Snurri Skrevet 7. april 2023 #61 Skrevet 7. april 2023 Det pleier gå en flaske vin i løpet av en helg. Drikker ikke i uka. Kan godt drikke hver dag i ferier, et par glass til maten da, sjelden så mye mer. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #62 Skrevet 7. april 2023 Jeg drikker gjerne 2 øl på fredag og 2 øl eller et par glass vin på lørdag. Men det skjer ikke hver helg, kanskje ca annehver. Så lenge barna er hjemme (har en 3-åring som av og til er på overnatting hos besteforeldre og en baby på tre mnd) og nå mens vi har baby stopper jeg alltid etter maks 2 enheter. Liker ikke å innta alkohol mens barna er våkne. Når baby blir 1-2 år og besteforeldre kan passe ham også, kan det godt hende jeg får lyst til å ta meg en fest en gang i halvåret eller noe, da kan det godt gå med en flaske prosecco på en kveld. Anonymkode: 19869...8d7
Maskinfører Skrevet 7. april 2023 #63 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Huff den er grusom🙈 Anonymkode: 90e90...0b0 Nei den er god 🙂
Gjest Mammamia75 Skrevet 8. april 2023 #64 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (På 7.4.2023 den 9.26): Jeg drikker så og si alltid alene. Ikke interessert i å bli beruset, og absolutt ikke ute blant folk, så da tar jeg heller et glass vin hjemme foran tv'en. Det kan jeg gjøre 3-4 ganger i uka, og så plutselig kan det gå et halvt år uten noe som helst. Det er liksom et stigma å drikke alene, men det gir jeg lang f i😂 Anonymkode: 522c7...204 Det er noe du kan gi f*** i ja, jeg drikker gjerne alene. Det har da ingen noe med.
Brunhilde Skrevet 8. april 2023 #65 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): avholds etter å ha vært på nippet til å få et problem . Og når jeg nå ser hvilke idioter folk blir med alkohol innabords så frister det hvertfall ikke å drikke igjen. Lever godt uten. Anonymkode: ef09b...b9e Det står respekt av at du sluttet å drikke før det ble et problem. Det står ikke fullt så mye respekt av måten du omtaler andre mennesker på, så dessverre gikk du fra pluss til minus fra den ene enden av innlegget ditt til den andre. Mammamia75 skrev (2 timer siden): Det er noe du kan gi f*** i ja, jeg drikker gjerne alene. Det har da ingen noe med. Helt enig. Jeg bor alene, og kan godt ta et glass vin i eget selskap. 4
Taluno Skrevet 8. april 2023 #66 Skrevet 8. april 2023 Jeg er nok på rundt 1,5 flaske vin pr uke. Men jeg tar meg heller ett glass vin til middagen på en tirsdag, enn ett glass brus.. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #67 Skrevet 8. april 2023 Jeg drikker vin til maten nesten hver dag. Et glass, kan bli to i helgene, drikker alltid like mye vann ved siden av. Ellers så kan jeg ta litt rosévin eller sangria i solveggen, i helgene på sommeren. Anonymkode: 74b25...f67
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #68 Skrevet 8. april 2023 Drikker under fem alkoholenheter i året. Anonymkode: d08b1...35a
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #69 Skrevet 12. april 2023 Jeg drikker ca en halvliter omregnet til 40% alkohol Så altså 12 drinker hvis jeg hadde drukket alt ute, eller to flasker vin. Men man har jo vorspiel først. Det varierer hvor ofte jeg drikker fordi jeg jobber døgnkontinuerlig turnus og jobber ofte helger. Men ligger vanligvis på mellom 2 og 4 ganger i måneden. Jeg er av de som aldri blir dårlig dagen derpå. Jeg våkner som normalt og klar for nye eventyr. Er bare litt uggen til alkoholen er ute av kroppen, men ikke noe som hindrer meg på noen måte annet enn at jeg ikke kjører bil. Jeg går fortsatt på topptur for eksempel. Anonymkode: 33aff...584 1
jukkapalme Skrevet 14. april 2023 #70 Skrevet 14. april 2023 Maskinfører skrev (På 7.4.2023 den 9.24): Det er så lite at det halve kunne vært nok 😉 Haha, sitat drita full Kjell i Olsenbanden. «Jeg drakk så liiite at det halve kunne vært nok!» Jeg drikker så å si aldri. Drakk en 0,33 liters boks med 2,5% cider i påsken, ellers har jeg ikke drukket noe alkohol i år. Pleier å drikke litt cava på 17.mai da. Pleier å kjøpe en liten flaske til da.
Thestral Skrevet 14. april 2023 #72 Skrevet 14. april 2023 3 ganger i året ca, ved spesielle anledninger. Da går det i jägermeister og cider
Gjest Mammamia75 Skrevet 15. april 2023 #73 Skrevet 15. april 2023 Rights skrev (På 7.4.2023 den 8.41): Jeg drikker for mye, fordi jeg er alkis. Likevel vil du ikke ense om jeg har drukket, og det er det som er det skumle. Holdt nylig på å dø. But herr I am. Parasitter som meg er seige. Skal mye til for å ta knekken på meg. Alkohol er noe dritt. Kjørt taxi, opplevd og sett nok, til at jeg aldri burde drukket en dråpe. Folk blir idioter, ekle, vemmelige, med det finnes noen ytterst få hederlige unntak. Er jeg unntaket? Nei, jeg er en jævla idiot. Som er glad i vin. Ho... Hey! Folk forandrer seg etter en pils, synes jeg. Det er litt rart. At en kan forandre seg så fort. Jeg blir beruset etter et par slurker. Jeg drikker mer enn noen og mindre enn noen har jeg skjønt. Kanskje mindre enn deg, hva betyr alkis mener du? Hele dagen?
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #74 Skrevet 15. april 2023 Dette varierer nok veldig mye. Jeg selv er oppmerksom på alkoholforbruk pga alkoholisme i familien. Drikker aldri om det er jobb/skole/forpliktelser dagen etter. Drikker derfor kun fredager/lørdager, noen ganger kan det gå flere uker mellom, men stort sett koser jeg meg med et glass vin eller en cider en av helgedagene. Til fest blir det naturligvis en del mer. Kan drikke mye mer i ferier da... da er det gjerne kos nesten hver dag 😅 Mannen kan gjerne ta seg en øl opp til flere dager i uken, jeg har ikke noe særlig i mot det annet enn at det blir jo dyrt i lengden da 🙃😄 Anonymkode: 32172...781
Tanuki Skrevet 16. april 2023 #75 Skrevet 16. april 2023 Drakk mye for noen år siden, siden har det blitt mindre og mindre. Er gravid nå så drikker ikke i det hele tatt, og savner det ikke.
Nattens rytter Skrevet 16. april 2023 #76 Skrevet 16. april 2023 Tanuki skrev (5 minutter siden): Drakk mye for noen år siden, siden har det blitt mindre og mindre. Er gravid nå så drikker ikke i det hele tatt, og savner det ikke. Det er i alle høve bra mykje drikkepress i det nye heimlandet ditt. Takke meg til Noreg der me har lite av dette, løningspils eller det å gå ut med arbeidsfelagane etter jobb er rett uvanleg.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #77 Skrevet 16. april 2023 Jeg er over 50, og har drukket mye i minst 20 år. Noen halvlitere minst fem dager i uken. Aldri full dog. Så bestemte jeg meg for en livsstilsendring i fjor vår, med endring i kostholdet, trening og alkoholkutt. Det siste året har jeg drukket fire ganger. Er litt overrasket over at det ikke var vanskelig å tilnærmet slutte å drikke, men jeg er vel ikke disponert for alkoholisme da. Anonymkode: 51a4a...f3a
Tanuki Skrevet 16. april 2023 #78 Skrevet 16. april 2023 14 minutter siden, Nattens rytter said: Det er i alle høve bra mykje drikkepress i det nye heimlandet ditt. Takke meg til Noreg der me har lite av dette, løningspils eller det å gå ut med arbeidsfelagane etter jobb er rett uvanleg. Da jeg drakk mye var jeg student. Har aldri opplevd drikkepress på jobben. Det er ikke lenger slik at man må drikke med sjefen etter jobb, den tiden er forbi, og ikke noe min generasjon må slite med. Ja, folk liker å drikke når en går ut med venner, det betyr ikke at går på fylla hver helg.
Rights Skrevet 16. april 2023 #79 Skrevet 16. april 2023 Mammamia75 skrev (9 timer siden): Folk forandrer seg etter en pils, synes jeg. Det er litt rart. At en kan forandre seg så fort. Jeg blir beruset etter et par slurker. Jeg drikker mer enn noen og mindre enn noen har jeg skjønt. Kanskje mindre enn deg, hva betyr alkis mener du? Hele dagen? Jeg var vel påvirket av noen pils når jeg skrev det. Jeg har tatt meg sammen hva angår min drikking. Liker bare å kødde litt med det. Alkis for meg, handler vel mest om mønstre. Har du behov for to halvlitere hver kveld, for å slappe av/koble ut, er du egentlig alkis. I alle fall om du ikke kan klare deg uten noen kvelder. Det til tross for at i grunn drikker små mengder og ikke blir så full. Så har man de som drikker non-stop mår de først er ute. De drikker bare hver 14. dag, men drikker da som noen svamper fra fredag til søndag (må ha reparasjonsdrikke på søndagen skal vite). Er de alkiser? Frekvensen sier vel egentlig nei. Men når de først drikker klarer de ikke stoppe. Er i alle fall helge alkis i mine øyne. Du er forresten kvinne, og tåler langt mindre enn meg. Det går på strl/kilo/blod/muskelmasse. Jeg har gode perioder, andre ganger not so much. Jobber med å bryte de dårlige mønstrene. Så hvordan er mønsteret ditt? Er du som sitter på svaret. Og du er velkommen til å definere ditt eget svar på hva som er en alkoholiker, og alkoholLIKER. Alt med måte er mitt motto 🙂 Dømmer ingen. Men si du er alkoholiker, og du blir uglesett. Spesielt av de som drikker seg dritas selv, hver helg. Eller av avholdsmennene. 🥴 (Noen hadde virkelig trengt noen øl for å løsne litt opp.)
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #80 Skrevet 16. april 2023 1 til 2 flasker vin i mnd. Er det fri og skinnende varm sol kan jeg også kose meg med et glass vin eller to. Drikker mer på sommer hvis solen er god. Anonymkode: cf7d8...fba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå