samtidig så er jo dette jobben hennes. Hun driver vel med litt privatundervisning og kurs, og da er det sikkert ikke så lurt å gi bort mye gratis i et såpass populært program. Så kanskje de holder akkurat de kortene litt tettere til brystet da. Jeg synes også denne sesongen er anderledes. Uoversiktlig plass å være på. ( for meg som seer) og jeg blir ikke like godt kjent med verken hunder el eiere denne gangen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå